مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

اگر مرد همسرش را در حال رابطه با مرد دیگر ببیند میتواند او را به قتل برساند؟

  واژه فراش به معنای بستر بوده و به صورت کنایه اشاره دارد به معنی ارتباط زناشویی زن و شوهر و به طور خاص در مورد قتل در فراش   منظور از نزدیکی زن و تمکین وی از مردی نامحرم و ایجاد ارتباط زنا است...

image

پیش گفتار                                                                                                                                                                                                   

  واژه فراش به معنای بستر بوده و به صورت کنایه اشاره دارد به معنی ارتباط زناشویی زن و شوهر و به طور خاص در مورد قتل در فراش   منظور از نزدیکی زن و تمکین وی از مردی نامحرم و ایجاد ارتباط زنا است. بر اساس ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی اگر مردی همسر شرعی و قانونی خود را در حالت نزدیکی و فراش با مرد نامحرم دید این حق به مرد داده می شود تا همسر خود و مرد دیگر را مجروح کند و یا آنها را بکشد. البته اگر برای مرد قطعی  بود که همسرش با اختیار نه از زور و اجبار تمکین کرده است پس اگر زن مجبور به زنا شده باشد قتل وی شامل این مبحث نمیشود 

 آیا هر مردی که ادعای زنا همسر خود را داشته باشد می تواند از این قاعده بهره مند شود و از مهلکه یا محکومیت خود را خلاص نماید. ؟

قانون گذار با پیش بینی چنین حالتی و برای جلوگیری از این حالت شرایطی را برای مرد در نظر گرفته است و مرد با توجه به این شرایط معاف از محکومیت می شود. اما چه زمان مرد معاف از مجازات خواهد شد؟   به نظر وکلای ساوا شرایط سقوط مجازات قتل در فراش به این صورت است :                                                                                                                                     

 شرایط سقوط مجازات در قتل در فراش                                                                                                                                                   

1 وجود علقه زوجیت؛ منظور از وجود علقه  زوجیت این است  زن همسر مرد باشد و حتی همسر خود را طلاق رجعی دهد و در مدت عده زن با مرد دیگری  عمل زنا انجام دهد و مرد خود آن عمل را ببیند و زن و مرد فاسق را به قتل برساند معافیت مجازات مرد اعمال خواهد شد. در طلاق رجعی قانون به این صورت است که زن تا سه ماه ( مدت عده) نباید ازدواج کند و یا با مردی رابطه داشته باشد زیرا همسر او تا سه ماه حق دارد که به وی رجوع کند و تا پایان سه ماه هر زمان مرد بخواهد می تواند با زن خود نزدیکی داشته باشد و با او  بدون هیچ تشریفاتی دوباره زندگی کند. منظور از تشریفات نکاح و عقد است و این قانون برای زن یائسه و همسر دوشیزه کاربرد ندارد.

  

2 علم به تمکین زن؛ زمانی مرد برای ارتکاب جرم قتل فراش مجازات نمی شود که تمکین زن از مرد غریبه  یا فاسق برای مرد قطعی باشد. اگر زن را در حال رضایت به زنا با مرد  فاسق دید، زوج  می تواند هر دو را طبق قانون به قتل برساند و مجازاتی برای وی در نظر گرفته نمی شود. اما اگر زن را در حالت عدم تمکین دید به صورتی که حالت تجاوز داشته باشد می تواند مرد را کشته و از مجازات معاف شود و اگر زن خود را مجروح یا مقتول کند او قصاص است.                                                                                                                                                       

نتیجه آنکه 

با آنگه  به نظر می رسد این قانون نوعی تبلیغ برای کشتن و قتل است اما تنها در صورت وجود چنین اتفاقی قانونگذار چنین ماده قانونی را تبیین کرده است روشن است که در اسلام همواره انسان را به بخشش و گذشت تشویق کرده است و از انجام چنین عملی باز داشته است. برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل کیفری در تهران با ساوا اپ تماس بگیرید

منتشر شده در 06 خرداد 1402
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: اخبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: