مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

معامله ملک دارای شکایت - معامله ملک مشکل دار جرمه؟ - راه های جلوگیری از کلاهبرداری

معامله ملک دارای شکایت یعنی چه؟ معامله ملک مشکل دار جرمه؟ بسیاری از دوستان به علت عدم بار حقوقی کافی در زمینه خرید و فروش ملک های مشکل دار سرشان کلاه رفته است، در صورتی که شما میخواهید جز این دسته از افراد نباشید حتما در ادامه این مطلب”خرید و فروش ملک مشکل دار” با همراه باشید. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات حقوقی بیشتری در این حوزه هستید فقط کافیست با مشاوران حقوقی ساوا اپ تماس بگیرید.

image

معامله ملک دارای شکایت یعنی چه؟ معامله ملک مشکل دار جرمه؟ بسیاری از دوستان به علت عدم بار حقوقی کافی در زمینه خرید و فروش ملک های مشکل دار سرشان کلاه رفته است، در صورتی که شما میخواهید جز این دسته از افراد نباشید حتما در ادامه این مطلب”خرید و فروش ملک مشکل دار” با همراه باشید. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات حقوقی بیشتری در این حوزه هستید فقط کافیست با مشاوران حقوقی ساوا اپ تماس بگیرید.

یکی از مسائل به شدت مهم در حوزه معاملات املاک توجه به این موضوع کلیدی است، در صورتی که به هر علتی شما اقدام به خرید و فروش ملک های این چنینی نمائید بدون شک قانون شما را مقصر میداند. پس باید در این حیطه به اندازه کافی اطلاعات قانونی خویش را افزایش دهید تا در آینده دچار مشکلات حقوقی نگردید، از طرفی رسیدگی به ملک های مشکل دار از جمله عوامل بسیار سخت و طاقت فرسا برای وکلای درجه یک میباشد زیرا که این امور تخصصی بوده و هر شخص و یا وکیلی توان حل این مسائل را ندارد.

هوشیاری در معاملات، بهترین روش جلوگیری از مشکلات ملکی است!

این را بدانید، در صورتی که میخواهید دچار ضرر و زیان مالی نگردید و یا اینکه مشکلات حقوقی گریبان گیر شما نشود بهترین کار افزایش آگاهی است، بدین صورت که قبل انجام معامله ابتدا سطح سواد خویش را در آن حوزه افزایش داده و سپس با مشورت از با تجربه ترین افراد سایر اقدامات را انجام دهید.

شما با انجام همین کارهای بسیار آسان خیلی راحت هوش خود را در معاملات افزایش داده و دیگر هیچ شیادی نمی تواند ملک مشکل دار را به نام شما بزند و یا حتی فکر کلاهبرداری به سرش بزند.

دریافت مشاوره حقوقی برای معامله ملک دارای شکایت

همراهان گرامی چنانچه توان اخذ وکیل را ندارید و یا اینکه قصد دارید به تنهایی معامله خویش را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره حقوقی ملکی است، شما با دریافت مشاوره حقوقی ن تنها دیگر سرتان کلاه نمیرود بلکه با رعایت تمام نکات کلیدی می توانید کارهای خود را در اسرع وقت به پایان برسانید.

پیشنهاد: این موضوع بیشتر برای عزیزانی است که بودجه کافی برای اخذ وکیل را ندارند، که به صورت کلی گزینه خوبی است، اما در صورتی که قصد انجام معاملات بزرگ را دارید و یا اینکه بحث تمام اموال شما در میان است، هیچگاه لحظه ای درنگ نکنید و سریعا یک وکیل ملکی اخذ کنید.

اخذ وکیل در ملک مشکل دار

به جرعت می توان گفت یکی از بهترین راه ها و همین طور سریعترین راه تکیه بر دانش یک وکیل ملکی مجرب است، زیرا فقط آنان قادر هستند با دانش و تجربه گرانبهای خویش این معاملات را به پایان برسانند.

وکلای ملکی متبحر حتی قادر هستند صفر تا صد ملک های مشکل دار را بررسی کنند و با رفع نواقص آن هم به طور قانونی دیگر مراحل معامله را انجام میدهند، فراموش نکنید حتما وکیل اخذ شده توسط شما میبایست با تجربه باشد زیرا این چنین معاملات آن هم بر سر ملک های مشکل دار ممکن خیلی اتفاقات پیش بینی نشده درش رخ دهد.

شماره وکیل ملکی در معامله ملک دارای شکایت

یکی دیگر از راه های به شدت کاربردی تماس با موسسه حقوقی ساوا اپ و دریافت شماره وکیل ملکی از آنان است، این کار مزایای بسیار زیادتری نسبت به مشاوره حقوقی دارد، و البته در تمام شبانه روز می توانید مکالمات خویش را انجام دهید.

هم چنین آن دسته از عزیزانی که امکان حضور در موسسه را ندارند به این کار به راحتی قادر هستند وکیل مورد نظر خویش را اخذ کنند، و با خیالی راحت تمام امور ملک مشکل دار را انجام دهند.

معامله ملک دارای شکایت جرم است؟

یکی از سوالاتی که خیلی از دوستان از مشاوران حقوقی میپرسند همین سوال است، که آیا این کار جرم است یا خیر؟

باید خاطر نشان کرد انجام این گونه معاملات در قانون به عنوان جرم شناخته نمیشود، اما یکسری چارچوب هایی در خود گنجانده که توضیح آنان خالی از لطف نیست، مثلا یک ملک مشکل دار می تواند به راحتی خرید و فروش شود اما به شرط آن که تمام نکات مربوط به ملک از قبل به خریدار اطلاع داده شده باشد و یا اینکه شهرداری نامه یا ابلاغیه ای در این خصوص صادر نکرده باشد چون در غیر اینصورت این ملک از نظر دولت مشکل دار و حل این مشکل مراحل قانونی خاص خود را دارد.

پس می توان نتیجه گرفت خرید و فروش ملک های مشکل دار جرم نیست، بلکه فقط نیازمند دریافت آگاهی حقوقی در این زمینه است، عدم اطلاع کافی در این خصوص باعث میشود کلاهبرداران خیلی راحت سرمان را کلاه بگذارند.

توجه: برای معامله ملک مشکل دار حتما وکیل ملکی خویش را از تمام مراحل که در حال طی کردن آن هستید آگاه نمائید، این کار باعث میشود وکیل در حل مشکلات پیش رو سریعتر اقدام کرده و خرید و فروش ملک مشکل دار برطرف کند.

فروش ملک به صورت اقساطی

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از املاک به صورت اقساطی به فروش میرسند. طول بازپرداخت این اقساط معمولا 12 تا 24 ماهه میباشد. اما آیا فروش زمین آنهم به صورت اقساطی جای تعجب ندارد؟ حال تصور کنید که این ملک مورد نظر در منطقه خوبی هم واقع شده باشد!

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در صورتی که ملکی دارای ارزش بالایی باشد هرگز مالک برای فروش آن اقساط 12 ماهه یا 24 ماهه در نظر نخواهد گرفت.

در نتیجه می توان اینگونه بیان داشت که این قبیل از املاک احتمالا دارای مشکل ها پنهان شده از دید شما می باشند و خریداران دیگر هم به سمت خرید این قبیل از املاک نرفته اند.

امکان دارد برخی از این املاک دارای نقص در مدارک، عدم داشتن مجوز ساخت یا دارای جرایم سنگین در حین ساخت بوده باشند پس باید قبل از خرید این دست از زمین ها با مشاوران حقوقی مشورت کرده و یا بخوبی ملک را مورد بررسی قرار دهید.

ضعیف بودن منطقه ملک

باید توجه داشته باشیم که برخی مناطق یا لوکیشن هایی در شهر ها وجود دارد که به طور طبیعی از ارزش کمتری برخوردار می باشند.

امکان دارد یک خانه یا یک ساختمان در نزدیکی اتوبان واقع شده باشد و صدای اتوموبیل ها و دود اگزوز ها علی الخصوص در فصل تابستان برای صاحبان ملک ایجاد دردسر کند. و یا خانه ای در نزدیکی مدارس واقع باشد و حداقل 6 ساعت از روز در شلوغی رفت و آمد ماشین والدین و صدای کودکان بگذرد. نزدیکی لوکیشن ملک به ادارات دولتی، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری هم به همین منوال میباشد.

باید آگاه باشیم که ضعیف بودن منطقه ملک چه به لحاظ ارزش فروش و چه به لحاظ کیفیت زندگی می تواند یکی از عیوب املاک باشد. در این صورت که در صورتی که خریدار اقدام به خرید زمین یا ملک در این مناطق کند، امکان دارد دچار دردسرهایی شود.

مراقب ملک های اوقافی باشید!

فروش ملک های اوقافی از جمله مشکلاتی است که امکان دارد برای خریداران پیش بیاید. درواقع می توان اینطور بیان دات که برخی از دلالان املاک با قیمت هایی کمتر و یا ایجاد شرایط برای پرداخت ارزش ملک، سبب میشوند تا خریدار زمینی را معامله کند که در اصل اوقافی بوده.

توجه به این نکته و گرفتن استعلام املاک و زمین های مورد پسند برای خرید از جمله راه هایی است که می توانید از خرید ملک های مشکل دار دور بمانید.

ایراد در عملیات و یا مصالح ساختمانی

از جمله عیوب املاک می توان به عدم استاندارد بودن نقشه، چرتی و قناسی آن اشاره کرد.نسبت های منطقی در نقشه املاک از جمله مواردی است که باید در خرید آن ملک دقت کنید زیرا که عملا در زمان فروش ملک شمارا در زمره املاک مشکل دار قرار میدهد.

همینطور مصالح و متریال بی کیفیت و درجه 3 هم می تواند عیب ملک محسوب شود. ایرادات در فونداسیون و شالوده ساختمان و ضعف مقاومتی در برابر زلزله و نشست زمین از جمله مواردی است که نه تنها عیب و نقصی بزرگ برای آن ساختمان محسوب میشود بلکه خطر جانی و مالی بسیاری را هم برای ساکنان آن املاک در بر دارد.

فروش املاک با نقص در امکانات

انباری، آسانسور و پارکینگ از جمله مواردی می باشند که باید در خانه ها و آپارتمان ها علی الخصوص در شهر های بزرگ تعبیه شوند.

نبود انباری یکی از ایرادات ملکی است اما متداول است که یک ملک انباری نداشته باشد و یا انباری در داخل کار شده باشد به همین علت کمتر کسی است که به خاطر نقض در انباری ملکی را از فروشنده نخرد.

در خصوص آسانسور اما اوضاع کمی متفاوت می باشد. باید آگاه باشید که در آپارتمان هایی که بیش از 30 پله دارند و آسانسور در آنها تعبیه نشده قیمت املاک طبقات بالا نسبت به طبقات پایین باید کمتر باشد. چرا که نبود آسانسور در آپارتمان های چند طبقه بدون شک یک عیب محسوب میشود.

اوضاع درباره پارکینگ هم به همین منوال میباشد. املاک و آپارتمان ها دست کم باید یک پارکینگ را تامین کنند وگرنه از جمله عیوب مک محسوب میشود. امکان دارد در آپارتمان هایی با متراژ کوچک این موضوع قابل چشم پوشی باشد اما وقتی ملک بزرگتر میشود این موضوع می تواند یکی از عیوب مهم ملک بشمار رود. مثلا در متراژ 70 متر نداشتن یک پارکینگ نقص است و همینطور در متراژ 130 متر نبود دست کم دو پارکینگ می تواند سبب مشکل شود.

ملک دارای معارض
شکایت ملک
نحوه شکایت ملکی
شکایت از فروشنده زمین
شکایت از فروشنده خانه
فروش ملک مشکل دار
دو قولنامه برای یک ملک
معامله معارض با قولنامه

چگونه باید از مشکل دار نبودن ملک خود آگاه شویم؟

بهترین روش برای اطلاع پیدا کردن از وضعیت ملک استعلام ملک از شهرداری می باشد. در این صورت میزان بدهی های ملک، احتمال وجود دستور تخریب، اطلاعات ضروری در خصوص ملک و کسب آگاهی از نوع وضعیت آن را می توان بدست آورد. در این صورت تا حد بسیار زیادی از احتمال ضرر و زیان شما کاسته میشود.

همینطور قابل تذکر است که، یکی از نکاتی که در مورد املاک قولنامه ای و بدون سند وجود دارد تفکیک هایی با کمتر از حد قانونی است. در این حالت امکان اخذ پروانه وجود ندارد. باید توجه کرد که این موضوع هم تخلف ملکی و به نوعی عیب ملک محسوب میشود. برای آگاهی از این موضوع هم می توانید با مراجعه به شهرداری از صحت ملک مطمعن شوید.

ملک قولنامه ای، بخریم یا نخریم؟!

در این موضوع شکی نیست که خرید ملک با سند رسمی در هرشرایطی بهترین و قانونی ترین انتخاب شما می تواند باشد؛ اما برخوی اوقات پیش می آید که در مناطقی ملک سند دار وجود ندارد و یا در مناطقی بهتر با قیمتی کمتر می توان ملک را قولنامه ای خریداری کرد. با علم به اینکه نبود سند هم یکی از عیوب ملک محسوب میشود اما اگر ملک باب طبع مشتری واقع شده راه هایی وجود دارد که جلوی ضرر و زیان های احتمالی را تا حد زیادی گرفت.

اولین و مهم ترین نکته گرفتن استعلامات لازمه از اداره اوقاف و شهرداری میباشد. در این صورت همانطور که در مطالب بالا گفته شد شما می توانید از پیشینه ملک خود و وضعیت آن در آینده اطلاع کسب کنید تا ملکی مشکل دار بدون سند به شما فروخته نشود.

نکته بعدی در نظر گرفتن مطالبی است که در مقاله ذکر کرده ایم. بررسی ملک از همه جهات و همه جنبه ها از جمله مواردی است که حائز اهمیت برای خرید و پس از آن برای فروش آن میباشد.

دست آخر هم باید در نظر داشته باشید که درخواست راهنمایی و مشاوره از یک مشاور حقوقی و یا وکیل دادگستری آگاه در زمینه املاک و مستغلات می تواند در زمان عقد قرارداد بسیار شمارا از ورود ضررهای هنگفت محفوظ باقی بدارد.

منتشر شده در 18 بهمن 1402
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: ملک دارای معارض

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
مشاوره حقوقی ملکی
مشاوره حقوقی خرید ملک | مشاوره ملکی تلفنی و آنلاین
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: