مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل جرایم اینترنتی | وکیل جرایم رایانه ای + سایبری

برای رسیدگی به این گونه جرایم نیاز به وکیل متخصصی هست که در رابطه با جرائم اینترنتی تجربه های زیادی کسب کرده و با کمک این تجربیات و دانش کافی و تسلط کامل بر روی قوانین جرائم سایبری بتواند این قبیل از مسائل را با ارائه بهترین راه حل برطرف کند. و فردی که تخصص خاص در این موارد را داشته باشد وکیل جرایم اینترنتی نام برده می شود.

image

بهترین وکیل جرایم اینترنتی کیست؟ چگونه بهترین وکیل جرایم اینترنتی را پیدا کنیم؟ وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پایه یک دادگستری بوده که به صورت تخصصی در زمینه فضای مجازی و رایانه و اینترنت فعالیت می کند و با ورود به پرونده های جرایم اینترنتی و سایبری تجربه و تسلط کافی در حوزه دعاوی اینترینی را دارد.

باتوجه به اینکه امروزه، فضای مجازی و اینترنتی رو به پیشرفت و گستردگی بوده، راه های ارتکاب در این زمینه هم افزایش داشته می باشد. همینطور وقوع جرم در فضای اینترنت و هم با کمک ابزار های مثل رایانه و تلفن همراه در دنیای امروز امار بسیار بالایی دارد و همینطور جرائم اینترنی مثل استفاده از پهنای باند در سطح بین المللی و دستری های غیر مجاز رخ می دهد.

برای رسیدگی به این گونه جرایم نیاز به وکیل متخصصی هست که در رابطه با جرائم اینترنتی تجربه های زیادی کسب کرده و با کمک این تجربیات و دانش کافی و تسلط کامل بر روی قوانین جرائم سایبری بتواند این قبیل از مسائل را با ارائه بهترین راه حل برطرف کند. و فردی که تخصص خاص در این موارد را داشته باشد وکیل جرایم اینترنتی نام برده می شود.

جرائم اینترنتی چیست؟

در دنیای امروز با توجه به اینکه بحث تکنولوژی و اینترنت روز به روز در حال توسعه و پیشرفت چشمگیر است، این مسئله به یک مسئله بسیار مهم و پرچالش تبدیل شده می باشد. بحث تکنولوژی در دنیای امروز در سراسر جهان بر روی زندگی تمام افراد تاثیرات متفاوتی گذاشته است از جمله برقراری ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی، راه اندازی کسب و کار در فضای اینترنت، برقراری دوره ها و کلاس های آموزشی و …

با توجه به اینکه اکثر افراد جامعه فعالیت های زیادی در بستر اینترنت دارند افراد سوء استفاده گر زیادی وجود دارند که از این شرایط پیش آمده سو استفاده و مرتکب جرائم بسیاری در فضای اینترنت می شوند. به همین منظور برای جلوگیری از ایجاد اینگونه مشکلات در بستر اینترنت قانون گذار یکسری قوانین تنظیم کرده است تا با کمک این قوانین احتمال ایجاد به جرائم سایبری را در جامعه به حداقل برسانند.

در واقع جرایم اینترنتی به جرمی گفته می شود که در بستر اینترنت انجام می شود در واقع فرد مجرم با کمک کامپیوتر یا تلفن همراه فعل جرم را انجام می دهد. از جمله شکل هایی که می تواند در بستر فضای مجازی و اینترنتی اتفاق بیفتد باید به توهین و افترا، مزاحمت، کلاهبرداری، نشر اکاذیب اشاره کرد.

 

انواع جرائم اینترنتی

جرایم اینترنتی شامل مواردی می شود که موضوع جرم آن، کامپیوتر ها یا سیستم های جانبی می باشند مثل سرقت، تخریب، تهدید و.. جرایم سایبری هم موضوع جرم آن در فضای مجازی و در بستر اینترنت صورت می گیرد اما تاثیر جرم انجام شده در دنیای واقعی نمایان می شود مثل شنود غیر مجاز و …. نوع دیگر جرائم رایانه ای شامل اشکالی می شود که فعل جرم با کمک تکنولوژی و ابزار هایی مثل رایانه یا تلفن همراه صورت می گیرد مثل جرم جعل، کلاه برداری های اینترنتی و ….

از با اهمیت ترین جرایم اینترنتی می توان به:

باید گفت که برای تحقق جرم کلاهبرداری باید روند آن با کمک وسایل متقلبانه و فریب دیگران صورت بگیرد. همینطور نباید کلاهبرداری اینترنتی را با کلاهبرداری سنتی اشتباه گرفت در کلاهبرداری اینترنتی شخص با تغییراتی در سامانه و داده های اینترنتی مالی را سرقت می کند حتی بدون اینکه مال باخته متوجه شود پس در این نوع کلاهبرداری، ابزار فرد متقلب رایانه و فضای مجازی است. به همین منظور باید برای دست یابی به راهکار قانونی مناسب در پرونده از وکیل کلاهبرداری استفاده کند.

از انواع کلاهبرداری اینترنتی هم می توان به سرقت اطلاعات، فیشینگ، اسکیمر، گرفتن پول از حساب دیگران می توان اشاره کرد.

مصادیق جرائم رایانه ای

با توجه به قانون جرائم رایانه که در سال 1388 به تصویب رسید مصادیق بارز و تعیینی برای این نوع از جرائم در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر می شود :

مجازات جرایم اینترنتی

جرایم رایانه ای یا اینترنتی مصادیق فراوانی دارد که مطابق قانون مجازات اسلامی و جرایم رایانه ای برای هرکدام از انواع آن مجازاتی تعریف شده می باشد.

مطابق مواد قانون مجازات اسلامی بعضی از جرائم رایانه ای به توضیح زیر است :

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرایم اینترنتی

جرایم رایانه ای در فضا و بستر اینترنت اتفاق می افتد که با کمک ip سامانه ای که مرتکب به اینترنت وصل شده است معمولا امکان شناسایی محل وقوع جرم وجود دارد اما با این وجود همه جرایم رایانه ای و مخابراتی در بستر اینترنت صورت نمی گیرد، همینطور با توجه به تنوع و گستردگی تجهیزات رایانه ای و مخابراتی همراه و بعضی شگردهای نوین مجرمان حرفه ای درباره استفاده از ip دیگران، کشف محل وقوع جرم در فضای مجازی با مشکلاتی روبرو می کند. قانون گذار برای حل این مشکل صلاحیت محلی در این قبیل جرایم، دادسرا و دادگاه محل کشف جرم می داند.

ماده 666 قانون آیین دادرسی کیفری بیان می کند: «قوه قضائیه موظف است به تناسب ضرورت، شعبه یا شعبی از دادسراها، دادگاههای کیفری یک، کیفری دو، اطفال و نوجوانان، نظامی و تجدیدنظر را برای رسیدگی به جرائم رایانه ای اختصاص دهد. همینطور مقامات قضائی دادسراها و دادگاههای مذکور از میان قضاتی که آشنایی لازم به امور رایانه دارند انتخاب می شوند.»

شعب مورد نظر این ماده دادسراها و دادگاههای تخصصی بوده و نباید آن ها را با دادگاههای اختصاصی اشتباه گرفت. پس امکان ارجاع دیگر پرونده به شعب تخصصی وجود دارد. البته دادگاه های انقلاب رسیدگی به بعضی از جرایم رایانه ای در صلاحیت دادگاه های انقلاب می باشد. درنتیجه برای طرح شکایت در حوزه جرائم رایانه ای باید به دادسرای تخصصی در این زمینه که قضات آن با مقوله رایانه و سامانه های اینترنتی و مخابراتی آشنایی و تسلط کافی دارند، مراجعه کرد.

پس دادسرای جرایم رایانه ای که اکنون در این زمینه فعال است، دادگاهی برای اقامه دعاوی رایانه ای است. گفتنی بوده که این دادسرا عهده دار رسیدگی به همه تخلفاتی که مرتبط در فضای مجازی مثل شرکت های هرمی می باشد. شما می توانید با تقدیم دادخوبوده و ارائه مدارک لازم و خرید تمبر پرونده تشکیل دهید تا مراحل رسیدگی پرونده آغاز شود.

مراحل شکایت در دعاوی اینترنتی و سایبری

  1. روش دیگر اقامه دعوا، ثبت شکایتنامه در سایت پلیس فتا است شما می توانید با مراجعه در بخش ارتباطات مردمی یا مرکز فوریت های سایبری سایت ir (پلیس فتا) شکایت خود را مطرح کنید.
  2. طرح شکایت به صورت حضوری : شما با مراجعه به دفاتر الکترونیک قضایی و تقدیم دادخواست موردنظر خود، پرونده قضایی تشکیل می دهید حال در صورتی که شما به شخصی مظنون باشید، پرونده به دادگاه برای بررسی بیشتر ارجاع داده شده و در صورتی که به فردی مظنون نباشید و طرف دعوای شما تعیین نباشد پرونده را برای تکمیل اطلاعات به پلیس فتا ارجاع می دهند.

لازم به ذکر بوده که برای پیگیری شکایت بهتر بوده که به صورت حضوری و با ثبت کتبی شکایتنامه اقدام کنید تا حقی از شما زایل نشود.

پس با مراجعه شما به دادسرا و پس از طی کردن مراحل ثبت پرونده و هزینه آن، شما باید با دستور معاونت دادسرا توسط نامه ای که صادر می کند پرونده را برای کسب اطلاعات و مستندات مرتبط با پرونده به پلیس فتا تسلیم کنید.

هر پرونده ای که به پلیس فتا تسلیم می شود به دایره متخص موضوع پرونده ارجاع می شود به صورت مثال پرونده ای که درخصوص کلاهبرداری باشد به دایره پولشویی و اقتصادی ارجاع می شود. سپس افسر دایره فتا باتوجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی، شروع به بررسی دیگر شیکه های اجتماعی و تحقیق و کسب اطلاعات می کند و با گزارش ارسالی همه موارد را به دادسرا بیان می کند.

همان طور که گفته شد جرایم سایبری امروزه با گستردگی فضای مجازی افزایش داشته و با علم و آگاهی کافی در حوزه قانون جرایم رایانه ای، باید یک دادخواست قوی و متناسب با موضوع جرم تنظیم کند پس وکیل جرائم اینترنتی می تواند با تسلطی که مواد قانونی و دانش حقوقی که دارد راه رسیدن شما به حقوق قانونیتان را هموار کند.

اهمیت این موضوع در آن بوده که باتوجه به مواد قانونی، جرائم رایانه ای بسیار نزدیک به هم و دارای پیچیدگی هایی بوده که امکان دارد شما را گمراه کند پس در صورتی که بدون مشورت با وکیل متخصص دادخواستی را که ثبت کنید امکان دارد به خاطر قید کردن موضوع اشتباه در دادخواست یا عدم ارائه مستندات کافی موجب رد پرونده و عدم موفقیت شما شود.

وظایف وکیل جرایم اینترنتی

از آنجا که قوانین منصوب جرائم رایانه ای به نوعی جدید هستند و امکان دارد که در بعضی جرائم قانونگذار سکوت کرده باشد یا منظور خود را به صورت کامل بیان نکرده باشد در این مواقع قاضی و دادگاه به صلاح دید خود عمل می کند به همین منظور در این موارد کار وکیل بسیار حساس تر است زیرا می تواند با فن بیان درست ادعای موکل خود را به قاضی ثابت کند تا درنهایت حکم دادگاه به سمت اهداف پرونده پیش رود.

یکی از با اهمیت ترین وظایف وکیل خوب جرایم سایبری اینست که مهارت موردنیاز در مقوله فن بیان داشته باشد به این صورت وکیل خوب، شخصی بوده که بتواند در همه پرونده های تخصصی خود با تسلط کافی بر قوانین مطروحه و با اندوخته علم و دانش خود و همینطور مهارت هایی مثل فن بیان قوی و گویش مناسب حقوق موکل خود را تامین کند.

اهمیت مهارت فن بیان آن قدر زیاد بوده که حتی در مواردی امکان دارد مدارک و مستندات پرونده گواه و تایید کننده ادعای شاکی باشد اما شاکی نتواند ادعا و حرف خود را ثابت کند درنتیجه اینجبوده که وکیل باتجربه و ماهر می تواند با قدرت فن بیان و دانش خود نتیجه پرونده را به نفع موکلش برگرداند.

از دیگر وظایف وکیل جرایم اینترنتی داشتن تسلط لازم بر قوانین و همینطور آرا صادر شده و وحدت رویه دادگاه ها می باشد.با توجه به اینکه این جرم از جرایمی بوده که با فریب دیگران صورت می گیرد نیاز به یک وکیل باتجربه و کاربلد و متخصص می باشد.

وکیل خوب وظیفه دارد که اسرار موکلش را حفظ کند و از افشای آن جلوگیری کند. باید توجه داشت که وکیل نمی تواند نتیجه پرونده را تضمین کند اما می تواند شما را راهنمایی و برای موفقیت پرونده از طریق تخصصش به نفع موکل اقدام کند.

وکیل متخصص، با تجربه ای که از طریق ورود به پرونده های بیشمار به دست آورده و آشنایی با رویه مشترک دادگاه ها می تواند مسیر پرونده را پیش بینی و به نفع موکل هدایت کند. وکیل خوب و ماهر وظیفه دارد که با موکل خود مشاوره کند تا همه اطلاعات لازم را به دست آورد تا با کمک موکلش بهترین تصمیم را برای پیشبرد پرونده اتخاذ کند.

باتوجه به گستردگی علم حقوق و پیشرفت تکنولوژی خصوصا در حوزه فضای مجازی، وکیل جرایم سایبری و اینترنتی باید اطلاعات خود را به روز رسانی کند پس وظیفه مهم هر وکیل متخصصی اینست که همیشه به روز باشد.

 

 

ویژگی های وکیل خوب جرایم اینترنتی

جمع آوری و به دست آوردن اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن از ویژگی های وکیل کارکشته جرایم سایبری است چون به دست آوردن ادله و مدرک در حوزه فضای مجازی دارای پچیدگی ها و مهارت خاصی بوده که زمان بر هم است برای همین بوده که رسیدگی به پرونده های سایبری با اطاله وقت روبرو می شود پس می توانید با کمک بهترین وکیل جرایم سایبری در هدر رفتن وقت و هزینه های گزاف و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

هر وکیلی در زمینه تخصصیش یکسری ویژگی ها دارد که وکیل جرایم اینترنتی و سابیری از آن مستثنی نیست. از با اهمیت ترین ویژگی های وکیل جرایم رایانه ای باید به آگاهی کافی در زمینه جرائم سایبری و فضای مجازی اشاره کرد. همان طور که گفته شد هر وکیل پایه یک دادگستری نمی تواند در همه زمینه ها متخصص و مسلط بر قوانین خاص باشد.

پس وکیل جرایم رایانه ای متخصص در این حوزه و آشنا بر همه جانبه های آن بوده که او را از دیگر وکلا متمایز می کند. همینطور لازم بوده که وکلای باتجربه از آرا وحدت رویه دادگاه ها مطلع باشند.

لازم به ذکر بوده که به خاطر تخصصی بودن این نوع جرائم، وکلای خبره باید آشنایی کامل با فضای مجازی و عملکردهای مختلف رایانه ای را داشته باشند. به صورت مثال پرونده ای امکان دارد در زمینه رابطه نامشروع همسر در فضای مجازی باشد که موضوع آن خانوادگی بوده و درنتیجه وکیل خانواده باید در این زمینه ورود کند اما به خاطر اینکه خیانت در بستر فضای مجازی شکل گرفته علاوه بر وکیل خانواده، وکلایی که در زمینه جرایم رایانه ای تخصص دارند هم قادرند ورود داشته باشند یا برای دست یابی شما به مدارک مورد نیاز به شما راهنمایی و مشاوره دهند.

هنر وکیل متخصص این است بتواند قبل از جلسه دادرسی با تنظیم دادخواست حرفه ای، ادعای خود را به درستی مطرح کند و قاضی پرونده را قانع کند تا قابلیت استناد به دادخواست را داشته باشد. وکیل جرایم سایبری باید توانایی لازم برای تنظیم یک لایحه و دادخواست محکم و طبق چارچوب های قانونی و حقوقی را داشته باشد. 

این دادخواست باید قابلیت استناد حقوقی در جلسه دادرسی دادگاه و دیگر مراجع قضایی را داشته باشد پس تنظیم دادخواست یک مهارت تخصصی بوده که یک وکیل خوب جرایم رایانه ای در زمینه دادخوبوده و لایحه نویسی هم ماهر می باشد.

 

مزایای استفاده از وکیل جرایم اینترنتی در موسسه حقوقی ساوا اپ

با توجه به این موضوع که بحث دنیای تکنولوژی و فضای اینترنت یک موضوع تقریبا جدید است و قوانین آن داخل کشور ایران از سال 1388 تصویب شده است بهتر این هست که افراد در صورتی که در زمینه های اینترنتی و تکنولوژی دچار مشکلات حقوقی شدند به این علت که اکثریت مردم از قوانین موجود اطلاعات کافی نداشته و به روند دقیق امور حقوقی اگاه نیستند حتما به وکیل متخصص سایبری مراجعه کنند و به نظر می رسد که استفاده از وکیل متخصص کارساز باشد تا وکیل مورد نظر با تسلط و اشراف بالایی که بر روی حوزه جرائم اینترنتی دارد احتمال حل مسئله و پیروزی در پرونده بالا ببرد.

زیرا در چنین وضیعتی به جای آنکه قوانین در روند راه یابی پرونده تاثیرگذار باشد بیشتر طرز برخورد و نحوه دفاع وکیل جرایم رایانه ای بوده که در رای دادگاه و درصد موفقیت پرونده موثر است. موسسه حقوقی ساوا اپ با گروهی از بهترین وکیل جرایم رایانه ای سعی کرده با رعایت نکات گفته شده شما را یاری کند تا شما با خیال راحت پرونده خود را به آن ها بسپارید.

در حالت کلی لزوما برای بهرمندی از خدمات حقوقی نیاز به انعقاد قرارداد وکالت با مجموعه حقوقی ساوا اپ نیست و شما می توانید از مزیت مشاوره حقوقی این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کند و این به خاطر آن بوده که وکیل با هدف اطلاع رسانی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم فعالیت می کند.

همینطور شما می توانید از مزیت مشاوره با موسسه حقوقی ساوا اپ در سراسر کشور بهره مند شوید و این مجموعه با هدف خدمت رسانی آماده پذیرش تمامی پرونده های حقوقی در سراسر کشور برای انعقاد قرارداد وکالت است. پیشنهاد ما اینست که به جای صرف زمان و هزینه اضافی برای یافتن بهترین وکیل جرایم رایانه ای پرونده خود را به موسسه حقوقی ساوا اپ بسپارید.

بهترین وکیل جرایم اینترنتی در تهران

همان طور که می دانید کسب اطلاعات و آگاهی شما درخصصوص پرونده حقوقیتان بسیار مهم و ضروری است زیرا شما می توانید با شناخت بهتر نسبت به پرونده تصمیم و اقدام کنید و همینطور شما را در انتخاب بهترین وکیل جرایم اینترنتی یاری می کند.

باید بدانید که هر پرونده با پرونده دیگر در موضوع واحد، متفاوت است، برای همین وکیل باید پرونده و مدارک شما را بررسی کند تا بتواند شما را به درستی راهنمایی کند. وکیل جرایم رایانه ای خوب، وکیلی بوده که با هدف خدمت رسانی و با حسن نیت و دلسوزی به مراجعین و موکلین خود مشاوره دهد تا در رسیدن مسیر پرونده به نتیجه یاری برساند. مشاوره حقوقی با وکیل جرایم رایانه ای در تهران به صورت حضوری یا تلفنی یا آنلاین در فضای مجازی صورت می گیرد اما پیشنهاد می شود برای اینکه ابهامی در پرونده باقی نماند، با وکیل به صورت حضوری مشاوره داشته باشید. 

موسسه حقوقی ساوا اپ در تهران که متشکل از وکلای متخصص در همه زمینه های حقوقی و کارشناسان مجرب است، می تواند شما را در زمینه جرایم رایانه ای راهنمایی کند و از تضییع حقوق شما جلوگیری کند. همینطور شما می توانید با مشورت از وکلای موسسه راهکار قانونی مرتبط با پرونده را دریافت کنید. جهت مشاوره با وکلای موسسه حقوقی ساوا اپ در تهران با ما تماس بگیرید.

منتشر شده در 23 مهر 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام
وکیل جرایم اینترنتی
شکایت از فروشگاه اینترنتی
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: