مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل برای شکایت از بیمارستان | مراحل شکایت کردن از بیمارستان دولتی و خصوصی

آیا به وکیل برای شکایت از بیمارستان نیاز دارید؟ با ما همراه شوید! به علت مراجعات زیاد مردم به مراکز درمانی و بیمارستان ها طبیعیست که انتقاد و شکایاتی هم پیش وجود داشته باشد. مشکلاتی مانند نارضایتی از پرسنل و کادر درمان، شکایت از پزشک، نارضایتی از روند درمان بیمار و…. در صورت بروز این مسائل احتمال شکایت و پیگیری از مراجع قانونی توسط شخص وجود دارد.

image

آیا به وکیل برای شکایت از بیمارستان نیاز دارید؟ با ما همراه شوید! به علت مراجعات زیاد مردم به مراکز درمانی و بیمارستان ها طبیعیست که انتقاد و شکایاتی هم پیش وجود داشته باشد. مشکلاتی مانند نارضایتی از پرسنل و کادر درمان، شکایت از پزشک، نارضایتی از روند درمان بیمار و…. در صورت بروز این مسائل احتمال شکایت و پیگیری از مراجع قانونی توسط شخص وجود دارد. توصیه می شود در این امر برای احقاق حق از وکیل برای شکایت از بیمارستان مشاوره و راهنمایی گرفته شود. وکیل برای شکایت از بیمارستان هم در این مسئله کمک شایانی خواهد کرد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان

وکیل برای شکایت از بیمارستان را از ساوا اپ بخواهید!

آیا به دنبال یک وکیل حقوقی هستید برای شکایت از بیمارستانی که به شما آسیب رسانده است؟ ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. با تجربه و مهارت ما در امور حقوقی، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا از حقوق خود در مقابل بیمارستان مورد نظرتان دفاع کنید. ما به شما راهنمایی خواهیم داد و به شما کمک خواهیم کرد تا از حقوق خود به درستی استفاده کنید. اگر به دنبال یک وکیل حقوقی با تجربه و متخصص در امور حقوقی مربوط به بیمارستان هستید، با ما تماس بگیرید. ما آماده هستیم تا به شما در مقابل بیمارستان مورد نظرتان کمک کنیم و حقوق شما را به دست آورید.

وکیل برای شکایت از بیمارستان

مرجع قانونی رسیدگی به شکایت از بیمارستان

از آن جایی که رسیدگی به دعاوی پزشکی، امری تخصصیست و نیازمند بررسی کارشناسان و متخصصان این حوزه دارد، قوه قضاییه دادسرای جرایم پزشکی را به طور ویژه به جرایم پزشکی و دارویی اختصاص داده. برای شکایت از بیمارستان و یا شکایت و اعتراض به گواهی پزشکی قانونی باید به دادگاه های عمومی مراجعه کرد. رسیدگی به این دعاوی در صلاحیت این دادگاه ها است. پس برای شکایت از بیمارستان یا پرسنل و کادر درمان باید به دادگاه های عمومی مراجعه کرد. با وکیل آنلاین ساوا اپ همراه باشید.

شکایت از بیمارستان به دادسرای جرایم پزشکی

جهت شکایت از بیمارستان ابتدا با مراجعه به دادسرای جرائم پزشکی دادخواست خود را به همراه مدارک و مستندات ارائه کرده و ثبت شکایت را انجام می دهید. پس از آن شکایت به منظور بررسی به کمیسیون های تخصصی پزشکی این دادسرا ارجاع می شود. چنانچه جرم ثابت شود کادر درمان برای دفاع از خود و ارائه توضیحات به دادسرا احضار می شوند.

دادسرای جرایم پزشکی صلاحیت رسیدگی به تخلفات بیمارستان ها و پزشکان را دار که شعبه اصلی دادسرای جرایم اصلی در تهران واقع می باشد. برای شکایت از جراح بینی، شکایت از ماما و دیگر پرسنل کادر درمانی و یا شکایت از پزشک بدون پروانه از این مرجع می توان نسبت به ارائه شکایت اقدام کرد. وکیل برای شکایت از بیمارستان

تصمیم نهایی دادسرا

پس از بررسی مستندات و ارائه توضیحات کادر درمان دادسرا چنانچه جرم اثبات شود قاضی حکم کیفرخواست را صادر می کند و با ارسال آن به دادگاه عمومی جزایی طبق محتویات پرونده، نظریه کارشناس و دفاعیات هر دو طرف، اقدام به صدور رای می کند. اگر دلایل کافی نباشد و تشخیص قاضی مبنی بر عدم وقوع جرم قصور باشد قرار منع تعقیب را صادر می کند.

شکایت از طریق شورای حل اختلاف ویژه امور بهداشت

یکی دیگر از مراجع قانونی برای رسیدگی به شکایت از بیمارستان شورای حل اختلاف ویژه امور پزشکی است. این شورا متشکل از کارشناسان و متخصصین پزشکی است که همه این اعضا مورد تائید سازمان نظام پزشکی هستند. پرونده های مورد رسیدگی در این شورا مربوط به خواسته های کمتر از پنج میلیون تومان است. اصولا پرونده های مورد رسیدگی در این شورا مربوط به مبالغ دیه های مختلف مثل دیه شکستگی پا، دیه کبودی چشم و… تا سقف پنج میلیون تومان است. وکیل برای شکایت از بیمارستان

صلاحیت شورای حل اختلاف امور پزشکی

این شورا به موضوع اختلاف اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و اختلاف پزشکی با اشخاص حقیقی و حقوقی می پردازد. لازم به ذکر است در صورت دارا بودن بیمه مسئولیت پزشکان، بیمه خسارات وارده را جبران خواهد کرد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان

گزارش تخلف بیمارستان به وزارت بهداشت

روش دیگر برای شکایت از بیمارستان تماس با واحد رسیدگی به شکایات وزارت علوم پزشکی می باشد. برای انجام این امر می توان از طریق شماره تلفن های 1690 و 1590 شکایت خود را مطرح کرد.

وظایف واحد رسیدگی به شکایات مردمی از بیمارستان

وظایف واحد رسیدگی به شکایات مردمی و بیماران از بیمارستان ها شامل رسیدگی به موارد زیر است:

  1. بررسی شکایت از طریق بازدید، مکاتبه، تهیه گزارش و پاسخگویی به شاکی
  2. انجام امور مربوط به پرونده های کمیسیون ماده 11 که همان سازمان تعزیرات حکومتی است
  3. راهنمایی و مشاوره ارباب رجوع برای طرح شکایت و دریافت شکایات از ارباب رجوع ها
  4. پاسخگویی به استعلام های موسسات در سامانه صدور پروانه ها
  5. مکاتبات برای دریافت مستندات و پرونده شاکی از مراکز
  6. اعلام تذکر به مراکز با توجه به تخلف صورت گرفته وکیل برای شکایت از بیمارستان
  7. بررسی و پاسخ مکاتبات وزارت بهداشت، دادسرای جرایم پزشکی، سازمان تعزیرات، سازمان نظام پزشکی مربوط به شاکیان این ارگان ها
  8. بازدید از مراکز و ارزیابی عملکرد مراکز تابعه در ارتباط با تعرفه های مصوب و انجام محاسبات مالی پرونده های پزشکی
  9. رسیدگی به شکایات واصله از مراجع دیگر اعم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفتر بازرسی دانشگاه و پاسخگویی به مرجع ارسال شکایت
  10. اعلام تذکر به مراکز با توجه به تخلف صورت گرفته و ارائه گزارش عملکرد واحد شکایات به ارگان های مرتبط
  11. دریافت و بررسی شکایات از سامانه 1590 و درخواست بازدید و پیگیری و همینطور پاسخ به شکایات سامانه 1690 و پیگیری تا حصول نتیجه

وکیل برای شکایت از بیمارستان

وکیل برای شکایت از بیمارستان
مراحل شکایت از بیمارستان
شماره شکایت از بیمارستان
شماره شکایت از بیمارستان دولتی
برای شکایت از بیمارستان به کجا مراجعه کنیم
سامانه شکایت از بیمارستان
تلفن شکایت از درمانگاه
تلفن شکایت از پرستار
تلفن شکایت از بیمارستان خصوصی

دریافت وکیل و مشاوره حقوقی در ساوا اپ

آیا به دنبال وکیل متخصص و مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف هستید؟ با ساوا اپ، به سرعت و به راحتی وکیل مورد نیاز خود را پیدا کنید و از خدمات حقوقی حرفه ای و با کیفیت بهره مند شوید. وکلای ما در زمینه های مختلفی از جمله خانواده، کیفری، تجاری و مالی فعالیت می کنند و آماده ارائه مشاوره و حل و فصل مسائل حقوقی شما هستند.

اگر نیاز به وکیل یا مشاوره حقوقی دارید، از ساوا اپ استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که در کنار یک تیم متخصص و کارآمد قرار می گیرید. برای اطلاعات بیشتر و درخواست خدمات حقوقی، به سایت ما مراجعه کنید و با ما تماس بگیرید.

منتشر شده در 02 اسفند 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
مراحل شکایت کیفری در دادسرا
ایا متهم می تواند از شاکی شکایت کند
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: