مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

ضرب به عملی می گویند که عوارض آن موجب ورم و کبودی بدون خونریزی در بدن شود. جرح عملی بوده که موجب از هم گسیختن بافتهایی از بدن شده و موجب پارگی و بریدگی در بدن می شود. نقص یا قطع عضو و شکستن استخوان هم از مصادیق جرح محسوب می شود.

image

حکم کتک زدن زن در قانون چیست؟ جرم کتک زدن زن چه می باشد؟ مراحل شکایت از همسر برای کتک زدن چیست؟ متاسفانه در بعضی خانواده ها هنوز هم شاهد ضرب و جرح زن توسط شوهر هستیم و در صورتی که سری به دادگاههای خانواده بزنیم با زنان زیادی مواجه می شویم که با سر و روی کبود و چشم گریان در سالن های دادگاه در پی شکایت از شوهر خود می باشند.

بسیاری از زنان مشقت های کتک خوردن از همسر خود را به جان می خرند و دم برنمی آورند تا وقتی کاسه صبرشان لبریز شود و اقدام به شکایت از همسر کنند تا شاید بتوانند از طریق اثبات ضرب و شتم و در پی آن طلاق، از زندگی جهنمی که در آن گرفتار می باشند خلاصی یابند.

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک

زدن

منظور از ضرب و جرح چیست؟

ضرب به عملی می گویند که عوارض آن موجب ورم و کبودی بدون خونریزی در بدن شود. جرح عملی بوده که موجب از هم گسیختن بافتهایی از بدن شده و موجب پارگی و بریدگی در بدن می شود. نقص یا قطع عضو و شکستن استخوان هم از مصادیق جرح محسوب می شود.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

حکم کتک زدن زن در قانون

در صورتی که شوهر به صورت عمدی همسر خود را مورد ضرب و جرح قرار بدهد و یا با الفاظ زشت و ناپسند به او توهین کند زن می تواند درخواست طلاق کند. در موارد ضرب و شتم گاهی از طرف دادگاه برای مرد حکم پرداخت دیه و خسارت، زندان و شلاق هم در نظر گرفته می شود.

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

مراحل شکایت از همسر برای کتک زدن

  1. بعد از صدور نظریه پزشکی قانونی پرونده به دادسرا فرستاده می شود.
  2. سپس احضاریه بصورت جداگانه برای زوج و زوجه برای حضور در دادگاه ارسال می شود.
  3. سپس قاضی با توجه به نظر پزشکی قانونی رای خود را صادر می کند.
  4. اولین اقدام برای شکایت از شوهری که کتک می زند این بوده که شکایتی بر علیه او در کلانتری و یا دادسرا ثبت شود. برای این شکایت لازم نیست حتما در ساعات اداری به کلانتری مراجعه شود بلکه در هر ساعتی از شبانه روز می توان این کار را انجام داد تا آثار جرم از میان نرود.
  5. پرونده بعد از تکمیل به دادگاه فرستاده می شود و زن برای معاینه به پزشکی قانونی ارجاع می شود.
  6. مدارکی از قبیل کارت ملی و شناسنامه، شهادت شهود، صورتجلسه مامور انتظامی و … باید فراهم شود.
  7. در صورتی که شوهر اقرار به کتک زدن همسرش نکند قاضی زن را به پزشکی قانونی ارجاع می دهد تا میزان جراحت های ایجاد شده مشخص شود.

مشاوره با یک وکیل خانواده و طلاق می تواند به شما در این زمینه کمک های شایانی کند. ضرب و جرح از طرف همسر در صورتی که تکرار شود می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد پس ثبت شکایت از او صرفا به خاطر طلاق نبوده بلکه اهرم و فشار قانون منجر به ترک رفتار او خواهد شد.

پیشنهاد یک وکیل باتجربه به شما این بوده که در صورتی که حتی برای اولین بار از سمت شوهر خود دچار ضرب و جرح شده اید در اسرع وقت به پزشکی قانونی مراجعه کرده و اقدام به ثبت کردن این واقعه کنید زیرا در صورت تکرار این موضوع می توانید از این مدرک برای اثبات ضرب و جرح توسط شوهر خود استفاده کنید.

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

چگونگی اثبات ضرب و جرح همسر بدون شاهد

داشتن شاهد یکی از دلایل اثبات ضرب و جرح زن توسط شوهر است در حالیکه دلایل دیگری از قبیل علم قاضی، قسم، اقرار و … هم وجود دارد. پس بدون شاهد هم می توان ضرب و جرح زن توسط شوهر را ثابت کرد.

آیا زن بخاطر ضرب و شتم بار اول می تواند حق طلاق بگیرد؟

برطبق ماده 311 قانون مجازات اسلامی بند 4 در صورت ضرب و جرح زن توسط شوهر این امکان برای زن فراهم می شود که دادخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه کند و در صورتی که ادله برای اثبات این کار همسر کافی باشند یک بار کتک زدن شوهر هم می تواند باعث طلاق از طرف زن شود.

آیا ضرب و شتم زندان دارد؟

کتک زدن زن توسط شوهر از جمله مواردی بوده که می تواند به صدور حکم طلاق به درخواست زن شود. قانون گذار حکم کتک زدن زن توسط شوهر را در قانون بصورت مجزا مشخص نکرده ولی طبق قانون مجازات اسلامی و طبق نظر قاضی می تواند شامل حبس، قصاص و دیه هم شود.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

مراتب حقوقی اثبات ضرب و جرح زن توسط شوهر

اثبات کتک زدن زن توسط شوهر شامل موارد زیر است:

مجازات ضرب و شتم زن

قضات برای مشخص مجازات مردی که مبادرت به ضرب و شتم همسر خود کرده است به همان قوانین ضرب و شتم در قانون مجازات اسلامی رجوع می کنند. لذا باتوجه به قوانین موجود در صورتی که زن به موقع شکایت کرده و بتواند این موضوع را ثابت کند که توسط همسر خود مورد ضرب و شتم واقع شده است می تواند از طریق قانون دیات، قصاص و حتی مجازات های تعزیری یعنی حبس و یا جریمه نقدی همسر خود را محکوم به تحمل مجازات مقرر کند.

در صورتی که زن درخواست قصاص کند باید شرایط قصاص هم برای اجرای حکم فراهم باشد. این شرایط عبارت هستند از اینکه قصاص باید با میزان جنایت وارده برابر باشد؛ عضو سالم و کامل را نمی توان در مقابل عضو ناسالم و ناقص قصاص کرد؛ نباید بیم تلف شدن مرتکب با افزایش جنایت بر او وجود داشته باشد؛ قصاص عضو اصلی در مقابل عضو غیر اصلی وجود ندارد؛ و در نهایت اینکه جانی یا همان شوهری که مرتکب ضرب و شتم همسر خود شده است باید در ارتکاب عمل خود عمد داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که مرد در حالت مستی همسر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده باشد امکان قصاص وجود ندارد.

عدم امکان قصاص یا بخشش فعل ارتکابی از جانب زن به درخواست دیه منتهی می شود. دیه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. به عنوان مثال بعضی از انواع دیه برای تورم و کوفتگی سطح پوست بوده و بعضی از آن ها برای مشخص جنایت وارده بر استخوان هایی که شکسته شده اند مورد توجه واقع می شوند. مشخص میزان دیه به گزارشات پزشکی قانونی بستگی دارد.

در نهایت در صورتی که ضرب و شتم مشمول هیچ کدام از موارد فوق نشود مشمول مجازات تعزیری می باشد. مجازات تعزیری نوع دیگری از انواع مجازات های رایج در قانون مجازات اسلامی بوده که بیش از همه خود را به صورت حبس و جریمه نقدی نشان می دهد. اصولا اغلب کتک ها و ضرب و شتم هایی که با ایجاد آثار جدی با ماندگاری بالا منجر می شوند به گرفتن تعهد، غرامت و مجازات حبس منتهی می شوند. این مقوله را در ادامه به صورت واضح تر تشریح خواهیم کرد.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

مجازات حبس در کتک زدن زن

با توجه به مفاد مندرج در قانون مجازات اسلامی هر کس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که باعث نقصان یا شکستن و یا از کار افتادن عضوی از اعضاء بدن یا منتهی به مرضی همیشگی یا از دست دادن یا نقص یکی از منافع، حواس یا زوال عقل مجنی علیه شود اگر قصاص امکان نداشته باشد و اگر اقدام او باعث اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران شود به دو تا پنج سال حبس تعزیری محکوم خواهد شد و در صورت درخواست مجنی علیه مرتکب به پرداخت دیه هم محکوم خواهد شد.

همینطور باتوجه به تبصره موجود اگر آسیب وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و اسلحه به کار رفته هم چاقو و امثال آن باشد مرتکب به سه ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

لذا همانطور که مشخص است قانون هم سعی خود را در راستای حمایت از حقوق زن به عمل آورده است با این حال بهتر است در صورت مواجهه با این مسئله به وکیل کیفری مراجعه کنید زیرا در صورت شدت عمل امکان دارد بتوانید حق طلاق را بدون نیاز به بخشش مهریه یا ارائه بذل و بخشش های مالی هم به دست آورید زیرا می تواند یکی از مصادیق عسر و حرج برای زن باشد و دادگاه این حق را به زن دهد تا بدون رضایت مرد هم خود را مطلقه کند.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

آیا توهین و فحاشی به زن هم خشونت محسوب می شود؟

خشونت به صورت ذاتی باعث کاهش عزت نفس در فرد مورد خشونت قرار گرفته می شود و از نظر روانی هم او را آزار می دهد. چه بسا خشونت فیزیکی و ضرب و جرح بعد از مدتی بهبود پیدا کرده و فراموش می شود ولی تحقیر و آسیب های روانی ناشی از توهین و فحاشی توسط همسر تا سال ها با زن باقی می ماند.

فحاشی و توهین هم مثل دیگر اعمال خشونت آمیز در قوانین ایران جرم محسوب می شود و دارای مجازات است. درخصوص فحاشی و توهین شوهر نسبت به زن هم این حق برای او وجود دارد که در صورت قرار گرفتن در معرض فحاشی و توهین نسبت به درخواست شکایت بر علیه همسر اقدام کند. در صورتی که از نظر دادگاه محرز شود که این توهین های لفظی و فحاشی ها برای زن غیر قابل تحمل است در صورت درخواست طلاق از طرف زن، دادگاه با درخواست او موافقت می کند و حکم به طلاق می کند.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

چگونگی اثبات ادعای ضرب و شتم توسط زوجه

در بیشتر مواقع زمانی که زوجه شکایت مطرح می کند زوج در جلسه دادگاه منکر کتک زدن همسر و ایجاد خسارات بدنی بر او می شود در اینجا نیاز است بدانید برای اثبات ادعای خویش راه های متعددی بوده که می توانید از آن ها استفاده کنید:

مراجعه به پزشکی قانونی در سریع ترین زمان ممکن و معاینه شدن و در نتیجه صدور گواهی توسط پزشکی قانونی می تواند کمک بسیار زیادی در جهت اثبات ادعای شما بکند و بتوانید تقاضای طلاق و دریافت دیه را به راحتی به سرانجام برسانید.

در صورتی که شما مورد خشونت همسرتان قرار گرفته اید بهتر است با پلیس تماس حاصل فرمایید و یا به کلانتری محل مراجعه کنید و شکایت خود را مطرح کنید و با دریافت صورتجلسه تنظیم شده در دادسرا یا کلانتری یک مدرک برای اثبات ادعای خود به دست آورید.

در صورت عدم وجود دلایل کافی قاضی از زوجین می خواهد که سوگند یاد کنند که ادعایشان حقیقت بوده و هر آنچه می گویند عین واقعیت بوده که در اینجا به خاطر وجود مجازات برای سوگند دروغین و ترس و عذاب وجدان طرفین از دروغ گفتن و عواقب آن امکان دارد اعتراف کنند و قاضی به یقین برسد.

اگر در زمان دعوا شاهدی حضور داشته و ضرب و شتم زوجه را رویت کرده باشد مثل فرزندان و یا صدای درگیری و نزاع به حدی بلند بوده که همسایگان متوجه وجود دعوی شده باشند زوجه می تواند از شهادت این شاهدان برای اثبات ادعای خویش استفاده کند.

گاهی اوقات زوج خود اقرار می کند که به خاطر مصرف مواد روانگردان، مواد مخدر یا مصرف مواد الکلی تعادل روانی خود را از دست داده و مرتکب این جنایت علیه زوجه شده و همسر خود را کتک زده که می تواند از محکمه پسندترین دلایل برای اثبات ادعای زوجه باشد و اقرار به تنهایی برای دریافت دیه و خسارات و حکم کتک زدن زن کفایت می کند و نیازی به دلایل دیگر نیست.

مورد دیگری که جهت اثبات ادعای زوجه می تواند موثر باشد وجود مستنداتی است از جمله ضبط صدا، فیلم یا پیام ها و… که برای قاضی امارات و قرائن کافی حاصل شود که علم و یقین لازم را برای صدور حکم به دست آورد. در این خصوص نظریه کارشناسی، تحقیقات محلی، استشهاد همسایگان، معاینه محل و اقداماتی از این قبیل می تواند موثر باشد.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

علاوه بر این موارد، مواردی دیگری هم وجود دارد که برای اثبات ادعای زوجه می تواند به کار گرفته شود و ما مهم ترین آن ها را در این مقاله مطرح کردیم، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با گروه وکلای تهران مدافع تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی کارشناسان حقوقی و کلای خبره ما بهره مند شوید.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

مجازات مردی که اقدام به قتل همسرش می کند چیست؟

جز استثنایی که در ماده 302 قانون مجازات اسلامی بیان شده و مرد را از مجازات اعدام معاف کرده در صورتی که مردی اقدام به انجام این عمل جنایت بار کند به مجازت قصاص نفس محکوم خواهد شد و اولیای دم زوجه قادر هستند خواستار اعدام او از مراجع قضایی باشند.

آیا ضرب و شتم هم از مصادیق عسر و حرج بوده و به زوجه حق آن را می دهد که بتواند با استناد به آن اقدام به گرفتن طلاق از همسرش بکند؟

در پاسخ به این سوال باید بیان داریم که در صورتی که آسیب جسمانی به زوجه به صورت مداوم بوده باشد به گونه ای بوده باشد که او را دچار عسر و حرج سازد به گونه ای که ادامه زندگی برای زوجه غیر ممکن شود زوجه می توان با استناد به آن و اثبات کردن آن با ارائه گواهی از پزشکی قانونی مبنی بر اثبات ضرب و شتم می تواند از دادگاه تقاضا بکند که به علت قرار گرفتن این شرایط خواسته او را مبنی بر طلاق صادر بکند.

اما این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که صرف ارائه گواهی پزشکی قانونی مبنی بر جراحت زوجه کافی نبوده و دادگاه باید با ارائه ادله ای دیگری از جمله شهادت شهود و امارات دیگری به اقناع وجدانی برسد که ادعای زوجه صحت داشته و حکم بر طلاق به درخواست زوجه دهد.

در صورتی که همسر شما منکر گردید که ادعای شما مبنی بر ضرب و جرح صحت نداشته چگونه می توانید در صدد اثبات این موضوع برآیید؟

در اینجا زوجه برای آنکه زوج نتواند منکر شود با ارائه ادله ای که مثبت ادعایش بوده در صدد اثبات ادعای خویش برآید که این مدارک عبارت است از:

اهمیت این مواردی که بیان کردیم به این خاطر بوده که دادگاه خانواده زمانی به ادعای زوجه مبنی بر درخواست طلاق حکم خواهد داد، که همه این مراتب ذکر شده به دادگاه کیفری،که به پرونده ضرب و جرح رسیدگی کرده اثبات شود و ادعای زوجه را به عنوان شاکی پرونده که همسرش را به عنوان ضارب مجرم معرفی کرده و از او طرح شکایت کرده بپذیرد و حکم به مجازات راجع به او راصادر بکند که این موضوع به جز ارائه ادله ای که در بالا به آن اشاره کردید قابل احراز نخواهد بود پس تقاضای زوجه بنا بر حکم طلاق به دادگاه خانواده مبنی بر عسر و حرج رد خواهد گردید.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

آیا جرم ضرب و جرح از جرائم قابل گذشت بوده است؟

به بیان دیگر در صورتی که زوجه از شکایت خود راجع به همسرش صرف نظر بکند دیگر از زوج رفع اتهام گردیده و او مستوجب مجازات نخواهد بود و یا عمل او واجد جنبه عمومی هم بوده است؟ در پاسخ به سوال باید اعلام داریم که با گذشت زوجه و اعلام رضایتش پرونده کیفری تشکیل شده مختومه گردیده و دیگر زوج مستوجب مجازات نخواهد گردید چون جرم مذکور واجد جنبه خصوصی بوده که با گذشت شاکی از زوج رفع اتهام شده و او دیگر مجرم نیست.

 

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

مصادیق عسر و حرج

مصادیق عسر و حرج به قرار زیر هستند:

  1.  اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلاء او به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد کند و امتناع یا عدم امکان الزام او به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده. اگر زوج به تعهد خود عمل نکند و یا بعد از ترک، مجدداً به مصرف موارد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه، طلاق انجام خواهد شد.
  2. ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه.
  3. محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.
  4. مبتلا شدن زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا سرایت دهنده یا هر عارضه صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل کند.
  5. ضرب و شتم یا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفاً با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

مطابق این ماده: «اگر دوام زوجیت باعث عسر و حرج زوجه باشد، او می تواند به دادگاه مراجعه و تقاضای طلاق کند، در صورتی که عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می تواند زوج را اجبار به طلاق کند و اگر اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود.» در پایان به ذکر چند نمونه دادخواست در ارباط با عسر و حرج و به تبع آن درخواست طلاق پرداخته می شود.

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

نمونه شکوائیه ضرب و جرح علیه همسر 1

با سلام.

اینجانب به باعث عقدنامه شماره … مورخ … دفترخانه شماره … شهرستان … با خوانده عقد ازدواج دائم منعقد کرده ام که حاصل این ازدواج در مدت … تعداد …. فرزند پسر/دختر است. ایشان در طول زندگی مشترک رفتارهای غیرمتعارف و خشونت آمیزی داشته و بنده را تهدید به قتل و اسیدپاشی کرده اند و اینجانب در خانه ام هیچگونه امنیت جانی ندارم.

همینطور ایشان به نوعی شک توهم آمیز هم نسبت به بنده دچار می باشند به گونه ای که این رفتارهای غیرمتعارف ادامه زندگی را برای اینجانب غیرممکن ساخته می باشد. پس به خاطر عسر و حرج در زندگی و به استناد بند 2 و 4 ماده 1130 قانون مدنی و تبصره آن صدور حکم به گواهی عدم امکان سازش به خاطر عسر و حرج به انضمام تمامی خسارات و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست..

ریاست محترم دادگاه های خانواده

1- به باعث سند ازدواج شماره …….. مورخ … به عقد دایم آقای ………. (خوانده) درآمدم و حاصل این ازدواج دو دختر بوده که هردو از دایره حضانت خارج می باشند.

2- بنده و خوانده مدت چهارسال است به واسطه بدرفتاری ها و پرخاشگری های مکرر و غیرقابل تحمل زوج، جدا از یکدیگر زندگی می کنند و به کرات هم توسط خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته بوده و حتی تحت فشار و اکراه حاصله از ناحیه زوج مجبور به امضای اقرارنامه ای دال بر دریافت مهریه خویش شدند این در حالی بوده که بنده هیچ مهریه ای دریافت نکرده ام.

فپس با عنایت به کراهت حاصله به خاطر بدرفتاری و پرخاشگری های زوج و جدایی طولانی ایشان از یکدیگر و همینطور با توجه به عسر و حرج حاصله که ادامه زندگی مشترک را برای بنده غیرممکن کرده است تقاضای صدور اجازه طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعا است.

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

نمونه شکوائیه ضرب و جرح علیه همسر 2

با سلام.

اینجانب طبق عقدنامه شماره ……… در تاریخ …….. در دفترخانه شماره …… شهرستان …….. به عقد دائم مشتکی عنه درآمده ام. حاصل زندگی مشترک در طول مدت …… سال ….(تعداد) فرزند دختر/ پسر است. متاسفانه همسر بنده بارها اقدام به ضرب و شتم عمدی اینجانب کرده که به خاطر صبر و بردباری، مصلحت زندگی مشترک و وساطت بزرگان فامیل و آشنایان چشم پوشی کرده ام. اما صبر و بردباری اینجانب و نصیحت ها و راهنمایی های اقوام و آشنایان تغییری در ایشان ایجاد نکرد و همچنان رفتارهای غیر انسانی خود را ادامه و بنده را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

در حال حاضر هم به خاطر ضرب و شتم ایشان وضعیت مناسبی ندارم و صدماتی شامل ……… به بنده رسیده که با معرفی به پزشکی قانونی طی گزارشی به …….. در تاریخ …… و شماره ……… وضعیت اینجانب را شرح دادند. پس با توجه به ادله اینجانب که شامل:

1- شهادت شهود 2- گواهی پزشکی قانونی در تاریخ …….. به شماره ……… بوده و همینطور با استناد به ماده 614 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده، رسیدگی و تعقیب و مجازات متهم را استدعا دارم. در ابتدا هم با توجه به جراحات وارده به بنده صدور قرار تامین خواسته و اجرای فوری آن قبل از ابلاغ و سپس محکومیت مشتکی عنه به پرداخت دیه را استدعا دارم.

حکم کتک زدن زن در قانون - جرم کتک زدن زن - شکایت از همسر برای کتک زدن

در این مطلب به بررسی حکم کتک زدن همسر و خشونت خانگی پرداختیم. کتک زدن همسر علاوه بر اینکه مجازاتش دیه است برای زن یک امتیازی بوده که می تواند به استناد آن درخواست طلاق هم مطرح کند. برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه ساوا اپ در ارتباط باشید. همه خدمات ارائه شده از سوی ساوا اپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و همه خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

منتشر شده در 13 آذر 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
ضرب و جرح چیست؟
مشاوره خانواده و طلاق - مشاوره طلاق
مراحل شکایت از شوهر برای کتک زدن
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: