مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع پیامکی

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع پیامکی چیست؟ اثبات رابطه نامشروع پیامکی - ثابت کردن زنای محصنه با پیامک - به طور کل، پیامک، ادله اثبات دعوا نیست، در واقع اماره بوده و صرفا اگر قاضی، از متن و محتوای پیام ها، علم حاصل کند که رابطه پیامکی دو فرد، نامشروع بوده، حکم به محکومیت و مجازات این جرم خواهد داد.

image

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع پیامکی چیست؟ اثبات رابطه نامشروع پیامکی - ثابت کردن زنای محصنه با پیامک - به طور کل، پیامک، ادله اثبات دعوا نیست، در واقع اماره بوده و صرفا اگر قاضی، از متن و محتوای پیام ها، علم حاصل کند که رابطه پیامکی دو فرد، نامشروع بوده، حکم به محکومیت و مجازات این جرم خواهد داد.

وکیل آنلاین مجموعه ساوا اپ جهت ارائه خدمات تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری توسط وکلای پایه یک دادگستری، کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

احراز و اثبات جرم رابطه نامشروع از طریق ارسال پیامک، به محتوای پیامک‌ها و نظر قاضی بستگی دارد. زیرا که قانونگذار، در متن ماده ۶۳۷، مصادیق رابطه نامشروع مادون زنا (کمتر از زنا) را منحصر نکرده است و با توجه به قید لفظ از قبیل در متن ماده، امکان افزودن هرگونه ارتباطی میان دو زن و مرد نامحرم به عنوان رابطه نامشروع ممکن دانسته است.

در صورتی که امکان تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفتر وکیل را ندارید، وکیل آنلاین متخصص کیفری و حقوقی نیز در این مجموعه وجود دارد و آماده خدمت‌رسانی به شما می‌باشد.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع پیامکی چیست؟

زنای محصنه، عبارت است از این که زن و مردی که نامحرم می باشند و هر کدام، در قید زوجیت فرد دیگری هم هستند، علی رغم این که پیش از این، در حالت بلوغ همسر، با یکدیگر، از مقعد یا واژن، نزدیکی داشته اند و هرزمان که بخواهند هم می توانند نزدیکی داشته باشند، اقدام به برقراری رابطه جنسی دخول، با فرد نامحرم کنند؛ طوری که آلت مرد؛ تا ختنه گاه، داخل در مقعد و آلت تناسلی زن شود.

قانون گذار، 4 بار اقرار، شهادت 4 مرد عادل یا 3 مرد و 2 زن که هم زمان در صحنه بوده و دخول را دیده اند و علم قاضی را از ادله اثبات این نوع از زنا، دانسته می باشد. در خصوص ثابت کردن زنای محصنه با پیامک باید گفت، از آنجا که بعید است کسی در پیامک ها، دقیقا به میزان دخول مورد نظر قانون گذار، اشاره کند، بعید بوده که قاضی، بتواند، از محتوای پیامک ها، علم به زنای محصنه پیدا کرده و به آن، حکم دهد. مگر این که طرفین، با ریز جزئیات، به میزان دخول و اعمالی که انجام داده اند، اشاره کرده باشند.

ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود. همچنین، ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.

مجازات رابطه نامشروع پیامکی - جرم رابطه نامشروع از طریق ارسال پیامک

با توجه به این که هیچ کس به طور معمول، در متن پیامک های خود، به میزان دقیق دخول اشاره نمی کند، ثابت کردن زنای محصنه با پیامک، تقریبا ممکن نیست. همینطور، اشاره کردیم، اثبات رابطه ناشمروع پیامکی، در صورتی بوده که قاضی، از متن پیامک ها، به وجود این نوع از ارتباط، علم پیدا کند.

در این بخش، قصد داریم، درباره مجازات رابطه نامشروع پیامکی، صحبت کنیم و بگوییم که در صورت اثبات رابطه نامشروع پیامکی، مجازات آن، چه خواهد بود. با توجه به ماده 637 قانون مجازات اسلامی، مجازات رابطه نامشروع دون زنا که رابطه نامشروع پیامکی هم یکی از اقسام آن است، تا 99 ضربه شلاق تعزیری خواهد بود. این شلاق، قابلیت تبدیل به جریمه نقدی را دارد.

 

کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی ساوا اپ هم آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ساوا اپ به سوالات شما عزیزان پیرامون اثبات رابطه نامشروع ​با استفاده از پیامک پاسخ دهند.

 

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

 


نمونه رای رابطه نامشروع پیامکی
اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع
شکایت رابطه نامشروع چقدر طول میکشد
پرینت تماس و پیامک برای رابطه نامشروع کافی است
رابطه تلفنی با زن شوهردار در صورتی که متن پیامک ها رسمی باشد نامشروع تلقی میشود
مجازات رابطه نامشروع پیامکی
برای اثبات رابطه نامشروع چه مدارکی لازم است
اثبات رابطه نامشروع از طریق پزشکی قانونی

منتشر شده در 06 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
شرایط تنصیف دارایی در طلاق چیست؟
مشاوره حقوقی طلاق توافقی
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: