مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل کلاهبرداری

کلاهبرداری به معنای بردن مال متعلق به غیر با کمک وسایل متقلبانه می باشد. و غالبا جرم های دیگری نظیر جعل در کلاهبرداری اتفاق می افتد برای جلب رضایت و اعتماد مال باخته برای بردن مال او. نکته مهم در این جرم مانور متقلبانه بوده که توسط مجرم انجام می شود به گونه ای که آن اقدامات متقلبانه درست به نظر می آید و شخص مال باخته از تقلبی بودن آن اقدامات اطلاعی نداشته باشد.

image

وکیل کلاهبرداری کیست؟ چرا باید از وکیل کلاهبرداری کمک بگیریم؟ کلاهبرداری به معنای فریب و دستبرد دادن به کسی است به منظور کسب منافع شخصی بدون رعایت اصول و قوانین. کلاهبرداری شامل عملیات هایی می شود که در آن افراد به وسیله ترفندها، دروغ ها یا تلاش برای به دست آوردن اطلاعات شخصی یا پول از افراد دیگر، آنها را فریب می دهند. کلاهبرداری می تواند در حوزه های مختلف از جمله مالی، تجاری، اینترنتی و حتی در روابط شخصی رخ دهد.

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری به معنای بردن مال متعلق به غیر با کمک وسایل متقلبانه می باشد. و غالبا جرم های دیگری نظیر جعل در کلاهبرداری اتفاق می افتد برای جلب رضایت و اعتماد مال باخته برای بردن مال او. نکته مهم در این جرم مانور متقلبانه بوده که توسط مجرم انجام می شود به گونه ای که آن اقدامات متقلبانه درست به نظر می آید و شخص مال باخته از تقلبی بودن آن اقدامات اطلاعی نداشته باشد.

مشاوره با وکیل کلاهبرداری در مورد کلاهبرداری‌های مالی و اقتصادی.

 

 

چه جرائمی حکم کلاهبرداری دارند؟

چگونه جرم کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟

نکته ای که اینجا تشخیص جرم کلاهبرداری را دشوار می کند همین مانور متقلبانه است زیرا کسی که اطلاعات کافی حقوقی نداشته باشد گمان می کند که کسی که بدون مانور متقلبانه و صرفا با گفتن دروغی ساده مال را برده است کلاهبردار به شمار می آید در حالی که به هیچ وجه اینگونه نیست اینجبوده که شما ملاحظه می کنید به بهترین وکیل کلاهبرداری نیاز دارید.

جرم کلاهبرداری از جرایم مقید به شمار می آید و شرط تحقق آن هم حصول نتیجه خاص که بردن مال دیگری است است. در غیر این صورت اگرشخص به این نتیجه خاص دست پیدا نکند عمل او جرم کلاهبرداری تلقی نمی شود و امکان دارد زیر مجموعه جرایم دیگر قرار گیرد که وکیل کلاهبرداری آن را به خوبی تشخیص خواهد داد.

جرم کلاهبرداری به چند صورت اثبات می شود؟

وکیل کلاهبرداری بیان می دارد که مطابق ماده 160 قانون مجازات اسلامی، ادله اثبات جرم کلاهبرداری عبارت است از: اقرار، شهادت، علم قاضی و سوگند.

شهادت

شهادت هم به عنوان یکی از ادله اثبات جرم کلاهبرداری شناخته شده می باشد. در قانون، شهادت به این معنا هست که افرادی در مرجع قضایی و در حضور قاضی به مجرم بودن فرد کلاهبردار شهادت دهند و در این خصوص فردی که شهادت می دهد باید از یک سری شرایط برخوردار باشد.

بلوغ، عقل، عدالت و نداشتن منفعت شخصی در دعوا و … از انواع آن هستند. در خصوص جرم کلاهبرداری هم به همین شکل بوده که افرادی که شهادت در خصوص وقوع جرم کلاهبرداری می دهند باید بتوانند این موضوع را اثبات کنند که شاهد این بوده اند که فرد متهم اقدام به فریب دادن فرد شاکی کرده می باشد.

اقرار

اقرار به عنوان یکی از ادله اثبات جرم کلاهبرداری شناخته شده می باشد. در قانون، اقرار به این معنبوده که خود متهم اعتراف کند که مرتکب جرم کلاهبرداری شده می باشد. در این خصوص ماده 164 قانون مجازات اسلامی بیان داشته بوده که اقرار عبارت است از اخبار شخص به ارتکاب جرم از جانب خود می باشد.

در مثال این چنین بیان می شود، شخص متهم اقرار می کند که من به قصد این که پولی به دست آورم به فرد شاکی امید واهی دادم تا او را بر سر شغل وعده داده شده بیاورم و او را مشغول کنم.

سوگند

سوگند یکی از انواع ادله اثبات دعوا بوده و مطابق ماده 201 قانون مجازات اسلامی سوگند عبارت است از: گواه قراردادن خداوند بر درستی گفتار ادا کننده سوگند است؛ اما در خصوص بحث کلاهبرداری و این که سوگند راهی برای اثبات کلاهبرداری هست یا خیر، باید بیان نماییم که جرم کلاهبرداری در دسته جرایم تعزیری قرار می گیرد به همین جهت نمی توان در خصوص جرایم تعزیری از سوگند استفاده کرد.

علم قاضی

علم قاضی یکی از ادله های اثبات دعوا بوده که مطابق ماده 211 قانون مجازات اسلامی علم قاضی عبارت است از: یقین حاصل از مستندات بین در امری بوده که نزد وی مطرح می شود. در مواردی که مستند حکم، علم قاضی است، وی موظف است قرائن و امارات بیّن مستند علم خود را به طور صریح در حکم قید کند.

در توضیح این ماده قانون باید این چنین بیان نماییم که گاهی قاضی با کمک دلایل و مدارکی که ذیل رسیدگی به پرونده به دست می آورد بر او اثبات می شود که متهم واقعاً مرتکب جرم کلاهبرداری شده بوده و قاضی در حکم خود باید قید کند چگونه به این علم رسیده بوده که آن شخص کلاهبردار می باشد. به طور مثال: درخواست تحقیقات محلی و معاینه محلی کرده بوده و از طریق این موارد به آگاهی رسیده می باشد.

حل مشکلات شما، هدف ما از ارائه خدمات وکیل کلاهبرداری است. مشاوره و راهنمایی در مورد کلاهبرداری.

جرم های مربوط به کلاهبرداری

1-کارمند دولت یا موسسات عمومی و شهرداری یا نهادهای انقلابی باشد.

2- مرتکب خود را به عنوان مامور دولت یا موسسات عمومی یا شهرداری یا نهادهای انقلابی و شرکت های دولتی معرفی کند.

3- مرتکب برای فریب مردم از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله یا نطق در مجامع یا انتشار آگهی چاپی یا خطی استفاده کند.

کلاهبرداری ای که شامل هیچ یک از سه مورد گفته شده نباشد کلاهبرداری ساده به حساب می آید.

با وکیل کلاهبرداری شکایت کنید، به حقوق خود احترام بگذارید!

انواع کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری با توجه به پیچیدگی کلاهبرداری در دنیای امروز، جرم کلاهبرداری را به دسته های متفاوتی تقسیم بندی کرده بوده که بعضی از این تقسیم بندی عبارت اند از:

کلاهبرداری در پوشش قضایی

این افراد کلاهبردار خود را نماینده رسمی دادگاه یا دادسرا معرفی می کنند و ادعا می کنند که شما طی یک پرونده قضایی محکوم شده اید و باید بازداشت شوید. بعد از اینکه فرد در موضع ترس قرار گرفت. امکان دارد کلاهبردار برای حل مشکل درخوبوده وجه کند.

کلاهبرداری پیامکی

با توجه به حرف های وکیل کلاهبرداری، در این نوع کلاهبرداری فرد کلاهبردار از حربه ارسال پیامکی با این عنوان که «به این شماره کارت بزن» برای تمام افراد عادی پیامک می کنند و معمولا در طول روز امکان دارد افرادی باشند که منتظر پیامک از طرف شخص خاصی باشند که قرار است به کارت او پول واریز کند. برای همین این می تواند فرصتی خوبی برای افراد کلاهبردار باشد.

کلاهبرداری فیشینگ یا جعل آدرس سایت

وکیل متخصص کلاهبرداری اذعان می کند در این روش کلاهبرداران آدرس و ظاهر سایت های معروف مثل سایت های بانکی را جعل کرده تا اطلاعات کارت بانکی افراد عادی را به بهانه بانک بودن و معتبر بودن کار خود بربایند. همینطور این افراد امکان دارد ایمیل یک بانک یا یک سازمان خاص را جعل کرده و با ارسال نامه به افراد عادی خواستار دریافت اطلاعات بانکی آن ها شود.

کلاهبرداری در پوشش کار خیر

این روش کلاهبرداری می تواند بسیار اتفاق بیفتد چرا که در این روش فرد کلاهبردار با بیان اینکه به دنبال جمع آوری امورات خیریه است فرد عادی را متقاعد می کند که برای کمک به موسسات خیریه و یا مواردی از این قبیل پول پرداخت کنند. اینجبوده که کلاهبردار از این نیت خیرخواهانه سوء استفاده کرده و پول های جمع آوری شده را به نفع خود استفاده می کند.

کلاهبرداری در پیدا کردن شغل

وکیل متخصص کلاهبرداری می گوید این روش کلاهبرداری بیشتر برای افراد جویای کار می تواند اتفاق بیفتد چرا که در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با فریب دادن فرد عادی و گرفتن پول از او این فتوا را خواهد داد که می تواند در یک نهاد دولتی یا خصوصی برای شما کار پیدا کند. و فرد را با دادن این وعده دروغین مجاب به دادن پول می کند.

کلاهبرداری مشدد

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران می گوید، در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف حقیقت عنوان یا سمت مأموریت از طرف سازمان یا موسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شرکت های دولتی. یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی و به طور کلی قوای سه گانه و همینطور نیروهای مسلح … اتخاذ شود. یا این که جرم با کمک تبلیغ عامه از طریق رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی … یا انتشار آگهی چاپی یا خطی صورت گرفته باشد. یا مرتکب از کارکنان دولت یا موسسات و سازمانهای دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی یا بطور کلی از قوای سه گانه و هم نیروهای مسلح و مامورین به خدمات عمواست کلاهبرداری مشدد نامیده می شود

مجازات کلاهبرداری مشدد

در این صورت طبق توضیحات قسمت قبل که بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران اذعان داشت، علاوه بر رد اصل مال به صاحب آن، به حبس از 2 تا 10 سال و انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که دریافت کرده است، محکوم می شود. بنابراین، در صورت وجود یکی از این شرایط در شخص مرتکب، جرم کلاهبرداری از حالت ساده به حالت مشدد تبدیل می شود.

کلاهبرداری ساده

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در توضیح این جرم می گوید که هرکس از راه حیله و تقلب مردم را فریب دهد یا به امور غیر واقعی امیدوار کند یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع به ترساند و یا اسم و عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال و امثال آنها را تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد مرتکب جرم کلاهبرداری ساده گردیده می باشد.

مجازات کلاهبرداری ساده

مجازات کلاهبرداری ساده، طبق اظهارات بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران حبس از یک تا هفت سال به انضمام پرداخت جزای نقدی معادل مال دریافت شده و رد مال به صاحبش است.

اگر به کلاهبرداری دچار شده‌اید، با وکیل کلاهبرداری تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم.

بهترین وکیل کلاهبرداری

مجازات کلاهبرداری ساده یک تا هفت سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که کلاهبردار دریافت کرده است بوده و همینطور رد مال. مجازات کلاهبرداری مشدد هم دو تا ده سال حبس به علاوه جزای نقدی معادل مالی که کلاهبردار دریافت کرده است بوده و همینطور انفصال دایم از خدمات دولتی.

امروزه کلاهبرداری اینترنتی بسیار زیاد شده بوده و افراد بسیار زیادی را درگیر خود کرده بوده و روز به روز این نوع کلاهبرداری با توجه به پیشرفت اینترنت در حال زیاد شدن است در کشور ما هم به خصوص شهر تهران این نوع کلاهبرداری حجم بالایی از جرایم کلاهبرداری در سال را به خود اختصاص داده می باشد. راه ساده برای پیگیری این نوع جرم مراجعه به پلیس فتا و ثبت درخواست خود در این مرجع است سپس این مرجع پیگیری های بعدی را انجام خواهد داد.

امتیازات وکیل کلاهبرداری مجرب

امتیازات وکیل کلاهبرداری به توانایی اثبات جرم از طریق اشراف بر قوانین کیفری و قانون مجازات اسلامی و آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی در مورد جرم کلاهبرداری است. وکیل کلاهبرداری ماهر در وقوع جرم کلاهبرداری باید توانایی اثبات جرم، انتقال مال غیر، معامله معارض یا فروش مال غیر را داشته باشد. این کار از طریق اعتراف کلاهبردار، توسل به اسناد و مستندات موجود، شهادت افراد، استناد به نشانه های وقوع جرم که می تواند با استناد به مواد و قوانین مدنی و حقوقی انجام گیرد، انجام تحقیقات محلی و در نهایت با نظر و علم قاضی پرونده صورت می پذیرد.

کلاهبرداری کردن در سایت های درج آگهی

برای مثال اگر شما یک گوشی از شخصی در یکی از سایت های آگهی خریداری کنید و تمام پول را کارت به کارت کرده باشید یا بخشی از را برایش ریخته باشید و آن شخص کالا را برایتان نفرستاد، در این صورت می توانید به پلیس فتا مراجعه کرده و از او شکایت کنید. در یک تقسیم بندی جرم کلاهبرداری به ساده و مشدد تقسیم می شود.

 

نکاتی در خصوص جرم کلاهبرداری

  1. اگر مالباخته در اثر بی احتیاطی مال خود را از دست بدهد. کلاهبرداری محقق نشده می باشد. چرا که بی احتیاطی از باب غفلت است نه اغفال
  2. اگر در روش کلاهبرداری، خصوصیات متقلبانه بودن موجود نباشد. ولو اینکه منتهی به بردن مال دیگری هم شود. و یا شخص با صرف دروغ موفق به بردن مال غیر شود. مشمول تعریف مانور متقلبانه و در نهایت کلاهبرداری نخواهد شد.
  3. مانور متقلبانه الزاماً بایستی همراه با مجموعه ای از اعمال مادی و خارجی باشد.
  4. اگر دلالی با صحنه سازی، شخصی را از پایین آمدن قیمت کالایی بترساند و بر اثر اغفال کالاهای او را با قیمت نازل تر از قیمت واقعی خریداری کند. مرتکب کلاهبرداری شده می باشد. اما اگر بدون تبانی و صحنه سازی زمینه خرید ارزان آن کالاها را توسط دیگری فراهم کند، عمل صورت گرفته کلاهبرداری نیست. اما اگر مسبوق به تبانی باشد دلال معاون جرم می باشد.
  5. اگر شخصی مدعی داشتن توانایی ارتباط با ارواح یا انجام دادن اعمال جادویی باشد و از این طریق موفق به بردن مال دیگری شود. کلاهبرداری محقق شده می باشد.

با وکیل کلاهبرداری از حقوق خود دفاع کنید، با ما در ارتباط باشید.

مراحل و نحوه شکایت از جرم کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری معمولاً در مواجه با مردم عادی بیشتر با جرم کلاهبرداری برخورد می کند و بیشتر پرونده های مطرح شده در این خصوص است؛ برای شکایت از شخص خاطی مراحلی باید مطابق قانون طی شود که در این جا به آن ها به اختصار ولی جامع می پردازیم که تمامی این مراحل توسط خود وکیل کلاهبرداری هم انجام می شود:

خصوصی و عمومی بودن جرم کلاهبرداری

ابتدا باید بیان کنیم که جرم کلاهبرداری دارای دو وجه خصوصی و عمومی بوده و اگر صرفاً جنبه خصوصی داشته باشد، قابل گذشت توسط شاکی و بستن پرونده به طور کامل است؛ ولی اگر جنبه عمومی داشته باشد، حتی با گذشت شاکی دادگاه از رسیدگی به موضوع دست نخواهد کشید و به این پرونده رسیدگی خواهد کرد و حضور وکیل کلاهبرداری در جرایمی که جنبه عمومی دارند هم می تواند کمک شایانی به فرد خاطی کند.

تنظیم شکواییه

شخص شاکی ابتدا برای شکایت از فرد متقلب، شکواییه مبنی بر کلاهبرداری در دفاتر قضایی اعم از مؤسسات حقوقی تنظیم می کند که برای تنظیم شکواییه در این زمینه می توانید به مؤسسه حقوقی ساوا اپ مراجعه کرده و تحت مشاورهوکیل کلاهبرداری پایه یک دادگستری راهنمایی های لازم را دریافت کنید و کار نوشتن شکواییه را به وکیل کلاهبرداری ما بسپارید.

تعیین صلاحیت مرجع قضایی

بعد از نوشتن شکواییه فرد شاکی باید آن شکواییه را ثبت کرده که در اینجا تشخیص آن که کدام مرجع قضایی صالح به رسیدگی است ابتدا بر مبنای محل وقوع جرم است؛ یعنی شخص شاکی باید ابتدا در صورت امکان، شکواییه را به مرجع قضایی که در آن محل جرم رخ داده است تحویل بدهد و حتی از وکیل کلاهبرداری استفاده کند.

حال اگر امکان این مورد وجود نداشت اولویت دوم با محلی بوده که جرم در آن جا کشف شده است (محل کشف جرم) و یا متهم در آن جا دستگیر شده می باشد. باز هم اگر به دلایلی موارد بالا امکان پذیر نبود شخص شاکی خود باید شکواییه را به مرجع قضایی یعنی دادسرایی که در آن متهم اقامت دارد تقدیم کند و یا از وکیل کلاهبرداری در این راستا کمک بگیرد.

بررسی پرونده در دادسرا و ارجاع به دادگاه

حال بعد از تحویل شکواییه به دادسرا در این جا بخشی به نام معاونت اجرا به علت قانون و رویه موجود، شکواییه دریافتی را به کلانتری محلی که جرم در آن به وقوع پیوسته و یا متهم در آن دستگیر شده برای انجام تحقیقات کامل تر ارجاع می کند.

بعد از آن شخص شاکی باید برای دریافت گزارش نهایی به بخش معاضدت قضایی کلانتری مراجعه بکند و شکایت مربوطه را ثبت کند، آن گاه یکی از ضابطین قضایی که در آن محل مشغول به کار هستند آن شکایت ثبت شده را دریافت کرده و آن را به شعبه ای که صالح به رسیدگی است ارجاع می دهد، بعد از آن بازپرس بعد از تحقیقات لازم بر روی پرونده ارجاع شده قرار جلب دادرسی را صادر می کند و این موضوع را به دادستان اعلام می کند.

در اینجا دادستان باید موضوع مطرح شده را بررسی کرده و کیفرخواست صادر بکند و اعلام کند که شخص مورد نظر مجرم بوده و پرونده را به دادگاه صالح به موضوع که شامل دادگاه کیفری یک و دادگاه کیفری دو و یا انقلاب می شود برای رسیدگی کامل و نهایی ارجاع می کند.

مشاوره حرفه‌ای با وکیل کلاهبرداری در مورد راه‌های مقابله با کلاهبرداری.

نحوه رسیدگی به جرایم کلاهبرداری

وکیل متخصص کلاهبرداری مقرر می دارد که در این مورد فرد زیان دیده یا وکیل او باید شکایت خود را در خصوص مورد کلاهبرداری شده به دادسرا تسلیم کند. تا دادسرا با تحقیقات و بررسی های لازم و با شنیدن اظهارات شخص مظنون نسبت به اتفاق افتادن جرم کلاهبرداری، پرونده را برای فرستادن به دادگاه تایید کند. بعد از صحت کلاهبرداری اتفاق افتاده، دادسرا پرونده را به همراه شواهد و مدارک جمع آوری شده به دادگاه مربوطه ارجاع می دهد. پس از آن، دادگاه نسبت به میزان جرم کلاهبرداری (ساده یا مشدد) نظر خود را در مورد نحوه اجراییه مجازات اعلام خواهد کرد.

وکالت کلاهبرداری

دفتر وکالت ما با تجربه دفاع از پرونده های متعدد در زمینه کلاهبرداری و دیگر اتهامات مشابه و مربوط از قبیل تحصیل مال از طریق نامشروع و اخلال در نظام اقتصادی می تواند شما را در روند طرح و دفاع از اتهام کلاهبرداری در تمامی پروسه پرونده در دادسرا و دادگاه های جزایی بدوی و تجدیدنظر همراهی و وکالت شما را به عهده گیرد.

امکان تعلیق اجرای مجازات کلاهبرداری

با اصلاح بخشی از قانون مجازات در بهار 1399 در پرونده های کلاهبرداری در صورتی که مال موضوع جرم پس از تقویم از صد میلیون تومان تجاوز نکند، در صورت محکومیت متهمین امکان تعلیق تمام یا بخشی از مجازات ایشان وجود دارد.

کلاهبرداری/افساد فی الارض

به موجب قانون تشدید مصوب مجمع تشخیص در صورتی که کلاهبرداری از طریق تشکیل و رهبری گروه مجرمانه انجام شود،مجازات آن از 15سال حبس تا حبس ابد خواهد بود مگر اینکه مشمول عنوان افساد فی الارض باشد که در اینصورت مجازات مفسد فی الا را خواهد داشت.

البته با اصلاحات قانون تعزیرات سال 1399کلیه حبس های ابد تعزیری به حبس درجه یک یعنی به بیش از 25سال حبس تقلبی پیدا کرده اند. این در حالی بوده که تعریف قانونی در قانون مجازات اسلامی جدید داشته و شمول ماده فوق به سختی توسط مقامات قضایی دادگستری پذیرفته باشد.

قرار تامین کیفری در جرم کلاهبرداری

اصولا قرار تامین کیفری رایج در خصوص جرم کلاهبرداری قرار وثیقه بوده و گاها در صورت حجم پایین مال موضوع جرم قرار کفالت هم اصدار می یابد، لیکن با توجه به اینکه کلاهبرداری مشدد مشمول تعزیر درجه 4است لذا در صورت وجود جهات مندرج در ماده 238قانون آئین دادرسی کیفری صدور قرار بازداشت موقت برای اتهام کلاهبرداری امکان دارد.

گفتنیست در صورت عجز متهم از معرفی کفیل یا تودیع وثیقه قرار صادره منتهی به بازداشت تا تمکن از ابداع وثیقه یا معرفی کفیل خواهد شد. نقش وکیل متخصص کلاهبرداری در جریان دفاع ماهوی و جریان سپردن تامین کیفری و در صورت لزوم اعتراض به قرار صادره اهمیت زیادی دارد.

دادگاه صالح

درخصوص دادگاه و دادسرای صالح به رسیدگی در جرم کلاهبرداری اصولا دادگاه محل وقوع جرم صلاحیت رسیدگی را دارد اما با توجه به اینکه کلاهبرداری به لحاظ رکن مادی جرم از جرائم مرکب است سوال این است

در صورتی که قسمتی از جرم در یک حوزه قضایی واقع شود و قسمتی دیگر در حوزه قضایی دیگر کدام دادگاه صالح است؟ به فرض درصورتی که توسل به وسایل متقلبانه در کاشان و تحصیل مال و وجه و …در تهران باشد اصولا می بایست هردو دادگاه را صالح بدانیم اما رای وحپدت رویه و مجموعه نظریات مشورتی صادره در این خصوص دلالت بر صلاحیت دادگاه محل حصول نتیجه یعنی در مثال فوق دادگاه تهران دارد.

مرور زمان در اتهام کلاهبرداری

عنوان اتهام کلاهبرداری به صراحت قانون مجازات مصوب سال 1392 با لحاظ میزان مال موضوع جرم حسب مورد قابل شمول مرور زمان است بدین شرح: درصورتی که مال موضوع کلاهبرداری تا صد میلیون تومان باشد قابل شمول انواع مرور زمان است.

در صورتی خلاف یعنی ارتکاب کلاهبرداری نسبت به اموالی که بیش از یکصد میلیون تومان ارزش اقتصادی دارند قابلیت شمول مرور زمان را ندارند. وکیل برای کلاهبرداری میبایست بر اساس تخصص و تمرکز کاری وکیل فوق گزینش شود لذا با صرف وقت و هزینه گزاف نمی توان اشتباه در انتخاب وکیل را بی اثر کرد.

کلاهبرداری رایانه ای

اصولا با الکترنیکی و بر خط شدن مناسبات اجتماعی و تجاری بستری جدید برای ارتکاب بعضی از جرائم پدید آمده بوده که اهم این موارد کلاهبرداری اینترنتی می باشد. از لحاظ قانونی هرکس با ارتکاب اعمالی از قبیل:واردن کردن،تغییر،محو یا ایجاد،متوقف یا مختل کردن داده ها یا سامانه رایانه ای متعلق به دیگری وجه یا مال یا منفعتی برای خود یا دیگری کسب کند کلاهبردار رایانه ای به شمار می آید.

رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای با توجه به مسلمات قانونی و رویه قضایی در صلاحیت مراجع قضایی محل استقرار سامانه یا داده های موضوع کلاهبرداری رایانه ای است. وکیل کلاهبرداری رایانه ای تخصص و تجربه کار در زمینه جرائم سایبری داشته و می تواند به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد.

گذشت در اتهام کلاهبرداری

با اصلاحات اخیرالتصویب قانون جرم کلاهبرداری درصورتی که ارزش اقتصادی مال موضوع کلاهبرداری تا یکصد میلیون تومان باشد قابل گذشت و مازاد بر مبلغ فوق غیر قابل گذشت است.

قابلیت گذشت اتهام کلاهبرداری بی ارتباط به وجود یا عدم سابقه کیفری مرتکب جرم است یعنی حتی در صورتی که مرتکب جرم چندین سابقه کیفری در خصوص ارتکاب جرم کلاهبرداری داشته باشد اما مال موضوع اتهام اخیر ارزش اقتصادی کمتر تا صد میلیون تومان داشته باشد،اتهام وی قابل گذشت بوده و در صورت دریافت رضایت شاکی تعقیب و محکومیت و هم مجازات وی قانونا منتفی است.

آزادی مشروط کلاهبرداران

درصورت محکومیت متهمین به اتهام کلاهبرداری اصولا پس از گذشت یک سوم میزان محکومیت آزادی ایشان تحت غالب آزادی مشروط صحیح است، لکن در صورت صدور حکم به بیش از ده سال در خصوص این اتهام کلاهبرداری و دیگر اتهامات مربوطه پس از تحمل نیمی از مدت حبس مقرر در دادنامه صادره امکان استفاده از آزادی مشروط فراهم است. دریافت مشاوره و استفاده از خدمات وکیل برای کلاهبرداری شما را از شرایط و موانع قانونی مربوطه مطلع می کند.

کلاهبرداری و جعل

یکی از راه های متقلبانه جعل سند است کلاهبرداران با جعل اسنادی مثل:حکم ماموریت دولتی،سند مالکیت زمین یا خودرو،مفاصاحساب،و غیره مانور متقلبانه خود را ترتیب می دهند. وکیل کلاهبرداری در طرح شکوائیه و پیگیری شکایت همراه شماست

وکیل کلاهبرداری حرفه‌ای و قانونی برای حل مشکلات شما!

منظور از کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

بر اساس صحبت های وکیل کلاهبرداری، استفاده غیر مجاز از سامانه ها و رسانه های اینترنتی و مخابراتی برای ارتکاب انجام اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر و یا محو داده ها یا مختل کردن رسانه و سامانه های اینترنتی برای خود و یا دیگر افراد ذینفع در این جرم، کلاهبرداری اینترنتی به شمار می آید. رسیدگی به این جرایم اینترنتی در حوزه کاری پلیس فتا است.

جرم کلاهبرداری اینترنتی

مطابق گفته های وکیل متخصص کلاهبرداری، یکی از جرایم رایانه ای، کلاهبرداری اینترنتی می باشد. با گسترش روزافزون اینترنت و فضای مجازی، و همچنان درگیری جهان با ویروس کرونا، بسیاری از مردم کارهای روزمره و شغل خود را از طریق اینترنت جلو می برند. این افزایش تقاضا در میان مردم، باعث به وجود آمدن کلاهبرداری اینترنتی شده می باشد.

وکیل کلاهبرداری می گوید بنا به قوانین جرایم رایانه ای، افرادی که مرتکب اعمال کلاهبرداری رایانه ای می شوند، محکوم به گذراندن حبس از 1 تا 5 سال و یا پرداخت جزای نقدی از 20 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال و در مواردی دیگر، به هر دو مجازات می شوند. البته به غیر از مجازاتی که گفته شد، شخص کلاهبردار محکوم به رد مال شخص مالباخته هم می شود.

با وکیل کلاهبرداری همراه باشید تا از حقوق خود دفاع کنید.

مجازات کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری اذعان می کند: مجازات کلاهبردار براساس جرم صورت گرفته است یعنی اگر جرم صورت گرفته ساده باشد قانون یک مجازات تعریف کرده بوده و اگر جرم کلاهبرداری مشدد یا سنگین باشد مجازات آن با کلاهبرداری ساده متفاوت تر خواهد بود.

جرم کلاهبرداری ساده

مجازات کلاهبردار در این نوع کلاهبرداری ساده به حبس یک تا هفت سال و جزای نقدی معادل مال برده شده و رد اصل مال به صاحب مال در نظر گرفته شده می باشد.

جرم کلاهبرداری مشدد

اگر کلاهبرداری صورت گرفته از نوع مشدد باشد مجازات کلاهبردار متفاوت تر خواهد بود به این صورت که کلاهبردار به حبس دو تا ده سال زندان و جزای نقدی معادل مال برده شده و رد اصل مال به صاحب مال و انفصال از خدمات دولتی به نحو دائم می باشد. (بدیهی بوده که این انفصال دائم از خدمات برای کارمندان دولتی است.)

 

مجازات تکرار کلاهبرداری

طبق ماده 238 قانون مجازات اسلامی، تکرار کنندگان جرم کلاهبرداری، محکوم به ممنوعیت از اقامت در محل خود به مدت یک تا پنج سال، و برای شروع کنندگان این جرم، به حبس تادیبی از دو ماه تا یک سال و یا تادیه غرامت از بیست الی دویست تومان پیش بینی شده، که این تعیین مجازات با تشدید کلاهبرداری ها زیادتر و سخت گیرانه تر از قبل شده می باشد.

با کمک وکیل کلاهبرداری شکایت کنید، بر علیه کلاهبرداران عمل کنید.

چرا باید از وکیل کلاهبرداری کمک بگیریم؟

در پرونده های مربوط به کلاهبرداری و انواع مختلف آن، حتما نیاز داریم تا از وکیل متخصص در این امور کمک بگیریم. در دادگاه ها برای موفقیت نیاز به تخصص و اطلاعات حقوقی کامل داریم تا بهترین نتیجه ممکن رقم بخورد. دیگر افراد و دوستان که تخصصی در زمینه های کیفری ندارند، توانایی دفاع از ما در دادگاه را نخواهند داشت. به همین علت نیاز داریم تا با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران آشنا شویم و وکالت را به ایشان بسپاریم.

از طرف دیگر اگر به عنوان شاکی پرونده در دادگاه حاضر شویم، ضروری بوده که توانایی صحبت و دفاع از خود را داشته باشیم. همینطور لازم داریم تمامی شواهد و مدارک را برای اثبات ادعای خود به دادگاه ارائه دهیم. در غیر این صورت بهتر است با بهترین وکیل تهران در امور کلاهبرداری در ارتباط باشیم. وکلای متخصص در امور کیفری، از فن بیان قوی برخوردارند. در صورتی که با مشکل فروش مال غیر مواجه شدید می توانید به بهترین وکیل فروش مال غیر در تهران مراجعه کنید.

یک وکیل کلاهبرداری به شما چه کمکی می کند؟

اولین گام و مهم ترین کاری که یک وکیل متخصص کلاهبرداری برای شما انجام می دهد، بررسی و تشخیص وقوع جرم بوده و هم آگاه کردن شما از عواقب طرح دعوای کلاهبرداری همینطور بررسی امکان موفقیت در پرونده ای که قرار است طرح شود.

حسن دیگر حضور و همراهی وکیل در یک پرونده کلاهبرداری تنظیم شکواییه دقیق و هم تقدیم لوایح لازم در جهت اقناع ذهن قاضی و توجیه یا دفاع از جرایم ارتکابی می باشد.

سرعت رسیدگی و دوری از حاشیه روی و افتادن در دام اطاله دادرسی با پرهیز از طرح اظهارات و ادعاهای بلاجهت از دیگر فواید حضور و مدیریت حقوقی یک وکیل متخصص در پرونده کلاهبرداری می باشد.

بیایید با هم مبارزه کنیم و از کلاهبرداران عقب نمانیم. مشاوره و پشتیبانی در مورد شکایت و وکیل کلاهبرداری ساوا اپ.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران و ایران

از با اهمیت ترین شاخه های رشته حقوق می توان از حقوق جزا و جرم شناسی نام برد که در این مقاله به بررسی و شناخت جرایم و عناصر تشکیل دهنده آن و همینطور میزان و نحوه مجازات ها پرداخته می شود. در واقع در این شاخه از رشته حقوق با فعل و ترک فعلی که از سوی قانون مجازات اسلامی جرم انگاری گردیده آشنا می شویم و همینطور به بررسی مجازات های معینه خواهیم پرداخت.

از با اهمیت ترین جرایم تعریف شده در قانون مجازات اسلامی و دیگر قوانین مربوطه می توان به جرم کلاهبرداری اشاره کرد. کلاهبرداری در زمره جرایم علیه اموال شناخته می شود و جرمی بسیار پیچیده با ابعاد مختلف است.

وکیل کلاهبرداری شخصی بوده که تبحر ویژه ای در امور کیفری داشته و مخصوصاً با جرم کلاهبرداری، عناصر و ابعاد مختلف آشنا می باشد. وکیل کلاهبرداری با تسلط بر قوانین مربوطه از جمله قانون مجازات اسلامی، قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به خصوص ماده 1 قانون اخیر الذکر همینطور قانون آیین دادرسی کیفری و دیگر قوانین مربوطه می تواند بهترین راهنما و مشاور برای موکلین خود بوده تا حقوق تضییع شده ایشان را به بهترین نحو ممکن بازگرداند.

موسسه حقوقی وکلای ساوا اپ با دارا بودن تیمی از بهترین وکلای امور کیفری به خصوص وکلای متخصص کلاهبرداری و با سابقه ای طولانی و درخشان توانسته اعتماد موکلین متعدد خویش را جلب و به بهترین نحو ممکن از حقوق موکلین خود دفاع کند.

منتشر شده در 13 آبان 1402
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: وکیل کلاهبرداری

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
جرم کلاهبرداری چیست
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: