مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

ایا بازداشت موقت سابقه محسوب می شود؟

ایا بازداشت موقت سابقه محسوب می شود؟ بازداشت موقت سابقه محسوب میشود؟ درج سابقه در گواهی سوءپیشینه به چه صورت است؟ آیا حضور در بازداشتگاه در سابقه کیفری محسوب می شود؟ سوءپیشینه یا سوءسابقه اعتباری بوده که مجرم پس از ارتکاب بعضی از جرائم مطابق با قانون از دست می دهد. در حقیقت یک مجازات تبعی بوده که انجام بعضی از جرائم عمدی آن را به دنبال خود می آورد.

image

ایا بازداشت موقت سابقه محسوب می شود؟ بازداشت موقت سابقه محسوب میشود؟ درج سابقه در گواهی سوءپیشینه به چه صورت است؟ آیا حضور در بازداشتگاه در سابقه کیفری محسوب می شود؟ سوءپیشینه یا سوءسابقه اعتباری بوده که مجرم پس از ارتکاب بعضی از جرائم مطابق با قانون از دست می دهد. در حقیقت یک مجازات تبعی بوده که انجام بعضی از جرائم عمدی آن را به دنبال خود می آورد.

در جرائم سنگین مثل جرائمی که مجازات آن ها سلب حیات، شلاق حدی، حبس ابد و حبس های بیش از دو سال، قصاص عضو و قطع عضو است، علاوه بر مجازات اصلی، برای فرد سوءپیشینه موثر کیفری هم لحاظ خواهد شد.

در نتیجه وقتی فردی مرتکب جرم شده که مجازات آن جزو موارد گفته شده نبود، مراتب محکومیت در سجل کیفری فرد درج می شود اما در گواهی سوءپیشینه صادره از پلیس +10 منعکس نمی شود. یعنی فرد سابقه دار نیست.

وکیل آنلاین ساوا اپ برای ارائه وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

ایا بازداشت موقت سابقه محسوب می شود؟

 چنانچه اتهام برداشته شده و قرار منع تعقیب صادر شده باشد و یا در مرحله دادگاه، متهم تبرئه شود برای ایشان سابقه کیفری محسوب نخواهد شد.

در حقیقت سوءسابقه عبارت از اعتباری بوده که مجرم در اثر ارتکاب بعضی جرایم، بصورت دائم یا موقت از دست می دهد که قانونگذار آن را «محکومیت مؤثر کیفری» یا «مجازات تبعی» نامی ده می باشد. مجازات تبعی بنابر حکم قانون به صورت خود به خود و به تبع مجازات جرم انجام شده به مجرم تحمیل خواهد شد.

سوءپیشینه به معنای داشتن محکومیت موثر کیفری است. مثلا در صورتی که فردی چند روزی در بازداشت باشد ولی محکوم نشود و به زندان نرود، این شخص سوء پیشینه ندارد. به طور خلاصه و کلی می توان گفت تنها تعداد محدودی از جرایم که جزء جرایم خاص می باشند، شامل سوء پیشینه می شوند.

ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود.

همچنین، ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.

مجازات‌های درجه یک تا پنچ

مجازات‌های درجه یک

مجازات‌های درجه دو

مجازات‌های درجه سه

مجازات‌های درجه چهار

مجازات‌های درجه پنج

مجازات تبعی

به مجازاتی میگویند که به صرف محکومیت متهم به یکی از مجازات ها یا اقدامات تامینی و تربیتی، به صورت پیش فرض بر محکوم بار می شود که  مدت زمان آن با توجه به نوع جرم متفاوت خواهد بود.

در آخر باید گفت که تنها ارتکاب بعضی از جرایم عمدی باعث ایجاد سوءپیشینه کیفری می شود، پس در صورتی که از شما شکایت شده یا مدتی بازداشت موقت بوده اید و یا به دادسرا رفته اید و یا حتی مرتکب جرم غیر عمدی شده اید، به این دلایل برای شما هیچ سوء پیشینه ای ایجاد نمی شود.

آیا سابقه زندان پاک میشود
استعلام سوء پیشینه کیفری با کد ملی
معایب بازداشت موقت
ایا بازداشت در کلانتری سوء پیشینه محسوب می شود
کدام جرایم سوء پیشینه کیفری ندارند
ایا شکایت سوء پیشینه محسوب میشود
ایا شلاق تعزیری سابقه محسوب میشود
مدت زمان پاک شدن سابقه کیفری

 

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

منتشر شده در 18 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
شکایت برای گرفتن ارث
شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: