مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

حکم معاملات تاجر و ثبت دفاتر تجاری تاجر

دفتر ثبت تجارتی مخصوص ثبت نام اشخاصی است که به شغل تجارت اشتغال دارند. یکی از الزاماتی که برای تجار در نظر گرفته شده است ثبت نام در دفاتر تجارتی است. همانطور که ماده 16 قانون تجارت و ماده...

image

حکم معاملات نماینده و شاگرد تاجر

بنابر تاکید وکلای سامانه انتخاب وکیل آنلاین ( ساوا ) تاجر باید اعمال تجاری را به حساب و نام خود انجام دهد. پس با این اوصاف نماینده های تاجر مانند وکیل، قائم مقام تجارتی، مدیران شرکت های تجاری، قیم حتی اگر موضوع فعالیتشان تجاری باشد، تاجر محسوب نمی شوند زیرا معاملاتی که آنها انجام می دهند به نام و حساب دیگری است.

 

 ثبت نام تاجر در دفاتر ثبت تجارتی

دفتر ثبت تجارتی مخصوص ثبت نام اشخاصی است که به شغل تجارت اشتغال دارند. یکی از الزاماتی که برای تجار در نظر گرفته شده است ثبت نام در دفاتر تجارتی است. همانطور که ماده 16 قانون تجارت و ماده 1 آیین نامه ثبت دفاتر تجاری هر تاجر حقیقی یا شرکت بازرگانی اعم از ایرانی یا خارجی در محلی که اداره یا دایره ثبت تشکیل می شود باید نام خود را در دفاتر ثبت تجاری محلی که مشغول فعالیت هستند به ثبت برسانند.

 

 انواع دفاتر تجاری تاجر

قانون تجارت در ماده 6 عنوان می دارد: هر تاجر مکلف است از دفاتر تجارتی مانند دفتر دارایی، دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر کپیه استفاده کند. کسبه ی جزء با وجود اینکه تاجر هستند قانونگذار آنها را از نگهداری این دفاتر معاف کرده است. با توجه به بند 3 ماده 542 قانون تجارت تاجری که این دفاتر را نداشته باشد یا دفاتر او دارای نقص و بی ترتیب باشند ممکن است ورشکسته به تقصیر شناخته شوند.
 

تجربه زندگی با خیالی آسوده، پیشگیری، رهایی و حل مشکلات دادگاهی

 با اپلیکیشن حقوقی ساوا

از انجام مشاوره حقوقی تلفنی گرفته تا درخواست وکیل، کارشناس، داور، نگارش دادخواست، شکوائیه، لایحه، دفاعیه و ... همه را می‌توانید با اپلیکیشن ساوا انجام دهید.

                                 https://savaapp.com/consulting/onlin

 

منتشر شده در 21 بهمن 1401
دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: وکیل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: