مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست؟ رابطه با زن شوهردار چه عواقبی دارد؟ هرگاه زن و مردی که میانشان علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه گردند، به شلاق تا 99 ضربه محکوم می شوند و در صورتی که عمل با عنف و اکراه باشد، فقط اکراه کننده تعزیر می شود.

image

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست؟ رابطه با زن شوهردار چه عواقبی دارد؟ هرگاه زن و مردی که میانشان علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه گردند، به شلاق تا 99 ضربه محکوم می شوند و در صورتی که عمل با عنف و اکراه باشد، فقط اکراه کننده تعزیر می شود. جرم رابطه نامشروع، دارای مجازات عمومی است و مدعی العموم یا دادستان بدون شکایت شاکی هم این توانایی را دارد که موضوع را رسیدگی کند.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست؟

بر اساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی، گاهی امکان دارد زن و مردی که میان آن ها رابطه زوجیت برقرار نیست، مرتکب رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا شوند. در اینجا حکم قضایی رابطه با زن شوهردار، مجازات شلاق تا 99 ضربه خواهد بود. اگر یکی از طرفین به اجبار وارد رابطه شده باشد، فقط فرد مجبور کننده تعزیر شده و عموما تا 75 ضربه شلاق مجازات خواهد شد.

حکم زنای مرد مجرد با زن شوهردار چیست؟

حکم زنای مرد مجرد با زن شوهردار، با توجه به نوع خیانت جنسی زن، مختلف است، به عمل انجام شده بستگی دارد و مجازات بر این اساس در نظر گرفته می شود. هر ارتباط فیزیکی زن شوهردار با مرد نامحرم که از روی شهوت باشد، مصداق بارز رابطه نامشروع غیر زنا با زن شوهردار خواهد بود. با عنایت به مسائل مطرح شده، مجازات رابطه نامشروع اعم از اینکه زنا باشد یا خیر هم متفاوت خواهد بود. توجه شود حکم قضایی رابطه پسر مجرد با زن بیوه با حکم قضایی رابطه با زن شوهردار تفاوت دارد.

رجم

هرگاه امکان مجازات رجم و اعدام وجود نداشته باشد، و یا به هر علتی رابطه از احصان خارج شود، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار 100 ضربه شلاق حدی خواهد شد.

شلاق

اگر رابطه نامشروع زن شوهردار با دیگری به صورت زنا نباشد و تنها تماس فیزیکی و بوسیدن باشد، به مجازات تعزیری درجه 6 و تا 99 ضربه شلاق در زمینه جرائم منافی عفت محکوم خواهد شد.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار
رابطه با زن شوهردار چه عواقبی دارد
حکم زن شوهرداری که دوست پسر دارد
حکم رابطه نامشروع مرد متاهل با زن شوهردار چیست
پرینت پیامک زن شوهردار
حکم قضایی رابطه با زن شوهردار بدون دخول
حکم قضایی رابطه تلفنی پسر مجرد با زن شوهردار
حکم رابطه نامشروع برای زن چیست
حکم قضایی رابطه تلفنی مرد متاهل با زن

 

بهترین وکیل حقوقی و کیفری را از ساوا اپ بخواهید!

 از آنجا که مسائل حقوقی ممکن است پیچیده و دشوار باشند، انتخاب وکیل و مشاور حقوقی مناسب بسیار اهمیت دارد و باید به دقت و با دقت انجام شود. اگر شما نیاز به وکیل یا مشاور حقوقی در ساوا اپ دارید، بهترین راه برای انتخاب وکیل مناسب مشاوره با دوستان، آشنایان و افرادی است که تجربه همکاری با وکیل مورد نظر را داشته اند. همچنین، می‌توانید از منابع آنلاین مختلفی مانند وبسایت های معتبر و ارائه دهندگان خدمات حقوقی آنلاین برای پیدا کردن بهترین وکیل و مشاور حقوقی استفاده کنید.  بهترین وکیل و مشاور حقوقی کسی است که دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه مورد نظر شما باشد. در جامعه امروزه، افراد ممکن است با مسائل حقوقی مختلفی روبرو شوند که نیاز به راهنمایی یک وکیل یا مشاور حقوقی دارند. در این مواقع، انتخاب بهترین وکیل و مشاور حقوقی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه پرونده شما داشته باشد. در ساوا اپ، سایت و اپلیکیشن ارائه خدمات حقوقی و وکالت در دسترس است.  بهترین وکیل و مشاور حقوقی در ساوا اپ، باید دارای مهارت های لازم برای حل مسائل حقوقی باشد و قادر به ارائه راهکارهای مناسب برای مشکلات شما باشد. همچنین، او باید دارای تعهد و صداقت در ارائه خدمات حقوقی به مشتریان خود باشد. با انتخاب بهترین وکیل و مشاور حقوقی در ساوا اپ، می‌توانید بهترین نتیجه را در پرونده خود بدست آورید و از خدمات حقوقی کیفی و حرفه ای بهره مند شوید.

 

قانون، زنا را چگونه تعریف کرده؟

در ماده 63 قانون مجازات اسلامی زنا را این گونه تعریف کرده که: جماع مرد با زنی که بر او ذاتا حرام می باشد. در کتاب دوم از باب اول قانون مجازات اسلامی هم طرق اثبات این جرم و انواع آن تعیین شده. زنای محصنه، زنای به عنف و زنای غیرمحصنه مواردی است که انواع و اقسام آن در دین اسلام مقرر و درباره آن توضیح داده شده و مجازات آن مشخص و از پیش تعیین شده.

آیا رابطه نامشروع موجب حق طلاق می شود؟

بر اساس قانون مدنی، مرد توانایی این را دارد که هر زمان که درخواست کند، بدون علت و با دادن حقوق زوجه، او را طلاق دهد اما زن برای درخواست طلاق به علت نیاز دارد. ازجمله ادله ای که زن می تواند برای طلاق از آن ها استفاده کند، اعتیاد همسر، گرفتن زن دوم، گرفتن بیماری صعب العلاج، محکومیت به 5 سال حبس و مواردی از این قبیل می باشد. زوجه در این موارد این توانایی را دارد که به طور مستقیم با استناد به موارد فوق الذکر درخواست طلاق دهد اما رابطه نامشروع، جزء ادله اصلی ایجاد حق طلاق برای زن نیست و باید از طرق دیگری وارد شد.

رابطه نامشروع چه تاثیری در طلاق دارد؟

بر اساس قانون مدنی، مرد توانایی این را دارد که هر زمان که درخواست کند، بدون علت و با دادن حقوق زوجه، او را طلاق دهد اما زن برای درخواست طلاق به علت نیاز دارد. ازجمله ادله ای که زن می تواند برای طلاق از آن ها استفاده کند، اعتیاد همسر، گرفتن زن دوم، گرفتن بیماری صعب العلاج، محکومیت به 5 سال حبس و مواردی از این قبیل می باشد. زوجه در این موارد این توانایی را دارد که به طور مستقیم با استناد به موارد فوق الذکر درخواست طلاق دهد اما رابطه نامشروع، جزو ادله اصلی ایجاد حق طلاق برای زن نیست و باید از طرق دیگری وارد شد.

رابطه نامشروع چه تاثیری در مهریه دارد؟

باید عنایت کرد که تعهد مرد به پرداخت مهریه، به فرض داشتن رابطه نامشروع زن با دیگری، ساقط نمی شود. فرار از پرداخت مهریه، در مواردی ویژه ای امکان دارد که خود قانون آن را تعیین کرده ازجمله جنون زوجه در زمان عقد یا تدلیس به معنای فریب دادن توسط مرد.

در نتیجه صرفا اثبات رابطه نامشروع زوجه، باعث نمی شود مرد مهریه را پرداخت نکند و این تصوری غلط است است که مردم گمان می کنند که در صورت اثبات رابطه نامشروع زوجه، دیگر به پرداخت مهریه نیازی نیست. طرفین توانایی این را دارند که بعد از این اتفاق، با یکدیگر توافق کنند و با صلح، از میزان مهریه کم و یا آن را حذف نمایند. به شکل خلاصه، زوجه تحت هر شرایطی حتی در صورت اثبات جرم نسبت به همسر، توانایی آن را دارد که مهریه خودش را درخواست و دریافت کند.

رابطه نامشروع چه تاثیری در نفقه دارد؟

همان طور که ممکن نیست رابطه نامشروع را با عنایت به قوانین، از ادله اصلی حق طلاق دانست و به طور مستقیم به آن استناد کرد، این عمل را هم ممکن نیست از میان برنده نفقه زن بدانیم. مرد حتی در صورت احراز رابطه نامشروع زن، وظیفه دارد که نفقه زن را پرداخت کند و صرف احراز رابطه نامشروع زن، نشان دهنده سرپیچی زوجه نیست و حق او برای دریافت نفقه در ایام زوجیت را زائل نمی کند

آیا مرد می تواند در صورت ارتباط نامشروع زن درخواست طلاق دهد؟

مردان در همه شرایط حق این را دارند که بدون علت و با پرداخت حقوق مالی، همسر خودشان را طلاق دهند اما اگر مردی رابطه نامشروع زن خود را ثابت کند، از پرداخت حقوقیاز قبیل اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی نصف کردن اموال، معاف می شود. در حالت عادی، مرد ملزم است تا نصف دارایی خود را به زن بدهد و یا اجرت المثل زمان زوجیت را به او پرداخت کند اما اگر مرد تخلف زن در زندگی زناشویی را ثابت کرد، این حقوق به زن تعلق نخواهد گرفت.

حکم رابطه با زن شوهردار

حکم قضایی رابطه با زن شوهردار چیست؟

اگر رابطه نامشروع زن شوهردار از جنس زنا باشد، با توجه به شوهردار بودن زن، زنای مُحصنه محسوب می شود و در این مورد حکم قضایی رابطه با زن شوهردار، مجازات اعدام را به دنبال دارد. اگر مرد هم همسر داشته باشد، به اعدام محکوم می شود اما اگر مجرد باشد، 100 ضربه شلاق حدی می خورد.

حکم قضایی زنای زن متاهل با پسر مجرد چیست؟

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست؟ همان طور که پیشتر آورده شد، متاهل بودن یکی از طرفین، زنا را برای او مُحصنه خواهد کرد و در این صورت زن مطابق با پرونده به رجم یا اعدام و یا 100 ضربه شلاق محکوم خواهد شد و برای پسر مجرد مجازات 100 ضربه شلاق در نظر گرفته می شود.

بر اساس ماده 227، اموری مانند مسافرت همسر، حبس و بیماری های مقاربتی او مثل ایدز و سفلیس موجب می شود تا زنای زن شوهردار هم از حالت احصان خارج شود و در این صورت زن تنها به 100 ضربه شلاق محکوم می شود.

چگونه کار خود را به بهترین وکیل رابطه پسر مجرد با زن شوهردار بسپاریم؟

آیا به دنبال بهترین وکیل و مشاور حقوقی در ساوا اپ هستید؟ با تجربه و متخصص در امور حقوقی، وکیلان ما آماده ارائه بهترین خدمات حقوقی به شما هستند. با ما تماس بگیرید و از مشاوره حقوقی حرفه ای و کارآمد بهره مند شوید. منتظر شنیدن از شما هستیم.

منتشر شده در 02 اسفند 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: