مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟ جرم نگهداری و کاشت ماری‌جوانا در ایران چه مجازاتی دارد؟ مجازات مصرف گل چیست؟ مجازات مواد مخدر گل چیست؟ ماریجوانا یکی از گیاهان دارویی بوده که از جنس Cannabis می باشد. این گیاه شامل بیش از 100 ترکیب شیمیایی مختلف است، اما ترکیبات اصلی آن عبارت هستند از تتراهیدروکانابینول، که یک ماده روان گردان است، و کانابیدیول، که به عنوان یک ماده غیرروان گردان شناخته می شود.

image

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟ جرم نگهداری و کاشت ماری‌جوانا در ایران چه مجازاتی دارد؟ مجازات مصرف گل چیست؟ مجازات مواد مخدر گل چیست؟ ماریجوانا یکی از گیاهان دارویی بوده که از جنس Cannabis می باشد. این گیاه شامل بیش از 100 ترکیب شیمیایی مختلف است، اما ترکیبات اصلی آن عبارت هستند از تتراهیدروکانابینول، که یک ماده روان گردان است، و کانابیدیول، که به عنوان یک ماده غیرروان گردان شناخته می شود.

استفاده از ماریجوانا به عنوان دارو، به ویژه برای کاهش درد، تهوع و استفاده در بعضی از بیماری های عصبی و روانی مورد بررسی قرار گرفته می باشد. همینطور، در بعضی کشورها، استفاده از ماریجوانا به عنوان یک ماده مخدر غیرقانونی تلقی می شود، در حالی که در دیگر کشورها به عنوان یک درمان مجاز قابل استفاده می باشد.

استفاده از ماریجوانا برای مصارف سرگرمی و تفریحی هم وجود دارد، اما این استفاده به خاطر تأثیرات مخرب آن روی سلامتی فرد و جامعه، در بسیاری از کشورها ممنوع می باشد.

استفاده از ماریجوانا امکان دارد به بیماری های ریوی، اختلال در حافظه و تمرکز، افزایش خطر ایجاد بیماری های روانی، افزایش خطر ایجاد بیماری های قلبی و عروقی و تأثیرات دیگری منجر شود.برای همین، استفاده از ماریجوانا برای مصارف سرگرمی و تفریحی به عنوان یک ماده مخدر غیرقانونی در بسیاری از کشورها به شمار می آید. در بعضی کشورها، مصرف ماریجوانا به عنوان یک داروی قانونی مجاز است، اما در این موارد هم استفاده از آن با نظارت پزشکی و محدودیت هایی همراه می باشد.

استفاده از ماریجوانا یک موضوع پیچیده که نیاز به بررسی دقیق و شناخت کامل تأثیرات آن روی سلامتی دارد.

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

ما در ساوا اپ با یک تیم از وکلای حقوقی مجرب و متخصص آماده هستیم به شما در تمامی مسائل حقوقی کمک کنیم. از جمله تنظیم قراردادها، حل اختلافات تجاری، مشاوره در زمینه حقوق کار، حقوق ملکی و خانواده و سایر موارد مربوط به حقوق. با تجربه و دانش گسترده خود، ما می توانیم شما را در تمامی مراحل روند قانونی همراهی کنیم. از تهیه اسناد و مدارک لازم تا حضور در دادگاه و دریافت حقوق شما، ما همیشه در کنار شما خواهیم بود. همچنین، ما خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی - آنلاین و حضوری را با قیمتی رقابتی و منصفانه ارائه می دهیم. ما درک می کنیم که مسائل حقوقی همیشه هزینه های خاص خود را دارند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا خدمات حقوقی با بهترین قیمت را ارائه دهیم. با اعتماد به ما، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات حقوقی خود را به بهترین شکل ممکن حل خواهیم کرد. تماس بگیرید و امروز با ما مشاوره کنید. مشاوره و وکالت حقوقی با بهترین قیمت - همراهی حقوقی که به آن اعتماد کنید.

حکم ماری جوانا در اسلام

با توجه به گفته حضرت محمد در ارتباط با حکم ماری جوانا در اسلام، مصرف بنگ مقابله با فرد مست شراب و حتی ریا خوار و زناکار هم بیشتر از لطف و مرحمت خدا دور است؛ پس، مصرف ماری جوانا در اسلام هم ممنوع می باشد. درصورتی که ماری جوانا در دسترس باشد و مصرف آن صورت پذیرد، جرم بوده و جریمه نقدی و شلاق تعلق می گیرد.

مصرف و کشت ماری جوانا در ایران تابع جرائم مرتبط با مواد مخدر بوده و با توجه به میزان ماری جوانا و تعداد تکرار جرم، جریمه نقدی و شلاق متفاوت خواهد بود.

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟ مجازات فروش مواد مخدر گل در ایران

همانطور که گفتیم ماری جوانا از مواد مخدر و روان گردانی است، نگهداری، فروش و مصرف آن در ایران جرم به حساب می آید و مجازات مخصوص به خود دارد. مجازات فروش گل مواد مخدر در سال 1401 در ایران، از این قرار است: مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

مجازات های فوق، می توانند با توجه به شرایط و جزئیات هر پرونده، تغییر کنند.در نهایت، برای اطمینان از این که از جرم کاشت و نگهداری ماری جوانا در ایران دوری کنید، بهتر است از استفاده از این ماده خودداری کنید و در صورت نیاز به مشورت با وکیل کیفری متخصص مراجعه کنید.

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

وکیل آنلاین ساوا اپ برای ارائه وکالت و مشاوره حقوقی و کیفری کاملا درکنار شماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

مجازات کاشت ماری جوانا

جرم کاشت ماری جوانا در ایران

در ماده 2 قانون مبارزه با مواد مخدر، هر فردی که برای تولید مواد مخدر مثل خشخاش یا کوکائین، یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی به کشت شاهدانه بپردازد، مجازاتی با توجه به میزان کشت خود دریافت خواهد کرد. بر این اساس، در صورت ارتکاب جرم برای نخستین بار، فرد متخلف به جریمه نقدی میان 1 تا 10 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

در صورت تکرار جرم، برای بار دوم، علاوه بر جریمه نقدی میان 5 تا 50 میلیون ریال، به 30 تا 70 ضربه شلاق هم محکوم خواهد شد. بار سوم به جریمه نقدی میان 100 میلیون تا 1 میلیارد ریال، به اضافه یک تا 70 ضربه شلاق و یا حبس 2 تا 5 سال محکوم خواهد شد و در صورت تکرار جرم برای چهارمین بار، مجازات اعدام خواهد بود.

درباره ماریجوانا هم، در صورت ارتکاب جرم برای بار اول، جریمه نقدی میان 1 تا 10 میلیون ریال بر حسب میزان تولید شده دریافت خواهد شد. در صورت تکرار جرم، جریمه نقدی میان 5 تا 50 میلیون ریال و همینطور 30 تا 70 ضربه شلاق هم محکوم خواهد شد.

بار سوم برای ماریجوانا، جریمه نقدی میان 100 میلیون تا 1 میلیارد ریال، به اضافه یک تا 70 ضربه شلاق و یا حبس 2 تا 5 سال محکوم شده و در صورت تکرار جرم برای چهارمین بار، مجازات اعدام خواهد بود. مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

در ایران، کاشت ماری جوانا با مقادیر مختلف دارای مجازات هایی بوده که ما در اینجا به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

 جرم کاشت ماری جوانا در منزل

کاشت ماری جوانا در منزل، جرمی بوده که بسیاری از افراد در ایران به آن می پردازند. اما در صورتی که بخواهیم مجازات این عمل را از دیدگاه قانون نام ببریم به این شکل خواهد بود:

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

 مجازات مصرف گل مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

ماده 4 قانون مبارزه با مواد مخدر، مجازات مصرف گل را به شرح زیر مشخص می کند:

مجازات مصرف ماری جوانا چیست؟

آیا آوردن گل و ماری جوانا به داخل کشور جرم است؟

بله. هر گونه واردات و صادرات و یا ارسال مواد مخدر گل و ماری جوانا به داخل کشور و خارج از کشور، جرم است و مجازات دارد.

آیا خرید و فروش گل یا ماری جوانا برای بار اول نیز جرم است؟

بله. مجازات گل و ماری جوانا در فرض نگهداری، خرید، فروش، حمل، توزیع، ساخت، تولید و وارد کردن و صادر کردن، حتی اگر برای مرتبه اول باشد، جرم است و موجب مجازات فاعل می شود.

مجازات گل و ماری جوانا قابل تخفیف است؟

بله. در صورت وجود شرایط مقرر در قانون، امکان اخذ تخفیف در مجازات از دادگاه وجود دارد.

مجازات گل و ماری جوانا در فرض مخفی کردن یا همراه داشتن چیست؟

مجازات مخفی کردن یا حمل کردن گل و ماری جوانا مانند مجازات نگهداری آنهاست. لذا با رعایت تناسب، مطابق ماده ۵ که در پاراگراف فوق ذکر کردیم، تعیین مجازات صورت میگیرد.

آیا ساخت و تولید گل و ماری جوانا جرم است؟

بله. مطابق ماده ۴ قانون مبارزه با مواد مخدر، ساخت و تولید گل و ماری جوانا جرم است.

آیا نیاز به راهنمایی حرفه ای و حل مسائل حقوقی خود دارید؟ آیا در جستجوی بهترین وکیل حقوقی هستید؟ ا موسسه حقوقی ساوا اپ همراه شوید تا بهترین وکلا حقوقی را برای شما پیدا کنیم. در موسسه حقوقی ساوا اپ، با تجربه و متخصصان حقوقی برای رسیدگی به همه نیازهای حقوقی شما همراهی می کنیم.

وکلا ما توانایی های استثنایی در زمینه های مختلف حقوقی از جمله حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق کسب و کار، حقوق ملکی و بسیاری دیگر را دارند. تضمین ما این است که با بهره گیری از بهترین وکلا حقوقی، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در پرونده حقوقی خود بدست آورید. از مشاوره تا نمایندگی در دادگاه، ما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده شما پشتیبانی خواهیم کرد.

ما در موسسه حقوقی ساوا اپ به ارائه خدماتی با کیفیت بالا و به صورت شفاف و محترمانه متعهد هستیم. ما به اهمیت احترام به حریم خصوصی شما و حفظ سریت اطلاعات اهمیت می دهیم و همواره در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده شما این اصل را رعایت خواهیم کرد.

پرونده حقوقی شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، تلاش می کنیم تا با بهره گیری از بهترین استراتژی ها و تکنیک های قانونی، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. با موسسه حقوقی ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی را پیدا کنید و به راحتی و با اطمینان مشکلات حقوقی خود را حل کنید. تماس بگیرید و قدم اول را برای دستیابی به عدالت بردارید.

منتشر شده در 16 دی 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
بهترین وکیل مواد مخدر
وکالت پرونده مواد مخدر
مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: