مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل خلع ید | وکیل غضب ملک

دعوای خلع ید دعوایی مالی و اگر موضوع آن مال غیر منقول باشد ملاک محاسبه هزینه دادرسی ارزش منطقه ای می باشد. دعوای خلع ید به جهت تشابه و نزدیکی با مفاهیمی مثل رفع تصرف عدوانی و تخلیه ید اشتباه گرفته می شود.

image

وکیل خلع ید کیست؟ چگونه بهترین وکیل دعوی ملکی را پیدا کنیم؟ خلع ید به معنی جلوگیری از ادامه تصرف غیر قانونی در هر نوع مال اعم از منقول یا غیر منقول می باشد. قانون گذار در مواد 308 به بعد قانون مدنی تحت عنوان غصب به مقررات راجع به خلع ید پرداخته می باشد. پس به صورت صریح در قوانین حقوقی از واژه خلع ید استفاده نشده و منظور از خلع ید همان غصب می باشد.

دعوای خلع ید دعوایی مالی و اگر موضوع آن مال غیر منقول باشد ملاک محاسبه هزینه دادرسی ارزش منطقه ای می باشد.دعوای خلع ید به جهت تشابه و نزدیکی با مفاهیمی مثل رفع تصرف عدوانی و تخلیه ید اشتباه گرفته می شود.

تعریف خلع ید، انواع خلع ید با وکیل خلع ید

مالکین املاکی که مورد تصرف غیرقانونی از طرف دیگران قرار می گیرد تحت شرایطی می توانند از مراجع صالح تقاضای رفع ید یا خلع ید یا رفع تصرف یا غصب مطرح نمایند.

در این خصوص علاوه بر عنوان قانونی خلع ید به عنوان مشابهی چون، رفع تصرف عدوانی یا تخلیه ید هم وجود دارد که امکان توسل به آنها وجود دارد. در مورد ضرورت یا امکان یا مناسب بودن طرح هریک از این دعاوی، مشاوره با وکیل خلع ید - وکیل دادگستری متخصص در زمینه املاک ضروری می باشد.

انواع خلع ید

خلع ید غاصبانه

تصرف هر شخص در ملکش باید قانونی باشد و تا زمانی که این تصرف قانونی باشد مشکلی بروز نخواهد کرد و شخص بنا به حق مالکیتی که در ملکش دارد می تواند به تصرفاتش ادامه دهد. اما مشکلات حقوقی زمانی بروز خواهند کرد که این تصرفات مبنای غاصبانه پیدا کنند.

به عبارتی در دعوای خلع ید مالک مدعی می شود که ملک او به صورت غیرقانونی در تصرف دیگری بوده و خواهان رفع این تصرف است. اما از آنجا که خواهان ادعایی مطرح کرده، باید مواردی را به اثبات برساند و از آنجا که در دعوای خلع ید غاصبانه قراردادی بین طرفین منعقد نشده است، اثبات این امور نیاز به دلایلی دارد.

یکی از این موارد که خواهان باید آن را اثبات کند، مالکیت او بر ملک می باشد. مالک هم در قانون کسی شناخته شده بوده که نام او در دفتر املاک ثبت شده و دادگاه این امر را از دفتر املاک استعلام می کند.

پس از اثبات مالکیت خواهان بر ملک مورد تصرف عدوانی و معلوم شدن تصرف خوانده که از همان ابتدا به صورت غیرقانونی صورت گرفته است، بدون اینکه قراردادی بین طرفین منعقد شده باشد، می توان دعوای خلع ید غاصبانه را طرح کرد.

خلع ید امانی

در دعوای خلع ید امانی در ابتدا بین طرفین قراردادی و جود داشته که طرفین با توافق بر سر بندهای آن رابطه ای حقوقی را بین خود آغاز کرده اند.

این رابطه حقوقی به درستی و در کمال صحت پیش خواهد رفت مگر زمانی که موعد قرارداد به پایان برسد در این صورت پس از انقضای موعد مالک دیگر الزامی به ادامه قرارداد و رابطه حقوقی که بر مبنای آن ایجاد شده است، ندارد.

اما در صورتی که متصرف باز هم به تصرفات خود ادامه دهد، به عنوان غاصبی شناخته می شود که ملک را به صورت غیر قانونی در تصرف دارد و می توان علیه او دعوای خلع ید امانی مطرح کرد.

البته باید اشاره کنیم در صورتی که در دعوا برای قرارداد مدتی تعیین نشده باشد، زمانی می توان علیه متصرف دعوای خلع ید امانی مطرح ساخت که مالک، ملکش را مطالبه کرده و متصرف از آن رفع تصرف نکرده و هم چنان به تصرفات خود که از این جا به بعد غاصبانه و غیر قانونی است ادامه دهد.

خلع ید مشاعی

در مواردی که حکم خلع ید علیه متصرف ملک مشاع به نفع مالک قسمتی از ملک مشاع صادر شده باشد، از تمام ملک خلع ید می شود ولی تصرف محکوم له در ملک خلع ید شده، مشمول مقررات املاک مشاعی می باشد. پس قانونگذار به طور استثنایی اجازه داده است مالک قسمتی از ملک مشاع بتواند کل ملک را خلع ید کرده و از تصرفات شریک یا غاصب جلوگیری به عمل آورد.

دعوای خلع ید چیست؟

بحث مهم که در دعوای خلع ید مطرح است از بین بردن تصرف غیرقانونی یک شخص بر ملکی بوده که بدون اجازه صاحب ملک انجام شده. به دو علت این دعوا مطرح می شود. اول اینکه فردی بدون اجازه مالک ملکی را غضب کند. حالت دیگر اینکه متصرف در ابتدا اذن مالک را دریافت کند اما بدون اجازه وی تصرف خود را ادامه دار کند.

دعوای خلع ید در ملک مشاع

درباره اینکه ملک مشاع چیست صحبت کردیم. اما چه زمانی در املاک مشاع، دعوای خلع ید مطرح می شود؟ زمانی که یک مالک عمل نامتعارفی انجام دهد. مثل زمانی که یک مالک یا مستاجر بیشتر از اندازه پارک یک خودرو از پارکینگ استفاده کند، یا حیوانات مختلفی در ساختمان نگهداری کند.

حالت دیگر اینکه چند فرد در یک ملک شریک می باشند ملک را به یک نفر اجاره میدهند و حق الاجاره به صورت مساوی بین شرکا تقسیم نمی شود در این حالت هر کدام از مالکان می توانند دعوای خلع ید مطرح کنند.

چگونگی برگزاری دعوی خلع ید در ملک مشاع

زمانی که ملک مشاع توسط یکی از مالکین یا توسط فرد دیگر بدون اجازه دیگر مالکین فروخته شود صاحبان دیگر می توانند طرح دعوای خود را انجام دهند. زمان برگزاری دعوای خلع ید علیه متصرفین یک ملک مشاع، لزومی به حضور همه مالکان نیست. مثلا زمانی که دعوا درمورد یک ساختمان 10 واحدی مطرح باشد یک نفر به نمایندگی از همه مالکان می تواند کارهای مربوط به اقامه دعوا را انجام دهد.

فروش ملک مشاع

اکثر اختلافاتی که در زمینه املاک مشاع مطرح می شود، حول فروش و تقسیم ملک می باشد. برای فروش ملک مشاع ابتدا باید آن را تقسیم کرد اما ممکن است املا مشاعی قایبل تقسیم نباشند یا به اصطلاح حقوقی قابل افراز نباشند. در صورتی که مالکان همگی رضایت داشته باشند و امکان تقسیم ملک مشاع وجود داشته مالکان از طریق مراجعه به دفاتر ثبت اسناد می توانند اقدام کنند.

در صورتی که ملک مشاع قابل افراز نباشد دفتر ثبت اسناد گواهی غیرقابل افراز بودن ملک را صادر میکند، درخواست کننده می تواند از طریق دادگاه ملک خود را بفروشد. فروش از طریق دادگاه به اجرائیه نیاز ندارد. برای فروش ملک مشاع ابتدا ملک به مزایده گذاشته می شود پس از فروش هزینه های قانونی محاسبه و کسر می شود و پس از /ان سهم شرکا بین آنها تقسیم می شود.

تصرف عدوانی در ملک مشاع چیست؟

طبق ماده 167 قانون آیین دادرسی مدنی اگر چند نفر مال غیرمنقولی (اعم از زمین، باغ، ملک و اموال غیرقابل حمل) را باهم شریک باشند در تمام بخش ها اشتراک دارند. در صورتی که بعضی از آنها مانع یا مزاحم استفاده دیگر مالکان شود حکم تصرف عدوانی مزاحمت و ممانعت از حق حساب شده و طبق قانون مجازات می شود.

مدارک مورد نیاز در طرح دعاوی ملک مشاع

علت داشتن وکیل خلع ید - وکیل در دعاوی ملک مشاعی

 

آشنایی با شرایط قانونی جهت طرح دعاوی خلع ید از منظر وکیل خلع ید

اجازه دهید شرایط قانونی طرح دعوای خلع ید از دیدگاه بهترین وکیل خلع ید را با یک مثال ساده توضیح دهیم. ملکی را در نظر بگیرید که مابین چند نفر مشاع شده. در این میان عده ای از آن ها ملک را در تصرف اختصاصی خود قرار داده اند. در این صورت مابقی مالکین می توانند نمونه دادخواست خلع ید را بر علیه شرکایی که ملک در تصرف آن ها است مطرح کنند.

طبعاً دعاوی مربوطه بایستی در دادگاه محل دادخواست مطرحی و سپس از طریق دفاتر دادخواست قضایی به ثبت رسد. همینطور هزینه خلع ید بر مبنای فاکتورهای متعددی همچون متراژ و ارزش واقعی و منطقه ای ملک و… محاسبه می شود.

یکی از اصلی ترین شروط برای مطرح کردن دعوای مذکور برخورداری از مالکیت بلامنازع می باشد. چنین شرطی به این معنا بوده که مالک یا مالکین مدعی نمونه دادخواست خلع ید سندی قانونی در دست داشته که مالکیت آنان را در محضر قانون به اثبات برساند.

چنانچه شخص یا اشخاص مذکور مالکین واقعی ملک باشند اما مدرکی رسمی در اختیار نداشته باشند دیگر مالکین به راحتی می توانند ادعای آنان را رد کرده و با ادعای کامل مالکیت خود به دادگاه مراجعه کنند و نمونه دادخواست خلع ید را به نفع خود مطرح نمایند.

ناگفته نماند که چنین دعاوی حقوقی با دعوای تخلیه ید تفاوت های بسیاری دارد. چرا عصب به عنوان منشأ اصلی دعوای خلع ید تعریف شده. به صورتی که هیچ نوع قرارداد رسمی میان متصرف و مالک منعقد نشده. این در حالی بوده که در دعاوی تخلیه ید چنین قراردادی میان اشخاص مذکور قید شده با این تفاوت که پس از پایان تاریخ قرارداد مستأجر حاضر به تخلیه ملک و واگذاری آن به مالک نمی شود.

از دیگر شروط قانونی به منظور طرح دعوای خلع ید از دیدگاه وکیل خلع ید به شرح زیر است:

 

از منظر وکیل خلع ید تفاوت میان دعاوی خلع ید و دعوای تصرف عدوانی چیست؟

وکیل خلع ید - وکیل پایه یک دادگستری باتجربه و تخصص در رسیدگی به پرونده های دعاوی خلع ید اظهاراتی درباره تفاوت آن با دعاوی تصرف عدوانی ارائه کرده است:

همان گونه که در مطالب فوق هم به آن اشاره شد در دعاوی خلع ید مالک بایستی با ارائه یک سند رسمی مالکیت خود را نسبت به ملک متصرفه به دادگاه اثبات کند. به بیانی ساده تر اولین و مهم ترین اقدام مالک در زمان طرح نمونه دادخواست خلع ید همین می باشد.

اما در مورد دعوای تصرف عدوانی اوضاع کمی فرق می کند. چرا که در این نوع دعاوی حقوقی اثبات مالکیت با سند رسمی از سوی خواهان دعوای خلع چندان ضروری نیست. تنها کافی است در محضر دادگاه و دیگر مراجع قضایی اثبات کند که سابقه تصرف یا مالکیت وی از شخص متصرف کنونی بیشتر بوده و دارای حق و حقوق بالاتری می باشد.

 

از منظر وکیل خلع ید چه کسانی می توانند نمونه دادخواست خلع ید را مطرح کنند؟

بر اساس ماده 170 قانون آیین دادرسی مدنی در دعاوی خلع ید شاکی بایستی حتماً مالک، وکیل خلع ید و یا نماینده حقوقی باشد به عبارتی در زمره اشخاص ذی نفع قرار داشته باشد تا در این صورت بتواند رسمیت نمونه دادخواست خلع ید خود را در محضر دادگاه به اثبات برساند.

اقدامات دادگاه در خصوص دعوای خلع ید

وکیل خلع ید در رابطه با نحوه اقدامات دادگاه در خصوص دعوای خلع ید چنین می گوید: رسیدگی دادگاه مذکور در رابطه با دعوای خلع ید بدون انجام تشریفات دادرسی امکان پذیر نخواهد بود.

بر اساس آیین دادرسی مدنی چنین اقداماتی بدون نوبت تلقی می شوند. همینطور اجرای حکم در چنین دعاوی حقوقی فوری بوده و پس از،قطعیت حکم به اجرا در آورده می شود. مهم تر از همه آنکه دعوای خلع ید یکی از دعاوی حقوقی بوده که در صلاحیت کامل دادگاه مربوطه است.

این به این معنی بوده که چون موضوع در رابطه با اموال غیر منقول است پس از صلاحیت شورای حل اختلاف خارج می باشد. اما آنچه را که وکیل خلع ید بایستی در حین رسیدگی به پرونده مذکور در نظر بگیرد این بوده که چنانچه یک سری از دعاوی پیش آمده مرتبط با دعوای خلع ید در صلاحیت دادگاه باشند و مابقی در زمره صلاحیت شورای حل اختلاف قرار گیرند به همه آن ها در دادگاه مربوطه رسیدگی می شود.

 

از جمله اقدامات مهم دادگاه در خصوص دعاوی خلع ید به شرح زیر است:

در دادگاه مربوطه خوانده بایستی برای تصرف مشروعیت خود دلایل بارز و قابل قبولی را مطرح کند. در غیر این صورت تصرف وی از نوع غاصبانه تلقی گشته و نمونه دادخواست خلع ید بر علیه وی صادر می شود. چرا که مالک واقعی ملک حق مالکیت تمام و کمال و هر نوع استفاده از اموال غیر منقول خود را دارد.

نکات مهم

چنانچه یکی از اموال غیر منقول اعم از ملک یا زمینی به ثبت رسمی نرسیده باشد به عبارتی قانون ثبت آن را به مرحله اجرا نرسانده باشد ارائه سند ملکی برای احراز مالکیت شخص خواهان اختیاری بوده و موضوعیتی ندارد.

در این صورت حکم صادره دادگاه دال بر اثبات مالکیت شخص مذکور دادخواست می شود. چنانچه شخص خواهان با اراده سند مالکیت عادی مدعی دادخواست خلع ید شود در این صورت دادگاه موظف خواهد بود به هر دو موضوع به طور یکسان رسیدگی کند.

وکیل خلع ید - وکیل دعاوی ملکی

دعاوی ملکی مجموعه ای از دعاوی پیچیده و دشوار بوده که حل آن نیازمند مهارت و تخصص می باشد. هر اشتباهی در مورد این دعاوی، ممکن است موجب از بین رفتن حق شخصی شود که در واقع صاحب حق می باشد.

پیش از پرداختن به مسائل حوزه املاک ابتدا باید بگوییم که منظور از وکیل خلع ید - وکیل ملکی فردی بوده که علاوه بر داشتن اطلاعات و اگاهی نسبت به قوانین مختلف حقوقی، فعالیت خود را صرفا در امور املاک و ملکی، انجام می دهد و به نوعی در این زمینه تخصص دارد.

یک وکیل خوب به خوبی می داند که در همه حوزه های حقوقی نمی تواند به نحو عالی عمل کند و تسلط یابد به همین سبب یک حوزه را انتخاب و در ان فعالیت حرفه ای خود را ادامه می دهد. وکیل خلع ید - وکیل ملکی با انتخاب و انجام پرونده های زیادی در این زمینه، توانسته به تسلط و اگاهی نسبتا کاملی در حوزه ملکی برسید.

شاید سوال پیش اید که چرا می گوییم اگاهی نسبی به دست اورده؟ زیرا هر فرد تسلط کامل را بر هیچ موضوعی ندارد و مهم تر اینکه در حوزه حقوقی و قانونی، قوانین به روز می شوند، هر پرونده مشکلات و مسائل خاص خود را دارد البته در اینجا منظور از نسبی حداقل تسلط وکیل ملکی 95٪ بوده که ان پنج درصد را به نحوه روند پرونده و جریانات در طول پرونده و غیره اختصاص می دهیم.

نسبت به ارزش املاک، حق الوکاله وکیل خلع ید - وکیل ملکی بسیار کم و ناچیز بوده و بهتر است برای جلوگیری از هرگونه ضرر و نگرفتن رای منفی دادگاه در مسائل ملکی خود از وکیل پایه یک دادگستری فعال در این حوزه کمک بگیرید.

 با توجه به توضیحات مطرح شده در ارتباط بااهمیت کار وکیل ملکی و اهمیت میزان تخصص او در زمینه ملک قصد داریم تا در ادامه این نوشته همراه با شما به خوبی به بررسی موارد مرتبط با وکیل خلع ید - وکیل ملکی بپردازیم و ابعاد مختلف حقوقی را در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم.

املاک ارز ارزش بالایی برخوردار می باشند و قیمت بالای روزافزون ان یکی از دلایل مهم ارزشمندی ان است، تعداد قرادادها و معاملات ملکی بسیار زیاد بوده و هر فردی برای کار، زندگی، نیتز به املاک دارند و به نوعی همه افراد در حوزه های مختلف ملکی دست به انجام قراردادهای ملکی از جمله:

رهن، اجاره، خرید، فروش، حق کسب پیشه، سرقفلی و …. می زنند به همین علت اگاهی در این زمینه ها برای جلوگیری از هرگونه مشکل حقوقی، لازم و ضروری است حال ان که تمام افراد به قوانین ملکی جاریه تسلط و اگاهی ندارند، به همین علت باید از فردی اگاه و متخصص در حوزه املاک که همان وکیل ملکی است، کمک بگیرد.

در دعاوی ملکی، چگونگی طرح دعوی هم بسیار مهم است زیرا ممکن است با طرح اشتباه دعوی، دعوی شما رد شوند و هزینه و زمان تان از دست برود و یا در بسیاری از موارد که شاهد بوده ایم فرد با حق دار پنداشتن خود و این که به تنهایی می تواند پرونده خود را پیش ببرد و حق خود را بستاند از مراجعه به وکیل خلع ید سر باز زده است اما به علت عدم اگاهی نسلت به قوانین ملکی و روند اداری قضایی در پرونده با شکست مواجه شده بوده و سرمایه خود را از دست داده.

یکی از مهم ترین قراردادهایی که عموم اشخاص در جامعه در طول عمر خود چنین بار با آن ها روبه رو می شوند، قراردادهای مربوط به املاک مثل، زمین مسکونی، صنعتی، کشاورزی. املاک مسکونی خانه، آپارتمان، ویلا. املاک تجاری دفتر، مغازه، کارگاه است.

به صورت کلی، املاک در دسته اموال غیرمنقول قرار می گیرند، به این معنا که اموالی می باشند که قابل جابه جایی بدون آسیب زدن نمی باشند، به همین علت دارای قواعد حقوقی خاص خود می باشند. در معاملات ملکی متاسفانه شاهد انواع کلاهبرداری ها سو استفاده از جهل حقوقی یا اعتماد یا سو استفاده از سادگی یک طرف معامله می باشیم.

دعاوی ملکی با توجه به حجم انبوه معاملات انجام شده در حوزه املاک و همینطور عدم آگاهی طرفین به حقوق و وظایف پرونده های بسیاری در دادگاه به خود اختصاص داده. همینطور به علت پیچیدگی زیاد و طولانی بودن مسیر دادرسی در زمره پرونده هایی می باشند که باید بسیار دقت کنید تا بتوانید از حق خود دفاع کنید.

امروزه در جامعه ما دعاوی ملکی یکی از رایج ترین و مهم ترین دعاوی در محاکم حقوقی و کیفری می باشند. این دعاوی به علت ارزش مادی زیادی که دارند، از اهمیت بالایی برخوردارند. گاهی اوقات افراد به علت عدم آگاهی نسبت به حقوق شان، مورد ظلم قرار می گیرند و در نهایت خسارت های مادی جبران ناپذیری به آن ها وارد می شود.

در بسیاری از موارد دعاوی مربوط به املاک بسیار پیچیده، مهم و پر هزینه است؛ پس شناخت قوانین امری ضروری و مهم می باشد. شاید شما هم صاحب املاکی باشید یا بخواهید آن ها را به فروش برسانید یا املاک جدیدی را خریداری کنید.

این امور باید در چارچوب قوانین ملکی انجام شوند. پس می توان نتیجه گرفت که هر کسی که مبادرت به خرید و فروش ملکی می کند باید با نکات اولیه و مهمی در خصوص این قراردادها که به املاک مربوط می شود. آشنا باشد ولی متأسفانه به علت عدم آشنایی عمده افراد با نکات حقوقی در معاملات ملکی، اختلافات زیادی در این امور به وجود می آید که منجر به پرونده های متعددی در مراجع قضایی می شود.

ضرورت استفاده از وکیل ملکی چیست؟

استفاده از وکیل ملکی در خرید و فروش ملک بسیار ضروری می باشد. در واقع، خرید و فروش ملک یک معامله بزرگ و پرخطر بوده و در صورتی که قرارداد صحیحی در میان نباشد، ممکن است به مشکلات قانونی و مالی برخورد کنید. وکیل ملکی می تواند به شما در مسائلی مثل برسی سند ملک، بررسی شرایط خرید و فروش، مذاکره با طرف مقابل و تهیه قرارداد کمک کند. به همین علت، توصیه می شود که در خرید و فروش ملک، از خدمات وکیل خلع ید - وکیل ملکی استفاده کنید.

در صورتی که شما قصد خرید یک ملک را دارید، بهتر بوده که از خدمات یک وکیل ملکی استفاده کنید. وکیل ملکی می تواند به شما در امور حقوقی، مالی و قانونی مرتبط با خرید ملک کمک کند و از شما در برابر هرگونه خسارتی که ممکن است در آینده برای شما ایجاد شود، محافظت کند.

همینطور، وکیل ملکی می تواند به شما در ارزیابی صحیح ارزش ملک کمک کند، شرایط قرارداد را بررسی کند و به شما در امور مرتبط با تنظیم قرارداد و تسویه حساب کمک کند. در کل، استفاده از خدمات یک وکیل خلع ید - وکیل ملکی می تواند به شما در خرید ملک به شیوه ای سالم و بدون مشکل کمک کند.

وکالت امور ملکی

دعاوی ملکی از گذشته های دور در بین مردم وجود داشته می باشد. مردم برای بهره مندی از املاک خود، گاهی با همسایه ها یا افرادی که مانع استفاده تمام و کمال آن ها از این حق مالکیت می شدند، به مشکلاتی برخورد می کردند. این مشکلات گاهی مقدمه جرم های دیگری مثل: نزاع، ضرب وشتم و قتل و دیگر جرائم مثل آن می شد.

افراد می توانند با وکالت دادن به یک وکیل خلع ید - وکیل ملکی امور ملکی خود را این شخص واگذار کنند. قوانین ملکی، آرای وحدت رویه، روند قضایی مختلف و ناهمگون همه باعث پیچیدگی دعاوی ملکی و امور ملکی می شوند. وکالت در امور ملکی می تواند یکی از راه حل های این مشکل باشد.

دعاوی حقوقی املاک

الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به فک رهن، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، ابطال قرارداد. فسخ قرارداد، کلیه دعاوی موقوفات عام و خاص، اخذ و مطالبه اجور معوقه، اخذ و مطالبه اجرت المثل. مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت، تخلیه اماکن تجاری مشمول قانون سال 1356. تخلیه اماکن تجاری و مسکونی مشمول قانون سال 1376، تخلیه اماکن مسکونی مشمول قانون سال 1362

دعاوی کیفری مرتبط با املاک

کلاه برداری درزمینه معاملات املاک، جعل اسناد ملکی، استفاده از سند مجعول، خیانت در امانت، فروش مال غیر. انتقال منافع ملک غیر، تبانی در معاملات دولتی، معامله معارض، تغییر کاربری اراضی کشاورزی. خرد کردن اراضی و ورود غیرمجاز به ملک غیر.

وکیل دادگستری و الزام به تحویل مبیع

مبیع یعنی چیزی که فروشنده به فروش رسانده بوده و دعوای الزام به تحویل مبیع یعنی اینکه فروشنده چیزی که در معامله ای به فروش رسانده است را تحویل فرد طرف قرارداد نمی دهد. وکیل خلع ید - وکیل دادگستری و الزام به تحویل مبیع دو عبارت کاملاً وابسته به هم می باشند.

در دعاوی الزام به تحویل مبیع زمانی که خریدار به دنبال طرح شکواییه برای فروشنده ای بوده که مال و ملک به فروش رسانده را تحویل نمی دهد، یک وکیل دادگستری حرفه ای به خوبی می تواند در قانونی کردن کار به او کمک کند. تنظیم کردن دادخواست الزام به تحویل مبیع زیر نظر یک وکیل خلع ید - وکیل ملکی متخصص و باتجربه و تحویل آن به دادگاه ملکی یکی از سریع ترین روش های پیشبرد پرونده.

زمانی که فروشنده ای مال غیرمنقول خود را یعنی ملک و املاکی را در معامله ای به فروش رسانده بوده و تحویل خریدار نمی دهد، آنگاه خریدار قادر بوده که شکایت نامه ای برای تحویل گرفتن ملک خریداری کرده تنظیم کرده و به دادگاه تحویل دهد تا به صورت رسمی گرفتن حق خود را پیگیری کند. در دعاوی الزام به تحویل مبیع اگر در قرارداد زمان تحویل مال به فروش رفته ذکر نشده باشد، تحویل مبیع باید فوری صورت گیرد.

خصوصیات وکیل ملکی - وکیل خلع ید خوب

معمولا دعاوی ملکی دارای ارزش ریالی بالاتری نسبت به دیگر دعاوی می باشند. در دعاوی ملکی با اصطلاحات و انواع معاملات و اسناد مواجه هستیم که شناخت و تفکیک آن ها از یک دیگر و مراقبت جهت فریب نخوردن گاه کاری بسیار دشوار می کند.

دعاوی امور ملکی هم می توانند کیفری باشند و هم می توانند حقوقی باشند. یعنی این که یک اختلاف ملکی می تواند جنبه حقوقی یا کیفری هم داشته باشد و با توجه به اینکه اختلاف واجد کدام جنبه است باید در دادگاه دعاوی حقوقی یا دعاوی کیفری به آن رسیدگی شود. از خصوصیات وکیل خلع ید - وکیل ملکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وکیل ملکی خوب باید از اطلاعات و اگاهی کاملی نیبت به قوانین جاریه حوزه املاک برخوردار باشد و علاوه بر داشتن اطلاعات بتواند به درستی و در جای درست از ان ها استفاده کند. وکیل خلع ید - وکیل ملکی متخصص باید از سرعت عمل خوبی هم برخوردار باشد چرا که در زمان درست اقدامات درست و لازمه را انجام دهد تا بتواند نتیجه مطلوبی را برای موکل خود به دست اورد.

برای تشخیص وکیل خلع ید - وکیل متخصص در حوزه املاک، باید معیار و ملاک هایی را در نظر داشته باشید. فرد متخصص در حوزه ملکی دارای خصوصیاتی باید باشد که عبارت هستند از:

ساوا اپ، در کنار شماست تا بتوانید دعوی خود را برنده شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

منتشر شده در 06 آبان 1402
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: غضب ملک وکیل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
وکیل ملکی
مشاوره حقوقی ملکی
بهترین وکیل ملکی
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: