مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

در صورت اثبات خیانت زن، آیا مهریه به آن تعلق می گیرد؟

ایا به زن خیانتکار مهریه تعلق میگیرد؟ آیا مرد باید مهریه زن خیانت کار را بپردازد یا خیر؟ در صورت اثبات خیانت زن، آیا مهریه به آن تعلق می گیرد؟ مردان جوان در ابتدای شروع زندگی مشترک سعی در جلب رضایت همسرشان دارند. به همین خاطر مبالغی را برای مهریه در نظر می گیرند که امکان دارد توانایی پرداخت آن را نداشته باشند؛ اما در شرایط جدایی و خیانت همسر، امکان دارد زوج از این که مهریه مد نظر را برای همسرش مشخص کرده پشیمان شود و قصد عدم پرداخت آن را داشته باشد.

image

ایا به زن خیانتکار مهریه تعلق میگیرد؟ آیا مرد باید مهریه زن خیانت کار را بپردازد یا خیر؟ در صورت اثبات خیانت زن، آیا مهریه به آن تعلق می گیرد؟ مردان جوان در ابتدای شروع زندگی مشترک سعی در جلب رضایت همسرشان دارند. به همین خاطر مبالغی را برای مهریه در نظر می گیرند که امکان دارد توانایی پرداخت آن را نداشته باشند؛ اما در شرایط جدایی و خیانت همسر، امکان دارد زوج از این که مهریه مد نظر را برای همسرش مشخص کرده پشیمان شود و قصد عدم پرداخت آن را داشته باشد.

در حقیقت، وقتی زن به مرد خیانت کرده و فرد دیگری را به همسرش ترجیح داده، مرد برای پرداخت مهریه راضی نشده و سعی می کند که با اهرم پرداخت نکردن مهریه همسرش را تحت فشار قرار دهد.

 

زوج هایی که درگیر این پرونده ها می باشند می توانند از وکلای حقوقی فعال در این زمینه برای محاسبه مهریه و دریافت آن کمک بگیرند. در صورتی که درباره راه های طلاق دادن زن بدون پرداخت مهریه یا پرداختن نکردن مهریه نیاز به راهنمایی درید، با استفاده از واتساپ با وکلای موسسه حقوقی ساوا اپ در ارتباط باشید. 

 

حق مهریه زن به چه صورت است؟

با توجه به ماده 1082 قانون مدنی پس از جاری شدن صیغه عقد میان زن و مرد زوجین باید به تعهداتی که دارند عمل کنند. یکی از این تعهدات پرداخت مهریه زن توسط مرد می باشد. در حقیقت زوج تا پیش از جاری شدن صیغه نکاح فرصت دارد که درباره مبلغ مهریه، نوع مهریه و نحوه پرداخت کردن مهریه با همسرش توافق کند.

اما پس از جاری شدن عقد دیگر امکان اجتناب مرد از پرداخت مهریه و … برای زوج وجود نخواهد داشت. چون مهریه به عنوان یکی از دیون مرد و بدهی های مالی او به همسرش شناخته می شود؛ پس به محض اجرا گذاشتن مهریه یا درخواست زن باید شوهرش نسبت به پرداخت این حقوق مالی اقدام کند.

اگر زن ناشزه باشد، یا زن در باکرگی از همسرش جدا شود یا حتی زن خیانت کار باشد، طبق قانون مرد نمی تواند از پرداخت مهریه اجتناب کند؛ پس به محض اجرا گذاشتن مهریه توسط زن، مرد موظف به پرداخت این حقوق مالی خواهد بود.

 

ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود. همچنین، ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.

 

در چه مواردی به زن مهریه تعلق نمی گیرد؟

مهریه تنها در صورتی به زن تعلق نمی گیرد که فسخ نکاح رخ داده باشد. در غیر این صورت زن مالک دارایی ها و مبلغی که توسط همسرش به عنوان مهریه مشخص شده خواهد بود. اگر زن در دوران عقد و باکرگی به همسرش خیانت کرده باشد یا این که به خاطر عسر و حرج و… میان زوجین اختلاف رخ داده باشد، تنهای نیمی از مهریه به زوجه تعلق می گیرد.

اما در شرایطی که زن و مرد وارد رابطه زناشویی شده باشد، مهریه ای که برای زن در نظر گرفته می شود کامل است؛ یعنی مرد باید برای جدایی مهریه مشخص شده را به صورت کامل یا قسطی بپردازد.

البته مهریه در طلاق توافقی شرایط متفاوتی دارد. چون در این حالت زن و مرد برای جدایی به توافق می رسند و الزاماتی که برای پرداخت نفقه، مهریه و… در شرایط عادی وجود دارد تغییر می کند. اگر زن برای طلاق توافقی مهریه اش را ببخشد، دیگر نیازی به پرداخت این بدهی مالی توسط مرد نخواهد بود.

در صورت اثبات خیانت زن، آیا مهریه به آن تعلق می گیرد؟

اگر زن با فرد دیگری به همسرش خیانت کرده باشد، شرایط پرداخت مهریه برای مرد تغییری نخواهد کرد. در حقیقت حتی با وجود خیانت کار بودن زن هم زوج موظف است حقوق مالی همسرش را بپردازد، و بعد از او به خاطر خیانت شکایت کند یا از زن جدا شود.

البته در شرایطی که زن رابطه نامشروعی با فرد دیگری داشته باشد و همسرش از او شکایت کند، با زن طبق قانونی که برای زنا یا دون زنا در نظر گرفته شده برخورد خواهد شد. در این شرایط در صورتی که زن و مرد برای بخشش مهریه و اجتناب از شکایت مرد به خاطر خیانت زن توافق کنند، طلاق سریع تر انجام شده و پرونده مختومه خواهد شد.

پس در شرایطی که زوجین با هم برای طلاق توافق کنند و زن مهریه اش را ببخشد و مرد از شکایتش صرف نظر کند، دیگری نیازی به پرداخت مهریه توسط زوج نخواهد بود. در غیر این صورت باید مرد مهریه مشخص شده توسط قانون برای همسرش را بپردازد.

اگر زن به همسرش خیانت کرده باشد و به خاطر پیشگیری از شکایت مرد مهریه اش را ببخشد، مرد موظف به پرداخت مهریه به همسرش نخواهد بود. چون زوجین برای بخشش مهریه توافق کرده اند.

در چه صورت مهریه زن قطع میشود - حکم خیانت زن به شوهر - مدارک لازم برای اثبات خیانت زن - مهریه در صورت خیانت مرد به زن - در چه صورت مهریه به زن تعلق نمیگیرد - مهریه زن خیانتکار - ایا به زن خیانتکار نفقه تعلق میگیرد - به غیر از مهریه چه چیزی به زن تعلق میگیرد

 

 شیوه پرداخت مهریه زن خیانت کار

برای پرداخت مهریه شرایط مشخصی در نظر گرفته شده و اگر زن مهریه خودش را اجرا بگذارد باید همسرش طبق این مقررات این بدهی را بپردازد.

در حالت اول، اگر مرد توانایی مالی پرداخت بدهی مهریه را داشته باشد، زن می تواند اموال همسرش را توقیف کند. حتی اگر پس از اجرا گذاشتن مهریه مرد اموالش را به نام فرد دیگری منتقل کرده باشد، زن می تواند با کمک وکیل مهریه برای پس گرفتن اموال اقدام کند.

در مواقعی که مرد شرایط مالی پرداخت مهریه را نداشته باشد، این امکان برای زوج در نظر گرفته شده که درخواست اعسار یا تقسیط مهریه را به دادگاه ارائه کند. در این شرایط در صورتی که قاضی با درخواست اعسار موافق کرده باشد دادگاه مهریه را قسط بندی می کند.

اگر مرد درخواست اعسار دهد و اقساط بدهی مهریه را پرداخت نکند، یا این که زوج به خاطر خیانت همسرش از پرداخت مهریه اجتناب کند، زن می تواند حکم جلب مرد را دریافت کند. در این شرایط مرد هم می تواند برای خیانت همسرش دادخواست شکایت را مطرح کند و طبق قوانین کیفری قانون با این موضوع برخورد خواهد شد.

وکیل آنلاین مجموعه ساوا اپ جهت ارائه خدمات تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری توسط وکلای پایه یک دادگستری، کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

شرایط پرداخت مهریه معمولاً برای زوج ها یک موضوع پیچیده به شمار می آید. مخصوصاً در شرایطی که زن به مرد خیانت کرده باشد یا میان زوجین اختلافات شدیدی وجود داشته باشد، زن و مرد برای دریافت یا پرداخت کردن مهریه دچار تنش می شوند. چون مرد امکان دارد قصد پرداختن مهریه را نداشته باشد، یا این که توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد و ترجیح دهد که این بدهی مالی را نادیده بگیرد.

وکلای حقوقی ساوا اپ پرونده های بسیاری را در عرصه طلاق توافقی و انواع طلاق به نتیجه رسانده اند. برای پیشبرد پرونده مهریه و… می توانید از خدمات مشاورین حقوقی باتجربه ساوا اپ بهره مند شوید.

 

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

منتشر شده در 06 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
مراحل مطالبه مهریه
مهریه زن پس از فوت شوهر بر عهده کیست؟
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: