مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟ بر خلاف تصور عده ای که معتقد می باشند پس از مرگ شوهر مهریه به زن تعلق نمی گیرد، باید گفت پس از مرگ شوهر هم زن می تواند مهریه را مطالبه کند چون مرد در وقتی قید حیات بوده جزو بدهی او بوده و پس از فوت در صورت مال و دارایی باید مهریه زن  از آن اموال و دارایی پرداخت شود.

image

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟ از جمله حقوق های مالی که پس از عقد نکاح از سوی مرد به زن داده می شود مهریه یا مهر می گویند. زن پس از عقد می تواند مالک مهر شود و هر زمان که بخواهد می تواند آن را مطالبه کند.

بر خلاف تصور عده ای که معتقد می باشند پس از مرگ شوهر مهریه به زن تعلق نمی گیرد، باید گفت پس از مرگ شوهر هم زن می تواند مهریه را مطالبه کند چون مرد در وقتی قید حیات بوده جزو بدهی او بوده و پس از فوت در صورت مال و دارایی باید مهریه زن  از آن اموال و دارایی پرداخت شود.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

اجرت المثل ایام زوجیت

اگر زن در طول زندگی مشترک با همسر خود در خانه او کارهایی انجام دهد که موظف نبوده آن ها را انجام دهد، مستحق پاداش بوده که به آن اجرت المثل می گویند.  برای این کارها می توان غذا پختن , ظرف شستن , و …… را مثال زد. که میزان اجرت المثل با توجه به تعداد فرزند , تعداد سال های زندگی مشترک و کارهایی که زوجه در منزل مشترک انجام داده توسط کارشناس دادگستری متخصص در این حوزه مشخص می شود.

مستمری برای زوجه فوت شده

اگر شوهر کارمند ارگان های دولتی بوده باشد، حقوق او به زن تعلق می گیرد.

نفقه که در دو صورت ممکن است

از آن جهت که زن پس از فوت شوهر موظف به نگه داشتن عده وفات شوهر است، مستحق نفقه هم خواهد بود. مدت عده وفات شوهر چهار ماه و ده روز بوده که در این زمان، زن می تواند دادخواست مطالبه نفقه پس از فوت شوهر دهد. همینطور زن می تواند نفقه گذشته خود را هم مطالبه کند. پس، اگر زن از همسر خود تمکین کرده باشد ولی نفقه ای نگرفته باشد، می تواند بابت نفقه گذشته خود هم اقدام کند که این نفقه از اموال شوهر قابل پرداخت خواهد بود.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود. همچنین، ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

هزینه دریافت وکیل برای دریافت مهریه پس از مرگ شوهر چگونه است؟

هزینه دریافت وکیل برای دریافت مهریه پس از مرگ شوهر توسط وکلا مشخص شده و شما در ساوا اپ با مقایسه رزومه و تجربه آن ها می توانید مناسب ترین وکیل را با خیالی آسوده انتخاب نمائید. هزینه مشاوره از وکیل متخصص در جهت دریافت مهریه پس از مرگ شوهر در بازه قیمتی زیر قرار دارد.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

وکیل آنلاین مجموعه ساوا اپ جهت ارائه خدمات تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری توسط وکلای پایه یک دادگستری، کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

 

آیا گرفتن مهریه از پدر شوهر ممکن است؟

مهریه تعهدی است میان شوهر و همسرش و ربطی به اطرافیان او ندارد.

مهریه زن باکره قبل و پس از فوت شوهر

اگر زن پیش از طلاق باکره بوده باشد می تواند کل مهریه را دریافت کند و زن مستحق همه مهر خود بوده و می تواند به دادگاه مراجعه کرده و اعلام وصول کند و زمانی مهریه نصف می شود که قبل طلاق  باکره بوده باشد.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

نحوه مطالبه مهریه از سهم الارث شوهر به چه صورتی است؟

اگر پدرشوهر و یا هر شخص دیگری که شوهر از او ارث می برد، فوت کند و دارای اموالی باشد زن می تواند از سهم الارث شوهر خود که فوت کرده آن مقداری که کفاف مهریه را دهد تقاضا کند و دادگاه موظف به وصول آن می باشد.

زن برای این که به سهم الارث شوهر خود دست پیدا کند باید دادخواستی تنظیم کرده و این دادخواست را به دادگاه ارائه کند که امکان دارد مدتی زمان بر باشد. دادگاه سهم الارث را تا زمان مشخص شدن روند قانونی توقیف کرده و تا وقتی اموال با استفاده از مزایده به فروش نرود و وراث مهریه زن را نپردارند اموال آزاد نشده و در صورتی که زن فوت کند وراث می توانند درخواست مطالبه مهریه را به دادگاه ارائه کنند.

قابل توجه این که حالیه مهریه زوجه قابل وصول با استفاده از اداره اجرای اسناد رسمی است , بنابراین در صورتی که زوجه خواهان وصول مهریه خود با استفاده از سهم الارث زوج است , امکان آن با استفاده از دایره اجرای اسناد رسمی میسر خواهد بود.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

چگونه کار خود را به مناسب ترین وکیل برای دریافت مهریه پس از مرگ شوهر بسپاریم؟

مناسب ترین وکلا برای شما کسانی می باشند که تخصص در حوزه دریافت مهریه پس از مرگ شوهر دارند. برای انتخاب مناسب ترین وکیل برای شما، ساوا اپ شرایطی از جمله:

را در نظر گرفته می باشد. کافی است درخواست خود را ثبت کنید تا موارد فوق را به صورت رایگان از چند وکیل متخصص دریافت نمائید.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

فرمول محاسبه مهریه زن بعد از فوت شوهر - مهریه زن بعد از فوت شوهر از پدر شوهر - سقف مهریه بعد از فوت شوهر - مدارک لازم برای گرفتن مهریه بعد از فوت همسر - مهریه بعد از فوت شوهر - مهریه زن بعد از فوت زن - تکلیف وسایل منزل بعد از فوت شوهر - در صورت فوت همسر و داشتن بچه صغیر تکلیف مهریه چیه

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

آیا امکان وصول مهریه از دیه شوهر وجود دارد؟

دیه مالی بوده که اگر شخصی جرم غیر عمدی علیه جان، اعضای بدن و منافع اعضای بدن دیگری انجام دهد باید بپردازد و اگر جرم عمدی بوده ولی مجازات قصاص نداشته باشد، باید دیه پرداخت شود. حال در صورتی که دیه پرداخت شده حکم مال و دارایی باشد، زن و وراث می توانند سهم الارث خود را بردارند. همینطور زن می تواند مهریه خود را از آن وصول کند.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

نفقه چیست؟

نفقه شامل تامین هزینه زندگی زن که شامل خانه، اثاثیه، منزل، غذا، لباس، دارو و درمان بوده که از زمان عقد دائم بر عهده شوهر بوده و باید از طرف مرد به او پرداخت شود. میزان نفقه بر مبنای شئونات خانوادگی زن، عرف و عادت ساکنان هر منطقه که در آن زندگی می کنند  و وضع مالی مرد مشخص و محاسبه خواهد شد.

با توجه به قانون مدنی، در عقد دائم نفقه زن بر عهده شوهر است، پس زمانی که عقد دائم زن و مرد را به زوجیت یکدیگر درآورد، مرد ملزم به پرداخت نفقه به همسر خود می شود. پرداخت نفقه زن به اندازه ای مهم بوده که قانون گذار دو دسته ضمانت اجرا برای عدم پرداخت نفقه مشخص کرده می باشد.

نخست تقاضای مطالبه نفقه با کمک دادخواست توسط زن و دوم این که در صورت عدم پرداخت نفقه، زن می  تواند از شوهر خود به جرم ترک انفاق شکایت کند.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

فرمول محاسبه مهریه زن بعد از فوت شوهر - مهریه زن بعد از فوت شوهر از پدر شوهر - سقف مهریه بعد از فوت شوهر - مدارک لازم برای گرفتن مهریه بعد از فوت همسر - مهریه بعد از فوت شوهر - مهریه زن بعد از فوت زن - تکلیف وسایل منزل بعد از فوت شوهر - در صورت فوت همسر و داشتن بچه صغیر تکلیف مهریه چیه 

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

مدت زمان نگه داشتن عده توسط زن پس از فوت شوهر

مدت عده چه در عقد دائم و چه در موقت به صورت یکسان است یعنی 4 ماه و 10 روز.

نقش وکیل متخصص در دریافت مهریه پس از مرگ شوهر چیست؟

قانون مواردی را در نطر گرفته که وقتی مرد فوت کرد زن بتواند در صورت نیاز مهریه خود را طلب کند.

وکیل متخصص در این زمینه می تواند به شما کمک های بسیاری بکند مثل: در صورتی که همسر خود مال و دارایی داشت چطور من از ان ارث می برم؟ چطور مهریه ام را دریافت کنم؟ چطور اجرت امثل و نفقه ام را دریافت کنم و سوالات فراوانی که امکان دارد در ذهن شما به وجود آید وکیل می تواند برای آن راه حل های قانونی ارائه کند.

اگر زن پس از فوت شوهر خود ازدواج کند می تواند مهریه خود را دریافت کند؟

بله و او نسبت به طلبکاران اولویت اول را دارد چون مهریه بدهی مرد به زن بوده و گرفتن ارثیه خود از اموال شوهر خود جدا از مهریه بوده و در صورتی که مرد مال و اموالی داشته باشد آن را به ارث ببرد و هم مهریه خود را بصورت جدا دریافت کند.

مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

منتشر شده در 06 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
مهریه چیست
روش های مطالبه مهریه
مراحل مطالبه مهریه
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: