مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص

بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص کیست؟ چگونه وکیل خوب جرایم علیه اشخاص را پیدا کنیم؟ منظور از شخص در این بخش یک شخص حقیقی اعم از مذکر و یا مونث بوده که در زمره اطفال قرار نداشته و به سن بلوغ رسیده باشد. مهم ترین جرائمی که در فصل هفدهم قانون مجازات اسلامی علیه اشخاص بیان شده است جرم قتل، ضرب و جرح، منازعه و مزاحمت می باشد.

image

بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص کیست؟ چگونه وکیل خوب جرایم علیه اشخاص را پیدا کنیم؟ منظور از شخص در این بخش یک شخص حقیقی اعم از مذکر و یا مونث بوده که در زمره اطفال قرار نداشته و به سن بلوغ رسیده باشد. مهم ترین جرائمی که در فصل هفدهم قانون مجازات اسلامی علیه اشخاص بیان شده است جرم قتل، ضرب و جرح، منازعه و مزاحمت می باشد.

 

بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص

وکلای جرایم علیه اشخاص و اطفال در سامانه ساوا اپ با نیازهای قانونی جرایم علیه اشخاص و اطفال کاملا آشنایی داشته و به شما در این زمینه کمک می کنند. وکلای متخصص جرایم علیه اشخاص و اطفال با دانش به روز خود در خصوص مسائل جدید حقوقی و قراردادی قادر هستند تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند. شما با دریافت بهترین خدمات از وکلای ساوا اپ می توانید به سهولت راه حل مناسب برای مشکل جرایم علیه اشخاص و اطفال خود را بیابید.

در سامانه تخصصی ساوا اپ، وکلای متخصص جرایم علیه اشخاص و اطفال برای ارائه خدمات حضور دارند. در ساوا اپ شما می توانید با چندین وکیل جرایم علیه اشخاص و اطفال از وکلای حرفه ای که طیف گسترده ای از خدمات حقوقی مربوط به جرایم علیه اشخاص و اطفال را دارند و ارائه می دهند ارتباط برقرار کنید.

امکان بررسی امتیاز وکلای حرفه ای جرایم علیه اشخاص و اطفال ساوا اپ برای شما فراهم است. شما می توانید با ثبت درخواست در سامانه ی ساوا اپ، رزومه و شرح سوابق وکلای متخصص جرایم علیه اشخاص و اطفال را دریافت کرده، پس از بررسی تمامی موارد با توجه به بودجه ی مورد نظر خود وکیل مربوطه را انتخاب و در کوتاهترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود را از وکیل جرایم علیه اشخاص و اطفال خود  دریافت کنید.

ساوا اپ در مرحله انتهایی نیز از خدمات وکلای جرایم علیه اشخاص و اطفال، پیگیر رضایت شما خواهند شد و همین امر باعث تلاش بیشتر وکلا برای جلب رضایت شما می باشد.

 

بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص برای جرم قتل غیر عمد

جرم قتل غیر عمد با درجاتی خفیف تر از قتل عمد رخ می دهد. قتل غیر عمد همه شرایط وقوع قتل عمد را دارد اما در این نوع از قتل قصد برای نتیجه کار وجود نداشته و برای همین مجازاتی خفیف تر از قتل عمد دارد.

ماده 616 درباره قتل غیر عمد بدین صورت بیان می کند که:

تبصره 1 این ماده بیان می کند که مقررات ماده 616 شامل قتل غیر عمد در اثر تصادف رانندگی نمی شود. تصادف رانندگی منجر به فوت نمونه ای از قتل شبه عمد بوده و در زمره جرائم موجود در فصل هفدهم نیست.

بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص برای جرم قتل عمد

قتل عمد بالاترین جرم کیفری در اغلب کشورهبوده که علیه اشخاص خصوصی صورت می گیرد. این جرم در مواد مختلفی از قانون مجازات اسلامی مورد اشاره واقع شده می باشد. ماده 612 قانون مجازات اسلامی در این خصوص بیان می کند:

جرم ضرب و جرح با وکیل جرایم علیه اشخاص

یکی دیگر از جرایم علیه اشخاص که در فصل هفدهم قانون مجازات اسلامی مورد اشاره واقع شده است جرم ضرب و جرح می باشد.تعریف، تشریح و مجازات این جرم در ماده 614 آمده می باشد. در این خصوص ماده 614 بیان می کند:

تبصره 1 این ماده درباره جراحاتی که در زمره موارد فوق قرار نگیرند بیان می کند در صورتی که آلت جرح اسلحه یا چاقو و امثالهم باشد مرتکب سه ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

وکیل جرایم علیه اشخاص برای جرم منازعه

وکیل جرایم علیه اشخاص و اطفال : منازعه از آن جمله جرائمی بوده که امنیت افراد جامعه را در معرض خطر قرار داده و برای همین مورد توجه قانون گذار جمهوری اسلامی ایران واقع شده می باشد. تحقق این جرم منوط به درگیری و زد و خورد بوده و با توجه به اینکه ارتکاب آن مستلزم جرم علیه همهت جسمانی افراد است می توان از آن به عنوان یک جرم وابسته نام برد. قانون مجازات اسلامی درباره جرم منازعه و در ماده 615 بیان می دارد:

  1. در صورتی که نزاع منتهی به قتل شود حبس از یک تا سه سال
  2. در صورتی که نزاع منتهی به نقص عضو شود حبس از شش ماه تا سه سال
  3. اگر نزاع منتهی به ضرب و جرح شود حبس از سه ماه تا یک سال

تبصره اول ماده 615 قانون مذکور دفاع مشروع را از شمول این ماده خارج ساخته و در تبصره دوم بیان می کند که مجازاتهای فوق مانع اجرای قصاص یا دیه نخواهد شد.

بهترین وکیل جرائم علیه اشخاص برای جرم مزاحمت

مزاحمت در حقوق مصادیق بسیار زیادی دارد با این حال مزاحمت برای بانوان و اطفال و همینطور مزاحمت برای استفاده از حق مهم ترین مصادیق مزاحمت می باشند؛ اما جرم مزاحمت از حق در حقوق خصوصی مورد بررسی واقع شده و جرم مزاحمت برای اشخاص یکی از مصادیق جرایم کیفری می باشد. این جرم در صورتی که درباره بانوان و اطفال در اماکن عمومی صورت گیرد با توجه به ماده 619 منجر به محکومیت 2 تا 6 ماه حبس و یک تا74 ضربه شلاق خواهد شد.

جرم مزاحمت علیه اشخاص در صورتی که به وسیله چاقو و آلات دیگری صورت گیرد در صورتی که منجر به یکی از مصادیق محاربه نشود مشمول شش ماه تا دو سال حبس و یک تا74 ضربه شلاق می شود.

جرائم علیه اطفال

جرائم علیه اطفال به طرق مختلفی روی می دهند. در این میان جرم ربودن طفل، مهم ترین مسئله ایست که در جهان امروز مطرح می شود. در ادامه انواع جرائم علیه اطفال را بیان می کنیم.

جرم ربودن و مخفی کردن طفل

قانونگذار در ماده 631 به جرم ربودن و یا مخفی کردن طفل زنده و مرده پرداخته می باشد. در این خصوص جرم ربودن و یا مخفی کردن طفل زنده مشمول شش ماه تا سه سال حبس و برای اطفال مرده مشمول یک هزار تا 500 هزار ریال جریمه نقدی می باشد.

جرایم علیه اطفال از جمله اقداماتی می باشند که به شدت وجدان عمومی را جریحه دار کرده و همین امر ضرورت برخورد شدید با مجرمان چنین افعالی را نمایان می سازد.

جرم رها کردن کودک

رها کردن طفلی که قادر به مراقبت از خود نیست در مکانی خالی از سکنه مشمول 6 ماه تا 2 سال حبس و یا سه میلیون تا 12 میلیون ریال جریمه نقدی می باشد. در صورتی که اقدام مورد نظر منجر به ورود آسیب و یا صدمه یا فوت طفل شود رها کننده حسب مورد به مجازات های قصاص دیه و یا ارش محکوم خواهد شد. در صورتی که محل مورد نظر خالی از سکنه نباشد این مجازات به میزان نصف آن مقدار تقلیل خواهد یافت.

 

 

برای ارتباط با بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص همین حالا با ما تماس بگیرید.

منتشر شده در 11 شهریور 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
چهار فصل کودک همسری
وکیل جرایم علیه اشخاص
بهترین وکیل داوری
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: