مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی چیست؟ درخواست طلاق توافقی چگونه انجام می شود؟ در ذهن بسیاری از مردم طلاق دارای یک رویه سخت و پرتنش بوده كه زوجین در همه موارد مخالف یکدیگر هستند. شاید در بسیاری از موارد اینگونه هم باشد اما نه همیشه....

image

مراحل طلاق توافقی چیست؟ درخواست طلاق توافقی چگونه انجام می شود؟ در ذهن بسیاری از مردم طلاق دارای یک رویه سخت و پرتنش بوده كه زوجین در همه موارد مخالف یکدیگر هستند. شاید در بسیاری از موارد اینگونه هم باشد اما نه همیشه. طلاق توافقی نوعی طلاق بوده كه در آن زن و شوهر به هر علتی بواسطه صلاحدید خودشان برای جدایی به توافق میرسند. آن ها در پشت سر گذاشتن همه مراحل طلاق و مسائل زندگی مشترک هم با یکدیگر به توافق میرسند.

طلاق توافقی، یکی از انواع طلاق بوده كه در آن، زوجینی كه قصد جدا شدن از یکدیگر را داشته، ابتدا بر سر مسائل مالی هم چون مهریه در طلاق توافقی، نفقه، اجرت امثل و اموال مشترک و مسایل غیر مالی همانند حضانت فرزندان بعد از طلاق، توافق کرده و سپس به دادگاه مراجعه می کنند. دادگاه هم با احترام به این توافق، اگر توافق بر خلاف مقررات آمره کشور نباشد، رای بر طلاق توافقی صادر کرده كه این رای، گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود.

ساده ترین و کم دردسر ترین نوع طلاق، طلاق توافقی بوده كه این روزها به علت رسیدگی و صدور رای در کوتاه ترین زمان ممکن، تبدیل به طلاقی رایج شده. علاوه بر این، طی کردن مراحل طلاق توافقی بدون نزاع و درگیری طرفین انجام شده واحتمال بروز اختلافات در آینده را به حداقل می رساند.

برخلاف آنچه كه عموم مردم تصور می کنند در طلاق توافقی حتما لازم نیست زن مهریه خود را ببخشد و از حق و حقوق قانونی خود چشم پوشی کند، بلكه هر توافقی كه بین زوجین صورت گرفته باشد معتبر می باشد.

در طلاق توافقی، سازش و توافقی كه میان زوجین انجام می گیرد، امکان دارد در دفتر اسناد رسمی و به سبب یک سند رسمی صورت گرفنه، امکان دارد با تنظیم یک سند عادی میان خود زوجین و تایید بعدی آن در جلسه رسیدگی محقق شده یا اینكه امکان دارد زوجین در جلسه دادگاه رسیدگی به طلاق توافقی، توافق کرده و توافقات آن ها در صورت جلسه دادگاه قید شود.

 

چه چیزهایی قرار است در مقاله مراحل طلاق توافقی بخوانیم؟

 

طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟

معمولا کسانی كه قصد انجام این کار را دارند دغدغه این موضوع را دارند كه مراحل طلاق توافقی چقدر زمان می برد. جواب این سوال امکان دارد خیلی واضح نباشد. چرا كه در وهله اول به این موضوع ربط دارد كه خانم و آقا خودشان قصد اقدام برای این کار را دارند یا وکیل شان قرار است مراحل را پیش ببرد. قرار است مهریه به خانم پرداخت شود یا خیر. جلسات مشاوره چطور پیش می روند و مسائل دیگر.

توصیه ما به شما این بوده كه حتما قبل از اقدام به کاری با وکیل پایه یک دادگستری كه تخصص انجام این کار را دارد صحبت کنید و یا با تماس با ساوا اپ از کارشناسان حقوقی مشاوره تلفنی رایگان بگیرید.

نیاز به مشاوره حقوقی طلاق توافقی دارید؟ با ساوا اپ، موسسه معتبر و قدرتمند ارائخ خدمات مشاوره و وکالت حقوقی، تماس بگیرید.

4 مرحله اصلی طلاق توافقی - برای درخواست طلاق توافقی کجا باید رفت و چه باید کرد؟

قدم اول

اول از همه تمایل نهایی زوجین به خاتمه دادن زندگی مشترک می باشد. در این راستا در صورتی كه اختلافی در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان باشد، یا یکی از زوجین ناراضی باشد امکان صدور رای توافقی وجود ندارد. روشن بوده كه در صورت عدم موافقت یکی از آن ها و اصرار طرف دیگر بر طلاق باید دادخواست طلاق یکطرفه به درخواست زوج یا زوجه به دادگاه داد و بحث توافق منتفی می باشد.

قدم دوم

1- برای مراحل طلاق توافقی بدون وکیل ثبت نام در سامانه تصمیم و گذراندن چند جلسه مشاوره قبل از طلاق. در این راستا باید در سایت zaman.behzisti.net ثبت نام کرد و چند جلسه مشاوره تخصصی در مدت زمان حدود 45 روز گذراند. در صورت اصرار زن و شوهر بر طلاق گواهی عدم انصراف از طلاق از مرکز مشاوره و غربالگری گرفته می شود كه به استناد آن دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می شود.

دقت کنید كه در صورتی كه این روش را انتخاب می کنید حتی با داشتن وکیل و یا وکالت در طلاق هم، زن و شوهر متقاضی، الزام به شرکت در جلسه مشاوره دارند. مگر اینكه در موارد خاص مرکز غربالگری گواهی عدم انصراف را بدون مشاوره صادر کند مثل موردی كه زن و شوهر هر دو یا یکی از آن ها خارج از کشور باشد همانطور كه گفته شد در موارد نادر می باشد.

این روش فعلاً در سراسر ایران جاری است البته با توجه به اطلاعات بدست آمده این روش در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد و به احتمال زیاد مدت و تعداد جلسات کاهش خواهد یافت.

2- روش دوم گرفتن رأی طلاق توافقی این بوده كه دادخواست طلاق از طرف مرد یا از طرف زن در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می شود. فعلاً در این روش نیاز به مشاوره اجباری نیست. پس در صورتی كه زن و شوهری به وکیل طلاق توافقی مراجعه کنند و نخواهند كه به مشاوره بروند ناگزیر از این روش استفاده می شود كه نیازی دیگر به حضور زوجین نخواهد بود و حدود زمان اخذ رای هم بین 10 تا 30 روز کاری می باشد.

پس ارجاع دادخواست یک طرفه به شعبه دادگاه خانواده وکلای زوجین به دادگاه اعلام توافق می کنند. وکیل پایه یک در ابتدای مراجعه زوجین توافق های آن ها را صورتجلسه کرده و به امضاء ایشان می رساند.

مدارک لازم برای طلاق توافقی این روش عقدنامه شناسنامه و کپی کارت ملی متقاضیان می باشد. در صورتی كه زن یا مرد وکالت در طلاق داشته باشند اصل آن هم الزامی می باشد.

الزام به این علت بوده كه دیگر ابلاغ کاغذی در آینده و برای دارندگان حساب ثنا وجود ندارد. ابلاغ ها را دادگاه به صورت پیامک و از طریق حساب کاربری شخص ارسال می کند و قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود. پس حتی با داشتن وکیل اگرچه زن و شوهر به دادگاه مراجعه نمی کنند ولی می توانند از طریق سامانه مذکور از آخرین تحولات و اطلاعات پرونده خود باخبر شوند.

در صورتی كه حق طلاق یا همان وکالت طلاق باشد داشتن ثنا برای وکیل کفایت می کند. مثلا زن و شوهر خارج کشور هستند و در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند در اینجا صرف داشتن کد ثنا وکیل در وکالتنامه طلاق کافی می باشد. مثلا زن از شوهر وکالت طلاق گرفته بوده و مرد در سامانه ثنا ثبت نام نکرده در اینجا صرف ثبت نام زوجه کافی می باشد.

نکته : زن و شوهر هر دو باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند و در صورتی كه این کار انجام نشده باشد زوجین با هم یا جدا جدا به یکی از دفترهای خدمات الکترونیک قضایی می روند و در مدت زمان کوتاه و بسیار ساده با ارائه کارت ملی در سامانه ثنا ثبت نام می کنند.

قدم سوم

بعد از ارسال پیامک این بوده كه در صورتی كه وقت رسیدگی در پیامک مشخص نشده باشد زوجین یا وکلای آن ها باید در اولین فرصت به شعبه مربوطه مراجعه کنند.  در روش دومی كه در بالا گفته شد یعنی تبدیل طلاق یکطرفه به توافقی دادگاه ارجاع به داوری می شود و این کار هم به صورت تشریفاتی و سریع و پرداخت هرینه برای واحد داوری دادگاه توسط وکلا انجام می شود.

در واحد داوری دادگاه ضمن پرسش از علل طلاق، توافق های مالی و غیر مالی زوجین در مورد مهریه و نحوه پرداخت آن، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه را مکتوب می کند كه به امضای زوجین یا وکلای ایشان می رسد. بعد از انجام مشاوره و اخذ توافق نامه، به شعبه مراجعه می شود. در این جا رویه دادگاه ها متفاوت است بعضی از شعب همان روز یا احیانا یکی دو روز بعد رای را صادر می کنند و بعضی از شعب هم جلسه دادگاه و رسیدگی تشکیل می دهند.

به صورت خلاصه در صورتی كه از سامانه تصمیم اقدام شده باشد در نهایت با اصرار زن و شوهر بر طلاق، گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می شود و بعد از زن و شوهر با وکیل و بدون وکیل می توانند دادخواست طلاق توافقی را در دفتر خدمات قضایی ثبت کنند و بعد از مشخص شعبه بدون داوری دادگاه در مدت زمان کوتاه رای طلاق صادر می کند.

ثبت رسمی طلاق در محضر و قدم نهایی

بعد از اخذ رای نوبت به ثبت طلاق و مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق بوده كه در این مرحله هم مثل همه مراحل قبل زوجین یا هر کدام از آن ها می توانند وکیل اختیار کنند و خودشان حضور نیابند. برای ثبت طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی بوده و زوجه باید آزمایش عدم بارداری از یکی از آزمایشگاه ها اخذ کند و به دفترخانه تحویل دهد. البته در بعضی از مجتمع های قضایی تهران آزمایشگاه تاسیس شده و زوجه باید به جهت آزمایش در آنجا همراه با یک قطعه عکس حاضر شود.

نکته: در صورتی كه زوجه دوشیزه باشد رویه دادگاه های تهران بر این بوده كه او را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کنند.

بعد از امضا دفاتر مربوط به طلاق و اجرای صیغه طلاق، اصل عقدنامه به سردفتر تحویل داده می شود و ایشان با امضا و مهر شناسنامه ها، همان روز یا ظرف چند روز طلاق نامه تحویل زوجه می دهد. مدت زمان و و اعتبار رای داگاه كه گواهی عدم امکان سارش نامیده می شود از زمان صدور سه ماه معادل 90 روز می باشد. بعد از این مدت رای از اعتبار خارج می باشد.

امکان ثبت طلاق در هر محضری در هر شهر وجود دارد و مهم نیست كه رای دادگاه مربوط به کدام شهر باشد. از شرایط ثبت طلاق در محضر این بوده كه زوجه در عادت ماهانه نباشد و دو شاهد سند طلاق را امضا کنند. امکان اخد رونوشت از سند طلاق وجود دارد حتی به دفعات میسر می باشد.

نحوه طلاق توافقی در خارج از ایران

مراحل طلاق توافقی در خارج از ایران با داخل ایران کمی متفاوت بوده ولی به صورت کلی همه ایرانیان برای انجام اموری مثل طلاق و ازدواج و … باید با قوانین ایران اقدام کنند. برای این کار می توانند هم به فردی از اعضای خانواده وکالت دهند تا امور طلاق شان را پیش ببرد.

مراحل طلاق توافقی در دادگاه

1- مراحل درخواست طلاق توافقی در دادگاه و مدت زمان انجام طلاق توافقی از ابتدا تا انتها توسط وکیل طلاق توافقی گروه ساوا اپ 10 الی 30 روز کاری طول می کشد.

2- مراحل طلاق توافقی با وکیل از توافق اولیه و ثبت در دفتر الکترونیک قضایی تا صدور رای طلاق توافقی قطعی می باشد. روشن بوده كه برای ثبت طلاق در محضر و صدور طلاقنامه و ثبت رسمی رای دادکاه هم امکان انجام توسط وکیل و بدون حضور موکل می باشد.

3- در خصوص مراحل طلاق توافقی با وکیل باید به این نکته توجه کرد كه یک وکیل نمی تواند همزمان وکالت زن و شوهر را در پرونده طلاق توافقی قبول کند و چنین امری امکان پذیر نیست در این موارد دو وکیل از گروه ساوا اپ،وکالت طلاق توافقی زوجین را بر عهده می گیرد. مگر اینكه یکی از زوجین وکیل نخواهد و خودش شخصا حضور یابد و یا حتی وکیل دیگری معرفی کند كه در هر دو صورت مشکلی نیست.

4- انجام مراحل طلاق توافقی بدون وکیل کاملا قانونی و بدون مشکل می باشد. اجباری به داشتن وکیل بجای موکل نیست مگر در حق طلاق ولی پر واضح بوده كه بودن وکیل مزایای فراوانی دارد. از جمله سرعت، جلوگیری در تنش و درگیری، عدم نیاز به مراجعه موکل كه امکان دارد مانع کار خود او باشد، کیفیت انجام کار با وکیل و حفظ حقوق موکل و… فقط در طلاق با حق طلاق داشتن وکیل دادگستری برای شوهر الزامیست

5-  رای طلاق توافقی به گواهی عدم امکان سازش معروف می باشد.

6- بعد از ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست به دادگاه فرستاده می شود و بعد از مشخص شعبه توسط معاون ارجاع مجتمع قضایی خانواده از سوی دادگاه پیامکی حاوی شماره پرونده و شعبه ارسال می شود.

7- از شرایط طلاق توافقی رضایت پدر زوجه نیست حتی در صورتی كه باکره باشد

8- در مرحله بعد از درخواست طلاق توافقی با مراجعه زوجین یا وکلای آن ها به دادگاه، در صورتی كه زوجه دوشیزه باشد باید یک قطعه عکس همراه داشته باشد تا دادگاه او را به پزشکی قانونی به جهت معاینه بکارت معرفی کند. در شهر تهران مراجعه به پزشکی قانونی برای خانم هایی كه اظهار دارند كه باکره هستند الزامی می باشد.

9- مرحله بعدی از مراحل طلاق توافقی در دادگاه، معرفی زوجین یا وکلای آن ها به واحد مشاوره می باشد. واحد مشاوره در بعضی از شهر ها در بهزیستی یا مراکز مشاوره خارج از دادگاه بوده ولی در شهر تهران در هر مجتمع قضایی واحد مشاوره تاسیس شده.

همانطور كه در بالا توضیح داده شده فعلا برای زوجینی كه بخواهند مشاوره بروند شروع مراحل طلاق طلاق توافقی بدون وکیل از سامانه تصمیم و ثبت نام در آن است پس عزیزانی كه میپرسند:

برای طلاق توافقی کجا باید رفت؟

عرض می شود برای مشاوره یا ثبت دادخواست طلاق توافقی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی بروید و یا در سامانه تصمیم و سایت مربوطه ثبت نام کنید هر کجای کشور كه هستید. روشن است در این حالت مشاوره بر عهده دادگاه نخواهد بود ولی در صورتی كه تمایل به طی مراحل طلاق توافقی با وکیل و بدون مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید در هر شهری از ایران هستید.

 

10- مرحله بعد، حضور نزد قاضی شعبه و امضاء صورتجلسه دادگاه می باشد. بعد از آن باید منتظر ماند تا رای تایپ شود و به امضاء قاضی شعبه برسد. مرسوم بوده كه رای طلاق توافقی به صورت حضوری به زوجین یا وکلای ایشان در دادگاه ابلاغ می شود و در زیر آن می نویسند كه اعتراضی ندارند و حق تجدید نظر و فرجام خواهی را ساقط می کنند.

11- با صدور گواهی عدم امکان سازش و قطعیت آن مرحله بعدی مراجعه به دفتر طلاق است همانطور كه می دانید مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش سه ماه بعد از تاریخ قطعیت می باشد. البته با ترفند هایی می توان این مدت را تا 6 ماه افزایش داد به این صورت كه ظرف سه ماه یکی از زوجین ثبت اولیه را در دفتر طلاق ثبت کتد بعد از دوباره سه ماه دیگر مهلت خواهید داشت.

12- در همه مراحل طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی بوده و در صورت پشیمانی یکی از آن ها تا قبل از صدور رای، پرونده بسته خواهد شد. پس توافق زوجین از ابتدا تا انتها باید حفظ شود.

13- در صورتی كه زنی دوشیزه یا یائسه نباشد برای ثبت طلاق نیاز به آزمایش عدم بارداری بوده كه امکان اخذ آن از هر بیمارستان یا آزمایشگاهی بلامانع می باشد.باردار بودن مانع از ثبت طلاق نیست. البته باید توجه داشت كه در بعضی از مجتمع های قضایی آزمایشگاه تاسیس شده كه زوجه باید از آنجا گواهی را اخذ کند. و عمده دادگاه های خانواده اخذ جواب آزمایش بارداری را از وظایف سردفتر طلاق میدانند.

14- یکی از مراحل طلاق توافقی ثبت توافق های زن و شوهر در مورد مهریه، حضانت، نفقه، جهیزیه و اجرت المثل می باشد. رویه به این صورت بوده كه وکیل قبل از دادخوبوده و با مراجعه زوجین توافقات آن ها را صورتجلسه می کند و توافقنامه طلاق توافقی تنظیم می کند و به امضاء زوجین می رساند. روشن بوده كه متن توافقنامه طلاق توافقی در رای دادگاه انعکاس پیدا می کند. در دادگاه هم نزد مشاور و همین طور نزد قاضی توافقات زوجین صورتجلسه می شود.

15- مدارک لازم برای طلاق توافقی: عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه، داشتن کد ملی و ثبت نام سامانه ثنا در مواردی كه وکالت طلاق وجود دارد چه اینكه مرد وکالتنامه طلاق داده باشد به دیگری و یا اینكه زن وکالت محضری به شخصی داده باشد وجود اصل وکالت الرامی می باشد. بعضی وکالت ها به صورت شرط ضمن عقد بوده كه متاسفانه بیشتر آن ها ناقص است قبل از مراجعه با تلفن به ما از هر کجای ایران كه هستید از صحت کاما و یا موثر بودن وکالت خود مطمئن شوید.

در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق می گیرد؟

به عنوان یک قاعده کلی هر چیزی مالی زوجین توافق کنند ملاک دادگاه همان است اما قاضی دادگاه خانواده باید تکلیف موارد زیر را در مراحل طلاق توافقی در دادگاه مشخص کند:

مهریه در طلاق توافقی

بعد توافق نسبت به اصل جدایی مهمترین مسئله مهریه است چند نکته در این خصوص مهم بوده و توافق زن و شوهر امکان دارد یکی از موارد زیر باشد:

  1. زن قبلا مهریه را در سند رسمی ابراء کرده باشد
  2. در زمان طلاق بخواهد مهریه را ابراء کند
  3.  زن و شوهر بخواهند با توافق همه یه بخشی از مهریه را چک روز یا موعد دار رد و بدل کنند
  4. زن بخواهد بخشی از مهریه ابراء و بخشی را دریافت کند
  5. زوجه قبلا مهریه را دریافت کرده باشد و به آن اقرار کند
  6. اقرار نامه رسمی مبنی بر دریافت مهریه در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد
  7. توافق شود به جای وجه نقد مهریه یا سكه، زوج همه یا بخشی از یک ملک ادرای،مسکونی یا تجاری و یا سهام شرکت به زوجه منتقل کند
  8. زوجه در ازای طلاق و راستای طلاق خلع در دادگاه همه مهریه را بذل کند
  9. توافق شود كه مقداری از مهریه بذل و مقدار باقیمانده تبدیل به وجه نفد شود و به صورت یکجا یا قسطی پرداخت شود
  10. توافق شود كه همه مهریه به زوجه پرداخت شود
  11. توافق شود همه یا قسمتی از مهریه در سر رسیدی معین بعد طلاق پرداخت شود
  12. توافق شود بیشتر مهریه مندرج در عقدنامه به زن پرداخت شود
  13. این اجازه در مراحل درخواست طلاق توافقی در دادگاه بوده كه با توافق زن و شوهر مهریه وجه نقد را تبدیل به سكه و یا سكه را تبدیل به وجه نقد یا هر مال منقول یا غیرمنقول کرد
  14. می توان توافق کرد كه در ازای همه یا بخشی از مهریه سفته داده شود
  15. می شود با توافق همه یا بخشی از مهریه را به صورت عندالمزالبه بر ذمه شوهر باقی گذاشت
  16. می شود همه یا بخشی از مهریه را با توافق به صورت عند الاستطاعه بر عهده شوهر باقی گذاشت
  17. با توافق می توان مقدار بذل زن بیشتر از همه مهریه باشد مثلا همه مهریه به علاوه یک آپارتمان معین در قبال طلاق به شوهر بذل شود
  18. با توافق می توان مهریه طلاق توافقی را از وجه نقد قدیم به وجه نقد به روز به هر میزان توافق کرد
  19. زوجه قبلا در سند زسمی مهریه را بخشیده باشد

حضانت در طلاق توافقی

نفقه زن در طلاق توافقی

دادگاه خانواده تکلیف دارد در رای و دادنامه طلاق توافقی حتما وضعیت نفقه زوجه را با عنایت به توافق قطعی زن و شوهر مشخص کند و در این خصوص مثل دادخواست طلاق از مرد یا دادخواست طلاق به درخواست مرد، میزان نفقه کارشناسی نمی شود و به تفاهم خود زوجین واگذار می شود پر واضح بوده كه در صورتی كه موافقتی نباشد طلاق با توافق انجام نخواهد شد اما در خصوص نفقه در طلاق توافقی یکی از موارد زیر امکان پذیر است:

  1. این اجازه وجود دارد كه توافق بین زن و شوهر مشخص نفقه ماهانه و یا در زمانبندی دیگر تا آخر عمر زوج یا زوجه باشد
  2. در اکثر موارد با توجه به اینكه مباحث مالی زوجین غالبا در مهریه حل و فصل می شود زوجه اعلام می کند نسبت به نفقه معوقه ادعایی ندارد.
  3. می توان پرداخت مبلغ معین از نفقه را به حادثه ای یا واقعه ای در آینده معلق کرد
  4. امکان دارد توافق شود تا زمانی كه زوجه ازدواج نکرده مبلغی مشخص از سوی زوج پرداخت شود
  5. می توان مبلغی را بابت نفقه معوقه به صورت عندالمطالبه یا عنذ الاستطاعه با توافق بر دمه شوهر باقی گذاشت
  6. می توان توافق کرد به جای وجه نقد مال منقول یا غیر منقول مشخص به زوجه پرداخت شود
  7. می شود كه توافق اینگونه باشد كه مبلغی مشخص در سررسید معین به زوجه پرداخت شود

 

پایان مراحل طلاق توافقی ...

امیدواریم توانسته باشیم در مقاله مراحل طلاق توافقی رضایت شما را جلب و هر آنچه نیاز دارید را به شما منتقل کنیم. شما می توانید برای مشاوره حقوقی طلاق و همینطور وکالت طلاق از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در ساوا اپ تماس بگیرید.

منتشر شده در 16 مرداد 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: