مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره حقوقی وصول مطالبات

آیا به مشاوره حقوقی وصول مطالبات نیاز دارید؟ هم اکنون دعاوی و مشکلات حقوقی امکان دارد برای هر کس رخ دهد و از آنجا که این مشکلات همه جنبه های زندگی شخص را تحت الشعاع قرار می دهد باید در سریع ترین زمان ممکن حل...

image

آیا به مشاوره حقوقی وصول مطالبات نیاز دارید؟ هم اکنون دعاوی و مشکلات حقوقی امکان دارد برای هر کس رخ دهد و از آنجا که این مشکلات همه جنبه های زندگی شخص را تحت الشعاع قرار می دهد باید در سریع ترین زمان ممکن حل شود. اما قاعده نا نوشته ای در این سری مشکلات وجود دارد که برای حل شدن آن ها لازم الاجراست. ابتدا نیاز است در مورد پرونده حقوقی خود اطلاعات کافی را کسب کنید. از آنجا که این اطلاعات باید دقیق و بدون خطا باشند باید برای کسب آن به فرد متخصص مراجعه کنید.

برای مشاوره حقوقی تلفنی با ساوا اپ در ارتباط باشید و با وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه صحبت کنید.

 

مشاوره حقوقی وصول مطالبات تخصص ماست!

یکی از پر اهمیت ترین مسائلی که گریبان گیر افراد زیادی می شد وصول مطالبات می باشد. از این را که در این نوع مسائل موضوعات مالی مطرح است از بسیاری از جنبه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که شکست در آن ها موجب تضرر پولی و مالی شخص شده و سوء نتایج مرتبط به خود را به دنبال خواهد داشت. از این برای در این مسائل توسل به شخص متخصص و وکیل حقوقی اهمیت دوچندان پیدا می کند. برای کسب اطلاعات دقیق از پرونده خود در باب وصول مطالبات انجام مشاوره حقوقی وصول مطالبات لازم بوده که از طریق تیم حقوقی سایت ساوا اپ می توانید آن را انجام دهید.

دیون مالی و مطالبات پولی

همیشه در بحث وصول مطالبات، شخصی بدهکار و شخص دیگر طلبکار تلقی می شود. بدهکار شخصی بوده که دین مالی بر گردن اوست و در مقابل وی طلبکار قرار دارد که به موجب اسناد تجاری یا امثال آن مدعی مال یا پولی می باشند.

به موجب ماده 20 قانون مدنی

“همه دیون از قبیل قرض و ثمن مبیع و مال الاجاره عین مستاجره از حیث صلاحیت محاکم در حکم منقول بوده ولو اینکه مبیع یا عین مستاجره از اموال غیرمنقوله باشد.”

با استناد به این ماده همه دیون و بدهی های مالی برای طرح دعوا یا انجام شکایت از منظر صلاحیت دادرسی و رسیدگی در ذیل اموال منقول قرار میگرند. پس برای طرح دعوا یا شکایت مربوط به وصول مطالبات باید به دادگاه های صالح برای رسیدگی به اموال منقول مراجعه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه طرح دعوا در مسئله خاص خود می توانید از طریق سایت ساوا اپ به انجام مشاوره حقوقی وصول مطالبات بپردازید.

اسناد تجاری و انواع آن

اسناد تجاری در دو معنی عام و خاص به کار می روند که در اینجا اسناد تجاری خاص موضوع مورد بحث می باشد. منظور از اسناد تجاری در معنی عام هر نوع سندی بوده که در معاملات تجاری به کار می رود. اسناد تجاری در معنی خاص اسنادی می باشند که به جای پول به کار می روند. یعنی جانشین پول می باشند و معرف حق دینی شخصی به شخص دیگری برای زمان حال یا برای مدتی نسبتا کوتاه در آینده. پر اهمیت ترین اسناد تجاری که در ادامه به توصیف آن ها می پردازیم برات، سفته و چک می باشند.

این اسناد به علت کاربرد گسترده ای که در معاملات تجاری دارند حائز اهمیت بسیار می باشد. البته گاهی پیش میاید که وصول وجه ذکر شده در این اسناد با مشکل روبرو می شود که در این جا طلبکار اقدام به طرح شکایت می کند. در صورتی که قصد طرح شکایت در این مورد را دارید بهتر از پیش از هر عملی اقدام به انجام مشاوره حقوقی وصول مطالبات کنید. همچین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسناد تجاری و انواع آن ادامه مطلب را از دست ندهید.مشاوره حقوقی وصول مطالبات ساوا اپ را از دست ندهید

ویژگی های اسناد تجاری در معنی خاصی

سفته

به موجب این سند شخص صادر کننده متعهد می شود در تاریخ معینی مبلغ معینی را به شخص دارنده سفته بپردازد. سفته بر خلاف چک و برات متضمن تعهد پرداخت است به این معنی که فرد صادرکننده به موجب این سند خود متعهد به پرداخت وجه سند می باشد. سفته ها قادر هستند عند المطالبه یا دارای موعد معین پرداخت باشند.

در صور تعیین زمان در سفته دارنده باید در تاریخ تعیین شده اقدام به تادیه وجه سفته بکند. در صورتی که سفته عند المطالبه باشد دارنده آن می تواند در هر زمانی با رجوع به صادر کننده سفته مبلغ ذکر شده را مطالبه کند. در صورتی که دارنده سفته قصد طرح دعوا داشته باشد باید تا ده روز از زمان مقرر شده برای تادیه وجه اقدام به اعتراض عدم تادیه بکند. در صورتی که به واسطه سفته از شخصی طلبکار و به دنبال وصول مطالبه خود هستید از طریق انجام مشاوره حقوقی وصول مطالبات اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد روش طرح دعوا و وصول مطالبات کسب کنید.

چک

سندی بوده که به واسطه آن صادر کننده، اعتبار یا مبلغی را که از شخص دیگری نزد خود دارد، به او باز میگرداند. به عبارت دیگر به موجب صدور چک، صادر کننده مستلزم پرداخت مبلغ ذکر شده چک در تاریخ درج شده در آن می باشد. لازم به ذکر است نام کسی که که چک برای او صادر شده هم باید در این سند قید گردد.مشاوره حقوقی وصول مطالبات بسیار مهم است.

این سند تجاری متضمن دستور پرداخت است به این معنی که فرد دارنده چک برای وصول وجه تعیین شده باید در تاریخ و زمان معینی به بانک مراجعه کند. دارنده چک می تواند در صورت عدم پرداخت چک اقدام به برگشت زدن آن کند که در این صورت صادرکننده می تواند مورد تعقیب کیفری قرار گیرد. عدم وصول چک می تواند ناشی از خالی بودن حساب بانکی یا مسدود بودن یا کسری مبلغ باشد. در صورت خالی بودن حساب دارنده چک می تواند کل مبلغ چک را برگشت بزند در غیر این صورت در صورتی که مبلغ موجود در حساب بانکی کمتر از مبلغ ذکر شده در چک باشد شخص می تواند وجه موجود در حساب را اخذ کرده و ما بقی مبلغ را برگشت بزند.

لازم به ذکر است برای برگشت زدن چک 6 ماه از تاریخ صدور چک مهلت می باشد. همچین برای طرح دعوا 6 ماه از تاریخ برگشت زدن چک زمان داده می شده و پس از به سر رسیدن این مهلت دیگر امکان طرح دعوای کیفری وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وصول مطالبات خود می توانید از طریق سایت ساوا اپ اقدام به انجام مشاوره حقوقی وصول مطالبات کنید.

برات

برای توضیح برات از توضیح یک مثال شروع می کنیم. فرض بگیرید شما مبلغی را از شخصی طلبکار هستید و فرد بدهکار هم از شخص سومی بدهی طلب دارد. در این صورت طرف حساب شما می تواند با صدور برات شمارا برای دریافت مطالبات خود به شخص سوم ارجاع دهد.

برات مانند چک متضمن دستور پرداخت بوده و شما با داشتن این سند می توانید برای وصول مطالبه خود به شخص ثالث مراجعه کنید. لازم به ذکر است در برات بر خلاف سفته و چک محل تادیه باید قید گردد. محل درج شده برای تادیه برات برای دادگاه آن محل صلاحیت دادرسی ایجاد میکند. قوانین رسیدگی به سفته و برات مطابق قانون مشابه هم می باشند و به دعاوی مربوط به سفته هم به روش مقررات مربوط به برات رسیدگی میشود. برات گیر یا کسی که برات را دریافت میکند امکان دارد دریافت برات را قبول یا نکول کند. در صورتی که برات گیر از امضا یا مهر خودداری کند نکول انجام داده. قبول برات هم باید کتبی انجام شده و قبول شفاهی از منظر تجاری قبول محسوب نمی شود. البته قبول شفاهی می تواند به موجب مقررات مدنی الزام آور باشد. مشاوره حقوقی وصول مطالبات خود را از ساوا اپ بخواهید

به موجب ماده 299 قانون تجارت

” هر عبارتی که محال علیه در برات نوشته امضا یا مهر کند، قبولی محسوب میشود. مگر آنکه صریحا عبارت مشعر بر عدم قبول باشد.”

دریافت وجوهی که از دیگران طلب دارید امکان دارد به سادگی که تصور میکنید نباشد. در صورتی که مبلغ طلب شما هنگفت هم باشد توسل به یک وکیل حقوقی وصول مطالبات بیش از پیش اهمیت پیدا می کند چرا که هرچه زمان دریافت این وجوه طولانی تر شود تضرر مالی و خسارات وارده به شما هم بیشتر می شود.

در صورتی که به دنبال راهی هستید که هرچه سریع تر به حقوق خود برسید بهتر از آگاهانه و با همراهی یک فرد متخصص وارد عمل شوید. تیم حقوقی ساوا اپ با ارائه مشاوره حقوقی وصول مطالبات شمارا از وضعیت حقوقی خود مطلع کرده و در مسیر مطالبه حق شمارا یاری میکنند. مشاوره وصول مطالبات خود را از ما بخواهید.


اسامی شرکتهای وصول مطالبات
استخدام وصول مطالبات
پیگیری و وصول مطالبات
نحوه وصول مطالبات از مشتریان
بهترین روش وصول مطالبات
اهمیت وصول مطالبات
وصول مطالبات در حسابداری
وصول مطالبات چیست

 

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

منتشر شده در 28 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
وکیل وصول مطالبات
بهترین وکیل وصول مطالبات
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: