مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

قانون جدید حضانت فرزند دختر

والدین قادر هستند در بین خودشان یکی را انتخاب کنند، که برای همیشه سرپرست فرزند را به عهده بگیرد. اما در صورتی که دادگاه تشخیص بدهد که سرپرست کودک به صلاحش نیست اجازه حضانت را نمی دهد به شخصی که بین والدین انتخاب شده و خود دادگاه سرپرست صلاحیت دار را انتخاب می کند.

image

قانون جدید حضانت فرزند دختر چیست؟ براساس قانون حضانت فرزند با اولیای آن است. همه حضانت ها به یک صورت نیست و همه فرزند ها شرایط یکسانی برای مراقبت ندارند.

وقتی یکی از والدین (پدر یا مادر) فوت کند، این وظیفه بر عهده ولی در قید حیات می باشد. زمانی که پدر فوت کند سرپرستی به مادر داده می شود تا از فرزند خود نگهداری کند، باید به این موضوع مهم توجه کرده که در صورتی که پدر بزرگ پدری فرزند در قید حیات باشدهم دادگاه صلاحیت فرزند را به او نمی دهد.

این امکان وجود دارد که پدر یا مادر با ارائه اسناد و مدارک به دادگاه ثابت کنند که یکی از والدین صلاحیت نگهداری از فرزند را ندارد. در صورتی که پدر خانواده فوت کند، نگهداری فرزند به مادرش داده می شود در صورتی که دادگاه مادر را برای سرپرستی فرزند رد صلاحیت کند حضانت فرزند به شخص دیگری داده می شود.

امکان دارد این سوال پیش بیاید که وقتی والدین از هم جدا می شوند یا جدا از هم زندگی می کنند، وضعیت مراقبت و نگهداری از فرزند ها به چه صورت است؟ آیا باید در این وضعیت به وکیل مراجعه کنیم یا خیر؟

زمانی هست که والدین جدا از هم زندگی می کنند، ولی هنوز طلاق نگرفته اند. در این صورت مراقبت از فرزند تا 7 سالگی بر عهده مادرش بوده و بعد از آن تا رسیدن به سن بلوغ بر عهده پدر است.

اما گاهی این دادگاه بوده که مشخص می کند که فرزند بعد از 7 سالگی با چه شخصی زندگی کند. یکی از اصلی ترین وظیفه های دادگاه در مورد مراجعین متاهل این بوده که وضعیت فرزند را مشخص کند که با چه شخصی زندگی کند؟ عاقبت فرزند چه می شود و کلی چرای دیگر که دادگاه پاسخ می دهد.

والدین قادر هستند در بین خودشان یکی را انتخاب کنند، که برای همیشه سرپرست فرزند را به عهده بگیرد. اما در صورتی که دادگاه تشخیص بدهد که سرپرست کودک به صلاحش نیست اجازه حضانت را نمی دهد به شخصی که بین والدین انتخاب شده و خود دادگاه سرپرست صلاحیت دار را انتخاب می کند.

این دادگاه بوده که صلاحیت سرپرستی کودک را تشخیص می دهد. امکان دارد دادگاه سرپرستی را به پدر یا مادر دهد اما بعد از مدتی پدر یا مادر صلاحیت خود را از دست بدهند، دادگاه در این صورت باید دوباره تصمیم بگیرد برای سرپرستی کودک می گیرد.

وکالت و مشاوره حضانت فرزند با ساوا اپ

آیا به دنبال وکیلی هستید که در هر زمان و در هر مکان برای شما در دسترس باشد؟ آیا نیاز به مشاوره حقوقی تلفنی یا حضوری دارید؟ موسسه وکالت و مشاوره آنلاین ما بهترین گزینه برای شماست!

ما با تیمی از وکلای حرفه ای و ماهر همکاری می کنیم که آماده اند تا در هر زمینه حقوقی به شما کمک کنند. از مشاوره درباره قوانین کیفری، تجاری، خانوادگی، مالی و ... تا نمایندگی در دادگاه ها و رسیدگی به پرونده های حقوقی، ما در اینجا هستیم تا شما را در مسائل حقوقی راهنمایی کنیم.

با ما می توانید به راحتی و به صورت آنلاین یا تلفنی از خدمات ما استفاده کنید. کافیست تماس بگیرید و برای مشاوره با وکیل ما وقت بگذارید، سپس می توانید مسئله خود را با او مطرح کنید و از نصیحت های حرفه ای و کارآمد او بهره مند شوید.

با اعتماد به ما، بهترین خدمات حقوقی را در اختیار خواهید داشت. همچنین، با توجه به تجربه و تخصص کارکنان ما، می توانیم به شما تضمین کنیم که مسائل حقوقی شما با حفظ حریم خصوصی و مطابق با قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

بنابراین، اگر به دنبال وکیلی هستید که در هر زمان و در هر مکان برای شما در دسترس باشد، به موسسه وکالت و مشاوره آنلاین ما اعتماد کنید. تماس بگیرید و با ما همراه شوید تا در مسائل حقوقی خود راهنمایی شوید.

حضانت فرزند

قانون جدید حضانت فرزند دختر : یکی از مهم ترین مسائلی که زمان طلاق مطرح می شود، حضانت می باشد. در صورتی که بخواهیم توضیح مختصری بدهیم که حضانت فرزند چیست، باید ذکر کنیم که حضانت به معنی قبول سرپرستی فرزند بعد از جدایی زوجین می باشد. زوجین در صورتی که تصمیم به طلاق توافقی داشته باشند، قادر هستند درباره حضانت فرزند دختر و پسر به توافق برسند.

در این شرایط در صورتی که فرزندان از سن بلوغ گذشته باشند، احتمالاً در تصمیم گیری نهایی حضور خواهند داشت. اما در صورتی که از سن فرزند دختر از 9 سالگی کمتر و سن فرزند پسر از 15 سالگی کمتر باشد، والدین به تنهایی یا با وکیل طلاق به توافق درباره حضانت فرزند پسر و دختر به نتیجه می رسند.

گاهی هم زوجین در طلاق توافقی به نظر مشترکی درباره حضانت فرزندان خود نمی رسند. از طرفی در صورتی که طلاق از نوع دیگری مثل بائن و رجعی باشد که زن یا مرد بدون کسب رضایت همسر خود برای طلاق دادخواست داده باشد، تصمیم درباره حضانت فرزند بعد از طلاق موضوعی بوده که دادگاه به آن می پردازد.

هرچند وکیل حضانت به موکل خود توضیحات لازم را برای قانون حضانت فرزند دختر و پسر به موکل خود ارائه می کند.

قانون جدید حضانت فرزند دختر در سنین مختلف

قانون جدید حضانت فرزند دختر : اهمیت سلامت زندگی فرزند دختر و البته پسر برای دادگاه بر کسی پوشیده نیست. قانون مدنی در ماده 1169 خود اعلام کرده که در صورتی که زوجین به خاطر فرآیند طلاق از یکدیگر جدا شوند باید برای حضانت و نگهداری از فرزند خود تصمیم گیری کنند. این ماده قانون مدنی در ادامه به سن حضانت فرزند دختر اشاره می کند.

به این ترتیب که سرپرستی دختر تا 7 سالگی به عهده مادر می باشد. اما این مسئولیت از 7 تا 9 سالگی بر عهده پدر خواهد بود. از 9 سالگی هم که دختر به سن بلوغ می رسد، خودش برای اینکه با پدر زندگی کند یا با مادر، تصمیم می گیرد.

نکات حضانت دختر

قانون جدید حضانت فرزند دختر : باید توجه داشته باشید که ماده 1169 قانون مدنی برای حضانت دختر اجرا می شود اما در صورتی که پدر و مادر صلاحیت لازم را برای سرپرستی نداشته باشند، حکم سلب حضانت از آن ها صادر شده و والد دیگر یا سازمان مشخصی مسئولیت نگهداری فرزند را بر عهده خواهد گرفت.

موضوع مهم مهم دیگری را نباید فراموش کنید که در زمان بر عهده گرفتن سرپرستی توسط پدر یا مادر، والد دیگر از ملاقات فرزند خود منع نخواهد شد. مگر اینکه دادگاه صلاحیت والدی که سرپرستی را بر عهده ندارد، تأیید نکند. لذا تا 7 سالگی پدر مجاز به ملاقات با فرزند دختر می باشد. از طرفی از 7 تا 9 سالگی هم مادر چنین حقی دارد.

حضانت دختر 9 سالگی به بعد

قانون جدید حضانت فرزند دختر : پیش از این اشاره کردیم که حضانت دختر بعد از نه سالگی روند متفاوتی خواهد داشت. در واقع سن بلوغ برای دختر شروع دوره جدیدی از زندگی می باشد.

در نتیجه شرایط گرفتن حضانت فرزند دختر توسط مادر و پدر متفاوت خواهد بود. به این شکل که فرزند دختر بدون هیچ گونه اقدامی قانونی نظر خود را برای انتخاب سرپرست خود مشخص می کند.

شرایط گرفتن حضانت فرزند دختر توسط والدین

قانون جدید حضانت فرزند دختر : پدر و مادر از نظر تمکن مالی، شغل مناسب، محل مناسب زندگی و سلامت جسمی و روانی باید مورد تأیید دادگاه قرار بگیرند تا روند حضانت فرزند آن ها به روال مرسوم پیش برود. یعنی که وجود جنون و ازدواج مادر از موارد سلب حضانت فرزند او به حساب می آیند.

در مورد پدر و دیگر افرادی که امکان سرپرستی فرزند دختر را دارند، مواردی مثل اعتیاد به مواد مخدر و هر ماده مضر و یا مشهور بودن به فساد موجب مانع از دریافت حق سرپرستی و حتی حقوق دیگر از جمله ملاقات فرزند می شوند.

مدارک لازم برای گرفتن حضانت فرزند

قانون جدید حضانت فرزند دختر : والدی که تصمیم به دریافت سرپرستی فرزند خود را دارد باید مدارکی را به دادگاه ارائه دهد. این مدارک عبارت هستند از کارت ملی والد، سند طلاق یا نامه توافق والدین برای حضانت فرزند در طلاق توافقی.

تفاوت حضانت فرزند و ولایت

قانون جدید حضانت فرزند دختر : دو عبارت حضانت فرزند و ولایت بر فرزند بعضا در عرف به جای یکدیگر به کار می روند. حال آنکه واقعیت این بوده که معنایی کاملا متفاوت با یکدیگر دارند. همانطور که می دانید ولایت در قانون ایران به پدر و جد پدری تعلق دارد. این قانون از فقه اسلامی الهام گرفته شده.

افراد، چه پسر و چه دختر، تا سن 18 سالگی تحت ولایت پدر و جد پدری قرار دارند. موضوع مهم قابل توجه این بوده که ولایت پدر و جد پدری در عرض یکدیگر می باشد. یعنی هر دو همزمان بر فرد ولایت دارند. هر چند که در عرف جد پدری معمولا در کار پدر دخالتی نمی کند. در هرحال ولی قهری و وصی منصوب از سمت او در اموال و حقوق مالی محجور، نماینده او می باشند.

اما حضانت فرزند بحثی کاملا متفاوت می باشد. همانطور که گفتیم معنای اصطلاحی حضانت فرزند، نگهداری و سرپرستی کودک می باشد. حضانت هم حق پدر و مادر بوده و هم تکلیف پدر و مادر در مقابل فرزندشان. باید گفت که در قانون ما حضانت فرزندان تا سن 7 سالگی با مادر است، اما او ولایتی بر فرزندان ندارد.

سپس تا سن بلوغ حضانت به پدر تعلق دارد. بعد از آن فرزندان خود قادر هستند انتخاب کنند با کدام یک از والدینشان زندگی کنند. در قانون قبلی حضانت دختر تا 7 سالگی و پسر تا 2 سالگی به مادر تعلق داشت. اما حالا تفاوتی بین پسر و دختر وجود ندارد. در ادامه این مباحث را به تفصیل بررسی می کنیم.

در قانون برای دستیابی حضانت و ملاقات فرزند مراحلی وجود دارد، در صورتی که بخواهیم در این مسیر با موفقیت خارج شویم بدون وکیل نمی توانیم این کار را انجام دهیم. با توجه به وکلای متخصص می توان با هزینه کم بهترین نتیجه را گرفت

احکام حضانت

قانون جدید حضانت فرزند دختر : همانطور که در مبحث پیشین هم گفتیم، حضانت فرزند طبق ماده 1168 قانون مدنی، هم حق والدین بوده و هم تکلیف آن ها. پیش از آنکه زوجین طلاق بگیرند، حق حضانت با هردوی آن ها می باشد. یعنی کسی نمی تواند این حق را بدون علت قانونی از آن ها بگیرد. همینطور حضانت تکلیف والدین می باشد. یعنی آن ها باید مسئولیت کودکی که به این دنیا آورده اند را، چه از لحاظ جسمی و چه روحی و اخلاقی، بپذیرند.

این درست بوده که نمی توان حق حضانت را از والدین گرفت. اما باید ذکر کنیم حق حضانت فرزند را بدون دلیل موجه نمی توان از والدین سلب کرد. در این مورد ماده 1178 قانون مدنی مقرر کرده که والدین باید در حدود توانایی خود در جهت تربیت فرزندشان تلاش کنند.

پس در صورتی که در این میان سهل انگاری صورت گیرد یا والدین در حق کودک کوتاهی کنند، حق حضانتشان ساقط می شود. در ادامه به تفصیل در رابطه با حضانت فرزند برای مرد و زن صحبت خواهیم کرد.

سلب حضانت از پدر

قانون جدید حضانت فرزند دختر : طبق ماده 1173 قانون مدنی، در صورتی که پدر یا مادر از فرزند به خوبی مواظبت نکنند، یا خود دچار انحطاط اخلاقی باشند، حضانت فرزند از آن ها سلب می شود.

چون در این شرایط تربیت اخلاقی و سلامت جسمانی کودک به خطر می افتد. البته این سلب حق، باید توسط قیم، یکی از اقربا، والد دیگر و یا رئیس حوزه قضائی از دادگاه خواسته شود.

همینطور این ماده مصادیقی را هم برای موارد عدم صلاحیت پدر و مادر ذکر کرده. این مصادیق عبارت هستند از:

  1. اعتیاد به الکل، قمار و مواد مخدر به طرز زیان آور.
  2. مشهور بودن به فساد اخلاقی و فحشا.
  3. مبتلا بودن به بیماری های روانی (البته با گواهی پزشک قانونی).
  4. سوءاستفاده کردن از کودک و مجبور کردن او به انجام کارهای غیر اخلاقی مثل گدایی، قاچاق، فساد و فحشا.
  5. ضرب و جرح کودک بیش از حد متعارف تادیب.

قانون جدید حضانت فرزند دختر : البته به یاد داشته باشید که در تمام این موارد، باید بتوانید دلیل خود را در محکمه اثبات کنید. یعنی صرف ادعا به وجود یکی از مصادیق فوق الذکر، موجب سلب حضانت فرزند از پدر نمی شود.

حضانت فرزند برای پدر

قانون جدید حضانت فرزند دختر : طبق ماده 1169 قانون مدنی حضانت فرزند دختر از 7 تا 9 سالگی یعنی تا سن بلوغشان با پدر می باشد. حضانت فرزند پسر هم از 7 تا 15 سالگی یعنی سن بلوغ در پسران به پدر تعلق دارد. بعد از این سن دختر و پسر خودشان تصمیم می گیرند با کدام یک از والدین زندگی کنند.

البته تبصره ماده 1169 هم قابل توجه می باشد. طبق این تبصره، بعد از 7 سالگی، در صورتی که اختلافی بین والدین در حضانت فرزند پیش آید، دادگاه با در نظر گرفتن مصلحت طفل حکم صادر می کند. پس احتمال اینکه بعد از 7 سالگی هم فرزندان نزد مادر بمانند وجود دارد.

همینطور طبق ماده 1172 قانون مدنی، هیچ کدام از والدین که حضانت فرزند را پذیرفته اند، حق امتناع از نگهداری طفل را در آن دوران ندارند. در صورتی که این امتناع صورت گیرد، حاکم باید این عمل را به هر یک از والدینی که حضانت را پذیرفته اند، اجبار کند.

در این رابطه، والد دیگر، قیم، یکی از اقربا و یا مدعی العموم هم قادر هستند از حاکم درخواست الزام شخص به نگهداری از فرزند را بکنند. گاهی امکان الزام وجود ندارد. در این شرایط، حاکم باید حضانت را به خرج پدر و در صورتی که پدر در قید حیات نباشد، به خرج مادر تامین کند.

حضانت فرزند برای جد پدری

قانون جدید حضانت فرزند دختر : در تمام مواردی که در بالا ذکر شد، در صورتی که حضانت فرزند از مادر سلب شود و پدر در قید حیات نباشد، حضانت با جد پدری می باشد.

اما در غیر این صورت، طبق ماده 1171 قانون مدنی، در صورتی که پدر فوت کند، با وجود جد پدری، باز هم حضانت با مادر می باشد. جد پدری در صورت نبود پدر، فقط در صورت وجود علل قانونی که ذکر کردیم، می تواند طبق ماده 1175 قانون مدنی حضانت را از مادر بگیرد.

به یاد داشته باشید که حتی وقتی حضانت با مادر است، ولایت باز هم با پدر و جد پدری می باشد. یعنی مادر نمی تواند در امور مالی فرزندش دخالتی کند.

در رابطه با نفقه فرزند هم باید گفت که به صورت کلی نفقه فرزند با پدرش بوده و در صورت نبود او با اجداد پدری است. اما زوجین قادر هستند در این موضوع توافق کنند. یعنی مادر هم می تواند نفقه فرزندش را برعهده بگیرد.

حضانت فرزند برای مادر و چگونگی سلب آن

قانون جدید حضانت فرزند دختر : طبق ماده 1169 قانون مدنی، حضانت فرزند و نگهداری از او بعد از طلاق، تا سن 7 سالگی با مادر می باشد. لازم به ذکر بوده که طبق قانون جدید این سن هم برای پسر و هم برای دختر اعمال می شود.

چون پیش از این، حضانت پسر تا 2 سالگی با مادر بود و فقط حضانت دختر تا 7 سالگی به مادر تعلق داشت. البته که زن و شوهر همیشه قادر هستند برخلاف این مواد قانونی، برای حضانت فرزند خود با هم توافق کنند. این مواد صرفا اولویت های قانونی را بیان کرده اند.

اما حضانت فرزند از مادر هم امکان دارد به دلایلی سلب شود. این دلایل هم در ماده 1170 قانون مدنی و هم ماده 1173 این قانون بیان شده.

طبق ماده 1170 قانون مدنی، در صورتی که در وقتی حضانت فرزند با مادر است، او به جنون مبتلا شود، حق حضانت با پدر خواهد بود، حتی پیش از سن 7 سالگی. یکی دیگر از مواردی که موجب سلب حضانت از مادر می شود، ازدواج دوباره او می باشد.

یعنی در صورتی که مادر با مرد دیگری غیر از پدر فرزندش ازدواج کند، حق حضانت با پدر خواهد بود و از او سلب می شود.

مورد دیگری هم که موجب سلب حضانت فرزند از مادر می شود، همان مواردی بوده که در مبحث پیشین برای سلب حضانت از پدر ذکر شد.

این موارد همانطور که گفتیم در ماده 1173 قانون مدنی بیان شده و شامل این موارد است: اعتیاد به مواد و قمار و الکل، اشتهار به فساد و فحشا، داشتن بیماری روانی، سوءاستفاده از کودک و کتک زدن او به بیش از حد متعارف.

 

مدارک مورد نیاز برای حضانت

قانون جدید حضانت فرزند دختر : برای گرفتن سرپرستی فرزند خود باید مدارک مورد نیاز برای حضانت به دادگاه ارائه داد. در به ادامه مدارک مورد نیاز می پردازیم.

در صورتی که به هر دلیل نتوان یکی از مدارک ذکر شده را به دادگاه ارائه داد می توان از مدارک گفته شده زیر به دادگاه داد.

نفقه فرزند

قانون جدید حضانت فرزند دختر : هر فرزندی که در کنار پدرش زندگی نکند دارایی نفقه می باشد. حال امکان دارد سوال شود که نفقه چیست؟ نفقه به هزینه های فرزند گفته می شود. وقتی فرزند در کنار مادرش زندگی کند، پدرش باید نفقه فرزند خود را دهد.

این نفقه شامل هزینه های فرزند بوده که پدر باید پرداخت کند. یکی از اصلی ترین وظایف والدین و به ویژه پدر بر طرف کردن نیازها و خواسته های آن ها می باشد.

نفقه هر فرزند در هر سن متفاوت می باشد. پدر موظف است تا 18 سالگی نفقه به فرزند را دهد. پدر باید هزینه تحصیلات فرزندان خود را بپردازد و در صورتی که دختری داشته باشد باید هزینه جهیزیه آن را دهد.

در صورتی که پدر دارای فرزند معلول باشد هم باید تمام هزینه های آن را پرداخت کند. در صورتی که پدر از دادن هزینه امتناع کند و سرپرست فرزندان از او شکایت کند تا 6 ماه حبس به او خواهند داد.

امکان دارد این سوال پیش بیاید که بعد از فوت پدر پرداخت نفقه برعهده چه کسی است؟ وقتی پدر فوت کند یا قدرت پرداخت نفقه را از دست دهد، پرداخت نفقه بر عهده جد پدری فرزندان بوده و در صورتی که جد پدری در قید حیات نباشد یا توانایی پرداخت نداشته باشد پرداخت نفقه برعهده مادر او است.

ملاقات فرزند

قانون جدید حضانت فرزند دختر : حق ملاقات فرزند به تشخیص دادگاه می باشد. وقتی سرپرستی کودک به یکی از والدین داده می شود، شخصی که حق سرپرستی طفل را ندارد می تواند در زمان های مشخص به دیدن فرزندش برود.

در ابتدا دادگاه زمان و مکان برای ملاقات ولی و فرزند را به عهده والدین می گذارد، در صورتی که نتوانند به مکان و زمان مشخص برسند این کار را دادگاه انجام می دهد.

در صورتی که ولی که سرپرستی فرزند به عهده اوست از ملاقات فرزند و جلوگیری کند، شخصی که سرپرستی برعهده او نیست می تواند از سرپرست فرزند شکایت کند.

بهترین وکیل برای حضانت فرزند

قانون جدید حضانت فرزند دختر : با گرفتن وکیل حرفه ای می توان به سرعت حضانت طفل را دریافت کرد و با خیالی آسوده به زندگی با فرزند پرداخت. با در اختیار داشتن بهترین وکیل برای حضانت می توان با هزینه کم به حق خود رسید.

نه فقط در موضوع سرپرستی و طلاق بلکه در همه اموری که به مراجع قضایی منتهی می شود نیاز به داشتن وکیل خبره و کار بلد است تا با استفاده از تحصیلات و تجربیات خود کار را جلو ببرد، آن ها با استفاده از اسناد و مدارک و به همراه تجربیات خود روند قانونی را در بر می گیرند تا به نتیجه برسند.

خیلی شنیده ایم که میگویند برای طلاق و حضانت باید وکیل گرفت چرا؟ چون وکلا به خاطر تجربه بالا در اینگونه پرونده ها در این زمینه تسلط کافی دارند و به خوبی از عهده این مسائل بر می آیند.

برای گرفتن وکیل برای حضانت باید مدارکی را تحویل داد که به آن اشاره می شود. سند طلاق، شناسنامه و کارت ملی از مهمترین این مدارک می باشند و در صورتی که طلاق به صورت توافقی باشد باید یک نسخه از آن را تحویل وکیل داد.

بعضی مواقع شاهد این هستم که مادر در قبال گرفتن مهریه و نفقه خود، سرپرستی فرزند خود را می گیرد. اما در صورتی که این مادر ازدواج دوباره کند نه می تواند مهریه و نفقه خود را بگیرد و پدر می تواند فرزند را از مادر بگیرد.

پس مادران باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که برای گرفتن حضانت فرزند خود باید از ازدواج دوباره خودداری کنند.

 

برای مشاوره و دریافت وکیل طلاق و حضانت فرزند با ما تماس بگیرید

در این مطلب به قانون جدید حضانت فرزند دختر پرداختیم. امیدواریم ابهامات شما را رفع کرده باشیم و به سوالات شما به روشنی پاسخ داده باشیم. موسسه وکالت ما در خدمت شماست.

ما با تیمی از وکلای با تجربه و متخصص در امور حقوقی، آماده ارائه خدمات به شما هستیم. از طریق روش های متنوعی مانند مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، به شما کمک خواهیم کرد تا به بهترین تصمیم ها در امور حقوقی دست یابید.

در موسسه ساوا اپ با بهترین وکیل خانواده تضمین می کنیم که مشاوره های حقوقی ما به شما امکان می دهد تا در مسائل قانونی خود بهترین و به روزترین راهکارها را داشته باشید. وکلای ما با تسلط به قوانین و مقررات جدید و قدرت تحلیل و تفسیر قوانین، بهترین نتیجه را برای شما خواهند تضمین کرد.

همچنین، با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، می توانید به راحتی و در هر زمانی که نیاز دارید، به مشاوران حقوقی ما مراجعه کنید.

ما در موسسه وکالت همواره به کیفیت خدمات خود اهمیت می دهیم و به همین دلیل، همواره در تلاش هستیم تا خواسته های شما را برآورده کنیم. ما قادر به رسیدگی به هر نوع مسئله حقوقی هستیم و با توجه به تخصص های متنوع وکلای ما، می توانیم در زمینه های مختلفی از جمله حقوق خانواده، حقوق کار، حقوق تجارت و ... به شما کمک کنیم.

پس برای دریافت مشاوره حقوقی حرفه ای، با موسسه وکالت ما تماس بگیرید. ما آماده ارائه خدمات به شما هستیم و می توانیم در راستای حل مسائل حقوقی شما همراهتان باشیم.

منتشر شده در 12 آذر 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
حضانت
حضانت فرزند بعد از طلاق
شکایت از پدر برای نفقه | نفقه دختر مجرد از پدر چقدر است
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: