مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره حقوقی دیه

برای محاسبه میزان دیه شما حتماً به مشاوره حقوقی نیاز خواهید داشت به این دلیل که مثلا در دیه جراحات؛ جراحات خود انواع مختلفی دارد از یک خراشیدگی سطحی گرفته تا بریدگی های عمیق؛ دیه هر کدام متفاوت است و البته در قانون نام های متفاوتی دارند و این خود مستلزم داشتن دانش حقوقی کافی در این زمینه می باشد. نکته مهم دیگر اینکه ماه حرام فقط در موارد فوت ملاک محاسبه میزان دیه است و دیه دیگر جراحات براساس ماه عادی محاسبه می شود. اگر سوالات حقوقی بسیاری درباره دیه ذهن شما را مشغول کرده...

image

آیا به مشاوره حقوقی دیه نیاز دارید؟ مشاوره حقوقی نرخ محاسبه دیه چیست؟ مشاوره حقوقی دیه و ارش چه کمکی به ما می کند؟ برای محاسبه میزان دیه شما حتماً به مشاوره حقوقی نیاز خواهید داشت به این دلیل که مثلا در دیه جراحات؛ جراحات خود انواع مختلفی دارد از یک خراشیدگی سطحی گرفته تا بریدگی های عمیق؛ دیه هر کدام متفاوت است و البته در قانون نام های متفاوتی دارند و این خود مستلزم داشتن دانش حقوقی کافی در این زمینه می باشد. نکته مهم دیگر اینکه ماه حرام فقط در موارد فوت ملاک محاسبه میزان دیه است و دیه دیگر جراحات براساس ماه عادی محاسبه می شود. اگر سوالات حقوقی بسیاری درباره دیه ذهن شما را مشغول کرده؛ می توانید با پرسش و پاسخ فوری حقوقی از مشاوره ساوا اپ متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

انواع دیه کدامند؟

دیه به هر کدام از موارد ذیل که مورد آسیب واقع شده اند تعلق می گیرد. این موارد عبارتند از:

دیه نفس

دیه نفس زمانی ضرورت دارد که قربانی جان خود را به دنبال قتل عمد، شبه عمد (تصادف) یا خطای محض از دست داده باشد.

دیه عضو

دیه اعضای بدن شامل مواردی همچون دیه مو ، دیه چشم ، دیه بینی ، دیه لاله گوش ، دیه لب ، دیه زبان ، دیه دندان ، دیه گردن ، دیه فک ، دیه دست و پا ، دیه ستون فقرات و غیره است.

دیه منفعت عضو

در برخی از موارد ممکن است عضو مورد نظر از بین نرفته باشد و در نگاه اول کاملا سالم به نظر برسد اما در عمل کارایی خود را از دست داده باشد. در این موارد دیه منافع اعضا مطرح می شود و شامل مواردی همچون دیه عقل ، دیه شنوایی ، دیه بینایی ، دیه بویایی و دیه صوت و گویایی است.

دیه جراحات

متداول ترین نوع دیه به همین بخش اختصاص دارد و البته حساب و کتاب سخت و دشواری نیز داشته و گاها تا ماه ها طول می کشد تا بتوان دیه جراحات را به صورت دقیق تعیین نمود. این موارد شامل دیه خراش ، کبودی ، تورم و … است که در قانون مجازات اسلامی به صورت دقیق بیان شده اند.

محاسبه میزان دیه

یکی از مهمترین مسائلی که باعث می شود تا اغلب افرادی که درگیر پرونده دیه هستند به مشاوره حقوقی دیه روی بیاورند همین مقوله محاسبه میزان دیه است. اصولا بسیاری از افراد نسبت به دیه تعیین شده معترض هستند و درخواست دیه کمتر یا بیشتری را دارند. وکیل دیه می تواند باانجام برخی از محاسبات مشخص کند که آیا میزان دیه مقرر قابل اعتراض یا خیر!

محاسبه میزان دیه کار دشواری است چرا که قواعد بسیار زیادی برای تخمین میزان دیه در موارد مختلف وجود دارد. این مقوله اگر وارد بحث جراحات شود بسیار چالش برانگیز بوده و می تواند مشمول اعداد و ارقام متفاوتی گردد. باتوجه به اینکه میزان بسیار زیادی از دیه تعیین شده برای هزینه های درمان صرف می گردد بنابراین می توان به خوبی دریافت که تعیین دقیق میزان دیه از اهمیت وافری برخوردار است.

 

 

آیا برای محاسبه میزان دیه نیازی به رای دادگاه می باشد؟

موضوع مهمی که می بایستی مد نظر داشته باشید این است که محاسبه دیه در دادنامه بر مبنای شتر یا درصدی از دیه کامل محاسبه می شود و بعد از اینکه در رای دادگاه قید شد امکان محاسبه میزان دیه وجود دارد و افراد بدون دانش حقوقی نمی توانند محاسبه میزان دیه و مقدار ریالی را انجام دهند. پس بهتر است در این باره از مشاوره حقوقی تلفنی به راحتی این کار در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

آیا طبق نامه پزشکی قانونی می شود میزان دیه را محاسبه نمود؟

محاسبه فوری و آنلاین میزان دیه طبق نامه پزشکی قانونی از طریق تماس با وکیل متخصص یکی از مراجعی که در روند حقوقی تعیین دیه با آن سر و کار دارید، پزشکی قانونی می باشد. به محض ارجاع نامه مراجع قضایی به پزشکی قانونی و معاینه پزشکان متخصص؛ گواهی صادر می شود که به دادگاه داده می شود و سپس دادگاه میزان دیه را مشخص می کند. که البته با بهره مندی از دانش وکلای متخصص و با تجربه در زمینه دیه می توانید با نامه پزشکی قانونی به محاسبه میزان دیه دست یابید.

محاسبه فوری دیه تصادفات و حادثه ناشی از کار

برخی تصادفات ممکن است منجر به خسارت بدنی یا جانی شود. بر اساس ماده ۱۶ قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه « اگر در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، بیمه گر وسیله نقلیه مسبب حادثه یا صندوق تامین خسارت های بدنی حسب مورد موظفند پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه و در صورت لزوم گزارش سایر مقامات انتظامی و پزشکی قانونی بلافاصله حداقل ۵۰ درصد از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان  دیده پرداخت کرده و باقی مانده آن را پس از معین شدن میزان قطعی دیه بپردازند».

تبصره: در حوادث رانندگی منجر به فوت، شرکت های بیمه می توانند در صورت توافق با راننده مسبب حادثه و ورثه متوفی، بدون نیاز به رأی مراجع قضائی، دیه و دیگر خسارت های بدنی وارده را پرداخت نمایند.

محاسبه میزان دیه تصادفات

محاسبه تلفنی یا آنلاین میزان دیه تصادفات به صورت ۲۴ ساعته

اگر شما شاغل هستید و در حین کار حادثه ای رخ داد راه حل چیست؟ مطابق ماده ۶۰ قانون تامین اجتماعی حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمان ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جز اوقات انجام وظیفه محسوب می گردد مشروط بر اینکه درزمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد حوادثی که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می افتد حادثه ناشی از کار محسوب می شود. ساوا اپ با وکلای با تجربه می تواند در طول پرونده و محاسبه میزان دیه به شما کمک کند.

محاسبه فوری دیه ناشی از درگیری

متاسفانه «درگیری» از جمله پدیده های رایج در جامعه به شمار می رود که عواملی چون فقر فرهنگی و اقتصادی ، اختلافات قومی و قبیله ای به افزایش این جرم در جامعه دامن زده است و در این میان افراد بی شماری نیز قربانی می شوند و همچنین بار مالی را نیز به جامعه وارد می کند.

ضرب و جرح یکی از مواردی که قانون مجازات اسلامی برای آن دیه مشخص کرده است. محاسبه میزان دیه بسته به موارد مختلف می تواند متفاوت باشد. از سیاه شدن پوست، کبود شدن، سرخ شدن، شکستگی یا حتی مرگ؛ که هرکدام دیه متفاوتی دارند. مشاوره حقوقی آنلاین در محاسبه میزان دیه ناشی از درگیری به شما کمک می کند.

خسارت مازاد بر دیه چیست؟

مواردی وجود دارد که فرد علاوه بر این که به پرداخت دیه به فرد آسیب دیده محکوم می شود باید هزینه های دیگر مازاد و اضافه تر از مبلغ دیه بپردازد مثلا هزینه های درمانی فرد که در بیمارستان باید پرداخت شود بر عهده ی او قرار می گیرد ، البته خسارت مازاد بر دیه نیاز به درخواست دارد و در صورتی که شما از وکیل دیه استفاده کنید یا از او مشاوره حقوقی دیه دریافت کرده باشید این کار به راحتی صورت خواهد گرفت و اگر بی اطلاع باشید از این موضوع ممکن است شانس به دست آوردن این مبلغ را از دست بدهید.

مرجع صالح رسیدگی به موضوع دیه

پرونده ی دیه در دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار می گیرد و نیازی هم به پرداخت هزینه اضافی نمی باشد و اگر این کار توسط وکیل دیه صورت گیرد به راحتی صورت خواهد پذیرفت اما ممکن است بخاطره نا آگاهی فرد آسیب دیده این موضوع را در دادگاه حقوقی مطرح کند که هم باید هزینه ی جداگانه بدهد و هم این که نیاز به تنظیم دادخواست دارد همانطور که ملاحظه می کنید شما نیازمند به مشاوره دیه و استفاده از وکیل دیه هستید تا اشتباهات را انجام ندهید شما می توانید از طریق تماس تلفنی مشاوره حقوقی دیه را از وکیل دیه دریافت کنید.

تفاوت دیه و ارش چیست؟

دیه همانطور که گفته شد مالی است که مقدر است اما ارش ، نوعی دیه است که غیر مقدر می باشد و با توجه به میزان آسیبی که به شخص آسیب دیده رسیده است مشخص می شود و در این مورد نظر پزشکی قانونی و کارشناسان نیز گرفته خواهد شد.

چگونه با وکیل دیه مشاوره داشته باشیم

-یکی از مواردی که حائز اهمیت می باشد این است که زمانی که جنایتی رخ می دهد فرد متهم اثبات کند که این جنایت به صورت غیر عمد یا شبه عمد اتفاق افتاده است تا دادگاه حکم به پرداخت دیه بدهد وگرنه شخص به  قصاص محکوم خواهد شد. این جا هم باز شما اهمیت استفاده از وکیل دیه و گرفتن مشاوره حقوقی دیه را مشاهده می کنید.

هزینه مشاوره حقوقی دیه و ارش در ساوا اپ

بطور کلی هزینه مشاوره حقوقی تلفنی بالاست اما موسسه حقوقی ساوا اپ با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه و اهمیت مشاوره حقوقی با وکیل، شرایطی را فراهم ساخته که مردم عزیز بتوانند با پرداخت هزینه ای ناچیز با برترین وکلا و مشاورین حقوقی مشورت نمایند.

ارائه خدمات کامل مشاوره حقوقی تلفنی - مشاوره کیفری تلفنی - مشاوره حقوقی کیفری تخصص ماست!

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: مشاور حقوقی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: