مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل داوری

پیشنهاد ما به افرادی که خواهان داور می باشند اینست که با وکیل داوری در این خصوص مشاوره داشته تا بهترین اقدام را در این مورد داشته باشند، چون وکیل داوری با آگاهی از مسائل مربوط به داوری که بسیار گسترده می باشند می تواند نقش مهمی در پرونده های مطروحه در مراجع قضایی داشته باشد و بسیار تأثیرگذار واقع شود.

image

بهترین وکیل داوری کیست؟ چگونه یک وکیل داوری خوب پیدا کنیم؟ وکیل داوری به وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود که درباره مسائل و قوانین حقوقی و کیفری اطلاعات دارد؛ ولی تخصص خود را در زمینه قوانین مربوط به داوری گذاشته بوده و نسبت به قانون آیین دادرسی مدنی که درباره داوری به مواردی اشاره کرده است تخصص و حرفه متمرکز دارد.

پیشنهاد ما به افرادی که خواهان داور می باشند اینست که با وکیل داوری در این خصوص مشاوره داشته تا بهترین اقدام را در این مورد داشته باشند، چون وکیل داوری با آگاهی از مسائل مربوط به داوری که بسیار گسترده می باشند می تواند نقش مهمی در پرونده های مطروحه در مراجع قضایی داشته باشد و بسیار تأثیرگذار واقع شود.

اعلام وکالت در داوری
وکالت در ارجاع دعوا به داوری

داوری چیست؟

داوری در قانون به معنای حل و فصل اختلافات پیش آمده طرفین یک قرارداد، توسط وکیل داوری که صلاحیت خود را برای رسیدگی به دعوای مطرح شده از طرفین اختلاف گرفته بوده و آن را مورد رسیدگی داوری قرار می دهد، گفته می شود.

همه افرادی که مطابق قانون، اهلیت اقامه دعوا دارند این اختیار را دارند که با توافق یکدیگر دعوای خود را در هر مرحله ای که باشد به داوری ارجاع کنند. در این خصوص هم طرفین یک قرارداد قادرند ضمن آن و یا در یک قرارداد مجزا با یکدیگر توافق کنند که در صورت ایجاد اختلافات، به داوری مراجعه کنند و داور را قبل و یا بعد از ایجاد اختلاف تعیین کنند.

شرایط و نکات قانونی داوری

وکیل داوری متخصص مجموعه بیان می دارد که داوری مثل دیگر مواردی که در حوزه قانون می باشند ملزم به رعایت یک سری شرایط بوده که به آن ها می پردازیم:

نحوه حضور وکیل در داوری

درباره آن که وکیل داوری در پرونده چگونه می تواند حضور داشته باشد می توانیم به دو شکل اشاره کنیم، وکیل داوری یا می تواند به عنوان داور در دادگاه حضور داشته باشد و یا تحت عنوان وکیل داوری در جلسات حضور بیاید و از موکل خود در مقابل آن چه مورد اتهام واقع شده دفاع کند و رای داور را به نفع خود بگیرد، مطابق قانون حکمی که داور صادر می کند معتبر است، بنابراین وکیل داوری به هر شکل و هر عنوان که در روند رسیدگی حضور داشته باشد می تواند صرفا تحت عنوان وکیل داوری متخصص بسیار یاری دهنده مناسبی برای طرفین اختلاف محسوب شود.

 

 

 

وکیل داوری از چه ویژگی هایی از منظر قانون برخوردار است؟

وکیل داوری مثل دیگر وکلای دادگستری از ویژگی ها و صلاحیت هایی مطابق قانون برخوردار است به این نحو که وکیل داوری در واقع بر اساس آن چه قانون بیان کرده نوعی قضاوت گر بوده که از طرف طرفین دعوا و یا دادگاه انتخاب شده و به قضاوت و حل مسئله پیش آمده بین طرفین می پردازد و باید تمام تلاش خود را برای یک رسیدگی عادلانه و بر پایه انصاف و صداقت داشته باشد.

وکیل داوری متخصص باید از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار باشد تا بتواند در همه شرایط با در نظر گرفتن سطح مشکل، آن را با درایت بالای خود حل و فصل کند زیرا عدم وجود موارد بالا و نداشتن تخصص کافی وکیل داوری می تواند مشکلات زیادی را برای طرفین دعوا به عمل بیاورد.

وکیل داوری متخصص با توجه به اختیاراتی که از قانون دریافت کرده و برای تخصصی که در این زمینه دارد باید درباره مواردی که طرفین قرارداد به او درباره بحث داور مراجعه کرده و خواستار تنظیم یک قرارداد مجزا درباره داوری می باشند، دقت بالایی داشته باشد به این نحو که در قرارداد مطرح شده به صورت دقیق مدت زمان و موضوع داوری را تعیین کند و در قرارداد داوری باید محل تشکیل جلسات و نحوه اطلاع رسانی به طرفین را لحاظ کند؛ بعد از آن که وکیل داوری تمامی موارد لازم را در قرارداد لحاظ کرد طرفین باید قرارداد را امضا کنند.

مجازات های تعیین شده برای وکیل داوری

نیاز به بهترین وکیل داوری دارید؟ با ما تماس بگیرید!

چه اشخاصی صالح به داوری نیستند؟

آن چه که وکیل داوری معتقد است باید مورد توجه و بیان واقع شود اینست که هر شخصی مطابق قانون صلاحیت داور شدن را ندارد و در ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی مدنی به مواردی اشاره کرده که مطابق آن دادگاه اجازه انتخاب این افراد را به عنوان داور ندارد مگر زمانی که طرفین در این خصوص توافق کرده باشند.

داوری حقوقی چیست؟

در واقع داور در این جا می تواند مؤسسه ای متخصص درباره مسائل مربوط به داوری باشد مثل: مؤسسه حقوقی ساوا اپ.

داوری حقوقی به معنای آن بوده که در زمان ایجاد اختلاف مابین طرفین قرارداد، فردی تحت عنوان داور که توسط طرفین انتخاب شده و قاضی در انتخاب او دخیل نیست به اختلاف پیش آمده رسیدگی کند که به آن، داوری حقوقی گفته می شود.

 

مزایای استفاده از وکیل داوری

هزینه های طرفین قرارداد درباره استفاده از وکیل داوری کمتر خواهد شد، از این رو به شما پیشنهاد می کنیم درباره مشاوره و تنظیم قرارداد داوری خود به مؤسسه حقوقی ساوا اپ مراجعه کنید تا وکیل داوری متخصص مجموعه شما را به بهترین شکل یاری کند.

از آن جهت که وکیل داوری متخصص در امور مربوط به داوری محسوب شده و اطلاعات کاملی درباره قوانین آیین دادرسی مدنی دارد، می تواند انتخاب به جا و مناسب برای اشخاصی باشد که خواهان انتخاب داور برای حل اختلاف مطرح شده و یا آتی خود می باشند؛ زیرا وکیل داوری با انجام یک مشاوره تخصصی طرفین را به صورت کامل در جریان مواردی که در بحث داوری و قرارداد داوری نیاز است می گذارد و با پذیرش وکالت و یا حتی حضور به عنوان داور در دادگاه می تواند شانس پیروزی طرف حق را افزایش دهد.

شرایط ارجاع اختلافات به داوری

در صورت ایجاد اختلاف بین دو نفر و حل اختلاف آن ها از طریق مراجع قضایی، داوری هم از صلاحیت برخوردار است به این معنی که در صورتی که دعوایی در یک دادگاه مطرح شد این امر مانعی برای طرفین درباره ارجاع به داوری نبوده و طرفین با توافق قادرند این امر را به داوری ارجاع دهند و از وکیل داوری هم کمک دریافت کنند و برای آن که این امر صورت بگیرد باید اهلیت لازم را داشته باشند.

به این معنی که برای اقامه دعوا باید فرد مطابق قانون از شرایطی اعم از بلوغ و عقل برخوردار باشد. همینطور موضوعی که طرفین میل به رسیدگی آن از طریق این نهاد را دارند باید قابل ارجاع باشد و قانون در این خصوص به مواردی اشاره کرده و وکیل داوری با اطلاعات کامل می تواند این موارد را به شما بیان کند.

در بحث ارجاع مورد دیگری که مطرح است آن بوده که در جایی که یکی از طرفین دعوا آن اختلاف را از طریق نماینده خود اقامه می کند و نماینده که در این جا وکیل داوری می تواند باشد زمانی اختیار این امر را دارد که این امر به او تفویض شده باشد که در این مورد ماده ۳۵ قانون آیین دادرسی مدنی بیان کرده است، وکیل داوری دارای تمام اختیارات راجع به امر دادرسی است مگر مواردی را که موکل محدود کرده باشد و در کل در یک سری از امور اختیارات وکیل داوری باید در قرارداد وکالت آورده شود که یکی از این موارد بحث وکالت در ارجاع اختلاف و دعوا به داوری و تعیین داور است.

انواع داوری چیست؟

داوری سازمانی: روشی بوده که در آن طرفین برای انجام امور مربوطه از یک سازمان داوری و خدمات آن بهره می گیرند که یکی از خدمات موجود در این سازمان وجود قوانین داوری به شکل از پیش تعیین شده که سازمان برای نظارت بر داوری آن را تنظیم کرده می باشد.

داوری اجباری: حالتی بوده که در آن طرفین توسط دادگاه به داوری ارجاع داده می شوند و درباره این موارد نمی توان بدون در نظر گرفتن رأی داور، حکم صادر کرد، یا می توان به شرط داوری در قرارداد اشاره کرد که طرفین حتماً باید به داوری برای حل اختلاف پیش آمده مراجعه کنند و این امر حالت اجباری دارد. در واقع دو حالت داوری اجباری قراردادی و غیر قراردادی به وجود می آید.

داوری اختیاری: روشی بوده که در آن طرفین با رضایت و توافق یکدیگر به تعیین مرجع داوری به عنوان مرجعی برای حل وفصل اختلاف خود می پردازند که در این نوع داوری می تواند قبل از ایجاد و یا بعد از ایجاد اختلاف باشد.

شما می توانید با مراجعه به وکیل داوری متخصص مؤسسه حقوقی ساوا اپ درباره انتخاب نوع داوری خود و این که کدام برای شما مناسب تر است با وکیل داوری مشاوره ای تخصصی داشته باشید.

مزایای ارجاع به داوری چیست؟

موضوعی که موجب می شود افراد رغبت کنند اختلافات خود را به این نهاد ارجاع کنند مزایایی بوده که نسبت به مراجع دادگستری دارد که به آن ها خواهیم پرداخت:

تعداد داوران مطابق قانون داوری

در قانون آیین دادرسی مدنی درباره بحث تعداد داوران پیش بینی هایی را کرده است:

توضیحاتی که درباره این مبحث وجود دارد و بیان آن مهم احساس می شود اینست که تعداد داوران هرچقدر بیشتر باشد این امر می تواند در روند داوری تأثیر منفی بگذارد به این شکل که هزینه های داوری را افزایش داده و حتی روند رسیدگی را پیچیده تر کند، برای همین پیشنهاد درست اینست که طرفین در صورت ایجاد اختلاف یک داور را به عنوان داور مرضی الطرفین (مورد رضایت دو نفر) انتخاب کنند تا به اختلاف آن ها با تخصصی که دارد رسیدگی کند.

حال در صورتی که در این خصوص طرفین توافق نتوانستند کنند و یا این که مصلحت را بر این امر دیدند که تعداد داوران بیشتر از یک نفر باشد باید تعداد داوران در این جا فرد باشد تا در صورت اختلاف بین نظر داوران امکان این وجود داشته باشد که رای اکثریت به دست بیاید؛ زیرا در صورتی که تعداد داوران زوج باشد امکان دارد درباره دستیابی به رای اکثریت مشکل به وجود آید و تعداد موافق و مخالف یکسان شود و در این حالت صدور رای در بلاتکلیفی باقی می ماند برای همین تعداد داور در صورتی که به شکل فرد باشد بهتر بوده و نسبت به آن پیشنهاد می شود.

قوانین انتخاب و تعیین داور

در بحث انتخاب داور و یا داوران هم قوانینی وجود دارد که طرفین یک قرارداد در این مورد باید آن موارد را رعایت کنند. حال در این خصوص ماده ۴۵۴ قانون آیین دادرسی مدنی بیان می دارد که همه افراد دارای اهلیت قادرند اختلاف خود را در هر مرحله ای از رسیدگی است به داوری ارجاع دهند.

درباره انتخاب داور می توان این امر را به وکیل داوری و شخص ثالث دیگر اعم از حقیقی و حقوقی سپارد، زیرا وکیل داوری به صرف تجربه فراوانی که در انتخاب و تعیین داور در طی سال های فعالیت خود داشته است بهتر می تواند داور مناسب شما را تعیین کند.

مراحل جلسه استماع و رسیدگی داوری

وکیل داوری بیان می دارد که رسیدگی به اختلاف در این نهاد با مراحل قانونی همراه بوده که باید مورد رعایت وکیل داوری چه به عنوان خود داور و یا وکیل مدافع قرار بگیرد از این رو وکیل داوری پیشنهاد می کند که حتماً در بحث انتخاب داور باید دقت لازم انجام شود تا روند رسیدگی به درستی صورت گیرد.

برای دریافت بهترین وکیل داوری همین حالا با ساوا اپ تماس بگیرید.

منتشر شده در 11 شهریور 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: