مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد - اگر خانم ازدواج مجدد انجام دهد، مهریه ازدواج اول منتفی می شود؟

گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد به چه صورت است؟ آیا با ازدواج مجدد زن مهریه قطع می شود؟ اگر خانم ازدواج مجدد انجام دهد، مهریه ازدواج اول منتفی می شود؟ اگر خانم ازدواج مجدد انجام دهد، مهریه ازدواج اول منتفی می شود؟

image

گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد به چه صورت است؟ آیا با ازدواج مجدد زن مهریه قطع می شود؟ اگر خانم ازدواج مجدد انجام دهد، مهریه ازدواج اول منتفی می شود؟ اگر خانم ازدواج مجدد انجام دهد، مهریه ازدواج اول منتفی می شود؟

مهریه عند المطالبه و یا عند الاستطاعه یک نوع دین بوده که اصطلاحا بر ذمه مرد است، در دوران زندگی مشترک زن بر طبق قانون مالک همه مهر است می تواند حتی در صورتی که دوشیزه باشد همه مهریه را تقاضا کند و فقط دز زمان طلاق په توافقی یا یکطرفه مهریه زوجه باکره نصف می شود.

ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود.

طبق ماده 29 قانون حمایت خانواده در زمان طلاق از هر نوع که باشد چه به درخواست زن یا درخواست مرد و یا طلاق توافقی، دادگاه موظف بوده تکلیف مهر را در دادنامه مشخص کند در صورتی که علی رغم وقوع طلاق، مرد باید چیزی از مهریه را بپردازد، ازدواج مجدد زن مانع دریافت مهریه ازدواج قبلی او نخواهد بود.

مثلا طلاق توافقی انجام شده که زوجین توافق کردند که نصف مهریه از سوی زوجه بخشیده شود و الباقی مهریه هر ماه ماهانه یک سکه به زوجه پرداخت شود. اما پس از ثبت طلاق و گذشتن ایام عده زوجه ازدواج می کند این ازدواج مجدد مطلقا مانع دریافت مهریه ازدواج قبلی نیست.

در صورتی که در رای دادگاه مهریه یا بخشی از آن باقی باشد و طلاق هم بر همین مبنا ثبت شود مهریه باقی مانده حتی با ازدواج مجدد زن از میان نمیرود، حتی در صورتی که زن در ازدواج دوم هم موفق نباشد و کار به جدایی و طلاق بیانجامد و در رای آن ازدواج هم بخشی از مهریه باقی مانده و بر ذمه شوهر دوم باشد زوجه می تواند مهریه هر دو ازدواج را مطالبه کند.

در چه صورت مهریه زن قطع میشود - پرداخت مهریه بعد از ازدواج مجدد مرد - میزان مهریه در ازدواج دوم - مهریه زن مطلقه در ازدواج مجدد چقدر است - ازدواج مجدد بعد از تقسیط مهریه - اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق میگیرد - ترفند های ندادن مهریه - میزان مهریه زن مطلقه

گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد - اگر خانم ازدواج مجدد انجام دهد، مهریه ازدواج اول منتفی می شود؟

در صورتی که طلاق از هر نوعی که باشد، به درخواست زن یا درخواست مرد و یا توافق طرفین، دادگاه باید تکلیف مهریه را در دادنامه مشخص کند. اگر مرد موظف به پرداخت مهریه یا بخشی از آن است، ازدواج مجدد زن مانع دریافت مهریه نخواهد شد. پس تکلیف مهریه زن در صورت ازدواج مجدد مشخص شده و هیچ مانعی برای دریافت مهریه وجود نخواهد داشت.

اگر در طلاق توافقی طبق توافق زوجه، نصف مهریه بخشیده شده باشد، مابقی مهریه باید توسط زوج به صورت کامل یا اقساطی پرداخت شود و پس از طلاق و ایام عده، مهریه پس از ازدواج مجدد زن قطع نخواهد شد.

ثبت طلاق تا زمان پرداخت حقوق مالی زوجه، انجام نمی پذیرد. اگر زوجه رضایت دهد و یا حکم قطعی مبنی بر عدم توانایی مالی زوج و اقساطی کردن مهریه داده شود، طلاق ثبت خواهد شد. اگر زن به ثبت طلاق بدون گرفتن حقوق خود رضایت دهد، پس از آن می تواند طبق قانون و با استفاده از اجرای احکام دادگستری، نسبت به دریافت مهریه خود اقدام کند.

ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.

مهریه و شرایط پرداخت آن

زن به مجرد عقد، مالک مهر بوده و هر نوع تصرفی می تواند در آن انجام دهد. مقدار مهر سقف مشخصی ندارد و با رضایت طرفین باید مشخص شود. همینطور مهریه می تواند به صورت نقدی یا طلا و سکه و اموال منقول و غیر منقول مثل: ملک، زمین، آپارتمان و ... باشد. نحوه پرداخت مهریه بستگی به سند ازدواج دارد که در آن شیوه پرداخت عندالمطالبه یا عندالاستطاعه مشخص شده باشد.

در هر حال پرداخت مهریه از طرف مرد امری واجب است؛ حتی در صورت عدم تمکین زن، باز هم مهریه به او تعلق خواهد گرفت. شما می توانید همین حالا یک گفتگوی برخط با وکیل آنلاین در این باره داشته باشید.

مهریه بیشتر از 110 سکه چطور قابل مطالبه است؟

بعضی از افراد تصور اشتباهی از قانون جدید مهریه مبنی بر پرداخت تا 110 سکه دارند. این سوال در همه جلسات وکیل تلفنی مطرح می شود. در اینجا باید متذکر شد که طبق قانون باید همه مهریه هر مقدار که باشد، پرداخت شود و صرفا  در صورتی که از 110 سکه بیشتر باشد، ضمانت اجرای  وجود نداشته و فرد به زندان نخواهد افتاد، اما در هر حالت مرد باید مهریه را به طور کامل به زن پرداخت کند.

قانون جدید مهریه در ماده 22 عنوان می کند که اگر مرد استطاعت مالی داشته باشد و از پرداخت مهریه تا سقف 110 سکه بهار آزادی امتناع ورزد، امکان حبس برای او وجود دارد. در مقادیر بیشتر از 110 سکه، ضمانت اجرای کیفری وجود ندارد و زن با اثبات استطاعت مالی مرد می تواند حق خود را استیفا کند.

گرفتن مهریه قبل از طلاق

زن هم در زمان ازدواج و هم در زمان طلاق می تواند مهریه خود را مطالبه کند و طبق قانون مرد موظف است آن را بپردازد. اگر زوجه دوشیزه باشد، هم همه مهریه را می تواند تقاضا کند، اما تنها در زمان طلاق در صورت باکره بودن، نصف مهریه به او تعلق می گیرد.

اگر مهریه عندالمطالبه باشد، مرد باید هر زمان که زن مهر خود را مطالبه کرد آن را بپردازد، اما در صورتی که مهریه به صورت عندالاستطاعه در سند ازدواج ذکر شده باشد، زن باید استطاعت مالی همسر خود را به دادگاه اثبات کند تا بتواند همه مهریه خود را بگیرد، در غیر این صورت دادگاه با توجه به توان مالی مرد، می تواند مهریه را به صورت اقساط برای او مشخص کند.

اگر ضامنی برای دریافت مهریه در سند ازدواج مشخص شده باشد، در صورتی که مرد از پرداخت مهریه سرباز زند، زوجه طبق قوانین می تواند مهریه خود را از ضامن مطالبه کند.

با توجه به موارد گفته شده، تکلیف مهریه پس از ازدواج مجدد زن مشخص بوده و در پاسخ به این سوال یا سوالات مشابه که زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند؟ باید گفت بله و هیچ مشکلی در دریافت مهریه سابق خود نخواهد داشت.

 

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

وکیل آنلاین مجموعه ساوا اپ جهت ارائه خدمات تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری توسط وکلای پایه یک دادگستری، کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

منتشر شده در 09 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
روش های مطالبه مهریه
مراحل مطالبه مهریه
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: