مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل تهران کیفری

بهترین وکیل تهران کیفری کیست؟ آیا به دنبال یک وکیل کیفری با تجربه و ماهر در تهران هستید؟ ساوا اپ با تیمی از وکلای کیفری متخصص و با سابقه آماده است تا به شما در موارد حقوقی مربوط به جرم و جنایت کمک کند.

image

بهترین وکیل تهران کیفری کیست؟ آیا به دنبال یک وکیل کیفری با تجربه و ماهر در تهران هستید؟ ساوا اپ با تیمی از وکلای کیفری متخصص و با سابقه آماده است تا به شما در موارد حقوقی مربوط به جرم و جنایت کمک کند. وکلای کیفری ساوا اپ تضمین می کنند که حقوق شما حفظ شود و در دادگاه به بهترین شکل ممکن دفاع شود. آنها با داشتن تجربه و دانش لازم، به شما کمک می کنند تا از حقوق خود بهترین استفاده را ببرید. اگر به دنبال بهترین وکیل کیفری در تهران هستید، به ساوا اپ مراجعه کنید و از خدمات حرفه ای و قابل اعتماد آنها بهره مند شوید. منتظر حضور شما در دفتر وکالت ساوا اپ هستیم.

بخوانید: مراحل شکایت کیفری در دادسرا

وکیل کیفری

در واقع، يک وکیل مدافع کیفری تلاش می كند تا وظایف دفاعی خود را به نحو احسن انجام دهد. با این وجود، عملکرد يک وکیل کیفری با دیگر وکلایی كه در زمینه های دیگر قانون فعالیت می كنند متفاوت می باشد. يک وکیل جنایی هم به نام وکیل مدافع شناخته می شود چون آن ها در حرفه ای تخصص دارند كه ارتباط نزدیکی با حمایت از حقوق مردم دارد. بهترین وکیل تهران کیفری

مدافع يک اصطلاح عربی به معنای دفاع و حفاظت می باشد. این واژه به صورت خاص برای توصیف وکیلی به کار می روند كه از مظنون یا متهم در دادرسی کیفری دفاع کرده و از حقوق آن ها محافظت كند. طبق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در همه محکمه ها هر دو طرف حق دارند برای خود به انتخاب يک وکیل بپردازند و اگر شخصی توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشد، باید برای ایشان امکانات تعیین وکیل را فراهم کرد.

اعلام مجرمیت، صدور کیفرخواست، انتخاب مجازات در دستور قضایی و در آخر اجرای مجازات در صدور حکم، همگی از مراحل روند قانونی می باشند. کلاهبرداری، خیانت در امانت، سرقت، رباخواری، جرایم اقتصادی، جرایم مربوط به مواد مخدر، جرایم مربوط به قاچاق کالا و … از جمله جرایمی است كه تصور می شود با آن ها برخورد شود. ما به شما يک توضیح اساسی در مورد حقوق کیفری می دهیم. شما می توانید برای جزئیات بیشتر در مورد هر يک از این پرونده ها به صفحه مربوطه مراجعه کرده و فوراً برای مشاوره با وکیل کیفری برنامه ریزی كنید.

بخوانید: شکایت کیفری بهتر است یا حقوقی؟

خصوصیات بهترین وکیل تهران کیفری

وکیل کیفری باید دارای خصوصیات زیر باشد: آموزش آکادميک کافی در حقوق جزا و جزا. دانش کافی و تجربه حرفه ای؛ شایستگی و تخصص در مدیریت و بررسی پرونده ها؛ آشنایی کامل با دادسرا، دادگاه ها و دادگاه های کیفری. قانون مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی کیفری، قانون مبارزه با مواد مخدر، قانون مبارزه با قاچاق کالا و دیگر قوانین مربوط به این رشته ها از جمله قوانینی بود كه وی در رابطه با پرونده های کیفری به آن اشاره کرد.

همینطور به علاوه مسایل ذکر شده در بالا، به واسطه مواجهه و روبرویی وکیل کیفری با امور جزایی و قوانین سخت مجازات کیفری كه سبب درگیری عواطف حسی افراد می شوند و با توجه به سختی و خشونت موارد مختلف در پرونده های کیفری يک وکیل کیفری باید دارای ظرفیت کافی و بالای روحی و روانی برای مواجهه با چنین مواردی باشد.پ

بخوانید: بهترین وکیل کیفری

بهترین وکیل تهران کیفری

یکی از وظایف اصلی وکلای کیفری تهیه دعوی می باشد. در صورتی كه وکیلی متعهد شده باشد تا به عنوان وكیل شاکی وکالت كند، آن وقت باید مطالبات موكل خود را با شکوائیه كه تنظیم كرده است بیان كند. درعین حال، تهیه دفاعیه هم وظیفه دیگری است كه توسط وکیل کیفری انجام می شود. بهترین وکیل تهران کیفری

وکلای شاغل در این زمینه قادر هستند از کسانی كه تحت بازجویی می باشند یا مظنون به ارتکاب جرم می باشند دفاع كنند. وکلای مدافع جنایی، مثلا، پرونده قتل يک موکل را بررسی می كنند و به این فکر می كنند كه آیا این عمل به صورت قانونی انجام شده است یا خیر.

وکلای مدافع جنایی امکان دارد به صورت فعال در مذاکرات و محاکمات شرکت كنند. حتی در فجیع ترین جرایم، دادگاه با دلایل و عواملی ارائه می شود كه مجازات مجرم را کاهش می دهد. اتهامات قتل تنها موارد ذکر شده نیست. وکلای جنایی علاوه بر قتل عمدی و غیرعمد قادر هستند در مواردی مثل سرقت، زورگیری و سرقت در دادگاه های کیفری برای دفاع یا تعقیب کیفری شرکت كنند.

بخوانید: مشاوره حقوقی کیفری

مزایای استفاده از بهترین وکیل کیفری

در اکثر موارد حقوقی، وکلای دادگستری قادر هستند وکالت موکل خود را حتی در صورت عدم حضور وی و در دادرسی کیفری انجام دهند. پرونده های کیفری از این قاعده مستثنی می باشند، حضور متهم را فرا می خوانند و پس از خاتمه تحقیقات و مراحل اولیه، اجازه ورود وکیل مدافع کیفری را می دهند. چون هیچ کس دیگری صلاحیت ندارد از طرف شخصی كه متهم به ارتکاب جرم است و صرفاً در قبال خودش مسئول است اقدام كند.

وکیل دادگستری می تواند شکایت را بررسی کرده و جرمی را كه موکلش بنا بر اقدام قانونی در کلانتری و دادستانی به آن متهم شده و همینطور مجازات وی را مورد تجدید نظر قرار دهد. استفاده از حضور وكیل کیفری یا وکیل جنایی در امور و دعاوی كیفری نه تنها علتی است برای دفاع بهتر در محاکم، بلكه می تواند به نحوه طرح شکایت، نوع شكایت و زمان طرح شكایت و ضمانت های مربوطه هم بستگی داشته باشد. بهترین وکیل تهران کیفری

مثلا، چگونگی تنظیم لایحه، اظهارنامه، نحوه تنظیم شکوائیه مهم می باشد. مهم ترین و منحصر به فردترین جنبه این ویژگی این است كه در صورتی كه پرونده جنایی دارید، فقط يک بار می توانید آن را مطرح كنید و نمی توانید دوباره آن را انجام دهید.

در صورتی كه به تصمیم نادرست برسید، حقوق مشتری را به خطر خواهید انداخت و هزینه های قانونی بیشتری را متحمل خواهید شد. باعث آسیب اضافی می شود و حتی زمان از دست رفته را جبران می كند. وجود يک وکیل کیفری مجرب در كنار شما این امکان را به شما می دهد تا در اسرع وقت به بهترین نحو به امور خود رسیدگی کرده و شکایت خود را ثبت كنید.

بخوانید: وکیل کیفری

دعاوی کیفری شامل چه دعاوی هستند؟

دعاوی کیفری آن دسته از دعاوی است كه در رابطه با اعمال و صفاتی مطرح می شود كه در قانون جرم به شمار می آید و قوانین جزایی برای آن ها مجازات تعیین کرده. در حالی كه در مصادیق حقوقی، موضوع مورد بحث شامل ارتکاب جرم نمی شود، بلکه به تعارضات دیگری مثل قراردادها، پول و غیره مربوط می شود.

از جمله دعاوی کیفری متداول در دادگاههای کیفری، میتوان به جرائمی چون سرقت، کلاهبرداری، حمل مشروبات الکی و مواد محدر، دعواهای خیابانی و ضرب و شتم، اخاذی، خیانت در امانت، صدور چک بیمحل و امثال آن ها اشاره کرد. دعاوی کیفری چون مرتبط با ارتکاب جرائم است قبل از اینکه در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد در دادسرا مورد رسیدگی قرار می گیرند كه اصطلاحاً در این مرحله تحقیقات مقدماتی راجع به ارتکاب یا عدم ارتکاب جرم مورد بررسی قرار می گیرد.

سپس در دادگاه کیفری در این خصوص رأی صادر می شود.دادگاه های کیفری هم خود به دو دسته دادگاه های کیفری(1) و دادگاه کیفری(2) تقسیم بندی می شوند كه جرایم با درجه اهمیت زیاد از جمله قتل، تجاوز به عنف، زنا در دادگاه کیفری (1) مورد رسیدگی قرار می گیرد و باقی جرایم در دادگاه کیفری دو رسیدگی می شود. بهترین وکیل تهران کیفری

چه زمانی به وکیل کیفری نیاز داریم؟

مردم معمولاً زمانی كه مشکلات حقوقی دارند به وکیل مراجعه می كنند، اما این مسائل لزوماً یکسان نیستند. در شرایط نادر، امکان دارد شخصی به خاطر ماهیت موضوع حقوقی به جرمی متهم شود كه از ادعاهای قانونی کمتر می باشد. از ممتازتر است و به جان، حیثیت یا دارایی يک فرد گره می خورد، مردم نیاز بیشتری به كنندگی قانونی احساس می كنند تا احساس آسانی بیشتری داشته باشند و به صورت مؤثر از حقوق خود محافظت كنند.

وکلای با تخصص حقوق کیفری در زمینه وکالت وجود دارد. این وکلا برای دفاع از حقوق موکلان خود مجهزتر می باشند. وکلای کیفری قادر هستند از دانش تخصصی خود برای پیشبرد پرونده و کمک به قضات در صدور حکم استفاده كنند، صرف نظر از اینکه موکل آن ها شاکی باشد یا شاکی. کلاهبرداری، خیانت در امانت، دزدی، قتل، جعل و غیره همگی زمینه ساز دعوای کیفری می باشند.

بخوانید: مشاوره حقوقی قتل  

وظایف بهترین وکیل تهران کیفری

زمانی كه افراد یکی از طرفین پرونده کیفری می باشند كه باید در دادگاه کیفری مربوطه مطرح شود یا در حال انجام است، خواه به عنوان متهم یا شاکی. با توجه به اهمیت رسیدگی به دعاوی کیفری و اینکه هر دعوای کیفری تنها يک بار و با انتشار پرونده توسط دادگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد، حتی در صورت ارائه اوراق جدید، امکان شکایت و رسیدگی مجدد به پرونده وجود ندارد.

حکم نهایی از این رو، هر دو سوی دادرسی باید بیشترین تلاش خود را كنند تا حکم صادر شده به نفع آن ها باشد و جهت این منظور، مشورت و ارائه شواهد پرونده به يک وکیل کیفری باتجربه و کاربلد و انتخاب او به عنوان وکیل پرونده، نتیجه خوب و بهینه ای را حاصل می كند. بهترین وکیل تهران کیفری

وکیل کیفری با مطالعه پرونده و همینطور بررسی وضعیت و گفته های موکل خود، در راستای نائل شدن به حکم مطلوب کمک می كند و در جلسات دادگاه در كنار موکل خود حضور خواهد داشت و همینطور پیش از هر جلسه، درباره مسائل احتمالی و نیازهای آن و روند جلسه دادگاه، بنا بر نیاز پیشبرد پروند با موکل خود گفتگو می كند.

همه این اقدامات، در كنار تخصص و آگاهی وکیل کیفری به پرونده های کیفری و قوانین کیفری، سبب حصول رأی مطلوبتر از دادگاه و احقاق حقوق موکل می شود. دستمزد وکیل کیفری، بنا بر نوع پرونده و همینطور پیچیدگی آن و همینطور میزان سابقه و تجربهی وکیل، میتواند متفاوت باشد كه جهت این مسئله، عموما مشاوره هایی پیش از انتخاب پرونده صورت میگیرد و شرایط با موکل احتمالی در میان گذاشته می شود.

عموما به نتیجه رسیدن پروندههای کیفری اهمیت بیشتری از مسئله مالی داشته و در آخر باید كه افراد با وکیل کیفری به توافق برسند تا اینکه تنها در دادگاه حضور پیدا كنند. با توجه به اهمیت پرونده های کیفری و ارتباط مستقیم آن با جان و مال و حیثیت اشخاص در مواردی كه اشخاص متهم به ارتکاب جرائم مهم می شوند و توانایی مالی بر استفاده از خدمات وکیل را ندارند. دادگاه از کانون وکلا تقاضا می كند يک وکیل تسخیری برای متهم معرفی كند كه کانون وکلا از بین وکلای موجود يک نفر را برای دفاع از حقوق متهم به دادگاه معرفی كند.

وکیل دعاوی کیفری کیست و فایده استفاده از يک وکیل دعاوی کیفری متخصص و باتجربه چه خصوصیاتی دارد؟

وکیلی كه در امور کیفری متخصص است و بتواند نسبت به هر موضوع کیفری كه مطرح می شود دفاعیات تخصصی انجام بدهد و به همه امور کیفری اعم از ماهیت و قواعد و مقررات شکلی نسبت به آن با اطلاع و تجربه داشته باشد وکیل کیفری گفته می شودکه برخلاف وکیل حقوقی در همه پرونده های کیفری نمی تواند حاضر گردد من جمله پرونده هایی است كه در دیوان عالی مطرح می شود این دسته از پرونده ها فقط توسط وکلای پایه يک انجام خواهد پذیرفت.

بهره مند شدن از وجود وکیل کیفری و یا تیم کیفری در خصوص دعاوی کیفری نه تنها دارای اهمیت است بلکه باعث می شود بهترین دفاع و نتیجه ممکن هم حاصل شود به این علت كه طرح شکایت و نوع شکایت و زمان طرح شکایت و اینکه اوراق مربوطه از جمله لایحه دفاعیه، اظهارنامه، شکواییه به چه نحوی باید تنظیم بشوند بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. بهترین وکیل تهران کیفری

نکته مهمی كه در این زمینه بسیار دارای اثر خواهد بود این است كه چون هر دعوایی را تنها می توان يک بار مطرح نمود و طرح دوباره آن امکان پذیر نخواهد بود در نتیجه اگر دعوایی به اشتباه طرح شود افزون بر این كه خسارت هایی را كه قبلاً ایجاد شده است حل نمی شود بلکه متحمل خسارات جدید ناشی از هزینه دادرسی و حتی زمان از دست رفته هم خواهد شد كه بودن وکیل کیفری باعث می شود پرونده با بهترین شکل دفاع و کمترین زمان و هزینه انجام پذیرد. همینطور در دعاوی کیفری كه در مقابل مطرح شده است با کمک وکیل کیفری می توان دفاع موثری را انجام داد كه از عواقب کیفری ناشی از شکایت اجتناب گردد چون غالباً عدم استفاده از حق دفاع به منزله قبول اتهام خواهد بود.

دعاوی کیفری شامل چه دسته هایی می شود؟

دعاوی کیفری به دسته های مختلفی طبقه بندی می گردند كه به شرح ذیل است:

طرفین دعوی در مراجع کیفری حق انتخاب چند وکیل را دارند؟

در محاکم کیفری 2(پرونده های مثل سرقت و تصرف و...) هر يک از طرفین با استناد به تبصره ماده 346 ق.آ.د.ک حداکثر قادر هستند دو وکیل انتخاب كنند. در محاکم کیفری يک (پرونده های مهم مثل آدم ربایی و تجاوز به عنف و...) هر يک از طرفین قادر هستند با استناد به ماده 385ق.آ.د.ک حداکثر 3 وکیل انتخاب كنند.

در چه مواردی جلسه بدون حضور وکیل متهم، ممنوع و فاقد اعتبار است؟

مواردی كه جلسه بدون حضور وکیل متهم، ممنوع و فاقد اعتبار است تشکیل می شود از قبیل: بهترین وکیل تهران کیفری

رایمی كه مجازات آن سلب حیات، حبس ابد، قطع عضو، مجازات تعریزی درجه 3 و بالاتر و جنایت عمدی مستلزم پرداخت نصف دیه کامل و بیشتر است حضور وکیل انتخابی یا تسخیری متهم برای قانون بودن جلسه رسیدگی، اجباری می باشد. مطابق با ماده 415 قانون پیش گفته در جرایم اطفال و نوجوانان علاوه بر موارد فوق در جرایم تعزیری درجه شش و بالا تر و هم جرایم مستلزم پرداخت دیه و ارش بیش از خمس دیه کامل، انتخاب وکیل برای متهم اجباری می باشد.

در مرحله مقدماتی متهم چند وکیل دعاوی کیفری می تواند انتخاب كند؟

در مرحله مقدماتی متهم صرفاً يک وکیل می تواند انتخاب كند ولی برای شاکی محدودیتی پیش بینی نشده مگر این كه حکم تبصره ماده 346 ق.آیین دادرسی کیفری را كه مقرر داشته در غیر جرایم موضوع صلاحیت دادگاه کیفری يک طرفین قادر هستند حداکثر دو وکیل در دادگاه انتخاب كنند به شاکی در مرحله تحقیقات مقدماتی تسری می دهیم. بهترین وکیل تهران کیفری

مدارک لازم جهت طرح پرونده کیفری چیست؟

نقش وکیل در پرونده های دعاوی کیفری چیست؟

با توجه به حساسیت موضوع و سنگین بودن روند اجرایی آن، حضور يک وکیل متخصص در این زمینه کمک بسیاری به بهبود روند پرونده می كند.

بهترین وکیل تهران کیفری

منتشر شده در 09 اسفند 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
دعاوی بین کارگر و کارفرما
مراحل شکایت از شوهر برای کتک زدن
چگونگی اثبات ضرب و جرح بدون شاهد
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: