مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکالت پرونده مواد مخدر

قوانین مربوط به مواد مخدر مرتبط با مجازات حمل، مصرف و قاچاق مواد مخدر دارای مواد و تبصره های گوناگونی و متفاوتی می باشد. در صورتی که دارای پرونده مواد مخدر هستید، پیشنهاد می کنیم حتما با وکیل وکالت پرونده مواد مخدر متخصص و با تجریه مشورت کنید تا به این شکل بتوانید حق و حقوق خود را بگیرید.

image

وکالت پرونده مواد مخدر ، پرونده هایی که به موضوع مواد مخدر مربوط می شوند، پرونده های بسیار ویژه و سختی می باشند و برای وکالت مواد مخدر، حتما پرونده های مواد مخدر باید به وکیل وکالت پرونده مواد مخدر متخصص و با تجربه ای که آگاهی زیادی از پرونده های مواد مخدر دارد، سپرده شود.

مشاوره و وکالت پرونده مواد مخدر را به ما بسپارید!

قوانین مربوط به مواد مخدر مرتبط با مجازات حمل، مصرف و قاچاق مواد مخدر دارای مواد و تبصره های گوناگونی و متفاوتی می باشد. در صورتی که دارای پرونده مواد مخدر هستید، پیشنهاد می کنیم حتما با وکیل وکالت پرونده مواد مخدر متخصص و با تجریه مشورت کنید تا به این شکل بتوانید حق و حقوق خود را بگیرید.

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر در دادگاه تجدیدنظر

پرواضح بوده که در این مرحله از رسیدگی و دادرسی هم دریافت وکیل متخصص مواد مخدر مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

ولیکن همیشه این موضوع مهم حیاتی و مهم را به یاد داشته باشید! وکیل هرقدر هم که متخصص و توانمند باشد، در آخرین مرحله از رسیدگی چه قابلیتی را می تواند بروز بدهد؟ مرحله تجدیدنظر مرحله ای بوده که اعتراض و لوایح تقدیمی مورد بررسی و خوانش توسط قضات قرار گرفته، و در بسیاری از موارد طرفین برای جلسه رسیدگی دعوت نمیشوند، و رای تجدیدنظر بدون برگزاری حتی یک جلسه دیگر، صادر می شود! وکیل وکالت پرونده مواد مخدر تهران متذکر می شود: فراموش نکنید که رای دادگاه تجدیدنظر قطعی است!

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر در مرحله دادگاه بدوی

بهترین پیشنهاد به شما عزیزان این بوده که در صورتی که به هر دلیلی در روند عملیاتی پرونده موفق به دریافت وکیل وکالت پرونده مواد مخدر نشده اید، حتما در مرحله رسیدگی پرونده کیفری در دادگاه نسبت به اعطای وکالت به وکیل متخصص و حرفه ای جرایم مواد مخدر، اقدام کنید.

چون پرونده کیفری با موضوع جرایم مربوط به مواد مخدر مثل خرید و فروش شیشه و گراس، بعد از رسیدگی در دادگاه، آماده انشای حکم شده و حکم محکومیت متهم صادر می شود. پس به عنوان بهترین فرصت در جهت ارائه بهترین دفاع از اتهام انتسابی، پیشنهاد می شود که ارائه بهترین دفاع در این مرحله از رسیدگی را، از دست ندهید.

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر برای مرحله دادسرا

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر پیش از تشکیل جلسه رسیدگی که در واقع انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا است، می تواند با مطالعه پرونده نکات حائز اهمیت را دریافته و به شما بگوید که بهترین دفاع را چگونه بیان و عرضه کنید. چون امکان دارد حسب مورد بازپرس یا دادیار اجازه سخن یا ارائه دفاع شفاهی را به وکیل نداده و تمامی پرسش ها را از موکل سوال کند.

حال تصور کنید متهم به جرم خرید و فروش مواد مخدر، بدون علم و آگاهی از قوانین مربوطه و بدون اطلاع از چند و چون پرونده کیفری خود و بدون همراه داشتن بهترین وکیل وکالت پرونده مواد مخدر، اقدام به ادای توضیحات و بیان اظهارات نزد بازپرس کند! آیا سرنوشتی روشن، همراه با برقراری عدالت برای او متصور است؟ قطعا پاسخ منفی می باشد.

منظور از مواد مخدر چیست؟

مواد مخدر به هر ماده خالص یا ترکیب شده ای گفته می شود که موجب اعتیاد و وابستگی افراد به آن ماده شود. تأثیر و آسیبی که موادمخدر بر سیستم عصبی و دیگر سیستم های بدن می گذارد، بسیار مهلک بوده و مواد مخدر می تواند صدمات جبران ناپذیری بر بدن بگذارد و اگر فرد معتاد به شکل مرتب و مداوم از آن ها استفاده نکند دچار درد، تنش های شدید عصبی، اختلال در دستگاه گوارش می شود.  باتوجه به آثار زیان باری که موادمخدر روی بدن انسان و به این سبب روی خانواده ها و جوامع می گذارد، تقریبا در همه کشورها تولید، نگهداری و فروش ماده مخدر خلاف قانون و جرم شمرده می شود.

وکالت پرونده مواد مخدر

مواد مخدر چگونه دسته بندی می شود؟

مواد مخدر را با عنایت به چگونگی مصرف و تأثیر آن در فرد معتاد دسته بندی می کنند. مواد مخدر در ساده ترین دسته بندی به مواد مخدر سنتی و مواد مخدر صنعتی تقسیم می شود:

وکالت پرونده مواد مخدر

برای دریافت مشاوره با وکیل دادگستری در زمینه پرونده های مواد مخدر با ما در ساوا اپ در تماس باشید. با بهترین و کامل ترین خدمات خود به شما کمک می کنیم و در کنار شما خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. غیبت کردن موضوع دیگری است که می تواند شما را موذی و منفی جلوه دهد، حتی اگر در جمعی که هستید همه درباره همان موضوع صحبت می کنند، پس اگر دیدید کسی غیبت می کند با او همراه نشوید تا علاوه بر این که گناه نمی کنید، در نزد دیگران فردی مورد اعتماد شناخته شوید.  اگر نگاهی به خانم های روشن فکر بیندازید و روی رفتارهای آن ها دقت کنید متوجه می شوید هرگز بدگویی کسی را نمی کنند و اگر در شرایط غیبت و بدگویی قرار بگیرند به سکوت اکتفا می کنند.

در قوانین کشور ما چه اعمالی در ارتباط با مواد مخدر جرم شناخته شده است؟

با عنایت به تعریفی که از جرم قاچاق مواد مخدر در قوانین شده است، در صورتی که منظور از این نوع جرم فقط وارد کردن یا صادر کردن یا حمل کردن کالای مربوط به مواد مخدر از نقطه ای به نقطه دیگر باشد، این بحث ناقص خواهد بود.

در صورتی که بخواهیم در حوزه جرایم مواد مخدر صحبت کنیم باید مفهوم قاچاق را کنار بگذاریم، هر چند قانون گذار در ماده 28 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال 1367 و اصلاحی مصوب سال 1376 و 1389 از اصطلاح قاچاق استفاده کرده است اما با توجه به تعریفی که از جرم قاچاق در حقوق داخلی وجود دارد.

وکیل آنلاین گروه ساوا اپ، با خدمات تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری توسط وکلای پایه یک دادگستری، درکنار شماست، جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما، تماس بگیرید!

اگر بخواهیم به صورت کلی این نوع جرایم را تعریف کنیم، باید ذکر کنیم که وارد کردن، صادر کردن، ساختن، تولید، ارسال، خرید، فروش، عرضه برای فروش، توزیع، حمل، نگهداری، استفاده از مواد مخدر، کشت آن ها و اعتیاد به این نوع مواد همه داخل در مفهوم جرایم ناشی از مواد مخدر می باشند. مطابق با قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن مصوب 3/8/1367 اعمالی که در این حوزه جرم به حساب می آید به این صورت خواهد بود:

آیا اعتیاد به مواد مخدر جرم محسوب می شود؟

مطابق با قانون، اعتیاد به مواد مخدر جرم به حساب می آید و هرکس ماده مخدر غیر دارویی مصرف کند مطابق قانون، مجازات می شود.

چه عواملی سبب تشدید مجازات قاچاقچیان می شود؟

چه عواملی سبب تخفیف مجرمان مواد مخدر می شود؟

این دسته از جرایم مطابق با چه قوانینی مجازات می شوند؟

عنصر قانونی این نوع جرایم را مصوبه مبارزه با مواد مخدر که در سال 1367 و 1376 تصویب شده است، به اضافه قسمت هایی از مقررات مواد مخدر مربوط به لایحه مواد مخدر مصوب سال 1359 که مغایر با قانون جدید مبارزه با مواد مخدر نیست، تشکیل می دهد. البته باید به تدوین کننده قانون مبارزه با مواد مخدر تصویب شده در سال 1367 قانون گذار گفت، زیرا مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را تصویب کرده.

عنصر مادی و ظهور خارجی جرایم مربوط به مواد مخدر به چه ترتیب است؟

از نظر عنصر مادی به جرایمی جرم ناشی از مواد مخدر می گویند که عمل ارتکابی در این نوع جرایم به صورت فعل مثبت مادی اتفاق می افتد به بیانی دیگر ترک فعل در مورد این نوع جرایم مصداق پیدا نمی کند.

وکالت پرونده مواد مخدر

وکیل در پرونده چه نقشی دارد؟

نقش وکیل وکالت پرونده مواد مخدر در پرونده کیفری، در خصوص دفاع از اتهامات انتسابی بسیار پررنگ و مفید است. بهترین وکیل وکالت پرونده مواد مخدر تهران در ابتدا استراتژی دفاع خود را در پرونده، بر مبنای تبرئه موکل میگذارد. سپس در لایحه کتبی دفاعیه، تمامی نهادهای مخففه مربوطه را مورد استناد قرار داده، و تلاش بر دریافت بهترین حکم در حق موکل می کند.

وکالت پرونده مواد مخدر

کسی که جرایم مواد مخدر مرتکب می شود از حیث روانی باید چه شرایطی داشته باشد؟

در بررسی عنصر معنوی این دسته از جرایم باید ذکر کنیم که همه اجزای تشکیل دهنده عنصر روانی باید محقق شود. نخست این که فرد مجرم باید علم به حکم در این نوع جرایم داشته باشد یعنی او بداند که ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر ممنوع می باشد.

این نوع علم به باعث یک قاعده کلی مفروض است یعنی فرض گرفته می شود که همه در جامعه مطلع می باشند که اعمال مرتبط با مواد مخدر جرم می باشد. بخش بعدی عنصر معنوی هم علم به موضوع است، یعنی مجرم بداند که این ماده که شخص مجرم می خرد، می فروشد، حمل می کند، نگهداری می کند، صادر و یا وارد می کند، مواد مخدر می باشد.

موضوع مهم بعدی این بوده که درباره عنصر روانی جرم، بحث سو نیت می باشد. سوءنیت عام یعنی است که شخص ارتکاب چنین جرمی را اراده کند. در اینجا جا دارد که تاکید کنیم انگیزه در جرایم نقش و تاثیری ندارد اما به صورت استثنایی در مورد کشت شاهدانه و حمل و اخفای و نگهداری مواد مخدر، انگیزه به باعث قانون موثر شناخته می شود.

در این مورد در صورتی عمل شخص ارتکاب جرم دانسته خواهد شد که انگیزه شخص از ارتکاب این نوع اعمال، توزیع موادمخدر باشد یعنی اصل بر این است که کشت شاهدانه و حمل، اخفا، نگهداری و خرید و فروش آن جرم دانسته نمی شود، مگر این که احراز شود که انگیزه شخص از ارتکاب این نوع اعمال، توزیع بعدی شاهدانه می باشد. اما در عمل قضیه متفاوت و بر عکس این رویکرد است؛ رویه قضایی عنصر روانی را در این نوع جرایم مفروض می داند.

البته شاید مفروض تلقی کردن عنصر روانی جرم مواد مخدر خیلی هم از واقعیت دور نباشد چون وقتی که مواد مخدر نزد شخص مجرم یافت می شود، اوضاع و احوال قضیه حکایت از آن دارد که شخص مجرم می دانسته که کالاهای نزد او، مواد مخدر می باشد. همان طور که می دانیم اصل برائت هم مبتنی بر اوضاع و احوال خاص می باشد. در صورتی که اوضاع و احوال برخلاف قواعد اصل برائت حاکم باشد، اصل برائت جای خود را به اصل مجرمیت می دهد.

روال قضایی و قضات دادگاه ها در زمان رو به رو شدن با این پرونده ها چاره ای جز این ندارند و شخص متهمی که ادعا می کند، اطلاعی از وقوع جرم نداشته بوده و به عنوان مثال نمی دانسته که این کالاهای مکشوفه، موادمخدر بوده است، باید این ادعای خود را در دادگاه به اثبات برساند. به صورت کلی می توان گفت اوضاع و احوال امکان دارد، در کشف قضیه بسیار موثر باشد.

وکالت پرونده مواد مخدر

وکالت پرونده مواد مخدر

هزینه و حق الوکاله وکیل پرونده مواد مخدر

هزینه و حق الوکاله وکیل وکالت پرونده مواد مخدر موسسه ما، علاوه بر آنکه به توافق و تراضی میان موکل و وکیل مشخص می شود، دارای تعرفه قانونی هم است که از طرف قوه قضاییه معین شده. پس حق الوکاله وکیل یا همان هزینه وکیل وکالت پرونده مواد مخدر وفق تعرفه با توجه به درجه جرم ارتکابی مشخص می شود.

وکالت پرونده مواد مخدر

وکالت تخصصی در حوزه پرونده مواد مخدر

وکالت تخصصی در حوزه مواد مخدر باعث آن می شود که بهترین وکیل وکالت پرونده مواد مخدر به رویه عملی هم اشراف داشته باشد. احاطه رویه عملی باعث اتخاذ تصمیمات صحیح می شود. وکالت تخصصی در دعاوی مواد مخدر به معنای مطالعه همه روزه قوانین مربوطه است. چون در صورتی که وکیل به مجموعه قوانین مدون اشراف نداشته باشد، نمی تواند دفاع موثر و مفیدی را به محکمه ارائه کند.

وکیل کیفری وقتی وکالت در پرونده های کیفری با موضوع جرایم مربوط به مواد مخدر را بصورت تخصصی انجام میبدهد، می تواند به تمامی پرسش ها و دلواپسی های موکل و خانواده ایشان، پاسخ صحیح و جامعی را ارائه بدهد.

وکالت پرونده مواد مخدر

مشاوره با وکیل به صورت تلفنی و حضوری

مشاوره با وکیل وکالت پرونده مواد مخدر هم بصورت حضوری و هم بصورت تلفنی در موسسه ما صورت میپذیرد. به دوستان ساکن تهران پیشنهاد می شود، حضورا به موسسه مراجعه کنند، تا با وکیل متخصص، دیدار داشته باشند. و به دوستان ساکن شهرستان، بصورت تلفنی مشاوره حقوقی توسط بهترین وکیل وکالت پرونده مواد مخدر ارایه می شود.

مشاوره با وکیل وکالت پرونده مواد مخدر

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر بنا بر تجربه میگوید: در بیشتر پرونده های کیفری با موضوع جرایم مربوط به مواد مخدر متهم یا همان مرتکب جرم به خاطر عجز از تودیع وثیقه در زندان به سر میبرد. پس علی الرویه خانواده زندانی نسبت به دریافت وکیل وکالت پرونده مواد مخدر اقدام کرده و بعد از توافقات حاصله، وکیل برای دریافت وکالت از موکل به زندان مراجعه می کند.

ولیکن در بعضی از پرونده ها، مرتکب جرم با تودیع وثیقه بیرون می باشد. پس می تواند شخصا برای دریافت مشاوره حقوقی یا اعطای وکالت به وکیل اقدام کند. مشاوره حقوقی با وکیل وکالت پرونده مواد مخدر افق دید صحیحی از ابعاد مختلف پرونده تان را در اختیار شما قرار میبدهد. با دریافت مشاوره حقوقی دقیق و تخصصی می توانید به این دانش دست یابید، که جرم ارتکابی و اتهام انتسابی به شما درجه چند بوده، چه مجازاتی دارد و چه دفاعیاتی را می توان ارائه کرد.

 

وکالت پرونده مواد مخدر

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر لایحه دفاعیه کتبی تنظیم می کند

آیا دفاع شفاهی وکیل وکالت پرونده مواد مخدر در پرونده کیفری مربوطه کفایت می کند؟ آیا امکان دارد در هنگام رسیدگی یا بعد از جلسه، نکات قانونی و حقوقی شایسته ای درخور دفاع از موکل به ذهن وکیل برسد؟ در صورتی که بعد از اتمام جلسه رسیدگی، موکل اطلاعات جدیدی را در اختیار وکیل قرار بدهد، تکلیف وکیل وکالت پرونده مواد مخدر چیست؟

در صورتی که اسناد و مدارکی دال بر بیگناهی یا تحقق شرایط تخفیف در حق موکل در اختیار وکیل گذاشته شود، وکیل باید چگونه عمل کند؟ در تمامی موارد فوق و همینطور در مواردی که امکان پاسخگویی به ادله ابرازی و موجود در پرونده فی المجلس موجود نیست، وکیل وکالت پرونده مواد مخدر از محکمه فرصت دریافت کرده و در طی تنظیم لایحه دفاعیه از موکل؛ تمامی موارد ضروری و مفید را تقدیم محکمه می کند.

دفاع از متهم جرم مواد

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر چگونه از موکل دفاع می کند؟ خوب است در ابتدا بدانید در عمل و در رویه محاکم دو نوع دفاع وجود دارد. نخست دفاع شفاهی که در روز جلسه رسیدگی دادگاه نزد قاضی شعبه ارائه می شود. دوم، دفاع کتبی است که در قالب تنظیم لایحه دفاعیه تقدیم دادگاه می شود. هر دونوع دفاع نیاز به دانش و تخصص دارد. وکیل باید بتواند با رائه دفاع شفاهی به نحو احسن ذهن مقام رسیدگی کننده را به واقع و حقیقت رهنمون سازد. همینطور با تقدیم لایحه دفاعیه از موکل، نکات قانونی و ضروری را کتبا به محکمه ارائه کند.

وکیل خانم برای پرونده مواد مخدر

وکیل وکالت پرونده مواد مخدر در موسسه ما، هم از میان همکاران خانم، و هم از میان همکاران آقا حاضر به فعالیت و وکالت در پرونده های کیفری مربوطه هستند. پس حسب نیاز و انتخاب خود، نسبت به مشخص وکیل خانم یا آقا، از میان وکلای موسسه حقوقی ساوا اپ اقدام کنید.

وکیل برای زندانی مواد مخدر

متهم به خرید و فروش شیشه که در زندان است چگونه می تواند وکیل بگیرد؟ خوب است بدانید که در مواردی که طبق قانون، وکیل تسخیری برای متهم در نظر گرفته می شود، نیاز به اقدام خاصی از ناحیه موکل موجود نیست.

ولیکن متهم به ارتکاب جرم مواد مخدر که در زندان است ولیکن وفق قانون مشمول اعطای وکیل تسخیری به او نیست، باید چکار بکند؟ زندانی می تواند توسط تماس تلفنی با وکیل خود از او بخواهد با مراجعه به زندان و دریافت وکالتنامه از ایشان در پرونده کیفری مربوطه ورود کند. همینطور خانواده زندانی قادر هستند نزد وکیل رفته و انجام مورد وکالت را ایشان خواستار شوند. در این زمان وکیل وکالت پرونده مواد مخدر به زندان مراجعه کرده و از زندانی وکالت دریافت می کند.

منتشر شده در 14 آذر 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
بهترین وکیل مواد مخدر
وکیل معاضدتی یعنی چه - وکیل معاضدت
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: