مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟ شکایت جعل چگونه است؟ به وکیل برای شکایت جعل و استفاده از سند مجعول نیاز دارید؟ مراحل شکایت کیفری جعل به چه صورت خواهد بود؟

image

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟ شکایت جعل چگونه است؟ به وکیل برای شکایت جعل و استفاده از سند مجعول نیاز دارید؟ مراحل شکایت کیفری جعل به چه صورت خواهد بود؟

جعل در مفهوم حقوقی به معنای تغییر، تبدیل نوشته یا سند دیگر برای کسب حق نامشروع یا ضرر رساندن به دیگری می باشد. گروه وکلای کیفری ساوا اپ با تیمی از وکلای متخصص و پرتلاش آماده خدمت رسانی در امور کیفری و تعقیب جرائمی از جمله جعل و استفاده از اسناد مجعول است.

ساوا اپ سال هاست مفتخر به ارائه خدمات و مشاوره در پرونده های مختلف کیفری برای مراجعین محترم است. پس برای بررسی و پیگیری مسائل حقوقی خود در هر زمینه ای به گروه وکلای کیفری ساوا اپ مراجعه کنید.

 


ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود.

همچنین، ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.


شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

 

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

برای طرح شکایت جعل ابتدا باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و شکایت کنید. برای طرح شکایت جعل و استفاده از سند مجعول باید کپی برابر اصل سند و سند مجعول و تاریخ و محل وقوع جرم ارائه شود. پس از ثبت، پرونده به دادسرای محل جنایت ارجاع شده و بازپرس تحقیقات خود را آغاز می کند. در این مرحله شاکی می تواند برای تشخیص جعلی بودن یا نبودن سند درخواست جعل کارشناسی کند. برای مشاوره حقوقی در خصوص نحوه دریافت کارشناس می توانید با گروه وکلای کیفری ساوا اپ تماس بگیرید.

در صورت اثبات جرم جعل، بازپرس برای متهم رای مجرمیت صادر و قرار وثیقه مشخص می کند. این قرار ظرف 10 روز قابل اعتراض توسط متهم می باشد. بعد پرونده برای صدور رای بدوی توسط قاضی به دادگاه ارجاع می شود.

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

شکایت کیفری جعل سند

به گفته وکیل ثبت اسناد برای طرح شکایت جعل ابتدا باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و شکایت کنید. برای طرح شکایت جعل و استفاده از سند مجعول باید کپی برابر اصل سند و سند مجعول و تاریخ و محل وقوع جرم ارائه شود. پس از ثبت، پرونده به دادسرای محل جنایت ارجاع می شود و بازپرس تحقیقات خود را آغاز می کند.

در این مرحله شاکی می تواند برای تشخیص جعلی بودن یا نبودن سند درخواست جعل کارشناسی کند. برای مشاوره حقوقی در خصوص نحوه اخذ کارشناس می توانید با گروه وکلای کیفری ساوا اپ تماس حاصل فرمایید.

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

انواع جعل سند

جعل سند به اشکال زیر انجام می شود به عبارتی دیگر جعل سند مصادیقی دارد که در قانون هم مشخص شده اند

گروه وکلای کیفری ساوا اپ با بهره گیری از مناسب ترین، باتجربه ترین وکلای پایه یک دادگستری، مشاوران متخصص و کارشناسان ارشد حقوقی در خدمت شما عزیزان است. لازم به ذکر است گروه وکلای کیفری ساوا اپ حتی به صورت غیرحضوری و تلفنی پاسخگوی شما خواهد بود.

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

وکیل آنلاین ساوا اپ برای ارائه وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

ارکان جعل سند

هر جرمی برای شکل  گیری و جرم نامیدن آن، نیاز به بعضی گزینه دارد و ارکان جرم جعل سند که باعث تحقق آن می شود عبارت هستند از:

مجازات جعل سند

مجازات جرم جعل سند در قانون مجازات اسلامی به شرح زیر تقسیم شده:

مجازات جعل اسناد رسمی به این شکل خواهد بود:

نوع جعل مجازات
جعل امضاء و مهر رهبری و سران قوا 3 تا 15 سال حبس
جعل امضای رئیس جمهور، هیئت دولت، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان 1 تا 10 سال حبس
جعل اسکناس یا چک 5 تا 20 سال حبس
جعل مدرک تحصیلی 1 تا 3 سال حبس

 

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

 وکیل جعل سند

جعل سند به دلیل ظرافت های فنی در مساله جعل و ابهات حقوقی در قوانین مربوط به آن یکی از پیچیده ترین جرایمی بوده که در محاکم کیفری مطرح می شود. مساله بسیار مهم در شکایت جعل سند این بوده که آیا آن رفتاری که به عنوان جعل سند مورد شکایت شاکی قرار گرفته است توسط قاضی به عنوان جرم جعل سند تشخیص داده می شود یا خیر.

این مساله یک موضوع در حوزه ادله اثبات کیفری بوده که در تنها در تخصص یک وکیل پایه یک کیفری با تخصص در جرم جعل سند قرار دارد که اصطلاحا به او وکیل جعل سند گفته می شود. پس فقط به کمک یک وکیل جعل سند با تجربه می توانید ثابت کنید رفتار مورد نظر شما نوعی جعل سند می باشد.

علاوه بر این، جعل سند می تواند با جرایم دیگری هم ارتباط پیدا کند که این مساله هم بر پیچیدگی های شکایت جعل سند در دادگاه و لزوم استفاده از وکیل جعل سند می افزاید. مثلا جرم جعل سند می تواند همراه با جرم استفاده از سند مجعول یا کلاهبرداری باشد که در این صورت قواعد عمومی حقوق کیفری مثل تعدد اعمال می شوند که در تخصص وکیل پایه یک کیفری می باشد.

وکیل پایه یک کیفری یا وکیل جعل سند می تواند همه عناوین مجرمانه ای که بر رفتار آسیب رساننده به شما صدق می کند را شناسایی کرده و با توجه به مقررات حاکم بر این عناوین مجرمانه شکواییه ای مستدل و مستند به قانون تهیه و به دادسرا ارسال کند.

برای همین شما برای شکایت جعل سند نیاز به وکیل جعل سند خواهید داشت. گروه وکلای ساوا اپ مناسب ترین وکیل جعل سند در هر شهر را به شما معرفی می کنند و با ارائه انواع خدمات حقوقی در عرصه جرم جعل سند به موفقیت شما در پرونده کمک خواهند کرد.

شکایت جعل سند باید چطور مطرح شود؟

نمونه شکایت جعل و استفاده از سند مجعول - نمونه رای جعل سند عادی - نمونه شکایت جعل و کلاهبرداری - اثبات جعل و استفاده از سند مجعول - اگر ادعای جعل ثابت نشود - مراحل شکایت کیفری جعل امضا - اثبات جعل سند عادی - رد اتهام جعل

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

منتشر شده در 12 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
وکیل ثبت اسناد
مشاوره حقوقی ثبت اسناد
بهترین وکیل ثبت اسناد و املاک | بهترین وکیل ثبتی
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: