مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

۷ تا از مهمترین فعالیت‌هایی که معافیت مالیاتی دارند | تاریخ به روز رسانی ۱۴۰۳/۰۵/۱۰

در ایران، برخی از فعالیت‌ها و درآمدها به دلایل مختلف از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. این معافیت‌ها می‌تواند به تشویق به فعالیت‌های خاص و حمایت از بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کمک کند. در ادامه به ۷ مورد از مهمترین فعالیت‌هایی که معافیت مالیاتی دارند، اشاره می‌کنیم.

image

 

۷ تا از مهمترین فعالیت‌هایی که معافیت مالیاتی دارند

 

۱. درآمد حاصل از فعالیت کشاورزی
فعالیت‌های کشاورزی از جمله کشت و زرع، باغداری و پرورش گیاهان از جمله فعالیت‌هایی هستند که در بسیاری از کشورها از معافیت مالیاتی برخوردارند. این معافیت به دلیل اهمیت کشاورزی در تامین غذای جامعه و توسعه روستاها ارائه می‌شود.

 

 

۲. فروش و درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان
شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه فناوری‌های نوین و تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند، از معافیت‌های مالیاتی برخوردارند. این معافیت به منظور حمایت از نوآوری و تحقیق و توسعه در کشور است.

۳. درآمد حاصل از اجاره املاک مسکونی
درآمد حاصل از اجاره املاک مسکونی تا متراژ معین (۱۵۰ مترمربع در تهران و ۲۰۰ مترمربع در سایر شهرها) از پرداخت مالیات معاف است. این معافیت به منظور حمایت از مالکان و تشویق به اجاره املاک به افراد نیازمند ارائه می‌شود.

۴. درآمد حاصل از صادرات به خارج از کشور
صادرات کالاها و خدمات به خارج از کشور از جمله فعالیت‌هایی است که مشمول معافیت مالیاتی می‌شود. این معافیت به منظور تشویق به افزایش صادرات و ورود ارز به کشور است.

۵. درآمد حاصل از فعالیت دامداری و دامپروری
فعالیت‌های دامداری و دامپروری نیز از پرداخت مالیات معاف هستند. این معافیت به منظور حمایت از تولیدکنندگان دام و محصولات دامی و تامین نیازهای غذایی جامعه ارائه می‌شود.

۶. درآمد حاصل از نشر و چاپ با مجوز از وزارت ارشاد
ناشران و چاپخانه‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند، از معافیت مالیاتی برخوردارند. این معافیت به منظور حمایت از توسعه فرهنگ و ارتقای سطح آگاهی عمومی ارائه می‌شود.

۷. درآمد حاصل از آموزش توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دارای مجوز و مدارس غیرانتفاعی
آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مدارس غیرانتفاعی که دارای مجوز از مراجع مربوطه هستند، از معافیت مالیاتی برخوردارند. این معافیت به منظور تشویق به ارتقای سطح مهارت‌ها و آموزش عمومی در جامعه است.

 

مشاوره حقوقی آنلاین برای مسائل مالیاتی
در صورتی که شما به عنوان فرد یا شرکت با مسائل مالیاتی مواجه هستید و نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین استفاده کنید. با مراجعه به وکیل آنلاین رایگان، مشاوره وکیل، مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره با وکیل، شماره وکیل رایگان، شماره وکیل تلفنی، مشاوره تلفنی وکیل و مشاوره آنلاین وکیل، می‌توانید پاسخ سوالات خود را به صورت سریع و آسان دریافت کنید. این خدمات به شما کمک می‌کنند تا از حقوق و تعهدات خود در زمینه مالیاتی به طور کامل آگاه شوید و از مزایای معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوید.

 

مقالات اخیر:

نکاتی درباره دعوای کارگر و کارفرما: راهنمای جامع

فروش مال غیر و پیامدهای قانونی آن در ایران

انواع سندهای ملکی و کاربردهای آن‌ها

آیا می‌توان به خاطر طلبی که از کسی داریم، مالی از او توقیف کرد؟

مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی: راهنمای کامل برای دستیابی به مشاوره حقوقی فوری

شرایط تغییر سن در شناسنامه: راهنمای حقوقی

گرفتن شناسنامه برای اتباع بیگانه در ایران | مشاوره با وکیل رایگان

بررسی قوانین روابط موجر و مستاجر در ایران

راهکارهای قانونی در مواجهه با مخالفت وراث در فروش ملک موروثی

 

منتشر شده در 15 مرداد 1403
دسته‌ها: اخبار
برچسب‌ها: مالیات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: