مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل خانواده | وکیل طلاق و دریافت حضانت، مهریه، تصنیف دارایی

وکیل خانواده علاوه بر تخصص تجربه و اطلاعات به روز شده قانونی باید تسلط لازم را به مباحث فقهی و شرعی داشته باشد. زیرا حقوق خانواده برگرفته از شرع و فقه اسلامی بوده. و در مواردی که قانون گذار سکوت کرده می توان با استناد به آیات و روایات در این زمینه خواسته مطلوب را از محکمه مطالبه کرد.

image

بهترین وکیل خانواده کیست؟ برای دریافت خدمات وکیل خانواده به کجا مراجعه کنیم؟ خدمات وکیل خانواده توسط کدام موسسه به صورت حرفه ای تر صورت می گیرد؟ یکی از گرایشات اساسی علم حقوق مباحث خانوادگی می باشد. مباحث خانوادگی هم در زیر مجموعه امور حقوقی قرار می گیرد. با این تفاوت که قوانین خاص مثل قانون حمایت خانواده قانون اهدای جنین و آیین نامه هایی از این دست این گرایش را از حقوق خصوصی جدا کرده.

ساوا اپ با کمک وکلای مجرب و مشاوران زبده در زمینه های مربوط به طلاق توافقی، طلاق، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه با ارائه مشاوره حقوقی حضوری، آنلاین و تلفنی این امکان را فراهم کرده است. 

فارغ از مباحث تکنیکی و علم مربوط به این موضوع وکیل خانواده باید روحیه مسالمت جویانه هم داشته باشد. طبیعی بوده که یک وکیل متخصص دعاوی مالیاتی روحیه مناسبی برای انجام پرونده های خانوادگی را ندارد.

باید توجه داشت وکیل خانواده علاوه بر تخصص تجربه و اطلاعات به روز شده قانونی باید تسلط لازم را به مباحث فقهی و شرعی داشته باشد. زیرا حقوق خانواده برگرفته از شرع و فقه اسلامی بوده. و در مواردی که قانون گذار سکوت کرده می توان با استناد به آیات و روایات در این زمینه خواسته مطلوب را از محکمه مطالبه کرد.

بهترین وکیل خانواده

در دعاوی خانوادگی امکان دارد نیاز به برگزاری چندین جلسه فیمابین موکل و همسرش باشد. بدیهی است در صورت عدم برگزاری جلسات و مشاوره های هر دو طرف امکان برقراری صلح غیر ممکن می باشد.

قطعاً نمی توان به پرونده های خانواده به عنوان یک پرونده حقوقی معمول نگریست. زیرا عدم برقراری صلح امکان دارد آسیب های جبران ناپذیری را به فرزندان مشترک و حتی خود طرفین وارد کند.

البته چیزی که تجربه سالها فعالیت در این زمینه برای این مجموعه به دست آمده آن می باشد. که همه دعاوی خانوادگی بالاخره روزی با توافق زوجین خاتمه می یابد. حال امکان دارد این توافق ظرف یک سال صورت گیرد. و یا شاید بعد از 7 سال در هر صورت هیچ یکی از زوجین در این اختلافات پیروز واقعی نبوده و هر دو طرف متضرر خواهند شد.

در بیانی کوتاه می توان گفت هر دو طرف با کینه ورزی حداقل عمر خود را تباه کردند. حتی در صورتی که از این رهگذر مبالغ و وجوهی هم به دست آمده باشد. اما عمر از دست رفته برگشت نا پذیر می باشد.

 

 

 

وظایف وکیل خانواده

قبل از اینکه برای طرح دعاوی خانوادگی اقدام کنید، لازم است که وظایفی که وکلای خانواده برای رسیدگی به پرونده های مطرح شده در زمینه مشکلات خانواده دارند را بشناسید. این وظایف عبارتند از:

وکیل در شروط ضمن عقد

یکی درگر از عمده وظایف وکیل خانواده ، آگاه ساختن سرپرست زوجه یعنی پدر و جد پدری زوجه، در هنگام عقد نکاح، از شروط ضمن عقد، می باشد. این شروط شامل حق مسکن، حق طلاق، حق حضانت فرزند و غیره است. داشتن این حقوق به این معناست که، زوجین با توافق یکدیگر در زمان عقد نکاح، به دفاتر اسناد رسمی مراجعهمیکنند. در آنجا این شروط را به صورت رسمی ثبت می کنند.

وکیل در عقد نکاح

از عمده وظایف بهترین وکیل خانواده در امور خانواده و دعاوی خانوادگی، من جمله عقد نکاح، آن است که، زوجه را آگاه کند، در صورت داشتن حق حبس، برای گرفتن کامل مهریه، از حق حبس خود استفاده نماید. همچنین زوج هم با کمک از وکیل خانواده به حق و اختیارات قانونی خود نسبت به زوجه آگاه می شود. پس وکیل خانواده هر یک از طرفین را با توجه به حقوق و تکالیفی که دارند، آگاه می سازد. بدین ترتیب زندگی سالم و به دور از هرگونه مشکلی بین زوجین سپری خواهد شد.

وکیل در حضانت

حضانت فرزندان بحثی تخصصی و قانونی است. طبق ماده ١١6٨ قانون مدنی، حضانت، حق و تکلیف والدین است. همچنین ماده ١١٧١ قانون مدنی اذعان می دارد: اگر یکی از والدین فوت کند، حضانت و نگهداری از فرزندان بر عهده طرف دیگری است. ماده 4٣ قانون حمایت از خانواده هم بیان میکند: حضانت فرزندانی که پدر آنها فوت شده با مادر است. مگر آنکه دادگاه مراقبت و نگهداری از فرزندان توسط مادر را خلاف مصلحت آنها تشخیص دهد.

حضانت طفل تا سن ٧ سالگی با مادر بوده و بعد از سن ٧ سالگی، فرزند پسر تا ١5 سالگی و فرزند دختر تا ٩ سالگی با پدر است. فرزندان بعد از سن 15 و 9 سالگی، حق انتخاب زندگی با پدر یا مادرشان را دارند. از عمده وظایف وکیل خانواده در زمینه حضانت این است که، با اثبات شرایط مقرر در قوانین، حق حضانت را از هر یک از والدین سلب کرده و مراقبت از فرزندان را به طرف مقابل بسپارد.

بیشتر بخوانید: حضانت فرزند بعد از طلاق 

وکیل در امور طلاق

لازم به ذکر است طلاق برخلاف عقد نکاح یا ازدواج به رضایت دو طرفین نیاز ندارد. به عبارتی در امر طلاق تنها رضایت زوج نیاز است. از عمده وظایف وکیل خانواده می توان از وظیفه وی، در اعلام به زوجه جهت گرفتن حق طلاق از زوج، اشاره کرد. بهترین وکیل خانواده به زوجه اعلام می کند که در ابتدای ازدواج حق طلاق را از زوج بگیرد. از این طریق در صورت ایجاد اختلاف در بین آنها، بدون نیاز به وجود زوج و مراجعه او به دادگاه، طلاق جاری شود.

هزینه وکیل طلاق

وکیل خانواده و طلاق فردی است که دارای پروانه وکالت بوده و می تواند در دعاوی حقوقی از جمله دعاوی خانواده و طلاق قبول وکالت کرده و در انجام قانونی طلاق به نیابت از موکل خود اقدام نماید که جزییات ان در متن مقاله ارائه شده است. در قانون 656 مدنی امده است . وکالت، عقدی است که در ان یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می کند. وکالت ازجمله عقود است و انعقاد ان وابسته به ایجاب از سمت موکل و قبول از سمت وکیل است. کسی که عهده دارد وکالت به نیابت از موکل میشود.

در خصوص هزینه وکیل طلاق سوالات زیادی پرسیده شده است که جا دارد مورد ارزیابی قرار گیرد . دقت کنید که وکیل طلاق به طور کلی هزینه ها را بر اساس موقعیت پرونده می سنجد.البته یک سری هزینه ها به صورت توافقی ارزیابی می شود و به طور کلی هزینه دادرسی در دو بخش مالی و غیر مالی دسته بندی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراحل طلاق توافقی

وکیل طلاق در درخواست طلاق از طرف مرد

براساس قانون و شرع طلاق حق مرد است و مرد می تواند هر زمان که بخواهد همسر خود را طلاق دهد و برای انجام طلاق نیاز به رضایت زن ندارد. اما قبل از اینکه صیغه طلاق که به درخواست مرد صورت گرفته است جاری شود جلسات مشاوره، ارجاع به داور و حضور در دادگاه لازم است. پس بهتر است که برای انجام چنین طلاقی از بهترین وکیل خانواده استفاده شود. زیرا باعث می شود که زوج کمتر در مراحل رسیدگی حاضر شده و همچنین متوجه شود که در ازای طلاق می بایست چه حقوقی را به زوجه پرداخت کند. همچنین از تدوین دادخواست و لوایحی که می تواند بر ضد مرد مورد استفاده قرار گیرد و یا خارج از موضوع است جلوگیری شود.

وکیل طلاق در درخواست طلاق از طرف زن

با توجه به اینکه طلاق حق مرد است و اگر درخواست طلاق از طرف زن باشد، با توجه به چند مرحله ای بودن چنین طلاقی بهتر است از مشاوره و وکالت متخصص در این زمینه جهت تنظیم دادخواست و لوایح خود بهره بگیرد. در این صورت می تواند شرایط قانونی را رعایت کرده و از چالش های پیش رو دور بماند. زیرا وکلا با توجه به تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارند بهتر میتوانند چنین پرونده هایی را پیگیری کنند. علاوه بر این استفاده از وکیل سبب جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی و جلوگیری از اتلاف وقت می شود. نکته ای که در اینجا نیاز به بیان دارد این است که برخلاف تصور عامه که در چنین طلاقی زن هیچ حقی را دریافت نمی کند (مهرم حلال و جونم آزاد)، بهره گیری از وکیل سبب می شود که حقوق زنان تضعیف نشود.

بیشتر بخوانید: مراحل درخواست طلاق خارج از کشور 

حدود اختیارات وکیل طلاق توافقی

در طلاق توافقی که بر مبنای ازدواج دائم است، طرفین بعد از مدتی به این نتیجه می رسند که ادامه زندگی مشترک با یکدیگر برای آنها مقدور نیست. به همین دلیل با توافق دوجانبه تصمیم به جدایی از هم می گیرند. چون اساس و شرایط طلاق توافقی بر مبنای توافق است زوجین قبل از ثبت چنین طلاقی در زمینه مسائلی که برای آنها اهمیت دارد با همدیگر گفتگو کرده و حاصل گفتگوی خود را که بر مبنای تصمیم هر دو است بر روی برگه ای نوشته و به عنوان مستندات نگه می دارند. اموری که زوجین در مورد آن گفتگو کرده و از نظر آنها دارای اهمیت است شامل مواردی از قبیل: مهریه، حضانت فرزند، جهیزیه، اجرت المثل و... است. افراد ممکن است که به دلیل تعارفاتی که با هم دارند از خیلی از مزایای خود در چنین طلاقی صرف نظر کنند و اینجاست که بهره گیری از وکیل متخصص در این زمینه می تواند بسیار با اهمیت و نتیجه بخش باشد. طبق قانون، اختیار وکیل شامل تمام مراحل رسیدگی است، مگر مواردی که توسط بهترین وکیل خانواده استثناء شده است. ازجمله اختیارات وکیل طلاق توافقی را می توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

دریافت مشاوره حقوقی بهترین وکیل خانواده

در مواردی ممکن از یکی از زوجین صرفاً تمایل داشته باشد. که طرف مقابل از جدیت او به خود بیاید و تغییراتی در زندگی ایجاد کند بدیهی است عملکرد و رویکرد بهترین وکیل خانواده در این سه مورد متفاوت می باشد. در صورتی که تمایل موکل به طلاق و جدایی باشد دعاوی مطروحه باید بسیار قاطع و جدی و سریع صورت بگیرد. به صورتی که یا دادگاه خانواده به راحتی رای طلاق را صادر کند. و یا طرف مقابل توافق به حل و فصل موضوع کند.

در نقطه مقابل در صورتی که هدف موکل صرفاً بیان تذکری به همسرش باشد. باید حتی المقدور از اقامه دعوا جلوگیری کرد و با تماس های تلفنی و در صورت امکان برقراری جلسه مشترک جدیت همسر در تغییر زندگی به طرف دیگر اعلام شود.

بدیهی است در بسیاری از موارد دیده شده زوجین به یکدیگر علاقه بسیار داشته. و زندگی مشترک را دوست دارند. اما به خاطر پاره ای مشکلات و اختلافات زندگی آن ها دچار چالش های جدی شده. وکیل خانواده با تخصص و تجربه در این زمینه و ارجاع زوجین به مشاور خانواده و گوشزد کردن حقوق متقابل طرفین نسبت به هم می تواند کمک بزرگی برای ادامه زندگی مشترک و بهبود شرایط می کند.

مطابق قانون وکالت اولین اقدام وکیل باید برقراری صلح و سازش باشد. قطعاً از اخلاق هم ایجاب می کند وکیل خانواده ابتدا راه مذاکره و صلح و سازش را پیگیری کند. و در صورت عدم حصول نتیجه اقدامات دیگری را آغاز کند. برای مشاوره خانواده و طلاق - مشاوره طلاق  با ما تماس بگیرید.

دلایل مراجعه به بهترین وکیل خانواده

متاسفانه لجاجت ها و اختلافات مالی هر یک را به مقاومت بیشتر و عدم انعطاف سوق می دهد. به ترتیبی که هر کس فکر می کند در صورت حفظ بیشتر حقوق مالی پیروز این اختلاف و دعاوی خواهد بود. اما این تصور کاملا اشتباه و مردود است همانطور که بیان شد آن شخص پیروز واقعی دعاوی خانوادگی می باشد. که بتواند سلامت جسم و روح خود را حفظ کرده و با پشت سر گذاشتن تجربیات تلخ زندگی قبلی خود، با فکری جدید و نگرشی متعالی به زندگی خود ادامه دهد.

متاسفانه دیده شده اختلافات خانوادگی در بعضی موارد با کش مکش های بسیار درگیری های شدید همراه شده. و بعد از طلاق هم زوجین در جهت انتقام گیری از یکدیگر سال ها به اقامه دعاوی متعدد مشغول می باشند. این عامل نه تنها سلامت روحی افراد را از بین خواهد برد بلکه عمر ارزشمند و نعمت بسیار بزرگ حیات راهم تلف می کند.

پس آنچه وکیل کیفری به موکلین خود پیشنهاد می کند این می باشد. که اول هدف اصلی خود از مراجعه به وکیل را با مشاور و روانشناس در میان بگذارند به عنوان مثال با مشورت تعیین کنند قصد و نیت گرفتن طلاق بوده و یا این که هدفشان صرفاً جنبه مالی دارد.

 

مشاوره با وکیل حقوقی خانواده به صورت تلفنی ، حضوری و آنلاین در ساوا اپ

گروه وکلای ساوا اپ با استفاده از وکلای مجرب و مشاوران زبده در زمینه های مربوط به طلاق توافقی، طلاق، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه با ارائه مشاوره حقوقی حضوری، آنلاین و تلفنی این امکان را فراهم کرده است. پس افراد راحت تر می توانند از خدمات وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه با پرداخت هزینه کمتر بهره بگیرند.

 

سوالات متداول وکیل طلاق و خانواده

آیا نیاز به حضور زوجین در مراحل رسیدگی است؟

در صورتی که طرفین پیگیری طلاق خود را به بهترین وکیل خانواده بسپارند نیاز به حضور آن ها در مراحل رسیدگی نیست.

طلاق بائن چه تفاوتی با طلاق رجعی دارد؟

در طلاق رجعی مرد پس از طلاق در مدت عده می تواند به زن رجوع کرده و رابطه زوجیت آنها بدون خواندن صیغه عقد مجدد برقرار شود. در حالی که در طلاق بائن چنین حقی برای مرد وجود نداشته و برای از سر گیری زندگی سابق می بایست صیغه نکاح مجددی خوانده شود.

عده طلاق چه میزان است؟

برای تعیین اینکه در طلاق زن می بایست چه مدت عده نگه دارد زمان واحدی وجود ندارد. زیرا بسته به عواملی مانند باردار بودن، یائسه بودن، باکره بودن و شرایطی از این قبیل مدت متفاوت بوده و گاهی زن عده نگه نمی دارد.

منتشر شده در 29 مهر 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
مسائل حقوقی مربوط به امور خانواده را چگونه حل کنیم؟
وکیل خانواده
مشاوره خانواده و طلاق - مشاوره طلاق
مراحل طلاق توافقی
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: