مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور | وکیل جرایم علیه امنیت ملی

وکیل جرایم علیه امنیت کشور کسی بوده که با یکی از مهم ترین مفاهیم قانونی سر و کار دارد. امنیت اجتماعی یکی از مهم ترین ارکان های هر جامعه و کشوری محسوب می شود. پس کاملا طبیعی بوده که در قانون هر کشوری قوانینی برای حفظ امنیت عمومی کشور تدوین شده باشد. از این رو در قوانین ایران هم توجه مهمی به امنیت عمومی کشور شده و با هر کسی که بخواهد به نحوی این امنیت را زیر سوال ببرد مقابله می شود.

image

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور کیست؟ برای گرفتن وکیل جرایم علیه امنیت کشور به کدام مجموعه اعتماد کنیم؟ وکیل جرایم علیه امنیت کشور چه کارکردی دارد؟ حوزه کاری وکیل جرایم علیه امنیت کشور چیست؟ مهم ترین ویژگی های یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور چیست؟ بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور کیست؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور را پیدا کنیم؟ وکیل جرایم علیه امنیت کشور چگونه می تواند به ما کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را در جریان پرونده های خود به دست آوریم؟

وکیل جرایم علیه امنیت کشور کسی بوده که با یکی از مهم ترین مفاهیم قانونی سر و کار دارد. امنیت اجتماعی یکی از مهم ترین ارکان های هر جامعه و کشوری محسوب می شود. پس کاملا طبیعی بوده که در قانون هر کشوری قوانینی برای حفظ امنیت عمومی کشور تدوین شده باشد. از این رو در قوانین ایران هم توجه مهمی به امنیت عمومی کشور شده و با هر کسی که بخواهد به نحوی این امنیت را زیر سوال ببرد مقابله می شود.

در واقع می توان گفت که جرم اختلال در امنیت عمومی یکی از سنگین ترین جرایم در هر قانون از جمله قانون ایران محسوب می شود. در ایران هم حتی مجازات اعدام برای بعضی از این جرایم در نظر گرفته شده می باشد. همین موضوع کافی است اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور را بهتر متوجه شویم.

اما برای این که بتوانیم به صورت تخصصی با وکیل جرایم علیه امنیت کشور آشنا شویم و بدانیم چه کارکردی دارد باید کمی با زبان قانون آشنا شویم. در واقع باید بدانیم که امنیت از دید قانون چه مفهومی دارد. از این رو نیاز است با مفاهیم قانونی آشنا شویم.

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور - وکیل جرایم علیه امنیت ملی

 

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور را چگونه باید بشناسیم؟

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را می توان از راه های مختلفی شناسایی کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور یکی از وکلای پایه یک دادگستری بوده که سالهای زیادی را در زمینه پرونده های مختلفی فعالیت کرده و همین موضوع موجب شده است تا بتواند انواع پرونده هایی را که در این حوزه مطرح می شوند را به نحو احسن به نتیجه برساند و شرایط خوبی را برای کسانی که درگیر چنین مشکلاتی می باشند را بوجود آورد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور علاوه بر آنکه در رشته حقوق تحصیل کرده است دارای تخصص و مهارت در حوزه جنایات علیه امنیت کشور بوده و به خوبی می داند که جریان دادرسی این پرونده ها چگونه باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند تا دارای نتایج نسبتا مناسبی باشند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور در حالت کلی تعداد پرونده های بسیار زیادی را به نتیجه رسانده و با آن ها اشنایی دارد و همین موضوع موجب می شود تا بتواند جریان پرونده های مختلف در این حوزه را با بهترین نحو ممکن با استنادات قانونی و حقوقی در جریان قضایی پیگیری کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را باید با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد به خوبی مورد بررسی و شناسایی قرار داد تا بتوان بسیاری از مسائل و موارد پرونده های خود را به او واگذار کرد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور با تکیه بر توانایی ها و تخصص هایی که دارد می تواند درابتدا پرونده های مختلف را شناسایی و مورد پیگیری قرار دهد و سپس آن ها را از طریق راه های قانونی در دادگاه مورد پیگیری قرار دهد تا راه حل های قانونی مناسب برای احقاق حقوق موکلان خود پیدا کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور متخصص باید دارای رزومه کاری نسبتا خوبی باشد تا بتواند با تکیه بر این مباحث قانونی از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری کند. وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند استنادات قانونی و مدارک معتبری را تهیه کند تا جریان دادرسی پرونده های مختلف را پیش ببرد و این مباحث حقوقی را به نحو احسن مدیریت کند.

بعضی از افراد در مورد وکیل جرایم علیه امنیت کشور اطلاعاتی در دست ندارند که باید در چنین مواقعی در جلسات مشاوره حقوقی با او شرکت کنند تا بتوانند اطلاعات نسبتا کاملی را رد مورد او به دست آورند و جریان دادرسی پرونده های خود را با اطمینان کامل به او بسپارند.

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور - وکیل جرایم علیه امنیت ملی

وکیل جرایم علیه امنیت کشور؛ یک وکیل متخصص کیفری

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را در قانون یک وکیل کیفری می دانند. در صورتی که بخواهیم ساده تر بیان کنیم وکیل جرایم علیه امنیت کشور در بستر قوانین کیفری فعالیت می کند.

اما قوانین کیفری چیست؟ یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور که در حوزه قوانین کیفری فعالیت می کند چه تفاوتی با دیگر وکلا در حوزه حقوقی دارد؟ این ها مهم ترین سوالاتی بوده که باید به آن ها پاسخ دهیم.

قانون از دو بخش مهم کیفری و حقوقی تشکیل شده می باشد. به بیان ساده تر هر چیزی که در قانون وجود دارد و قانون گذار بیان کرده تحت عنوان یکی از دو مجموعه حقوقی یا کیفری تعریف می شود.

حقوقی آن بخش از قانون بوده که به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در واقع در این بخش از قانون، قانون گذار تلاش کرده حقوق هر فرد و چارچوب های مربوط به او در موقعیت های مختلف را تعیین کند و روش های رسیدن به آن ها را بیان کند.

در واقع در این بخش، قانون سعی می کند روابط هر انسان با دیگر مفاهیم اجتماعی را مورد بررسی قرار دهد و آن ها را تنظیم کند. در این بخش از قانون کسی مجرم شناخته نمی شود. بلکه در نهایت از مفاهیم تخلف و جریمه استفاده می شود.

اما درباره قوانین کیفری مثل قوانینی که حوزه کاری وکیل جرایم علیه امنیت کشور محسوب می شود داستان به شکل دیگری رقم می خورد. در واقع در بخش کیفری قوانین به صورت اختصاصی به مفهوم جرم می پردازند.

در این بخش از قوانین تعیین می شود که چه کارهایی جرم محسوب شده و چه افرادی را می توانیم مجرم بدانیم. پس در این جا با مفاهیم مهمی مثل جرم، مجازات، جانی، مجرم و جنایت رو به رو هستیم.

نکته بسیار مهمی که درباره قوانین کیفری وجود دارد اینست که در این بخش از قوانین اساسی برای جان یا مال افراد تصمیم گیری می شود. به صورت مثال می توان در این دادگاه ها مشخص کرد که آیا یک فرد امکان زنده ماندن دارد یا خیر و یا این فرد تا چه اندازه باید مجازات نقدی بپردازد.

همین موضوع اهمیت قوانین کیفری را افزایش داده می باشد. چون می تواند در همه بخش های زندگی یک فرد تاثیرگذار باشد. همین موضوع کافی است تا بیشتر اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور را بدانیم.

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور - وکیل جرایم علیه امنیت ملی

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و راه های مشاوره حقوقی با او

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند از راه های مختلفی به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد اما مسئله ای که وجود دارد آن بوده که هر شخصی باید با توجه به شرایط زندگی خود یکی از این راه ها را انتخاب کند تا از خدمات وکیل جرایم علیه امنیت کشور استفاده کند.

اولین و راحت ترین راهی که از زمان های قدیم تاکنون همه افراد برای استفاده از خدمات مشاوره ای وکیل جرایم علیه امنیت کشور به سراغ آن ها می رفتند، مراجعه حضوری به دفتر وکالت است اما این روش امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد؛ زیرا امروزه تعداد زیادی از مردم ترجیح می دهند که بدون صرف هزینه و زمان از خدمات وکیل جرایم علیه امنیت کشور استفاده کنند.

مسلما شما هم شنیده اید که در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و در عصر ارتباطات هم همه افراد ترجیح می دهند که از طریق برنامه های اینترنتی ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را بپرسند و این چیزی بوده که امروزه به آن خدمات غیر حضوری گفته می شود.

خدمات غیر حضوری با وکیل جرایم علیه امنیت کشور بدین نحو بوده که همه افراد قادرند به راحتی از آن بهره مند شوند. افراد قادرند بدون پیمودن مسیر های طولانی به راحتی با وکیل جرایم علیه امنیت کشور تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند.

البته باید وقت داشته باشید که روش های دیگری هم وجود دارد که افراد بتوانند از خدمات غیر حضوری وکیل جرایم علیه امنیت کشور استفاده کنند. خدماتی مثل مشاوره های اینترنتی از طریق برنامه های پیام رسان آنلاین به نحوی بوده که افراد قادرند به راحتی در هر زمان و موقعیتی سوالات خود را بپرسند تا راه حلی مناسب برای حل مشکلات حقوقی از طریق وکیل جرایم علیه امنیت کشور به آن ها ارائه شود.

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور - وکیل جرایم علیه امنیت ملی

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و ویژگی های او

وکیل جرایم علیه امنیت کشور دارای تعیینات و ویژگی های مختلفی بوده که باید آن ها را شناسایی کرد تا بتوان بهترین و متخصص ترین وکیل را در این زمینه انتخاب کرد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور باید در حالت کلی ویژگی های زیر را داشته باشد تا بتوانیم به او اعتماد کنیم:

اولین و مهم ترین ویژگی وکیل جرایم علیه امنیت کشور آن بوده که این وکیل حرفه ای دارای اطلاعات بسیار زیادی بوده که می تواند با کمک آن ها وکالت پرونده های مختلف را بر عهده گیرند و جریان این پرونده ها ا به نحوی صحیح مورد بررسی قرار دهند.

دقت داشته باشید بسیاری از مردم حتی کسانی که دارای تحصیلات نسبتا پیشرفته ای می باشند هم اطلاعات کافی در مورد قوانین جرایم علیه کشور ندارند و نمی دانند که این مباحث حقوقی شامل چه مواردی می شوند.

همین موضوع موجب شده است تا وکیل جرایم علیه امنیت کشور سعی کند تا با تکیه بر دانش حقوقی که دارد، قوانین حقوق مختلف در این حوزه را برای افراد توضیح دهد و به آن ها کمک کند تا پرونده خود را با پیشرفت نسبتا خوبی روبرو کنند.

از دیگر ویژگی های وکیل جرایم علیه امنیت کشور که می توان در مورد آن توضیح داد آن بوده که این فرد متخصص و حرفه ای دارای توانایی وکالت می باشد.

وقتی در مورد وکالت پرونده های مختلف صحبت می کنیم منظورمان ان بوده که وکیل جرایم علیه امنیت کشور علاوه بر آن که دارای اطلاعات کافی حقوقی است دارای توانایی عملی برای به کار بردن این مفاد قانونی در جریان دادرسی می باشد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور دارای توانایی ارسال دادخواست بررسی دوباره بوده و می تواند حتی پس از صدور حکم هم موضوع را مجددا بررسی کند تا به نتایج قانونی صحیحی دست پیدا کند و از به هدر رفتن زمان و هزینه موکلان خود جلوگیری کند و برای احقاق حقوق آن ها از تخصص و مهارت های بسیار خوبی استفاده می کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند همه اسناد حقوقی لازم را در چارچوب های قانونی به بهترین نحو ممکن آماده کند و از اطاله دادرسی جلوگیری کنند. کسانی که به سراغ وکیل جرایم علیه امنیت کشور می روند قادرند حتی بدون انعقاد قرارداد وکالت هم تالیف انواع اسناد حقوقی خود را به این فرد حرفه ای و متخصص بسپارند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند در جلسات مشاوره حقوقی که تشکیل می دهد همه قوانین و قواعد حقوقی را با زبانی ساده برای موکلان و همه مراجعان خود توضیح دهد و به آن ها کمک کند تا شرایط نسبتا خوبی را تجربه کنند و دیگر پرونده های آن ها به خاطر عدم توانایی تهیه سند حقوقی دچار اطاله نشود.

اطاله دادرسی یا همان اطناب دادرسی موجب می شود تا جریان پرونده به کندی پیش رود و به خاطر کند بودن این روند، هزینه و زمان افراد هم از دست میرود.

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور - وکیل جرایم علیه امنیت ملی

انواع جرایم علیه امنیت ملی

لیست جرایم امنیتی به شرح زیر است:

محاربه

برطبق ماده 279 قانون مجازات اسلامی محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب نا امنی در محیط گردد. اگر کسی با انگیزه شخصی علیه یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمی شود.

محاربه به معنی سلب از ریشه حرب گرفته شده است که در مقابل سلم (صلح) قرار می گیرد. این واژه از این جهت در مورد کسی که برای جنگیدن با دیگران یا ترسانیدن انها سلاح می کشد به کار می رود که وی قصد گرفتن جان، مال یا امنیت دیگران را دارد.محاربه در همین معنی در آیه 33 سوره مائده نیز آورده شده است.

مجازات محاربه

بر طبق ماده 283 قانون مجازات اسلامی مجازات محاربه به چهار مورد تقسیم شده است :

1 – اعدام

2 – صلب

3 – قطع دست راست و پای چپ

4 – نفی بلد

بغی و افساد فی الارض

بر اساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی هرکس به طور گسترده موجب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد ، جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، نا امنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.

مطابق ماده 287 قانون مجازات اسلامی : گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کند، یاغی محسوب می شود و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم می گردند.

در ماده 17 قانون جرایم نیروهای مسلح چنین ذکر شده است که :

هر نظامی که برنامه براندازی به مفهوم تغییر و نابودی اساس جمهوری اسلامی ایران را طراحی یا بدان اقدام نموده و به این منظور جمعیتی تشکیل دهد یا اداره نماید یا در چنین جمعیتی شرکت یا معاونت موثر داشته باشد محارب محسوب است.

همچنین مجازات این جرم نیز دو تا ده سال حبس است.

عضویت در گروه ها و جوامعی که قصد برهم زدن امنیت را دارند :

بر اساس ماده 498 قانون مجازات اسلامی بیان گردیده است هرکس با هر مرامی، دسته، جمعیت یا شبه جمعیتی بیش از دو نفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوانی تشکیل دهد یا اداره نماید که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته شود به حبس از دو تا ده سال محکوم می شود.

جرم تبلیغ علیه نظام

ماده 500 قانون مجازات اسلامی درباره افرادی که علیه نظام تبلیغ می نمایند و یا به نفع گروه های مخالف نظام تبلیغ می کنند چنین متذکر شده است : هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروههای مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم می شود. (لارم ذکر است که این جرم یکی از نمونه های بارز جرایم سیاسی است).

جاسوسی و جرائم وابسته به آن

یک جرم سازمان یافته است و در اغلب موارد فراملی می باشد. با ارتکاب آن اطلاعات حیاتی یک کشور در زمینه امور نظامی، امنیتی و سیاسی از طریق یک نظام سازمان یافته و با استفاده از منابع انسانی در اختیار کشور یا کشورهای دیگر قرار می گیرد.

مطابق ماده 5047 قانون مجازات اسلامی

هر کس نقشه ها یا اسرار یا اسناد و تصمیماتی راجع به سیاست داخلی و خارجی کشور را عالما و عامداً در اختیار افرادی که صلاحیت دسترسی به آنها را ندارند قرار دهد یا از مفاد آنها مطلع کند به نحوی که متضمن نوعی جاسوسی باشد، نظر به کیفیات و مراتب جرم به یک تا ده سال حبس محکوم می شود.

در ماده 27 قانون مجازات جرایم نیرو های مسلح بیان شده است :

هر نظامی که براثر بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا سهل انگاری یا عدم رعایت نظامات دولتی موجب افشای اطلاعات و تصمیمات یا از بین رفتن اسناد و مدارک مذکور در ماده 26 این قانون شود، با توجه به طبقه بندی اسناد افشاءشده، به ترتتیب ذیل محکوم میشود :

در ماده 510 قانون مجازات سلامی درباره اختفای جاسوسان یا معرفی جاسوس به کشور های بیگانه چنین ذکر شده است : هر کس به قصد بر هم زدن امنیت ملی یا کمک به دشمن، جاسوسانی را که مامور تفتیش یا وارد کردند هر گونه لطم به کشور بوده اند شناخته و مخفی نماید یا سبب اخفای آنها بشود به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می شود.

تبصره : هر کس بدون آنکه جاسوسی کند و یا جاسوسان را مخفی نماید، افرادی را به هر نحو شناسایی و جذب نموده و جهت جاسوسی علیه امنیت کشور به دولت خصم یا کشورهای بیگانه معرفی نماید به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می شود.

تحریک

بر اساس ماده 504 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)، هر کس نیروهای رزمنده یا اشخاصی را که به نحوی در خدمت نیروهای مسلح هستند تحریک موثر به عصیان، فرار، تسلیم یا عدم اجرای  وظایف نظامی کند در صورتی که قصد براندازی حکومت یا شکست نیروهای خودی در مقابل دشمن را داشته باشد محارب محسوب می  شود و الا  اگر اقدامات وی موثر واقع شود به حبس از دو تا ده سال و در غیر این صورت به شش ماه تا سه ساله حبس محکوم می  شود.

تهدید به بمب گذاری

بر اساس ماده 511 قانون مجازات اسلامی، هرکس به قصد بر هم زدن امنیت کشور و تشویش اذهان عمومی تهدید به بمب گاری هواپیما، کشتی و وسایل نقلی عمومی نماید یا ادعا نماید که وسایل مزبور بمب گذاری شده است، علاوه بر جبران خسارت وارده به دولت و اشخاص، به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می گردد.

حکم اقدام علیه امنیت ملی

همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، جرایم ملی، انواع مختلفی دارند که مجازات آن ها متفاوت است. این مجازات ها شامل حبس، جریمه نقدی، اعدام، سلب، قطع دست راست و پای چپ، نفی بلد است.

همکاری با دولت خارجی متخاصم

بر اساس ماده 508 قانون مجازات اسلامی، هر کس یا گروهی با دول خارجی متخاصم به هر نحو علیه جمهوری ایلامی ایران همکاری نماید، در صورتی که محارب شناخته نشود، به یک تا ده سال حبس محکوم می گردد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و مفهوم جرم

از دید یک فرد عادی جرم به هر چیزی که خلاف قانون باشد گفته می شود. اما با توجه به دانشی که در بالاتر به دست آوردیم می توانیم بگوییم که این نوع تعریف حداقل درباره قوانین حقوقی صدق نمی کند. همینطور این تعریف در قوانین کیفری هم ناقص محسوب می شود. در صورتی که بخواهیم تعریف دقیق تری از جرم داشته باشیم باید به تعریف آن در قانون نگاهی بیندازیم.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور یک وکیل کیفری بوده که به صورت مستقیم با مفهوم جرم سر و کار دارد. از این رو باید قبل از هر چیزی بدانیم جرم چیست و چگونه اثبات می شود.

در قانون جرم بر اساس سه رکن تعریف می شود. به بیان ساده تر زمانی که سه رکن مادی، معنوی و قانونی همزمان و در یک زمان قابل اثبات باشد، می توان گفت که فعل مذکور جرم و فاعل آن مجرم می باشد.

رکن مادی به این موضوع از فعل اشاره می کند که آن فعل چه اثراتی دارد. همینطور به این نکته توجه می کند که آیا این اثرات آسیب زننده می باشند و این آسیب ها قابل رویت و اثبات هستند؟ در صورتی که این طور باشد رکن مادی فعل اثبات می شود. اما برای مجرم خواندن فاعل هنوز اثبات دو رکن دیگر باقی مانده می باشد.

در واقع یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور به خوبی می داند مهم ترین رکن اثبات یک جرم رکن معنوی آن می باشد. در واقع این رکن نشان می دهد که آیا فاعل با قصد و نیت قبلی این کار را انجام داده و یا خیر. در صورتی که اثبات شود که فرد با نیت قبلی و به صورت عمدی این کار را انجام داده و نسبت به کار خود آگاهی داشته، در این صورت مجرمانه بودن فعل اثبات می شود.

اما در صورتی که فاعل به صورت سهوی این کار را انجام داده باشد داستان به نوعی دیگر رقم می خورد. نکته ای که وجود دارد اینست که بهترین راه اثبات این رکن اعتراف و اقرار خود متهم می باشد. در صورتی که این طور نشود مدارک و شواهد ضمنی می تواند کارمند باشد.

وکلایی مثل وکیل جرایم علیه امنیت کشور سعی می کنند برای دفاع از موکل خود به نوعی افعال صورت گرفته را خارج از ظروف قانونی نشان دهند تا حدالامکان موقعیت تبرئه موکل خود را آماده می آورند یا برای آن ها کمترین مجازات را از دادگاه بگیرند.

رکن نهایی که همان رکن قانونی است نشان می دهد که آیا در قانون برای فعل صورت گرفته قانونی وجود دارد یا خیر. در واقع در صورتی که قانون درباره فعل مذکور صحبتی نکرده باشد یا به نوعی سکوت کرده باشد نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. این موضوع در ماده دو قانون مجازات اسلامی بیان شده می باشد.

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور - وکیل جرایم علیه امنیت ملی

انواع مجازات جرایم علیه امنیت کشور

حال می خواهیم بدانیم که آیا وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند برای موکل خود درخواست هایی مثل درخواست تخفیف مجازات داشته باشد؟ به بیان ساده تر می خواهیم بدانیم وکیل جرایم علیه امنیت کشور با کدام دسته از مجازات ها سر و کار دارد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور در کنار مفهوم جرم با مفهوم مجازات هم سر و کار دارد. از این رو باید در ادامه کمی هم با مفهوم مجازات سروکار داشته باشیم. در واقع شاید برای شما مجازات یک معنی بیشتر ندارد. اما زمانی که بخواهید از مفاهیمی مثل تخفیف در مجازات و … بهره مند شوید آن جبوده که برایتان فرق بین مجازات تعزیری و حدی مهم می شود.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور به خوبی می داند که مجازات در قانون ایران به دو بخش تعزیری و حدی تقسیم می شود.

مجازات های تعزیری مجازات هایی می باشند که توسط قانون گذار و بنا بر شرایط فاکتورهای مختلفی مثل کیفیت جرم، شرایط دوران، شدت جرم و … تعیین می شود. این مجازات ها معمولا به صورت محدوده ای تعیین می شود. مثلا برای یک جرم مجازات تعزیری حبس سه تا شش ماه در نظر گرفته می شود. مهم ترین فاکتوری که مجازات های تعزیری دارند اینست که این مجازات ها قابل تقلیل یا تخفیف می باشند.

یعنی قانون گذار این اجازه را به مجریان قانون و دادگاه ها داده است تا در شرایط خاص و تعیین نسبت به تخفیف آن اقدام کنند. حوزه کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور به نوعی بوده که هم با مجازات های حدی و هم با مجازات های تعزیری سر و کار دارد و این مهم ترین ویژگی این دسته از وکلا محسوب می شود.

مجازات حدی به آن دسته از مجازات ها گفته می شود که توسط اسلام و شرع تعیین شده می باشد. به بیان ساده تر قوانین ایران عمدتا بر اساس اسلام نوشته شده می باشد. این سخن بدین معنی بوده که بعضی از جرائم و مجازات ها توسط اسلام تعیین شده می باشد.

این دسته از مجازات ها را مجازات های حدی می گوییم. این مجازات ها به نحوی بوده که امکان تغییر آن ها نه برای قانونگذار و نه برای هیچ فرد دیگری وجود ندارد. به بیان ساده تر در مجازات های حدی امکان هیچ تغییری در هیچ شرایطی وجود ندارد و عین همان باید توسط مجری اجرا شود. مثل 80 ضربه شلاق در جرم شرب خمر.

بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور - وکیل جرایم علیه امنیت ملی

برای درخواست وکیل و مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید ...

آیا به مواجهه با مسائل حقوقی سردرگم هستید؟ آیا به دنبال یک وکیل ماهر و متخصص هستید که بهتان در حل مشکلات حقوقی کمک کند؟ ساوا اپ با تیمی از وکلای با تجربه و ماهر، آماده است تا شما را در هر مرحله از راه حل های حقوقی راهنمایی کند.

ساوا اپ، مجموعه بزرگ ارائه خدمات حقوقی و کیفری در کنار شماست و با کمک وکلای پایه یک دادگستری و همینطور مشاوره حقوقی تخصصی توسط کارشناسان باتجربه در تلاش است رضایت شما را به دست آورد. جهت دریافت خدمات وکالت و مشاوره حقوقی تلفنی، آنلاین و حضوری از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

ما به شما عملکردی حرفه ای و متعهد ارائه می دهیم. با مشاوره تخصصی حقوقی ما، شما می توانید موضوعات خود را با آرامش به ما بگویید و ما به شما راه حل های متناسب با شرایط شما ارائه خواهیم داد.

با ما، از ترس و استرس های مربوط به مسائل حقوقی خلاصی پیدا کنید. تیم وکیل و مشاوره با دانش و تخصص خود در زمینه های مختلف حقوقی مانند حقوق خانواده، حقوق کیفری، حقوق ملکی و حقوق تجارت، به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید و حقوق خود را حفظ کنید.

اعتماد شما برای ما اهمیت دارد. ما از شما می خواهیم که به ما اعتماد کنید تا بتوانیم بهترین خدمات حقوقی را به شما ارائه دهیم. با تمرکز بر نیازها و مشکلات شما، ما متعهد هستیم تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود، شما را در امور حقوقی یاری رسانیم.  به مجموعه ساوا اپ بپیوندید و به مشکلات خود پایان دهید. ما اینجا هستیم تا شما را در مسیر درست هدایت کنیم و به شما کمک کنیم تا به حقوق خود دست یابید.

منتشر شده در 04 مهر 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: