مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل مالکیت معنوی

بهترین وکیل مالکیت معنوی کیست؟ بهترین وکیل مالکیت فکری چه خصوصیاتی دارد؟ مالکیت فکری مجموعه حقوق مادی و معنوی بوده که به یک فرد بابت تراوشات ذهنی و فکری او تعلق خواهد گرفت. پس موضوع مالکیت فکری، تراوشات فکری، ذهنی و ابداعات افراد بوده که کرد خارجی پیدا می کند. و به آن ها اموال فکری گفته می شود. با این تعریف تعیین می شود که موضوع مالکیت فکری، اموال فکری بوده و اموال مادی جزء موضوعات مالکیت فکری نیستند.

image

بهترین وکیل مالکیت معنوی کیست؟ بهترین وکیل مالکیت فکری چه خصوصیاتی دارد؟ مالکیت فکری مجموعه حقوق مادی و معنوی بوده که به یک فرد بابت تراوشات ذهنی و فکری او تعلق خواهد گرفت. پس موضوع مالکیت فکری، تراوشات فکری، ذهنی و ابداعات افراد بوده که کرد خارجی پیدا می کند. و به آن ها اموال فکری گفته می شود. با این تعریف تعیین می شود که موضوع مالکیت فکری، اموال فکری بوده و اموال مادی جزء موضوعات مالکیت فکری نیستند. یکی از جنبه های پررنگ مالکیت معنوی و مطالبه خسارت بابت نقض آن، موارد و مصادیق دعاوی مربوط به هنرمندان، مولفان و مصنفان است، مثل نقض حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای.

امروزه اموال فکری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و درک ماهیت و وجوه مختلف آن ها کمک بسیاری در جهت حفظ حقوق مربوط به مالکیت فکری می کند و برای همین نیاز است تا به این موضوع پرداخته شود.

بهترین وکیل مالکیت معنوی و تعریف حقوق مادی و معنوی

بهترین وکیل مالکیت معنوی می گوید که مالکیت فکری به مجموعه ای از حقوق مادی و معنوی گفته می شود. حقوق مادی به حقوقی گفته می شود که دارای ارزش اقتصادی بوده و قابلیت انتقال به غیر را هم دارند. مثلا در صورتی که یک مخترع، حقوق مادی اختراع خود را به یک فرد واگذار کند، آن فرد حقوقی مثل تولید، فروش، واردات و صادرات اختراع و یا کالای موضوع اختراع را خواهد داشت. اما حقوق معنوی به حقوقی گفته می شود که مربوط به ارزش اقتصادی نیستند و اصولاً قابلیت انتقال به غیر را هم ندارند. از جمله این حقوق می توان به حق انتساب اثر به پدیدآور (حق بر نام)، حق حفظ همهت اثر، حق عرضه به صورت ناشناس اشاره کرد.

برای درخواست وکالت با بهترین وکیل مالکیت معنوی می توانید با کمک ساوا اپ به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید و مشاوره نیز دریافت کنید.

 

 

مالکیت فکری چه ویژگی هایی دارد؟

مالکیت فکری (معنوی) همانطور که گفته شد، با اموال فکری سر و کار دارد. این اموال دارای ویژگی های خاصی هستند که آن ها را از دیگر اموال متمایز می سازد:

وکیل برای طرح دعوا

وکیل مالکیت فکری در پرونده هایی مثل شکایت بایت نشر غیرمجاز یا استفاده از عنوان ادبی یا سواستفاده از طرح صنعتی متعلق به دیگری، صفر تا صد پرونده را به صورت کامل انجام میدهد. وکالت در پرونده های مالکیت معنوی نیازمند تخصص و تجربه در طرح دعوا و تشکیل پرونده است. برای همین بهترین کار اینست که از وکیل باتجربه در طرح دعوا بهره مند شوید.

اقسام مالکیت فکری در قانون

وکیل مالکیت فکری توضیح می دهد، مالکیت فکری طیف وسیعی از اموال را شامل شده و برای همین از گذشته تا امروز مالکیت فکری را به دو قسم کلی تقسیم می کنند:

مالکیت صنعتی

شاخه ای از مالکیت فکری است. که به اموال فکری صنعتی می پردازد. بهترین وکیل مالکیت فکری با اهمیت ترین مصادیق مالکیت صنعتی را اختراعات، علائم تجاری، نام های تجاری، نشانه های جغرافیایی و طرح های صنعتی عنوان می کند. از با اهمیت ترین ویژگی های نظام مالکیت صنعتی، اینست که حمایت از صاحبان این اموال فکری منوط به انجام تشریفات ثبت می باشد. ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری و ثبت طرح صنعتی برای برخورداری مالک از حمایت قانونی الزامی می باشد. قانون اصلی حاکم بر شیوه ثبت و حقوق مربوط به این اموال در کشور ما قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ است.

مالکیت ادبی و هنری

وکیل مالکیت فکری توضیح می دهد، مالکیت ادبی و هنری شاخه دیگری از مالکیت فکری بوده و به حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار ادبی، علمی و هنری می پردازد. مالکیت ادبی و هنری برخلاف مالکیت صنعتی جهت برخورداری از حمایت قانونی نیاز به ثبت ندارد. با اهمیت ترین قانون مرتبط با مالکیت ادبی و هنری در کشور ما، قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان است. همینطور بهترین وکیل مالکیت معنوی تهران، کسی خواهد بود که از آیین نامه اجرایی آن قانون هم مطلع باشد.

بهترین وکیل برای دعاوی تجاری

امکان دارد دعاوی و پرونده هایی با موضوعات مربوط به حقوق اختراع یا طرح صنعتی یا علامت تجاری، در قالب دعاوی تجاری بین مردم معروف شده باشد. مقصود از این دعاوی، پرونده هایی بوده که با موضوعاتی از قبیل: ابطال گواهینامه طرح صنعتی، شکایت از جرم تکثیر چاپ بدون مجوز قانونی، سرقت ادبی و طرح و ایده طرح میشوند. موسسه حقوقی ساوا اپ دارای بهترین وکیل تهران در زمینه دعاوی مذکور است.

مالکیت فکری و انواع دعاوی و پرونده ها

دعاوی مالکیت فکری از جمله با اهمیت ترین و تخصصی ترین دعاوی می باشند، که طیف گسترده ای از اختلافات را شامل می شوند. رسیدگی به دعاوی مالکیت فکری در وهله اول منوط به اینست که در دادگاه صالح اقامه شود. اینکه چه دادگاهی صالح به رسیدگی است، بسته به نوع دعوا متفاوت خواهد بود: بهترین وکیل مالکیت فکری دعاوی مالکیت فکری را به ۴ بخش تقسیم می کند:

دعاوی مربوط به ثبت مالکیت فکری

مالکیت فکری و صنعتی همانطور که گفته شد، برای حمایت نیاز به ثبت دارند. در این راه امکان دارد متقاضی ثبت به خاطر اینکه مرجع ثبت (مرکز مالکیت معنوی) تقاضای ثبت را نپذیرفته، قصد طرح دعوا داشته باشد و یا امکان دارد اشخاص ثالث قصد اعتراض به ثبت داشته باشند. همانطور که مشاهده می شود، همه این دعاوی امکان دارد در مورد تک تک مصادیق مالکیت فکری به وقوع پیوندد. به عنوان مثال اعتراض به ثبت اختراع و اعتراض به ثبت علائم تجاری از دعاوی بسیار شایع در این زمینه هستند.

وکیل مالکیت فکری به صورت تخصصی بیان میدارد: دعوای رسیدگی به اعتراض به ثبت ابتدا در کمیسیون حل اختلافات ناشی از ثبت مالکیت صنعتی مورد حل و فصل قرار می گیرد. البته تصمیم کمیسیون قطعی نیست و هریک از طرفین که به این تصمیم اعتراض داشته باشد، باید دعوای اعتراض خود را در دادگاه عمومی تهران اقامه کند. شعبه دارای صلاحیت در این خصوص، مجتمع قضایی شهیدبهشتی تهران است.

دعاوی ابطال مالکیت فکری

وکیل مالکیت فکری توضیح می دهد، پس از ثبت یک مال فکری، حقوق مادی و معنوی انحصاری به مالک تعلق خواهد گرفت.  در این راستا امکان دارد بعضی از اشخاص به دلایل مختلفی قصد طرح دعوا جهت ابطال گواهی نامه مربوط به یک مال فکری، مثل ابطال طرح صنعتی و یا ابطال علامت تجاری داشته باشند. این دعاوی هم از جمله دعاوی بسیار پرکاربرد است. که وکالت در آن نیاز به تخصص و مهارت خواهد داشت.

یک نکته مهم و کاربردی: وکیل مالکیت فکری بیان میدارد: درخواست ابطال مالکیت فکری باید به صورت مستقیم در دادگاه عمومی تهران اقامه شود و خواهان نیازی به رجوع به کمیسیون ندارد. شعبه دارای صلاحیت درباره دعوای ابطال مالکیت فکری، مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران است.

دعاوی حقوقی مالکیت فکری

مالکان اموال فکری با ثبت آن ها دارای حقوق و مزایای انحصاری خواهند شد. اما این مالکان وقتی قادرند از این انحصار بهره مند شوند که حق اقامه دعوا علیه کسانی که بدون اجازه آن ها از مال فکری آن ها استفاده می کنند، داشته باشند تا از این طریق هم بتوانند مانع این افراد سودجو شوند و هم خسارت متحمل شده را جبران کنند. به عنوان مثال در صورتی که یک فرد ورقه اختراعی داشته باشد و شخصی دیگر بدون اجازه صاحب ورقه از آن اختراع استفاده کند، مالک اختراع می تواند با طرح دعوای حقوقی از ضمانت اجراهای حقوقی نقض حق اختراع بهره مند شود.

برای درخواست وکالت با بهترین وکیل مالکیت معنوی می توانید با کمک ساوا اپ به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید و مشاوره نیز دریافت کنید.

شکایت کیفری مالکیت فکری

شکایت کیفری مالکیت فکری یکی دیگر از روش هایی بوده که در قانون برای تضمین حق مالکان اموال فکری و جلوگیری از سواستفاده دیگر اشخاص مورد پیش بینی قرار گرفته می باشد. بهترین وکیل مالکیت فکری توضیح می دهد، شکایت کیفری باعث مجازات فرد متخلف می شود. علاوه بر این، متخلف باید خسارتی را که مالک مال فکری متحمل شده، جبران کند.

شکایت کیفری بابت هریک از مصادیق مالکیت فکری ممکن و شدنی می باشد. به عنوان مثال در حوزه علایم تجاری، از جمله رایج ترین شکایات، شکایت سواستفاده علامت تجاری می باشد. همینطور درباره طرح صنعتی هم می توان به شکایت از کپی طرح صنعتی، شکایت از واردات غیرمجاز کالای حاوی طرح صنعتی و شکایت از فروش غیرمجاز کالای حاوی طرح صنعتی اشاره کرد.

مشاوره با بهترین وکیل مالکیت معنوی

مشاوره حقوقی با وکیل مالکیت معنوی باعث می شود که شما قبل از طرح دعوا از ابعاد مختلف حقوقی پرونده خود مطلع شوید. هنگامیکه نسبت به اخذ وکیل اقدام می کنید، صفر تا صد پرونده مالکیت فکری خود را به وی میسپارید. بنابراین نیازی به مراجعه حضوری و طی کردن مراحل دادرسی ندارید. بلکه پیگیری پرونده و مراجعه به دادگاه صرفا توسط وکیل متخصص انجام می شود.

برای همین در جلسه مشاوره حقوقی با وکیل، شما آگاه می شود که چرا و به چه علتی باید از دانش، تخصص و مهارت یک وکیل بهره مند شوید. همینطور در صورتی که بازهم بخواهید که خود راسا پرونده را انجام دهید، راهکار قانونی لازمه را برای شما توضیح میدهد. تا از صرف وقت و هزینه اشتباهی جلوگیری شود.

انتخاب وکیل از موسسه وکالتی

موسسه حقوقی ساوا اپ، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری است. وکلای موسسه در نشست های حقوقی هفتگی خود، موضوعات پرونده های ارجاعی را به شور و مشورت با دیگر همکاران میگذارند. بنابراین در عمل، شما با داشتن یک وکیل، از تجربه و دانش دیگر همکاران مشغول به فعالیت در موسسه هم بهره مند میشوید. این امر، یکی از بهترین خدمات حقوقی موسسه ما است که باعث افزایش اعتبار ما، و جلب رضایت موکلین شده می باشد.

برای درخواست وکالت با بهترین وکیل مالکیت معنوی می توانید با کمک ساوا اپ به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید و مشاوره نیز دریافت کنید.

منتشر شده در 01 شهریور 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: