مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل شرکت ها

بهترین وکیل شرکت ها کیست؟ وکیل شرکت چه وظایفی دارد؟ آیا می توان هر شخصی را به عنوان وکیل شرکت مشخص کرد؟ شخصی را می توان به عنوان بهترین وکیل شرکت ها مشخص کرد که دارای شرایط مقرر در قانون باشد. به عنوان مثال شرکتهای دولتی قادرند شخصی را به عنوان نماینده حقوقی خود انتخاب کرده و وی را به دادگاه معرفی کنند تا به دفاع از منافع و حقوق آن شرکت دولتی اقدام کند. مثل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری. ولیکن شرکتهای خصوصی الزاما باید وکیل دادگستری را به عنوان وکیل شرکت به دادگاه معرفی کنند. 

image

بهترین وکیل شرکت ها کیست؟ وکیل شرکت چه وظایفی دارد؟ آیا می توان هر شخصی را به عنوان وکیل شرکت مشخص کرد؟ شخصی را می توان به عنوان بهترین وکیل شرکت ها مشخص کرد که دارای شرایط مقرر در قانون باشد.

به عنوان مثال شرکتهای دولتی قادرند شخصی را به عنوان نماینده حقوقی خود انتخاب کرده و وی را به دادگاه معرفی کنند تا به دفاع از منافع و حقوق آن شرکت دولتی اقدام کند. مثل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری. ولیکن شرکتهای خصوصی الزاما باید وکیل دادگستری را به عنوان وکیل شرکت به دادگاه معرفی کنند. 

بهترین وکیل شرکت های تجاری کیست؟

وکیل شرکتهای تجاری به معنای وکیلی بوده که دارای پروانه پایه یک دادگستری بوده و در تنظیم قراردادها و انجام دیگر امور مربوط به شرکت ها دارای تجربه و دانش کافی و لازم باشد. در رویه به این صورت مشاهده می شود که وقتی وکیلی حرفه خود را وکالت در امور شرکت ها قرار میدهد، از پرداختن به دیگر موضوعات وکالت مثل دعاویی حقوقی، دعاوی کیفری و خانواده اجتناب کرده و عمده فعالیت وکالتی خویش را به وکالت برای شرکتهای تجاری معطوف میدارد. از این جهت بوده که به وی، وکیل شرکتهای تجاری گفته می شود.

برای مشاوره حقوقی شرکت ها در کنار شما هستیم!

بهترین وکیل امور شرکت ها کیست؟

دعاوی مربوط به شرکت ها اصولا به دو نوع تقسیم می شود. شرکت ها یا میان اعضای خویش و یا میان اعضا (تحت عنوان کلی شرکت) با دیگر افراد عادی جامعه به مناسب مراودات مالی و قراردادی که دارند، دچار اختلافات حقوقی می شوند.

این اختلافات، طرح و اقامه دعاوی تجاری و دعاوی حقوقی را در پی دارد. به این دسته از دعاوی، دعاوی شرکت ها گفته می شود. وکیل دعاوی شرکت ها به وکیلی گفته می شود که به باعث سمت داشتن از سمت شرکت، در دعوا شرکت کرده و نسبت به دفاع از حقوق و منافع شرکت اقدام می کند.

قرارداد شرکت با بهترین وکیل شرکت ها چگونه است؟

آیا شرکت می تواند صرفا وکیل تلفنی داشته باشد؟ پاسخ مثبت می باشد. وکیل تلفنی شرکت به وکیلی گفته می شود که با انعقاد قرارداد همکاری با شرکت تحت عنوان مشاوره حقوقی غیر حضوری و تلفنی برای شرکت فعالیت می کند. قرارداد شرکت با وکیل باید دربردارنده مدت همکاری و موضوع وکالت باشد. شرکت می تواند صرفا برای وکالت در یک موضوع خاص یا یک دعوای حقوقی خاص با وکیل قرارداد تنظیم کند.

در موارد که شرکت تمایل دارد وکیل ساعاتی در هفته را در شرکت حضور داشته باشد، تنظیم قرارداد به نحوی صورت می گیرد که علاوه بر مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، روزهایی در هفته را وکیل الزام به حضور در شرکت داشته باشد.

نکته: وکیل شرکت و انعقاد قرارداد شرکت با وکیل مثل دیگر دعاوی حقوقی و قراردادهای حقوقی می تواند تماما وفق توافق و تراضی طرفین صورت پذیرد.

 

بهترین وکیل شرکت های خصوصی کیست؟

شرکتهای خصوصی برای انجام وکالت در دعاوی نزد مقامات قضایی اعم از دادگاههای حقوقی و دادگاههای کیفری، الزاما باید از وکیل پایه یک دادگستری استفاده کنند. بنابراین شرکتهای خصوصی نقادرند شخصی غیر از وکیل دادگستری را به عنوان وکیل به شعبه ای که پرونده در آن مطرح بوده و جریان دارد معرفی کند. بنابراین وکیل شرکت خصوصی با تنظیم قرارداد و اخذ وکالت از شرکت خصوصی وفق قانون و اساسنامه شرکت، اقدام به وکالت می کند.

قرارداد وکیل با شرکت چگونه تنظیم می شود؟

قرارداد وکیل با شرکت دربردارنده نکاتی بوده که میان طرفین عقد مورد توافق قرارگرفته می باشد. وکیل شرایط فعالیت خویش را اعلام میدارد. در قرارداد وکیل با شرکت، میزان حق الوکاله و نحوه پرداخت آن مشخص می شود. حدود و ثغور فعالیت وکیل در قرارداد ذکر می شود.

امکان دارد وکیل شرکت صرفا وکالت در پرونده ای را داشته باشد که در دادگستری در جریان می باشد. بنابراین با خاتمه یافتن پرونده مورد نظر، وکالت وکیل شرکت هم به پایان رسیده و ادامه همکاری نیازمند تنظیم قرارداد دوباره است.

توضیح وظایف وکیل شرکت چگونه است؟

وکیل شرکت چه وظایفی را بر عهده دارد؟ بعضی از تکالیف و وظایف وکیل شرکت ها در قانون مورد احصا قرار گرفته می باشد. بنابراین مورد وکالت مثل دیگر موارد، دربردارنده طرح و اقامه دعوا از ناحیه موکل و دفاع از حقوق ایشان است. حال امکان دارد بعضی از موارد توسط شرکت از وکیل خواسته شود که انجام آن امور هم به ید و اختیار وکیل باشد.

مثل آنکه در بسیاری از امور شرکت ها نیاز به مراجعه به داوری و اخذ استعلامات عدیده از سازمانهای مختلف است. امکان دارد وکیلی معتقد باشد که امور خارج از دادگاهها به ایشان مربوطه نبوده و ایشان عهده دار انجام آن ها نیست. در این فرض باید هر تکلیفی که شرکت از وکیل میخواهد، در متن و توضیح وظایف وکیل ذکر و قید شود. تا از ایجاد اختلافات در آتی جلوگیری شود.

مشاوره حقوقی وکیل شرکت چگونه است؟

یکی از بهترین تصمیماتی که شرکت ها باید از ابتدای تشکیل و تاسیس شرکت اخذ نمایند، اینست که پیش از طرح دعوا از مشاوره حقوقی تخصصی و وکیل شرکت استفاده کنند. به عبارت دیگر، بعضا مشاهده می شود پس از آنکه شرکت دعوایی را اقامه کرده یا علیه ایشان اقامه شده است، نسبت به اخذ وکیل دادگستری اقدام می کنند.

در حالیکه باید از زمان تشکیل شرکت و پیش از حدوث اختلاف از دانش و مشاوره حقوقی وکیل متخصص امور شرکت ها بهره مند شوند. بنابراین مشاوره حقوقی وکیل شرکت به این نحو بوده که وکیل در انجام تمامی امور شرکت حضور داشته و مولفه های قانونی را همیشه به شرکت ابراز داشته و رعایت حقوق و منافع شرکت را در تنظیم قراردادها مجری می کند.

نقش وکیل در شرکت ها و دلایل نیاز به وکیل

دعاوی از قبیل ابطال صورتجلسه مجمع عمومی یا ابطال صورتجلسه افزایش سرمایه را تصور کنید. آیا در اقامه و طرح دعاوی مربوط به شرکت ها یا دفاع در مقابل دعاوی مطروحه علیه شرکت، چه کسی به اندازه وکیل شرکت می تواند نقش مفید و به سزایی را اجرا کند؟ بنابراین پیشنهاد می شود برای انجام تمامی امور مربوط به شرکت ها همیشه از بهترین وکیل متخصص و مجرب در این زمینه استفاده شود.

 

برای ثبت درخواست همکاری با بهترین وکیل شرکت ها و مشاوره حقوقی شرکت ها با ما در ساوا اپ در تماس باشید، در کنار شما هستیم تا امورات شرکت به بهترین شکل و بدون تضییع حق و حقوق شما پیش برود.

منتشر شده در 07 شهریور 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: