مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل برای ملک ورثه ای

آیا به وکیل برای ملک ورثه ای نیاز دارید؟ املاک موروثی در واقع املاکی است که صاحب آن فوت شده و مطابق با قوانین و مقررات به وراث شخص فوت شده رسیده. اگر بیش از یک وارث وجود داشته باشد، وراث نسبت به اموال به جای مانده از فرد فوت شده، ماکیت مشاع دارند.

image

آیا به وکیل برای ملک ورثه ای نیاز دارید؟ املاک موروثی در واقع املاکی است که صاحب آن فوت شده و مطابق با قوانین و مقررات به وراث شخص فوت شده رسیده. اگر بیش از یک وارث وجود داشته باشد، وراث نسبت به اموال به جای مانده از فرد فوت شده، ماکیت مشاع دارند.

زمانی که مالک فوت می کند مطابق با قانون انحصار وراثت، ملک مورد نظر به وارثان منتقل می شود، مگر این که وصیت نامه رسمی تنظیم شده باشد و یا شرایط خاصی برای ملک تدوین شده باشد، در این صورت است که ملک ورثه ای یا ملک موروثی محسوب می شود. خرید و فروش املاک ورثه به علت مسائلی مثل فروش ملک ورثه ای در صورت راضی نبودن یکی از وراث یا فروش ملک ورثه ای توسط یکی از وراث، کار پرچالشی می باشد.


وکیل برای ملک ورثه ای

آیا شما نیاز به راهنمایی حرفه‌ای یک وکیل ماهر دارید؟ آیا به دنبال یک وکیل با تجربه و متخصص در زمینه حقوق و وراثت هستید؟ وکلا ما متخصص در زمینه ملک وراثتی هستند و آماده همکاری با شما برای حل هر گونه مسئله حقوقی مرتبط با وراثت ملک خانوادگی شما می‌باشند. با سال‌ها تجربه در این حوزه، ما با اطمینان می‌توانیم به شما کمک کنیم تا از حقوق و مزایای شما بهره‌برداری کنید.

خدمات ما شامل ارائه مشاوره حرفه‌ای و راهنمایی درباره مراحل وراثت و پروسه قانونی مربوطه است. همچنین، ما به شما در مشاوره و حل اختلافات وراثتی کمک خواهیم کرد و برای شما بهترین راه حل‌های قانونی را پیشنهاد خواهیم داد.

اعتماد و رضایت شما برای ما اولویت است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به شما در به دست آوردن حقوق و اموال وراثتی خود کمک کنیم. تعهد ما در ارائه خدمات با کیفیت و حرفه‌ای در محیطی دوستانه و متمرکز بر مشتری، باعث شده تا مشتریان ما به ما اعتماد کنند و به ما ارج نهند.

بنابراین، اگر به دنبال یک وکیل ماهر و قابل اعتماد برای حل مسائل وراثتی خود هستید، با ما تماس بگیرید. ما آماده همکاری با شما هستیم و به شما کمک خواهیم کرد تا حقوق و اموال وراثتی خود را بهره‌برداری کنید.

وکیل آنلاین ساوا اپ برای ارائه وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!


معاملات املاک موروثی

قیم کیست؟

فردی است که توسط دادگاه انتخاب شده و اجازه فروش اموال غیر منقول وارثان زیر سن قانونی را ندارد و تنها به عنوان فردی جایگزین وارث اصلی وارد این معامله می شود. همینطور شما باید از او حتما مجوز دادگاه مبنی بر اجازه فروش ملک ورثه ای توسط یکی از وراث و قیم نامه را دریافت کنید.

خریدار چه مدارکی را باید از وراث زمان خرید خانه ورثه ای دریافت کند؟

خریدار بایدکپی مدارک فروشندگان را دریافت کند. دریافت این مدارک به این علت توصیه می شود که در صورت عدم تعهد فروشندگان یا وراث پس از تنظیم مبایعه نامه، خریدار بتواند برای دریافت حقوق خود اقدام قانونی انجام دهد.

این مستندات به ترتیب زیر است:

صدور سند مالکیت برای وراث چگونه است؟

نامه انحصار وراثت چیست و از چه مرجعی صادر می شود؟

گواهی انحصار وراثت گواهی است که پس از فوت صاحب ملک، برای هر کدام از وارثان یا همه آن ها قابل درخواست است و از طرف دادگاه پس از طی مراحل قانونی صادر می شود. در این گواهی تاریخ و محل فوت مالک، مشخصات کامل تک تک ورثه و سهم هر یک از ارث مشخص شده.

ویژگی املاک موروثی چیست؟

املاک موروثی در واقع املاکی است که مالک آن فوت شده و طبق مقررات و قوانین مذکور در قانون مدنی، به وارث یا وراث متوفی رسیده. در صورت وجود چند وراث، وراث نسبت به اموال جای مانده از متوفی، مالکیت مشاع دارند. یعنی وراث در جزء به جزء اموال به جای مانده از شخص متوفی با یکدیگر شریک می باشند.

معمولا وراث اموال به جای مانده از فرد فوت شده را میان خود تقسیم می کنند و یا اینکه تمام آن ها را به وجه تبدیل کرده و میان خود تقسیم می نمایند.

فرم مالیاتی شماره 19 چیست؟

این فرم به وسیله اداره دارایی صادر می شود و در آن معین می شود که مالیات بر ارث از ورثه دریافت شده. همینطور مشخصات کامل ملک هم در آن قید شده. برای صادر شدن این فرم باید ورثه عدم بدهی مالیاتی در رابطه با ارثیه داشته باشند.

مزایده ملک ورثه ای چگونه انجام می شود؟

معنای مزایده این است که چیزی به بالاترین قیمت پیشنهاد شده و به آن قیمت به فروش می رسد. پیش از اجرای مزایده، مورد مزایده توسط کارشناس رسمی که به وسیله دادگاه انتخاب شده، ارزیابی می شود و مبلغ تعیین شده توسط این کارشناس، به عنوان مبلغ اولیه مشخص می شود.

اگر یکی از وراث راضی نباشد، چگونه می توان ملک ورثه ای را فروخت؟

در فروش ملک ورثه ای در صورت راضی نبودن یکی از وراث و اگر سهم دیگر وارثان را هم نخرد، این امکان وجود دارد که به دادگاه برای مشخص کردن سهم هر کدام از وارثان و دریافت مجوز فروش ملک مراجعه کرد.

نکات مهم در زمینه فروش ملک ورثه ای از طریق مزایده چیست؟

اظهار نامه مالیاتی بر ارث چیست و چه اهمیتی دارد؟

مطابق با قانون، وراث متوفی موظف شده اند که حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ فوت شخص متوفی، اظهار نامه مالیاتی بر ارث نمایند. در این اظهار نامه باید تمام دارایی ها و اموال، دیون و واجبات مالی از قبیل زکات و مالیات و … شخص فوت شده مشخص شود.

سپس ممیز حوزه مالیاتی، اگر اموال شخص فوت شده مشمول معافیت مالیاتی نشده باشند، میزان مالیات را محاسبه کرده و آن را از وراث درخواست و دریافت می کند. خریدار ملک توانایی آن را دارد که این حساب مالیات بر ارث را از وراث درخواست کند و مشاهده کند تا از وضعیت مالیاتی ملک مطلع شود.

چرا خریدار ملک ورثه ای باید به درج مشخصات در مبایعه نامه توجه کند و تصویر مستندات را از وراث بگیرد؟

درج کردن شماره و مشخصات و مرجع صدور اسناد و مدارک گواهی حصر وراثت، مفاصا حساب مالیات بر ارث، وصیت نامه، قیم نامه در صورت وجود شخص صغیر یا شخص محجور در میان وراث و … در متن مبایعه نامه تنظیم مورد توجه قرار گیرد. همینطور باید که خریدار تصویر مدارک و مستندات را از وراث دریافت کند و آن را نزد خود نگاه دارد.

زیرا امکان این موضوع وجود دارد که بعد از تنظیم کردن مبایعه نامه و پیش از حضور در دفترخانه، میان وراث که در اینجا فروشنده ملک به شمار می آیند و خریدار ملک اختلافی وجود آید که باعث شود فروشندگان از تعهدات خود سر باز زده و حاضر به تنظیم سند رسمی نشوند. در این گونه موارد خریدار ملک توانایی آن را دارد که به مراجع قضایی مراجعه کند و با ارائه تصویر مدارک و مستندات و اقامه دعوا در خصوص الزام به تنظیم سند رسمی از حقوق خود دفاع کند.

در صورت وجود فرد محجور یا صغیر فروش ملک ورثه ای چگونه است؟

بررسی وجود اشخاص محجور در میان وراث و ضرورت در تعیین قیم برای آن ها زیرا مطابق با قانون و مقررات هر گاه میان وراث غایب و محجوری وجود داشته باشد سهم او به ولی یا قیم و یا وصی او سپرده می شود.

 

فروش ملک ورثه ای بدون رضایت یکی از وراث
اولویت وراث در خرید ملک ورثه ای
تصرف ملک ورثه ای توسط یکی از وراث
نحوه نوشتن مبایعه نامه ملک ورثه ای
پلمپ ملک ورثه ای
فروش ملک ورثه ای بدون رضایت یکی از وراث نی نی سایت
مدارک لازم جهت فروش ملک ورثه ای
فروش ملک ورثه ای بدون سند

 

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ با موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

منتشر شده در 23 بهمن 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
آیا به جنین اهدایی ارث تعلق میگیرد؟
شکایت برای گرفتن ارث
دعاوی انحصار وراثت و تقسیم ترکه یا ارث
محاسبه ارث بین افراد خانواده - روش تقسیم ارث بین وراث
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: