مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

جرم غیر عمد چیست ؟

تمامی جرایم به دو دسته ی جرم عمدی و جرم غیر عمدی تقسیم می شوند. برای تعریف جرم غیر عمد گروه وکلای انتخاب وکیل آنلاین ساوا عنوان می دارند اگر فرد بدون قصد و سوءنیت خاص عملی را انجام دهد...

image

جرم غیر عمد

تمامی جرایم به دو دسته ی جرم عمدی و جرم غیر عمدی تقسیم می شوند. برای تعریف جرم غیر عمد گروه وکلای انتخاب وکیل آنلاین ساوا عنوان می دارند اگر فرد بدون قصد و سوءنیت خاص عملی را انجام دهد و آگاه نباشد که عمل او منجر به چه نتیجه ای خواهد شد، این یک جرم غیر عمدی است و مجازات آن با جرایم عمدی کاملاً متفاوت می باشد.

مجازات جرم غیر عمدی

ماده 145 قانون مجازات اسلامی عنوان می دارد:

تحقق جرایم غیر عمدی منوط به احراز تقصی مرتکب است. در جنایات غیر عمدی اعم از شبه عمدی و خطای محض مقررات کتاب قصاص و دیات اعمال می شود.

در جرایم غیر عمدی، مجازات خفیف تر از جرایم عمدی می باشد و قانونگذار ایران در جرایم غیر عمدی به قاضی اختیار تبدیل حبس کمتر از 2 سال را داده است و او می تواند برای مجرمین جرایم غیر عمد مجازاتی جایگزین حبس تعیین کند.

تبدیل حبس، به جایگزین حبس در جرایم غیر عمدی منوط به رضایت شاکی نیست.
 

 تجربه زندگی با خیالی آسوده، پیشگیری، رهایی و حل مشکلات دادگاهی  /  با اپلیکیشن حقوقی ساوا

از انجام مشاوره حقوقی تلفنی گرفته تا درخواست وکیل، کارشناس، داور، نگارش دادخواست، شکوائیه، لایحه، دفاعیه و ... همه را می‌توانید با اپلیکیشن ساوا انجام دهید.

                                 https://savaapp.com/consulting/online  

منتشر شده در 21 بهمن 1401
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: وکیل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

در خواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: