مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

دعاوی بین کارگر و کارفرما

ه نقل از وکلای سامانه انتخاب وکیل آنلاین (ساوا) ابتدا به تعریف کارگر و کارفرما می پردازیم. کارگر از نظر ماده 2 قانون کار به کسی گفته می شود که در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا برای کارفرما کار می کند...

image

دعاوی بین کارگر و کارفرما

به نقل از وکلای سامانه انتخاب وکیل آنلاین (ساوا) ابتدا به تعریف کارگر و کارفرما می پردازیم. کارگر از نظر ماده 2 قانون کار به کسی گفته می شود که در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا برای کارفرما کار می کند. کلیه افرادی ک مشمول ماده 2 قانون اداره کار باشند کارگر محسوب می شوند. کارفرما بر طبق ماده 3 قانون کار شخصی است که کارگر به درخواست و به اعتبار او در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا کار می کند.

 

رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما در دیوان عدالت اداری

همانطور که ماده 16 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بیان می دارد رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری نیاز به تقدیم دادخواست دارد که دادخواست چاپی و مخصوصی می باشد. برای تهیه ی فرم مزبور می توانید آن را از پایگاه اطلاع رسانی دیوان دانلود و چاپ کنید یا به دفاتر پستی سراسر کشور مراجعه نمایید.

 

 روند رسیدگی در دیوان عدالت اداری

قانون دیوان عدالت اداری در ماده ی 23 خود عنوان می کند که : شعبه دیوان می تواند در صورتی که مقتضی بداند هر یک از طرفین شکایت را برای رسیدگی و اخذ توضیح دعوت نماید و همچنین شعبه دیوان در صورت لزوم می تواند پرونده ها و سوابق و اسنادی را که در واحد های دولتی و موسسات وابسته و شهرداری ها است مطالبه کرده و ملاحظه و مطالعه نماید. واحدی که پرونده یا سند نزد اوست مکلف است در مدت مقرر پرونده یا سوابق یا سند مورد مطالبه را ارسال نماید. 

منتشر شده در 12 اسفند 1401
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: وکیل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: