مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره خانواده و طلاق - مشاوره طلاق

دعاوی خانوادگی می تواند موضوعات مختلفی داشته باشد كه یکی از آن ها دعاوی طلاق و مهریه می باشد. متاسفانه امروزه پرونده های متعددی در دادگاه در رابطه با درخواست مهریه و طلاق وجود دارد كه باید توسط یک مشاور و یک وکیل حرفه ای و با تجربه پیگیری شوند...

image

مسئله طلاق از جمله مسائلی است که ممکن است برای هر فردی اتفاق افتد. افراد در صورتی که با این شرایط مواجه شوند معمولا به دنبال شخصی هستند که مشاوره طلاق را با وی انجام دهند. مشاوره در امر طلاق امری حیاتی است، چرا که بسیاری از مسائل در فرآیند طلاق رخ می دهد که نیازمند حضور و مشاوره وکیل مجرب است که در این باره تجربه کافی داشته باشد. مشاوره طلاق از مهم ترین مراحل است. برای مشاوره طلاق به عدل و حق مراجعه فرمایید

انواع روش های طلاق

طلاق توافقی : ساده ترین شکل طلاق است و زمانی رخ می دهد که زن و مرد هر دو درباره جدایی نظر موافق داشته اند و ادامه زندگی برای هیچ یک از آن ها قابل انجام نباشد. این نوع طلاق برگرفته از اختیار مرد برای طلاق است که معمولا نسبت به دیگر انواع روش ها مشکلات کمتری را در پی دارد.

طلاق به خواست مرد: این نوع طلاق ناشی از اختیار مرد درباره طلاق است.

طلاق از سوی زوجه : این مورد تنها زمانی امکان پذیر است که زن یکی از شرایط ضمن عقد را داشته باشد.

در تمام موارد ذکر شده بهتر از پیش از انجام از مشاوره طلاق بهره بگیرید.

شرایط طلاق توافقی

امروزه بسیاری از زوج ها در خصوص طلاق به یک توافق و نظر یکسان می رسند و به همین دلیل فرآیند طلاق بسیار آسان تر شده است. در طلاق توافقی زن و مرد هر دو با یکدیگر به این نتیجه می رسند که ادامه زندگی ممکن است و صلاح در جدایی است و بر سر مسائلی همچون مهریه و نفقه و اجرت المثل و حضانت فرزند پس از طلاق به نتیجه می رسند. این نوع طلاق چالش های دیگر انواع طلاق را ندارد. وکیل طلاق توافقی در تهران

طلاق از سوی مرد

یکی از حقوقی که در امر ازدواج و در قوانین به مرد داده شده است، اما این به آن معنی نیست که مرد هر زمان که خواست می تواند به اختیار خود اقدام به طلاق کند. مرد باید حق و حقوق زن را که شامل مهریه، نفقه، اجرت المثل، شرط تنصیف دارایی را به زن پرداخت کند. از طرفی در صورتی که علت طلاق هر موضوعی به جز رفتار بد زن باشد، مرد موظف است تا نیمی از اموال را پس از عقد نکاح به دست آورده است را به زن پرداخت کند.در خصوص گرفتن طلاق از سوی مرد و قوانین و آن می توایند از مشاوره طلاق بهره بگیرید.

طلاق از سوی زن

اگر چه اختیار طلاق در قانون به طور کلی به مرد واگذار شده است اما این بدان معنی نیست که زن توانایی مطرح کردن طلاق را ندارد. زن نیز در شرایطی خاص می تواند اقدام به طلاق کند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

مشاوره طلاق عدل و حق کمک کننده حال اشخاص است

۱-داشتن یکی از ۱۲ شروط ضمن عقد حق طلاق را به زن می دهد و زن می تواند در این مورد اقدام کند. که این شرایط به شرح زیر هستند:

  1.  در صورتی که شوهر از دادن خرجی به زن و انجام سایر حقوقی که بر مرد واجب است به مدت ۶ ماه خودداری کند.
  2.  بد رفتاری زوج به حدی که ادامه زندگی را برای زوجه ممکن نسازد.
  3. بیماری خطرناک و غیر قابل درمان مرد به حدی که زندگی زن را به خطر اندازد.
  4. دیوانه بودن مرد در شرایطی که امکان فسخ وجود ندارد که باید دیوانگی ثابت شود.
  5. مشغول بودن مرد به شغلی که به حیثیت و آبروی زن و حتی خانواده اش ضربه می زند و مشکل زاست.
  6. محکومیت شوهر به ۵ سال مجازات حبس که می تواند همراه با جزای نقدی نیز باشد یا نباشد که در هر صورت زن این حق را دارد تا طلاق بگیرد.
  7. ابتلا مرد به بیماری اعتیاد به صورتی که آسیب های روحی، روانی و فیزیکی به زن یا فرزندان وارد کند و یا باعث بروز مسائلی همچون بیکاری، فروش اثاثیه منزل و … شود.
  8.   در صورتی که زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجهی ترک کند و یا به مدت ۶ ماه متوالی بدون عذر موجه غیبت داشته باشد، زن می تواند از شوهر خود طلاق گیرد.
  9.  ارتکاب زوج به جرم که محکومیت قطعی وی را به دنبال دارد و اجرای هر گونه مجازات اعم از حد و تعزیر که به حیثیت و شئون خانوادگی زن باشد لطمه وارد کند که تحلیل شرایط آن به عهده دادگاه با توجه به شرایط و موقعیت زن و عرف جامعه است.
  10. در صورتی که مرد پس از گذشت ۵ سال از زندگی مشترک به دلیل عقیم بودن یا ناتوانی جسمی نتواند بچه دار شود زن می تواند از وی طلاق گیرد.
  11. مفقود الاثر شدن زوج و پیدا نشدن وی پس از شش ماه حق طلاق را به زن واگذار می کند
  12. آخرین مورد به ازدواج مجدد زوج بدون اجازه از همسر اول بازمی گردد که در صورت وقوع آن دادگاه حق طلاق را به زوجه می دهد.

در تمام موارد ذکر شده می توان با مراجعه به مشاوره طلاق تصمیم مناسب اخذ شود.

۲-در صورتی که زن به صورت شرط ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر وکالت بلاعزل برای اجرای صیغه طلاق گرفته باشد.

روند طی شدن مراحل طلاق در صورت حضور وکیل یا مشاور طلاق

۱-در صورت به کارگیری راهنمایی های وکیل یا مشاور زمان فرآیند طلاق به حداقل ممکن کاهش می یابد.

۲-در صورتی که به یک وکیل وکالت داده باشید نیازی به حضور زن و مرد در دادگاه نیست.

۳-همچنین وکیل می تواند در جلسات مشاوره یا داوری به جای مرد یا زن حضور یابد.

۴-در صورتی که طلاق توافقی باشد توافقات زن و مرد توسط وکیل طلاق صورت جلسه و حکم برای آن صادر می شود و به این ترتیب کمترین زمان ممکن را از افراد خواهد گرفت.

۵-در حین اجرای صیغه طلاق نیز حضور وکیل کافی است و نیازی به حضور زن و مرد نیست.

نکات مهم در مشاوره طلاق:

۱-از آنجایی که طلاق یکی از مسائلی است که ارتباط مستقیمی با روحیه افراد دارد در اقدام به آن شتاب زده عمل نکنید، در صورتی که احساس می کنید امکانی برای ادامه زندگی وجود دارد از این موضوع صرف نظر کنید.

۲- در زمان مشاوره طلاق تمامی مواردی که باعث شده است به سمت طلاق حرکت کنید را برای وکیل مربوطه به طور کامل توضیح دهید تا به این ترتیب وکیل بتواند به درستی در خصوص شرایط تصمیم گیری درستی به عمل آورد.

۳-پس از تصمیم قطعی برای طلاق به وکیل خود اعتماد کنید و اجازه دهید تا با راهنمایی هایی که در طی سالیان به دست آمده است شما را راهنمایی کند و در مسیر درست قرار دهد.

گروه حقوقی حق و عدل با ارائه مشاوره طلاق زیر نظر وکلای پایه یک دادگستری بستری مناسب برای حل مشکلات حقوقی اشخاص در این زمینه آماده کرده است.

دعاوی خانوادگی می تواند موضوعات مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها دعاوی طلاق و مهریه است. متاسفانه امروزه پرونده های متعددی در دادگاه در رابطه با درخواست مهریه و طلاق وجود دارد که بهتر است توسط یک وکیل حرفه ای و با تجربه پیگیری شوند. در واقع زوجین برای آنکه بتوانند سریع تر به حق و حقوق خود دست یابند باید از یک مشاور حقوقی مهریه پیش از هر اقدامی کمک بگیرند. اگر می خواهید با مشاوره حقوقی آنلاین مهریه بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

در کشورهای قانونمند و قانون مدار به منظور صیانت از کیان خانواده، مشاوره حقوقی خانواده با کارشناسان خانواده از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

متاسفانه در کشور ما یحتمل در برخی کشورها مشابه، اشخاص ( زوجین ) بعد از بروز مشکلات عدیده خانوادگی و طرح اختلاف در دادگاه خانواده با کیفیت تقدیم دادخواست، احساس نیاز به مشاور حقوقی خانواده یا کارشناس خبره حقوقی را می کند که گاها به دلیل فوت وقت و نتیجتا عمق و وسعت اختلاف، کارسازی مشاوره صورت گرفته چندان مطلوب نخواهد بود.

لذا، پیشنهاد می گردد اشخاص در بدو نیاز به مشاور حقوقی خانواده در زمینه های خانوادگی و حقوقی اهتمام لازم جهت استفاده از خدمات فوق را نموده تا در صورت مواجهه با مشکل بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. بدیهی است در صورت بقاء اختلاف و نیاز به حضور در محاکم خانواده بهترین راهکار را جهت راهگشایی دریافت نمایند.

حقوق خانواده چیست؟

بدیهی است حقوق خانواده، از زیر مجموعه های حقوق خصوصی بوده که به منظور شناخت حقوق است. لذا مجموعه باید ها و نبایدها ( قواعد و مقررات) که ناظر به تنظیم روابط بوده و به صرف صیانت از کیان خانواده تدوین گردیده را حقوق خانواده می نامند.

خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و بنیان هر جامعه ای را تشکیل می دهد. بدون شک روابط خانوادگی بدوا مبنای ارزش های اخلاقی، گفتاری، رفتاری و غیره تنظیم می شود. لهذا روابط خانوادگی هم دارای اصولی بوده و بسان هر پدیده اجتماعی مقید به قوانین و مقررات مدون و جامعی است که با ترسیم حقوق زوجین برای ایشان هویدا می نماید.

حقوق و تکالیف زن و مرد

به دنبال جاری شدن عقد شرعی و قانونی و به دنبال تحقق ازدواج و رابطه همسری، وظایف و تعهداتی برای طرفین ( زن و شوهر) ایجاد می شود. طبق ماده 1102 قانون مدنی همین که نکاح به طور صحیح واقع شد، روابط زوجیت بین طرفین واقع می شود و همچنین حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می شود.

بنابراین حقوق و تکالیف زوجین از آثار نکاح محسوب می شود به همین علت به محض وقوع عقد و بدون دخالت اراده زوجین و قهرا بر نکاح مترتب می شود. به گفته مشاوره حقوقی خانواده حقوق و تکالیف زوجین را چنین می توان تقسیم بندی کرد :

الف) حسن معاشرت زوجین نسبت به یکدیگر (ماده 1103)

ب) معاضدت زوجین در تشیید مبانی خانواده و تربیت اولاد ( ماده 1104)

ج) ریاست خانواده که با شوهر است ( ماده 1105)

د) دادن نفقه زوجه و اطفال ( مواد 1106 و 1196)

ه) حضانت اطفال ( ماده 1168)

ز) تبعیت اقامتگاه زن از شوهر (ماده 1005)

مهریه چیست؟

منظور از مهریه چیزی است که در زمان انعقاد نکاح در سند رسمی ازدواج مرد متعهد به پرداخت آن به همسر خود خواهد شد. مهریه می تواند سکه و طلا، پول نقد، اموال منقول و غیر منقول و ... باشد. به طور کلی مهریه باید چیزی باشد که در میان مسلمانان دارای مالیت بوده و کاملا مشخص و واضح باشد. معمولا در زمان طلاق ، مطالبه مهریه می شود به همین دلیل خیلی از افراد آن را مانعی برای طلاق می دانند. علاوه بر این مهریه پس از طلاق می تواند زندگی زن را از لحاظ مالی تامین نماید.

ضرورت مراجعه به مشاور حقوقی مهریه چیست؟

امروزه علاوه بر مشاوره حقوقی حضوری افراد می توانند از مشاوره حقوقی تلفنی مهریه و مشاوره آنلاین نیز بهره مند شوند. به طور کلی مراجعه به مشاور حقوقی مهریه در زمان طلاق بسیار اهمیت دارد، زیرا افزایش شدید تورم موجب شده است که مهریه هایی که به پول رایج ایران هستند به میزان زیادی ارزش خود را از دست بدهند و هنگامی که زن پس از چندین سال بخواهد برای درخواست مهریه تقاضا دهد مبلغ ناچیزی به او تعلق گیرد که اصلا با عدل و انصاف سازگار نیست.

اما اگر زن پیش از اقدام برای دریافت مهریه از مشاوره حقوقی آنلاین مهریه استفاده نماید می تواند با آگاهی بیشتری این قضیه را دنبال کند و حق و حقوق خود دست یابد. علاوه بر این زوجین بسیاری وجود دارند که در دریافت یا پرداخت مهریه دچار اختلاف و مشکلات خانوادگی شده اند و به دلیل عدم اطلاع کافی از قانون مهریه و مراحلی که باید طی کنند سرگردان هستند و پرونده هایی نا به سامان دارند. در صورتی که اگر از مشاوره حقوقی رایگان مهریه استفاده نمایند راحت تر می توانند مشکلات خود را حل کنند.

مشاوره حقوقی مهریه چه زمانی کاربرد دارد؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند مشاوره حقوقی آنلاین مهریه تنها مخصوص زمان طلاق و گرفتن مهریه است، از راهکارها و توصیه های بسیار عالی این مشاوران از همان آغاز زندگی مشترک نیز می تواند بهره مند شد. در واقع با توصیه هایی که این مشاورین حقوقی ارائه می دهند می توان در هر مرحله ای از زندگی مشترک از خیلی از اختلافات و اتفاقات جلوگیری نمود.

مشاوران حقوقی آنلاین چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

امروزه مشاوره حقوقی رایگان مهریه توسط وب سایت های مختلفی ارائه می شود اما مشاوره حقوقی آنلاین مناسب باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مشاوره حقوقی آنلاین مهریه چه مزایایی دارد؟

مشاوران حقوقی حضوری معمولا به سختی وقت می دهند و نمی توان در اصرع وقت برای رفع مشکلات خود به آن ها مراجعه نمود. از طرفی معمولا هزینه سنگینی دارند و باید ساعت ها در ترافیک معطل شد تا بتوان به دفاتر حقوقی این افراد دسترسی پیدا کرد. اما با مراجعه به مشاوره حقوقی تلفنی مهریه می توان در هر زمان و مکانی به این مشاوران دسترسی پیدا نمود و با صرف هزینه کمتری از خدمات بی نظیر آن ها استفاده کرد.

یکی از خدماتی که سامانه دادیاب در اختیار دریافت کنندگان خدمات حقوقی خود قرار می دهد مشاوره حقوقی خانواده است که یکی از مهمترین و پرکاربردترین بخش های مشاوره حقوقی تلفنی محسوب می شود. شما به عنوان دریافت کننده خدمات حقوقی می توانید از هر یک از مشاوران حقوقی خانواده سامانه به نحو تخصصی مشاوره دریافت کنید. مشاوران حقوقی خانواده دادیاب که اسامی آنها در این قسمت درج شده است به نحو تخصصی در حوزه خانواده فعالیت می کنند و هر سوالی که در حوزه حقوق خانواده داشته باشید می توانید از آنها مشاوره دریافت کنید و به پاسخ سوالتان برسید. جهت مشاوره حقوقی خانواده تلفنی می بایست ابتدا بر اساس نیازتان که به مشاوره نیم ساعته نیاز دارید یا یک ساعته بر روی هریک از گزینه های بالا کلیک کنید و سپس با تعدادی از اسامی مشاوران و حق المشاوره های آنها و رزومه هایشان روبرو خواهید شد و پس از بررسی سوابق مشاوران و هزینه های تعرفه شده می توانید به انتخاب هریک از آنها اقدام کنید و منتظر تماس پشتیبانی جهت اتصال شما و مشاور مورد نظرتان باشید. مشاوره حقوقی خانواده تخصصی در سامانه دادیاب یکی از خدمات ارزنده سامانه برای کمک به شما عزیزان است که بدون نیاز به خارج شدن از منزل زمانی که نیاز به مشاوره حقوقی خانواده دارید بتوانید بدون دردسر نیازتان را برآورده سازید و در لحظه به نحو آنی و به دلیل ناآگاهی حقوقی دست به کاری نزنید که حقوق قانونیتان تضعیف شود. دادیاب در صفحه مشاوره حقوقی خانواده تلفنی خود به تمامی تماسهای شما پاسخ گو خواهد بود و در این مسیر در کنار شما می باشد. در زیر به برخی از سوال های شما در خصوص مشاوره حقوقی خانواده تخصصی پاسخ داده ایم درصورت نیاز ملاحظه نمایید:

آیا مشاور حقوقی خانواده دادیاب تجربه عملی در پرونده های خانواده را دارد؟

بله. اکثریت مشاوران ما وکیل و برخی از آنها کاراموز وکالت هستند و اکثریت افرادی که در این قسمت اسامی آنها را مشاهده می کنید به نحو تخصصی در حوزه خانواده فعالیت می کنند و شما می توانید با بررسی سوابق آنها هریک را که خواستید انتخاب کنید.

آیا این امکان وجود دارد که اول مشاوره بگیریم بعد هزینه را پرداخت کنیم؟

خیر چنین امکانی وجود ندارد و تا زمانی که مشاوره پرداخت نشود پشتیبان جهت هماهنگی اقدام نخواهد کرد.

آیا می توان صد در صد بر اساس اظهارات مشاوران حقوقی خانواده سامانه عمل نمود؟

اظهارات مشاوران ما نظرات آنها بر مبنای مندرجات قانون و تجربه عملیشان است و ممکن است نظر هریک از مشاوران در خصوص نحوه عملکرد نیز متفاوت باشد بنابراین شما می توانید نظر چند مشاور را اخذ و سپس از طریق هریک از آنها که از مشاوره شان راضی بودید، اقدام کنید.

آیا مشاوران شما از حیث رتبه باهم برابر هستند؟

قطعا خیر و برخی از آنها بر اساس نحوه عملکرد و رفتار و پاسخ گویی و رضایت دریافت کنندگان خدمات نسبت به دیگران برتری خواهند داشت که می توانید بر اساس نظرسنجی دیگران و یا کمک گرفتن از پشتیبانی به انتخاب آنها بپردازید.

اگر از مشاوره حقوقی خانواده تلفنی دادیاب رضایت نداشتیم چه کنیم؟

با اعلام نظر خود به واحد پشتیبانی می توانید مبلغ واریزی را دریافت کنید یا در صورت تایید موضوع از سوی پشتیبانی می توانید از مشاوران دیگر مجموعه مشاوره دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج
برچسب‌ها: مشاور حقوقی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: