مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل ملکی

بهترین وکیل ملکی کیست؟ چگونه بهترین وکیل دعوی ملکی را پیدا کنیم؟ وکیل ملکی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ وقتی مشکل ملکی پیش می آید، افراد به دنبال یافتن بهترین وکیل ملکی  خواهند بود. گروه وکلای ساوا اپ با حضور وکلای حرفه ای در امر مشاوره حقوقی امور ملکی جزء بهترین وکیل هاست. چندین سال سابقه موفقیت آمیز در امور وکالت و دعاوی ملکی، تاکنون با ارائه خدمات مشاوره حقوقی به همه عزیزانی که به دنبال وکیل ملکی هستند توانسته ایم جزء وکلای برتر باشیم.

image

بهترین وکیل ملکی کیست؟ چگونه بهترین وکیل دعوی ملکی را پیدا کنیم؟ وکیل ملکی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ وقتی مشکل ملکی پیش می آید، افراد به دنبال یافتن بهترین وکیل ملکی  خواهند بود. گروه وکلای ساوا اپ با حضور وکلای حرفه ای در امر مشاوره حقوقی امور ملکی جزء بهترین وکیل هاست. چندین سال سابقه موفقیت آمیز در امور وکالت و دعاوی ملکی، تاکنون با ارائه خدمات مشاوره حقوقی به همه عزیزانی که به دنبال وکیل ملکی هستند توانسته ایم جزء وکلای برتر باشیم.

بهترین وکیل ملکی را از ساوا اپ بخواهید!

وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در حوزه دعاوی ملکی تخصص دارد. دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی بوده که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان مربوط می شوند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می شوند که امکان جابجایی و نقل مکان ندارند و در یک تقسیم بندی شامل املاک و اراضی هستند و در تقسیم بندی دیگر می توان اراضی را به اراضی داخل محدوده شهری و خارج محدوده شهری تقسیم بندی کرد و در تقسیمی دیگری املاک را می توان به املاک تجاری و مسکونی منفک کرد بنابراین دعاوی مختلفی در رابطه با تقسیم فوق مطرح می شود که تمام این دعاوی در حوزه کاری وکیل ملکی می باشد.

وکیل ملکی وکیلی بوده که هرچند توانایی دفاع و اقامه دعوا در انواع دعاوی از قبیل دعاوی خانواده (طلاق و حضانت و نفقه و فسخ نکاح و… ) را دارد، اما وارد چنین دعاوی نشده و صرفا تمام تمرکز خود در امور ملکی معطوف می کنند. از جمله این دعاوی می توان به تنظیم سند رسمی، اخذ پایان کار، خلع ید، تقسیم و افراز املاک مشاع تا دعاوی کیفری مثل فروش مال غیر، جعل سند، تصرف عدوانی و … همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی و حوزه کاری یک وکیل ملکی قرار می گیرد.

وکیل ملکی در دعاوی خلع ید

اگر ملک مالکی (اعم از اراضی و انبیه) به هر علتی در تصرف شخص دیگری باشد و مالک راضی به ادامه تصرفات متصرف نباشد می تواند با اخذ وکیل ملکی با تقدیم دادخواست خلع ید به مرجع قضائی درخواست اخراج متصرف از ملک خویش را کند.

دعوای خلع ید با دعوای تصرف عدوانی چه تفاوتی دارد؟

  1. در دعوای تصرف عدوانی رعایت تشریفات دادرسی لازم نیست در صورتی که در خلع ید رعایت این تشریفات نیاز است.
  2. در خلع ید به باعث ماده 1 قانون اجرای احکام حتماً حکم باید قطعی و بعد اجرا شود در صورتی که در دعوای تصرف عدوانی چون بلافاصله قابل اجرا است نیازی به قطعی شدن و صدور اجراییه ندارد.
  3. هر دو دعوا قابلیت تجدیدنظر توسط شاکی یا وکیل ملکی را دارند.
  4. درخواست تجدیدنظر توسط وکیل ملکی مانع اجرا نیست.

کسانی که حق شکایت یا طرح دعوا را دارند:

در تصرف عدوانی لازم نیست شاکی مالک باشد بلکه مستأجر، مباشر، خادم، رعیت، کارگر و هرکس به نمایندگی یا به امانت مال غیر را متصرف است می تواند به قائم مقامی مالک طرح دعوی کند. در دعوی خلع ید فقط اشخاص ذینفع یا وکیل ملکی یا قائم مقام یا نماینده قانونی می تواند طرح دعوی کند.

 

در صورتی که مستاجر حق انتقال به غیر نداشته باشد می تواند مالک را ملزم به انتقال مغازه به مستاجر دیگری کند ؟

مستأجر طبق قانون مالک و مستأجر سال 1376 چنین حقی را ندارد مگر اینکه مستأجر دارای حق سرقفلی هم باشد و مالک از پرداخت سرقفلی اجتناب کند و اگر سرقفلی به مستأجر دیگر منتقل شود مالک ملزم به انتقال مغازه به مستأجر جدید می باشد. 

 

برای مشاوره حقوقی ملکی ساوا اپ می تواند بهترین راهنمایی ها را به شما عزیزان ارائه کند، تماس بگیرید و درخواست مشاوره ملکی را به صورت حضوری؛ آنلاین و تلفنی ثبت کنید.

 

تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع از دیدگاه بهترین وکیل ملکی

در صورت عدم تراضی شرکاء برفروش ملک مشاع، هرکدام از شرکاء می تواند درخواست افراز ملک مشاع را داشته باشد. لازم به ذکر است در صورتی که جریان ثبتی ملک پایان یافته باشد درخواست افراز توسط وکیل ملکی به اداره ثبت محل تقدیم می شود. ولی درخصوص تفکیک ملک لازم نیست ملک به صورت مشاعی باشد یعنی اینکه مالک ملک می تواند با اخذ وکیل ملکی درخواست تفکیک ملک خود به قطعات مختلف را به اداره ثبت تقدیم کند، همینطور در صورتی که مالکین مشاعی بر تقسیم ملک توافق داشته باشند می تواند درخواست تفکیک خود را توسط وکیل ملکی به اداره ثبت تقدیم کنند و نیازی به درخواست افراز نیست.

 

بهترین وکیل ملکی در دعاوی سرقفلی

سرقفلی در حقیقت وجه و پولی بوده که مستأجر برای مالکیت منافع یک مکان تجاری به مؤجر و مالک پرداخت می کند ولی همینطور مالکیت عین و ملک مکان تجاری متعلق به مؤجر و مالک باقی میماند و برای استفاده مستأجر از عین و ملک مکان تجاری قرارداد اجاره با صاحب ملک منعقد شده و اجاره بها توسط مستأجر به مؤجر و مالک پرداخت می شود. در واقع فرد با پرداخت این مبلغ امتیاز تجاری بودن ملک را از مالک خریداری کرده و مالک این حق شده است نه مالک عین مغازه.

 

دستور تخلیه توسط بهترین وکیل ملکی

اگر بین مالک و مستأجر قرارداد اجاره ای منعقد شود و مدت قرارداد تمام شود و مستأجر از تخلیه ملک امتناع ورزد مؤجر یا وکیل ملکی می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف با تودیع مبلغ قرض الحسنه (پول پیش) تقاضای صدور دستور تخلیه را کند که این دستور فوری و غیرقابل اعتراض است.

 

خریدار چگونه می تواند الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی بخواهد؟

در صورتی که ملکی دارای سند رسبوده و فروشنده از تنظیم سند رسمی انتقال استنکاف ورزد، خریدار می تواند با اخذ وکیل ملکی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک را به دادگاه تقدیم و دادگاه هم فروشنده را به تنظیم سند محکوم می کند و در صورتی که فروشنده از اجرای رأی دادگاه هم استنکاف ورزد نماینده دادگاه در دفترخانه حاضر و نسبت به امضای اسناد بجای فروشنده اقدام می کند.

 

نحوه مطالبه اجور معوقه ملک مسکونی با وکیل ملکی

در قرارداد اجاره اماکن مسکونی میزان اجاره بهای ماهیانه تعیین می شود که مستأجر متعهد می شود در ابتدا و یا انتهای هر ماه مبلغ مورد نظر را به مالک و مؤجر بپردازد. اگر مستأجر به تعهد پرداخت اجور ماهیانه عمل نکند و اجور به تعویق بیفتد مالک می تواند با اخذ وکیل ملکی با تقدیم دادخواست به مرجع قضائی مطالبه اجورمعوقه را درخواست کند و غالباً اجارهنامه ها در صورت تعویق پرداخت اجور از طرف مستأجر برای مالک حق فسخ اجارهنامه پیش بینی می شود که مالک می تواند یا وکیل ملکی برای فسخ اجاره نامه و تخلیه مستأجر به مرجع قضائی مراجعه کند.

 

اخذ پایان کار توسط وکیل ملکی

پایان کار ساختمانی اولاً نشانه بارزی بوده که ملک ساخته شده دارای تخلف ساختمانی نبوده و براساس معیارهای فنی و مهندسی کاملاً مورد تایید شهرداری بوده و ثانیاً با اخذ پایان کار می توان نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیکی از اداره ثبت محل اقدام کرده ثالثاً بر مبنای دو بند فوق می توان نسبت به اخذ سند شش دانگ تفکیکی تک برگ اقدام کرد.

بدیهی است طی این مراحل توسط ذینفع هم زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و هم از پیچیدگی های زیاد اداری و حقوقی برخوردار است در حالی که مداخله وکیل ملکی در پروسه های فوق کار را در زمان کوتاهتر و بدون کارشکنی از طرف ادارات و با هزینه کمتر به ثمر می رساند.

 

اهمیت مراجعه به وکیل ملکی

در بسیاری از حقوق مالی که در آن امکان دارد ضرر و زیان و سود و منفعت اشخاص جابجا شود نیازمند حضور وکیل ملکی با تجربه است. چگونگی و نحوه طرح دعوا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در روند دادرسی در تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوا اثر اساسی دارد و در واقع به مثابه پی است پس برای اینکه دعوا در روند و روالش دچار مشکل ناخواسته و ناشی از بی تجربگی نباشد لازم بوده که موضوعات و دعاوی ملکی، را فردی پی ریزی و پیگیری کند که متخصص این امر می باشد. وقتی شخصی ملک دیگری را تصرف می کند این وکیل ملکی متخصص بوده که باید تشخیص دهد که دعوای حقوقی تصرف عدوانی را مطرح کند یا کیفری.

به خاطر وجود قوانین متعدد در این حوزه این وکیل ملکی بوده که می داند مبنای ارزش معاملاتی املاک چیست؟ و کجا ماده 100 قانون شهرداری و تبصره های آن کابرد دارد و کجا ماده 64 قانون مالیاتهای مستقیم و این وکیل ملکی بوده که زمان مناسبی را برای ابراز ادله های خود و اظهارات خود در نظر می­گیرد تا حق موکلش به خاطر استفاده نا زمان دستخوش تضییع نشود.

آنچه واضح است این مسئله بوده که همیشه امکان ضایع شدن حق افراد در رابطه با اموالی که دارند وجود دارد. دعاوی ملکی مختلفی از جمله سرقفلی، فسخ قرارداد، تخلیه ملک مسکونی، دعوی تصرف عدوانی و … وجود دارد که با تضییع حق افراد در هر کدام از آن ها فرد متحمل ضررهای مالی بسیاری می شود پس افراد برای رسیدگی به این گونه دعاوی باید به بهترین وکیل ملکی متخصص مراجعه کنند. الزام وجود یک وکیل خوب و کاربلد در زمینه دعاوی ملکی می تواند راهگشای مشکلات شما در این زمینه باشد.

منتشر شده در 01 شهریور 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: