مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

آیا طلاق رجعی در شناسنامه ثبت می شود؟ | مدت زمان ثبت طلاق در شناسنامه

آیا طلاق رجعی در شناسنامه ثبت می شود؟ ایا طلاق در شناسنامه جدید ثبت میشود؟ مدت زمان ثبت طلاق در شناسنامه چقدر است؟ ثبت طلاق یکی از مهم ترین موارد برای برقراری نظم عمومی قانون و رعایت اخلاق حسنه بوده که از اهمیت ویژه ای در قانون حمایت از خانواده برخوردار می باشد.

image

آیا طلاق رجعی در شناسنامه ثبت می شود؟ ایا طلاق در شناسنامه جدید ثبت میشود؟ مدت زمان ثبت طلاق در شناسنامه چقدر است؟ ثبت طلاق یکی از مهم ترین موارد برای برقراری نظم عمومی قانون و رعایت اخلاق حسنه بوده که از اهمیت ویژه ای در قانون حمایت از خانواده برخوردار می باشد.

با ساوا اپ همراه شوید و برای دریافت مشاوره و راهنمایی در حوزه دعاوی خانواده نظیر حق طلاق، طلاق رجعی، طلاق بائن و دیگر مسائل حقوقی با وکلای پایه یک دادگستری ساوا اپ، ارتباط برقرار کنید.

طلاق رجعی چیست؟

یکی از انواع طلاق، طلاق رجعی بوده که در این نوع طلاق، زوج پس از طلاق و در طول مدت عده طلاق، بدون نیاز به عقد نکاح می تواند به همسر خود رجوع و با او زندگی کند. پس در طلاق رجعی زوج به اراده خود به زوجه رجوع می کند و زوجه نمی تواند مانع رجوع او شود.

ایا طلاق رجعی در شناسنامه ثبت می شود؟

ثبت طلاق رجعی در شناسنامه زوجین پس از جاری شدن صیغه طلاق، امری ضروری می باشد. با توجه به قانون حمایت از خانواده و قوانین کشور برای رعایت اخلاق و برقراری نظم عمومی، قانون گذار ثبت طلاق در شناسنامه زوجین را الزامی دانسته می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، یکی دیگر از مهم ترین دلایل قانون گذار برای ثبت طلاق در شناسنامه هر یک از زوجین این بوده که از فریب دادن شخصی که تصمیم دارد با زوجه ازدواج کند، جلوگیری شود.

پس عدم ثبت طلاق رجعی در شناسنامه زوجین باعث فریب و نیرنگ دیگران برای ازدواج مجدد می شود. به همین باعث قانون گذار برای جلوگیری از فریب کاری، ضروری دانسته که فرد با آگاهی از اطلاعات شناسنامه شخصی که قصد ازدواج با او را دارد، ازدواج کند.

پس پس از پایان مدت عده، انقضای زمان عده و عدم رجوع زوج، طلاق رجعی با امضای زوجین، سردفتر و دونفر شاهد در شناسنامه زوجین به ثبت می رسد. در طلاق رجعی همینطور با توجه به بارداری یا عدم بارداری زوجه، ثبت طلاق در شناسنامه زوجین صورت می گیرد.

 

ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود.

همچنین، ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.

مراحل ثبت طلاق رجعی در دفترخانه - نمونه ثبت طلاق در شناسنامه - مدت زمان ثبت طلاق در شناسنامه - مهریه در طلاق رجعی - ایا طلاق در شناسنامه جدید ثبت میشود - آیا در طلاق رجعی مرد میتواند ازدواج کند - طلاق رجعی چیست - نمونه صورتجلسه طلاق رجعی

 

شرایط ثبت طلاق رجعی در شناسنامه چیست؟

مدارک ثبت طلاق رجعی در شناسنامه

مجازات عدم ثبت طلاق رجعی

زوج طبق قانون مدنی کشور موظف است مدارک لازم برای ثبت طلاق در شناسنامه را به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق ارائه دهد. در صورتی که آقا از ارائه مدارک لازم برای ثبت طلاق و انجام اقدامات لازم برای ثبت طلاق امتناع کند، به مجازات حبس تعزیری درجه هفت و پرداخت جزای نقدی میان 80 تا 180 میلیون ریال محکوم می شود.

آیا طلاق توافقی از نوع طلاق رجعی است؟

طلاق توافقی از نوع طلاق بائن به شمار می آید چون در طلاق توافقی زوجین با توافق یکدیگر از هم جدا می شوند و زوج حق رجوع و بازگشت به زوجه را نخواهد داشت.

در چه مواردی امکان رجوع از طلاق برای مرد وجود دارد؟

مرد همیشه نمی‌تواند بعد از طلاق به همسر سابق خود رجوع کند. درواقع رجوع تنها برای مصادیق طلاق رجعی امکان پذیر است. درضمن این امکان صرفا در زمان عده برای مرد وجود دارد و پس از آن طلاق ثبت شده و زن می‌تواند با شخص دیگری ازدواج کند.

 

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

 

مهریه در طلاق رجعی

مهریه اصلی ترین حقوق زوجه بوده و زوج در طلاق رجعی هم موظف به پرداخت آن به زوجه می باشد. مگر این که زوجه در بعضی موارد مهریه خود را به زوج بذل و بخشش کند.

وکیل طلاق رجعی

پروسه طلاق یکی از پیچیده ترین و وقت گیرترین دعاوی خانواده به شمار می آید. به همین باعث زوجین در طول مراحل طلاق از نظر مالی، روحی و اجتماعی تحت فشار قرار می گیرند. همینطور با وجود فرزند، شرایط طلاق برای زوجین سخت تر می شود.

پس برای این که فرآیند طلاق و مراحل انجام آن به خوبی پیش برود، مشورت با وکیل طلاق حرفه ای و باتجربه به زوجین کمک بسیاری می کند. مؤسسه حقوقی ساوا اپ با وکلای خبره و باتجربه خود در فرآیند طلاق و جلوگیری از تضییع حقوق طرفین، آماده ارائه مشاوره حقوقی به کاربران عزیز می باشد.

وکیل آنلاین مجموعه ساوا اپ جهت ارائه خدمات تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری توسط وکلای پایه یک دادگستری، کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

منتشر شده در 09 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
مشاوره خانواده و طلاق - مشاوره طلاق
مراحل طلاق توافقی
مشاوره حقوقی طلاق توافقی
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: