مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل شرب خمر - وکیل مصرف مشروبات الکلی و شراب خواری

وکیل شرب خمر و مشروبات الکلی در شهر تهران می تواند از اتهام شما نزد مراجع قضایی دفاع کند. در حالت کلی، نوشیدن شراب و مایعات الکلی در قوانین و حدود جمهوری اسلامی، نکوهیده است و شرب خمر متشکل از شرب با مفهوم نوشیدن و خمر به معنی مایعی سکرآور و مست کننده خواهد بود.

image

اگر به دنبال وکیل شرب خمر هستید یا میخواهید از مجازات شرب خمر مطلع شوید با ما همراه باشید. کارخانجاتی بودن یا دست ساز بودن این نوع مشروبات تفاوتی ندارد و میزان کم یا زیاد بودن الکل آن هم مهم نیست و جرم محسوب می شود. نوشیدن مشروبات الکلی یا شرب خمر، عقل آدمی را زائد می کند و قوه تفکر فرد را دچار اختلال می کند.

واژه مسکر به معنای نئشه و مستی در افراد بوده و هر نوع ماده ای که تاثیرات سکرآور داشته باشد را مسکر می گویند. بر اساس ماده 264 قانون اسلامی مصرف مسکر به هر صورتی اعم از تدخین، تزریق و خوردن یا به صورت مایع و جامد یا مست کند و نکند، تفاوتی ندارد و جرم تلقی می شود.

آنچه در این مطلب می خوانیم:

وکیل شرب خمر

وکیل شرب خمر و مشروبات الکلی در شهر تهران می تواند از اتهام شما نزد مراجع قضایی دفاع کند. در حالت کلی، نوشیدن شراب و مایعات الکلی در قوانین و حدود جمهوری اسلامی، نکوهیده است و شرب خمر متشکل از شرب با مفهوم نوشیدن و خمر به معنی مایعی سکرآور و مست کننده خواهد بود.

مجازات شرب خمر

مجازات قانونی شرب خمر 80 ضربه تازیانه حدی بوده که معمولا بسیار شدید چه از نظر فیزیکی و چه از نظر وجهه اجتماعی است ؛ در صورت تکرار مصرف مسکر و اجرای حد و تازیانه در مرتبه چهارم حکم آن اعدام و سلب حیات است که متاسفانه در پاری موارد اتفاق افتاده.

 

مجازات شرب خمر برای بار اول چیست؟

قانون برای کسانی که اقدام به ساخت مشروبات الکلی نموده و آن را در بین سایرین پخش می نمایند، مجازات های مربوط به خود این جرایم را در نظر گرفته و علاوه بر حد شرعی، آن ها را مستحق زندان و جرایم نقدی نیز می داند. شرب خمر در ملاء عام نیز طبق ماده 701 مجازات شرب خمر را علاوه بر حد (شلاق) مستحق زندان و جرایم نقدی دانسته است.

اما مجازات اصلی شرب خمر طبق ماده 265 قانون مجازات اسلامی حد مصرف مشروبات الکلی 80 ضربه شلاق یا همان تازیانه می باشد. با این حساب طبق قانون اگر بخواهیم مجازات شرب خمر برای بار اول را بازگو کنیم، 80 ضربه شلاق حکمی است که قاضی بنا به تشخیص می تواند آن را صادر، یا با کمی تخفیف در نظر بگیرد.

مجازات شرب خمر برای بار دوم چیست؟

به موجب ماده 264 قانون مجازات اسلامی مصرف مسکرات و هر نوع ماده مستی آور موجب مجازات است. یعنی مرتکب به 80 ضربه شلاق محکوم میشود. سوء پیشینه برای جرم شرب خمر تا دو سال در سجل کیفری شخص باقی می ماند. البته تا قبل از اینکه دادگاه مبادرت به صدور رای نماید می توان با انجام مواردی جهت تخفیف مجازات و یا گرفتن برائت مرتکب اقدام نمود.

مجازات شرب خمر برای بار سوم چیست ؟

طبق ماده 265 قانون مجازات اسلامی: حد مصرف مسکر، 80 ضربه شلاق است و تفاوتی در مجازات مصرف مشروبات الکلی در مرتبه اول، دوم و سوم وجود ندارد و همان 80 ضربه شلاق است.

مجازات شرب خمر برای بار چهارم

اگر شخصی سه بار مرتکب مجازات شرب خمر گردد و هر بار حکم محکومیت او قطعی گردد و حد(شلاق) بر او جاری شود در بار چهارم مجازات او اعدام است. زیرا به موجب ماده 136: هر گاه کسی سه بار مرتکب یک نوع جرم موجب حد شود و هر بار حد آن جرم بر او جاری گردد، مجازات او در مرتبه چهارم اعدام است.

تکرار جرم شرب خمر

هرگاه کسی چند بار مسکر مصرف کند و حد بر او جاری نشود، اما چنانچه کسی چند بار شرب خمر نماید و هر بار حد بر او جاری گردد، در مرتبه چهارم کشته خواهد شد البته هرگاه محکوم به حد دیوانه یا مرتد (کافر) گردد حد از او ساقط میگردد و دیگر مجازات نمی شود.

بهترین کار برای مواجه شدن با جرم شرب و خمر استفاده از وکیل پایه یک دادگستری و استفاده از مهارت و دانش آن هاست. شما می توانید همین الان با ما تماس بگیرید و از تجارب ما در مواجه با پرونده خود بهره مند شوید.

مجازات خوردن مشروب در حین رانندگی

اگر راننده مست باشد و رانندگی کند و در حالت مستی تصادفی اتفاق بیفتد، بر اساس قانون به بیش از دو سوم حداکثر مجازات محکوم میشود. یعنی امکان دارند به بیش از 5 سال حبس محکوم شود همچنین از یک تا پنج سال از رانندگی محروم شود.

بیمه بدنه رانندگی در حالت مستی

بهتر است توجه داشته باشید اگر راننده مست باشد و رانندگی کند بر اساس بند 6 ماده 6 شرایط عمومی بیمه نامه بدنه، بیمه بدنه به ایشان پرداخت نمی شود.

مجازات دو لیتر مشروب

مجازات دو لیتر مشروب بسته به این که فرد در گذشته خود سابقه کیفری شرب خمر را داشته باشد یا خیر متفاوت است. اگر برای بار اول باشد فرد به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود وحکم حبس برای ایشان در نظر گرفته نمی شود. اما اگر بیشتر از یک بار ایشان را به جرم شرب خمر یا همراه داشتن مشروبات الکلی دستگیر کرده باشند، علاوه بر پرداخت جریمه نقدی و شلاق، حکم زندان نیز برای ایشان در نظر گرفته می شود.

رفع توقیف خودرو شرب خمر

در کشور ما نوشیدن مشروبات الکلی جرم محسوب شده و مجازات شلاق دارد. چنانچه فردی از مشروبات الکلی و مواد مخدر یا روانگردان در زمان رانندگی یا قبل از آن استفاده کرده باشد، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.

بعد از آن پرونده برای رسیدگی به دادسرا فرستاده می شود و بعد از طی کردن روال اداری و قضایی خاص جرم شرب خمر پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح برای رسیدگی ارسال می شود. در صورت محکومیت معمولا خودرو به مدت دو ماه در پارکینگ متوقف خواهد بود و بعد از آن می توان روال رفع توقیفی خودرو را انجام داد.

مجازات شرب خمر برای افراد زیر سن قانونی

در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 برای سن بلوغ پسر و دختر تعریف متفاوتی ارائه کرده است. اطفالی که از لحاظ شرعی بالغ هستند اما زیر 18 سال سن داشته باشند، حد و قصاص برای آن ها اجرا نمی شود. به عبارت دیگر شرب خمر در افراد زیر 18 سال مجازاتی از جمله شلاق ندارد.

معمولا در کمال عقل و رشد اطفال زیر 18 سالی که مرتکب جرم شده اند، شبهه وجود دارد و اگر دادگاه نیز این شبهه را داشته باشد، مجازات حدود و قصاص برای آن ها اجرا نمی شود یعنی اصلا به این مجازات محکوم نمی شوند. همچنین اطفال مبرا از مسئولیت کیفری هستند. بر اساس مصوبه جدید قانون مجازات اسلامی، مجازات های تعزیری برای افراد زیر 18 سال با مجازات های تعزیری افراد بالای 18 سال متفاوت است.

تخفیف مجازات شرب خمر

شاید برایتان این سوال پیش آید که آیا برای مجازات افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند، تخفیف قائل می شود یا خیر. در این خصوص باید بگوئیم که توبه کردن در موضوع شرب خمر باعث کاهش مجازات شده و البته توبه شرایط خاص خود را دارد و هر ادعایی پذیرفته نمی شود.

در جرایمی مثل شرب خمر که فرد، مشمول مجازات حدی است، در صورتی که عمل توبه قبل از اثبات جرم انجام شود، منجر به تخفیف در مجازات خواهد شد. جرایم حدی جرایمی می باشند که در شرع، نحوه انجام و حد مجازات آن ها تعیین شده و شرب خمر هم جزو جرایم حدی می باشد. شما می توانید برای مشاوره در رابطه با قوانین حقوقی شرب خمر با دفتر وکالت علی فرجی ارتباط برقرار کنید و از تجربه بالای این مجموعه بهره مند شوید.

دادگاه شرب خمر

اصولا شیوه دستگیری افراد متهم به شرب خمر یا در موارد مهمانی های مختلط و یا در ایست بازرسی پلیس راه و نیروی انتظامی است؛ بعد اقدامات اولیه غالبا تست الکل از تنفس شخص به عمل می آید و در موارد نادری آزمایش خون موضوع تایید وجود الکل بوده که پرونده این دسته افراد به دادسرای ویژه ای ارسال شده و در شعب دادیاری و بازپرسی مورد رسیدگی قرار میگیرد. پس از خاتمه جریان تحقیقات مقدماتی در صورت عقیده مقام تحقیق و تعقیب به مجرمیت پرونده با دادگاه کیفری دو ارسال می شود.

نقش بهترین وکیل شرب خمر در جریان رسیدگی دادسرا و دادگاه درباره مصرف مسکر بسیار اهمیت دارد. رای صادره از دادگاه فوق در اینخصوص قابل اعتراض و تجدیدنطرخواهی است.

مراحل گذاشتن وثیقه برای شرب خمر

مراحل صدور قرار وثیقه در مراجع قضایی شامل دو مرحله می شود که متهم میتواند با اطلاع از این مراحل فورا اقدام نمایند.

مرحله اول
زندانی باید از مقامات قضایی درخواست مرخصی و آزادی موقت با قرار وثیقه اعلام کند. سپس قرار وثیقه به زندانی ابلاغ خواهد شد.

مرحله دوم
اگر زندانی دارای وثیقه شخصی باشد، با معرفی آن می تواند فورا اقدامات لازم را انجام دهد. در صورت عدم داشتن وثیقه می توانید از سند اجاره ای نیز استفاده کنید. با قبولی وثیقه از طرف مقامات قضایی زندانی آزاد خواهد شد.

دفاع از اتهام انتسابی شرب خمر

دفاع از اتهام انتسابی مشروبات الکلی کاملا تخصصی و از یک فرآیند پیچیده ای برخوردار است که بهتر است توسط وکیل شرب خمر دفاعیات صورت بگیرد. پس از اینکه شما احضاریه را دریافت کردید و به دادگاه رفتید، در برابر اتهامات قرار گرفته، طبیعتا هم باید از خود دفاع کنید و از خود رفع اتهام نمایید.

از نظر قانونی شما این حق را دارید که با ارائه مدارک و شواهد این کار را انجام بدهید. نکته حائز اهمیت در زمان دفاع از اتهام انتسابی شرب خمر اینجاست که، اگر شواهد و دلایل شما قانع کننده نباشد، یا شما به دلیل عدم توانایی مالی نتوانید اقدام به اخذ وکیل شرب خمر کنید ممکن است نتوانید به خوبی از خود دفاع کنید و شما رفع اتهام نخواهید شد. لذا بهتر است تا برای دفاع از اتهام انتسابی از بهترین وکلای دادگستری و مخصوصا وکلای موسسه حقوقی دادپویان کمک بگیرید.

درصورت عدم توانایی مالی می توانید دادخواست اعسار و اثبات عدم تمکن مالی بدهید تا دادگاه برای شما وکیل تعیین کند.

شرب خمر در ماه رمضان

همان طور که می دانید شرب خمر یعنی خوردن هر نوع مایع مست کننده ای که موجب عدم تعادل و کنترل فرد می شود حتی در مصرف بیش از حد آن موجب خواب آلودگی شدید در حد بیهوشی می شود. در هر صورت خوردن شراب و یا هر مایعی که موجب مستی شود حرام است و این حرام بودن در ماه مبارک رمضان چند برابر می شود. اگر فردی بدون توجه به حرمت ماه رمضان خمر بنوشد، قطعا مورد برخورد جدی قانون گذار قرار می گیرد و اگر کسی بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی که مبتنی بر فقه اسلامی است عمل کند مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

راه اثبات شرب خمر

شرب خمر به سه طریق اثبات می شود:

نکاتی در مورد شرب خمر

در این بخش با نکاتی در رابطه با شرب خمر آشنا خواهید شد :

روند رسیدگی به پرونده های شرب خمر

روند رسیدگی به پرونده های شرب خمر شامل مواردی بوده که در ادامه به آن می پردازیم :

تحقیقات دادسرا

هنگامی که ماموران انتظامی متوجه مست بودن فرد و مسکر او شوند، وی را دستگیر کرده و به کلانتری می برند. پس از تشکیل پرونده در کلانتری، پرونده شرب خمر به همراه متهم به دادسرا فرستاده می شود و پس از ثبت پرونده کیفری شرب خمر در دادسرا، فرد محکوم احضار می شود تا درباره جرم انجام شده توضیحات لازم ارائه داده شود.

پس از انجام تمام روند فوق الذکر، دادیار قرار وثیقه را برای آزادی متهم صادر می کند تا فرد محکوم به صورت موقت آزاد شود. پس از اقرار متهم در دادسرا و همینطور گزارش مرجع انتظامی، قرار مجرمیت متهم دعوا توسط دادیار صادر می شود و کیفرخواست صادر شده در دادسرا به مجمع قضایی کیفری صالح فرستاده می شود.

رسیدگی پرونده در دادگاه

پس از مراحل انجام شده، متهم در روز جلسه دادرسی، در دادگاه حضور می یابد و با اظهار پشیمانی از مصرف شرب خمر در حضور دادستان از دادگاه طلب عفو می کند. در نتیجه رای دادگاه مطابق با تحقیقات دادسرا و اظهارات محکوم صادر می شود که این رای می تواند مورد عفو و بخشش مجازات مجرم باشد یا مجازات اجرا شود.

وکیل شرب خمر

وکیل شرب خمر و مصرف مسکر در دادسرا و دادگاه مربوط به جرائم از این نوع می تواند به شما مشاوره حقوقی ارائه؛ یا از پرونده شما و اتهامات مطروحه نسبت به شما دفاع کند. شرب خمر یا مصرف مسکر هر تزریق و یا تدخین مواد سکرآور به بدن بوده و در تعریف آن عنصر مست کردن یا نکردن لحاظ نگشته است،

یعنی در مورد این پرونده ها اهمیتی ندارد که شخص مصرف کننده عملا به واسته مصرف مسکرات مست شود یا خیر، بلکه صرف استفاده از مواد و مایعاتی که نوعا و غالبا مست کننده باشند در دید عرف و بر اساس تجربه رایج کافی برای پیگرد قضایی و قابلیت مجازات می باشد.

انتخاب وکیل شرب خمر

در پرونده هایی که فرد به مجازات شراب خواری متهم می شود، وکیل شرب خمر رسیدگی می کند و فرد مورد نظر را در مسیر پر دردسر پرونده های کیفری یاری خواهد کرد. وکیل شرب خمر تلاش می کند نگرانی ها و دغدغه های فرد را نسبت به مجازات های کیفری و سوء پیشینه های کیفری کاهش دهد و این اطمینان را برساند

که در روند فرسایشی و پر استرس دادگاه از تمام حقوق قانونی فرد برای اثبات بی گناهی بهره ببرد. مصرف مشروبات الکلی در کشور ما دارای مجازات شلاق بوده و افراد متهم قادرند از طریق وکیل شرب خمر بر اساس مستندات پرونده از خود دفاع کنند.

وکیل شرب خمر تلاش می کند رای برائت را برای فرد از محکمه بگیرد و توصیه می کنیم در چنین مواقعی در اولین فرصت به وکیل شرب خمر مراجعه کنید و پیگیری جریان پرونده خود را به او واگذار کنید.

در هنگام انتخاب وکیل شرب خمر ختما به تخصص و تجربه او دقت داشته باشید و پیگیری این نکته می تواند از ضایع شدن حقوق شما جلوگیری کند. در این خصوص توصیه می کنیم با دفتر وکالت علی فرجی در تهران ارتباط برقرار کنید که این مجموعه تخصص و تجربه بالایی در انواع پرونده های وکالت دارند.

چگونه کار خود را به بهترین وکیل شرب خمر بسپاریم؟

برای اینکه بتوانید بهترین وکیل شرب خمر را انتخاب کنید، باید فردی را برگزینید که در تخفیف مجازات شرب خمر تخصص داشته باشد. از جمله موارد دیگر گه برای انتخاب وکیل شرب خمر باید در نظر بگیرید، عبارت هستند از :

 

ما در ساوا اپ، بهترین وکلا را برای رسیدگی به شما در اختیار داریم، تماس بگیرید و از تجارب بالای وکلای پایه یک دادگستری ساوا اپ بهره مند شوید.

 

اقدامات صورت گرفته توسط وکیل شرب خمر

در این بخش اقداماتی که توسط وکیل شرب خمر انجام می شود را بررسی می کنیم :

مزایای کمک گرفتن از وکیل شرب خمر

وکیل شرب خمر تنها شخصی بوده که می تواند با کمک اسناد قانونی و مدارک حقوقی میزان آسیب ها را کاهش دهد. وکیل شرب خمر به شما کمک می کند تا در زمان و هزینه خود صرفه جوئی کنید.

به این صورت که وکیل شرب خمر با داشتن وکالت قانونی از طرف موکل خود می تواند در بسیاری از جلسات دادگاه حضور یابد. وکیل شرب خمر به خاطر تخصص بالایی که دارد بهتر از هر شخص دیگری می تواند مراحل دادرسی پرونده را به پیش ببرد و همینطور می تواند با کمک ظرفیت های قانونی، جریان قضایی پرونده را تا حد زیادی تسریع ببخشد.

سوالات متداول شرب خمر

آیا داشتن وکیل برای شرب خمر اجباری است؟

خیر، این یک گزینه بسیار مناسب برای فرد بوده که با توجه به تخصص وکیل شرب خمر، منجر به کوتاه تر شدن زمان رسیدگی و نتیجه بهتر برای فرد می شود.

آیا مصرف انواع مشروبات الکلی در میزان مجازات تفاوتی ایجاد می کند؟

در قانون مجازات اسلامی هیچگونه تفاوتی در نظر گرفته نمی شود.

امکان عدم حضور موکل در دفتر علی فرجی وجود دارد؟

با توجه به اینکه قرارداد وکالت از طریق سامانه ثنا صورت می گیرد و احراز هویت بر عهده قوه قضائیه خواهد بود، نیازی به حضور در دفتر نیست و امکان جلسه به صورت آنلاین هم وجود خواهد داشت.

 

ساوا اپ، مجموعه بزرگ ارائخ خدمات وکالت و مشاوره در تلاش است با بهترین وکلا و مشاورین حقوقی رضایت شما را در جلسات آنلاین؛ تلفنی و حضوری به دست آورد. برای اطلاعات بیشتر همین حالا با ساوا اپ تماس بگیرید.

منتشر شده در 22 مهر 1402
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: وکیل شرب خمر

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
وکیل شرب خمر - وکیل مصرف مشروبات الکلی و شراب خواری
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: