مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل ملکی

دعاوی ملکی دارای پیچیدگی ها و مشکلات فراوانی می باشند؛ برای این كه روند این دعاوی در مسیری صحیح و به نفع شما پیش برود حتماً به یک وکیل ملکی با تجربه نیاز دارید. گروه حقوقی ساوا اپ با همراهی بهترین وکیل ملکی شما را در دعاوی تان همراهی می کند...

image

دعاوی ملکی دارای پیچیدگی ها و مشکلات فراوانی می باشند؛ برای این كه روند این دعاوی در مسیری صحیح و به نفع شما پیش برود حتماً به یک وکیل ملکی با تجربه نیاز دارید. گروه حقوقی ساوا اپ با همراهی بهترین وکیل ملکی شما را در دعاوی تان همراهی می کند.

برای ثبت درخواست خود جهت وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری با ساوا اپ در ارتباط باشید، ساوا اپ با ارائه خدمات وکالت و امکان ثبت درخواست وکیل توسط شما به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در تلاش است جهت برنده شدن شما در دعاوی مختلف با سرعت بالا قدم بردارد.

انواع دعاوی ملکی در قانون

به صورت کلی دعاوی ملکی كه توسط وکیل امور ملکی مورد رسیدگی قرار می گیرند، به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی در زمان نقض یا عدم رعایت هر گونه قانون ثبت املاک و اراضی رخ خواهد داد. برای مثال از جمله دعاوی ملکی ثبتی می توان به دعاوی ابطال سند رسمی، ابطال نظریه هیئت حل اختلاف اداره ثبت، ابطال عملیات اجرایی ثبت و … اشاره کرد.

هر سه دسته دعاوی ملکی، نیازمند وکالت وکیل ملکی حرفه ای و ماهری در همان زمینه است. گروه حقوقی ساوا اپ، دارای وکیل مجرب ملکی است كه با دانش و تخصص خود در هر یک از زمینه ها از بروز هرگونه هزینه های بالای اقتصادی و یا ضرر و زیان شما جلوگیری خواهند کرد. تنها کافی است با مشاوران حقوقی و یا وکلای پایه یک ملکی در گروه حقوقی ساوا اپ در ارتباط باشید.

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی کیفری زمانی حادث می شود كه یکی از طرفین دعوا، با سوء نیت عملی مجرمانه نسبت به ملک دیگری مرتکب شود. برای مثال فروش مال غیر، اجاره مال غیر، جعل سند ملکی، خیانت در امانت درباره ملک و … از جمله دعاوی ملکی کیفری می باشند.

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی در زمان نقض عهد یا سهل انگاری از سوی هر یک از طرفین در انجام تکالیف مقرر در قرارداد رخ می دهد بدون اینكه عنصر مجرمانه ای دخیل باشد. برای مثال دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی و الزام به اخذ پایان کار و مفاصا حساب مالیاتی، اخذ ثمن معامله، دعاوی مربوط به سرقفلی یا حق کسب و پیشه، اخذ صورت مجلس تفکیکی، فسخ اجاره نامه، فسخ قراردادهای ملکی و … جزئی از دعاوی ملکی حقوقی می باشند.

در چه مواردی باید به وکیل ملکی مراجعه کنیم؟

یکی از سوالات متداولی كه در زمان انتخاب وکیل ملکی مطرح می شود، آن است كه چه زمانی به این دسته متخصصین نیاز داریم. در این حالت می توان به موارد زیر اشاره کرد كه عبارت هستند از:

مشاوره

در زمان انجام هرگونه معاملات ملکی نظیر خرید و فروش، رهن و اجاره، مشارکت در ساخت و … از وکیل ملکی مشاوره دریافت کنید.

مشکلات ثبتی

اطلاع از قوانین ثبتی املاک و اراضی از جمله قوانینی است كه تعداد زیادی ازافراد و حتی وکلا از آن آگاهی ندارند. موات، مرتع، منابع طبیعی، اوقاف و … از جمله موارد عدم تنظیم سند رسمی و ابطال سند رسمی توسط اداره ثبت است. قبل از هرگونه اقدامی در این موارد با وکیل ملکی حرفه ای در امور ثبتی مشاوره دریافت کنید.

تنظیم قرارداد

قبل از انجام هرگونه معاملات ملکی و امضاء قرارداد، تنظیم قرارداد صحیح و قانونی و با ضمانت اجراهای قوی جهت جلوگیری از دعاوی آینده را به وکیل ملکی بسپارید.

دعاوی

اگر قصد طرح دعاوی حقوقی یا شکایت کیفری درباره ملک را دارید یا علیه شما چنین اقدامی صورت گرفته است، حتما موضوع را به وکیل ملکی بسپارید.

هر آنچه كه باید درمورد وکیل ملکی بدانید

وکیل ملکی کیست؟ وکالت پرونده های ملکی به چه معناست؟

وکیل ملکی، وکیل حرفه ای در امور مربوط به دعاوی ملکی است. درحقیقت وکیل ملکی اگر دارای تخصص، دانش و تسلط کافی برای اقامه دعوا و دفاع در همه زمینه های وکالت می باشند اما در زمینه حقوق املاک و اراضی مطالعه، تجربه و تخصص داشته و در دعاوی ملکی فعالیت تخصصی دارد. وکیل مشکلات ملکی بیش از هر پرونده دیگری، به پرونده های ملکی رسیدگی می کند. او در پرونده های ملکی با بهره گیری از دانش حقوقی و تجربه خود، بهترین راهکارها، نوع دادخواست، شکایات و اقدامات قانونی را شناسایی کرده و به دفاع از حقوق موکل خود می پردازد.

اهمیت مراجعه به وکیل ملکی

در تعداد زیادی ازحقوق مالی كه در آن امکان دارد ضرر و زیان و سود و منفعت اشخاص جابجا شود نیازمند حضور وکیل ملکی با تجربه می­باشد.

چگونگی و نحوه طرح دعوا از اهمیت بالایی برخوردار است و در روند دادرسی در تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوا اثر اساسی دارد و درحقیقت به مثابه پی می باشد پس برای اینكه دعوا در روند و روالش دچار مشکل ناخواسته و ناشی از بی تجربگی نباشد لازم است كه موضوعات و دعاوی ملکی، را فردی پی ریزی و پیگیری کند كه حرفه ای این موضوع است. وقتی شخصی ملک دیگری را تصرف می کند این وکیل ملکی حرفه ای است كه باید تشخیص دهد كه دعوای حقوقی تصرف عدوانی را مطرح کند یا کیفری.

به علت وجود قوانین متعدد در این حوزه این وکیل ملکی است كه می داند مبنای ارزش معاملاتی املاک چیست؟ و کجا ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره های آن کابرد دارد و کجا ماده ۶۴ قانون مالیاتهای مستقیم و این وکیل ملکی است كه زمان مناسبی را برای ابراز ادله های خود و اظهارات خود در نظر می­گیرد تا حق موکلش به علت استفاده نا به زمان دستخوش تضییع نشود.

آنچه واضح است این مسئله است كه همیشه امکان ضایع شدن حق افراد در رابطه با اموالی كه دارند وجود دارد. دعاوی ملکی مختلفی از جمله سرقفلی، فسخ قرارداد، تخلیه ملک مسکونی، دعوی تصرف عدوانی و … وجود دارد كه با تضییع حق افراد در هر کدام از آن ها فرد متحمل ضررهای مالی بسیاری می شود پس افراد برای رسیدگی به این گونه دعاوی باید به وکیل ملکی حرفه ای مراجعه کنند. الزام وجود یک وکیل خوب و کاربلد در زمینه دعاوی ملکی می تواند راهگشای مشکلات شما در این زمینه باشد.

چرا به وکیل حرفه ای امور ملکی نیاز داریم؟

بدیهی است كه با توجه به سرمایه گذاری های کلان، ساخت و سازهای مشارکتی، وسعت املاک و مستغلات و... و تمایل روزافزون افراد برای سرمایه گذاری در این حیطه، بخش عظیمی از سرمایه افراد در املاک آن ها ذخیره خواهد شد. و همینطور با توجه به حجم بالای معاملات، سرمایه گذاری ها و مشارکت ها در زمینه املاک، امکان بروز هر گونه خطا، مشکل، اختلاف و دعوای ملکی هم بالاتر خواهد رفت.

با پیچیدگی و تخصصی بودن دعاوی ملکی، برای دفاع از حقوق خود در مشکلات ملکی نیاز به دانش، تخصص و تجربه کافی داریم. تخصص در امور ملکی سبب خواهد شد كه بدون کوچکترین ایرادی به تنظیم دادخواست پرداخته، کمترین هزینه را برای دفاع از حقوق خود صرف کرد و در کوتاهترین زمان ممکن دعوای ملکی خود را با بهترین نتایج به پایان برسانیم. بهره مندی از وکیل تضمینی ملکی در این راه به شما کمک خواهد کرد تا از تخصص، دانش و تجربه کافی او استفاده برد و از همه مزیت های پیش گفته شده بهره مند شوید. پس بهترین راه برای عدم درگیری با مشکلات پیچیده حاصل از بی تجربگی، باید از تجارب بهترین وکیل ملک بهره مند شوید.

وکیل معاملات ملکی گروه حقوقی ساوا اپ، با تکیه بر دانش و تجربه چند ساله خود، قدم به قدم در کنار شما می باشند تا به بهترین نحو از حقوق شما حفاظت کرده و آن را از طرف دعوا بازستانده و به شما بازگردانند. وکیل ملکی پایه یک دادگستری گروه حقوقی ساوا اپ"وکیل دعاوی املاک" مزیت های زیر را در دعاوی ملکی برای شما به همراه خواهد داشت:

دریافت مشاوره حقوقی از وکیل ملکی پایه یک

بهره مندی از یک وکیل حرفه ای امور ملکی، می تواند به شما کمک کند تا در پرونده های مختلف، روش های مختلفی را برای تحقق حقوق خود به کار بگیرید. به عنوان مثال بعضی از مهم ترین پرونده ها در زمینه دعاوی ملکی به شرح زیر می باشند:

شما می توانید با کمک بهترین وکیل ملکی، بهترین مسیر را برای حل پرونده خود انتخاب کنید. این کار می تواند مسیر هدایت و حل شدن پرونده در دادگاه را به نفع شما پیش ببرد. شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل دعاوی ملکی پایه یک از خدمات مجموعه ما بهره مند شوید. برای این کار کافیست با شماره تلفن های پشتیبانی درج شده در سایت تماس بگیرید.

وکیل ملکی در دعاوی خلع ید

اگر ملک مالکی به هر علتی در تصرف شخص دیگری باشد و مالک راضـی به ادامـه تصرفات متصرف نباشد می تواند با اخذ وکیل ملکی با تقدیم دادخواست خلع ید به مرجع قضائی درخواست اخراج متصرف از ملک خویش را کند.

دعوای خلع ید با دعوای تصرف عدوانی چه تفاوتی دارد؟

۱- در دعوای تصرف عدوانی رعایت تشریفات دادرسی لازم نمی باشد در صورتیكه در خلع ید رعایت این تشریفات لازم می باشد.
۲- هر دو دعوا قابلیت تجدیدنظر توسط شاکی یا وکیل ملکی را دارند.
۳- در خلع ید به باعث ماده ۱ قانون اجرای احکام حتماً حکم باید قطعی و بعد اجرا شود در صورتیكه در دعوای تصرف عدوانی چون بلافاصله قابل اجرا می باشد نیازی به قطعی شدن و صدور اجراییه ندارد و درخواست تجدیدنظر توسط وکیل ملکی مانع اجرا نمی باشد.
۴- کسانیكه حق شکایت یا طرح دعوا را دارند:
در تصرف عدوانی لازم نیست شاکی مالک باشد بلكه مستأجر، مباشر، خادم، رعیت، کارگر و هرکس به کنندگی یا به امانت مال غیر را متصرف است می تواند به قائم مقامی مالک طرح دعوی کند. در دعوی خلع ید فقط اشخاص ذینفع یا وکیل ملکی یا قائم مقام یا کننده قانونی می تواند طرح دعوی کند.

اگر مستاجر حق انتقال به غیر نداشته باشد می تواند مالک را ملزم به انتقال مغازه به مستاجر دیگری بکند ؟

مستأجر طبق قانون مالک و مستأجر سال ۱۳۷۶ چنین حقی را ندارد مگر اینكه مستأجر دارای حق سرقفلی هم باشد و مالک از پرداخت سرقفلی اجتناب کند و اگر سرقفلی به مستأجر دیگر منتقل شود مالک ملزم به انتقال مغازه به مستأجر جدید است.

تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع از دیدگاه وکیل ملکی

در صورت عدم تراضی شرکاء برفروش ملک مشاع، هرکدام از شرکاء می تواند درخواست افراز ملک مشاع را داشته باشد. لازم به ذکر است در صورتیكه جریان ثبتی ملک پایان یافته باشد درخواست افراز توسط وکیل ملکی به اداره ثبت محل تقدیم می شود. اما درخصوص تفکیک ملک لازم نیست ملک به شکل مشاعی باشد یعنی اینكه مالک ملک می تواند با اخذ وکیل ملکی درخواست تفکیک ملک خود به قطعات مختلف را به اداره ثبت تقدیم کند، همینطور در صورتیكه مالکین مشاعی بر تقسیم ملک توافق داشته باشند می تواند درخواست تفکیک خود را توسط وکیل ملکی به اداره ثبت تقدیم کنند و نیازی به درخواست افراز نمی باشد.

دستور تخلیه توسط وکیل ملکی

اگر بین مالک و مستأجر قرارداد اجاره ای منعقد شود و مدت قرارداد به اتمام برسد و مستأجر از تخلیه ملک امتناع ورزد مؤجر یا وکیل ملکی می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف با تودیع مبلغ قرض الحسنه تقاضای صدور دستور تخلیه را بکند كه این دستور فوری و غیرقابل اعتراض می باشد.

وکیل ملکی در دعاوی سرقفلی

سرقفلی در حقیـقت وجه و پـولی است كه مستأجر برای مالکیت منافع یک مکان تجاری به مؤجر و مالک پرداخت می کند ولی همچنان مالکیت عین و ملک مکان تجاری متعلق به مؤجر و مالک باقی میماند و برای استفاده مستأجر از عین و ملک مکان تجاری قرارداد اجاره با صاحب ملک منعقد می شود و اجاره بها توسط مستأجر به مؤجر و مالک پرداخت می شود.درحقیقت فرد با پرداخت این مبلغ امتیاز تجاری بودن ملک را از مالک خریداری کرده است و مالک این حق شده است نه مالک عین مغازه

خریدار چگونه می تواند الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی بخواهد؟

در صورتیكه ملکی دارای سند رسمی باشد و فروشنده از تنظیم سند رسمی انتقال استنکاف ورزد، خریدار می تواند با اخذ وکیل ملکی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک را به دادگاه تقدیم و دادگاه هم فروشنده را به تنظیم سند محکوم می کند و در صورتیكه فروشنده از اجرای رأی دادگاه هم استنکاف ورزد کننده دادگاه در دفترخانه حاضر و نسبت به امضای اسناد بجای فروشنده اقدام می کند.

نحوه مطالبه اجور معوقه ملک مسکونی با وکیل ملکی

در قرارداد اجاره اماکن مسکونی میزان اجاره بهای ماهیانه مشخص می شود كه مستأجر متعهد می شود در ابتدا و یا انتهای هر ماه مبلغ مورد نظر را به مالک و مؤجر پرداخت کند.
اگر مستأجر به تعهد پرداخت اجـور ماهیانـه عمـل نکند و اجور به تعویـق بیفـتد مالـک می تواند با اخذ وکیل ملکی با تقدیـم دادخواست به مرجع قضائی مطالبه اجورمعوقه را درخواست کند و غالباً اجارهنامه ها در صورت تعویـق پرداخت اجور از طرف مستأجر برای مالـک حق فسـخ اجارهنـامه پیش بینی می شود كه مالک می تواند یا وکیل ملکی برای فسخ اجاره نامه و تخلیه مستأجر به مرجع قضائی مراجعه کند.

ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی - بهترین وکیل کیفری را در اختیار دارد و آماده همکاری با شما و قبول پرونده های شما خواهد بود، درخواست خود را ثبت کنید تا به بهترین شکل، از طریق کارشناسان جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج
برچسب‌ها: وکیل ملکی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: