مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه

بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه کیست؟ چگونه وکیل خوب برای سربازی و نظام وظیفه پیدا کنیم؟ وکیل سربازی وکیلی هست که علم و تخصص کافی در زمینه نظام وظیفه داشته باشد و فردی را که قادر به ارائه خدمت نظامی نیست یاری کند تا در چارچوب و مقررات تصویب شده از خدمت وظیفه عمومی یا خدمت رزم معاف شود.

image

بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه کیست؟ چگونه وکیل خوب برای سربازی و نظام وظیفه پیدا کنیم؟ وکیل سربازی وکیلی هست که علم و تخصص کافی در زمینه نظام وظیفه داشته باشد و فردی را که قادر به ارائه خدمت نظامی نیست یاری کند تا در چارچوب و مقررات تصویب شده از خدمت وظیفه عمومی یا خدمت رزم معاف شود.

وکیل برای خرید سربازی فردی بوده که در امور و قوانین خدمت سربازی مسلط می باشد. بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه و معافیت و کسری خدمت، امریه و… می تواند به متقاضی مشاوره دهد و بهترین راه حل را به او ارائه کند. این تخصص جز در سایه علم اندوزی و کسب تجربه در پرونده های مشابه میسر نبوده و می تواند تأثیر به سزایی در دو سال از زندگی فرد ذکور به جای گذارد.

مشاوره حقوقی به سربازان نظام وظیفه
وکیل معافیت سربازی
وکیل نظام وظیفه
بهترین وکیل نظام وظیفه 
مشاوره حقوقی معافیت سربازی

بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه برای معافیت پزشکی

وکیل سربازی و نظام وظیفه : یکی از انواع معافیت ها برای سربازان، معافیت پزشکی می باشد. در صورتی که فرد توان و سلامتی جسمی و روانی مصرح در آئین نامه معاینه و معافیت های پزشکی مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی مصوب سال "هزار و سیصد و نود و سه" هیأت وچونن را نداشته باشد حسب مورد معاف از خدمت، معاف از خدمات رزمی، معاف از خدمات سنگین، معافیت های دائم یا موقت برخوردار می شوند.

احراز این ضعف ها یا نقصان ها با شورای های پزشکی بوده که از پزشکان متخصص و امین در هر یک از حوزه های تخصصی پزشکی تشکیل شده می باشد. و در صورتی که شورای موصوف توانایی و سلامتی جسمی یا روانی مشمول را مطابق با هر یک از معافیت های مذکور تشخیص دهند ایشان را از خدمت یا رزم معاف می کنند.

معافیت کفالت توسط بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه

معافیت کفالت سربازی به افرادی که به خاطر بیماری یا از دست دادن سرپرست خانواده خود امکان اعزام به خدمت و دوری از خانواده خود را نداشته باشند، تعلق می گیرد. این افراد بسته به نوع معافیت درخواستی خود قادرند با تشخیص شورای پزشکی نظام وظیفه و کارشناس این سازمان، کارت معافیت خود را دریافت کنند. البته باید دقت داشته باشید که معافیت کفالت شامل موارد متفاوتی می شود که هر کدام از این موارد هم قوانین تعیینی برای خود دارند.

 

عمده ترین نوع معافیت های کفالت را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

معافیت کفالت پدر مسن – معافیت کفالت پدر از کار افتاده – معافیت کفالت مادر – کفالت خواهر – کفالت برادر صغیر کوچکتر از 18 سال – کفالت برادر نیازمند مراقبت

همانطور که بیان شد، هر کدام از انواع کفالت ذکر شده در بالا، شرایط و ضوابط خاص خود را دارند و افراد مشمول خدمت سربازی، تنها در صورت داشتن شرایطی اختصاصی آن، قادرند معافیت سربازی کفالت بگیرند.

در صورتی که چه برای دریافت معافیت خود باید اقدامات و مراحل زیادی را پشت سر بگذارید، اما در صورت برخورداری از شرایط لازم، فرد مشمول لازم نیست نگران باشد. صرفاً کافی است در صورت داشتن هر کدام از شرایط، با مراجعه به یک مشاور حقوقی متخصص از همه ضوابط و شرایط معافیت پزشکی آگاه شده و از اتلاف زمان و انرژی خود جلوگیری کند.

معافیت تحصیلی

این نوع معافیت از آن دسته معافیت ها وجود دارد که چندگاهه (موقت) است یعنی کسانی که در حال تحصیل و درس خواندن می باشند اعم از دانش آموزان و دانشجویان، تا زمانی که تحصیل می کنند از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف می باشند.

معافیت بنیاد ملی نخبگان

بر اساس ماده 14 اساس نامه بنیاد ملی نخبگان کشور، نخبه به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می شود که اثرگذاری وی در تولید علم، هنر و فناوری کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید دانش و نوآوری، باعث سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن کشور شود.

مشمولانی که دارای رتبه های برتر المپیاد ها، کنکور سراسری، مسابقات کشوری و بین المللی در زمینه های علمی، پژوهشی هنری و قرآن و هم دیگر مشمولانی که دارای اختراع و … می باشند، قادرند با کمک شرایط نخبگی برای معافیت سربازی از تسهیلات ویژه سازمان نظام وظیفه عمومی برای نخبگان بهره مند شوند.

معافیت نخبگان از خدمت سربازی به صورت گذراندن دوران خدمت با انجام تحقیقات و پژوهش های علمی بوده که حدود یک سال طول می کشد. موضوعات پژوهش ها توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می شود. ضمن آنکه نخبگان دوران آموزشی کوتاه تری هم دارند.

از جمله مواردی که می توان از بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه مشاوره گرفت عبارت است از:

خرید خدمت سربازی با بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در مشاوره حقوقی خدمت نظام وظیفه پرسیده می شود، در مورد نحوه خرید خدمت سربازی می باشد. خرید خدمت سربازی جزو موضوعاتی بوده که هرساله مورد بحث قرار می گیرد و مباحث ضد و نقیضی هم در این زمینه مطرح می شود.

همیشه این سوال برای مشمول بوده که آیا قادرند کل دوران خدمت خود را باز خرید کنند یا خیر. می توان گفت که امکان خرید خدمت سربازی همه ساله آماده نیست و اگر مجوز آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح صادر شود، به متقاضیان این امکان را میدهد که اقدام به باز خرید خدمت کنند. مجوز خرید خدمت سربازی زمانی صادر می شود که ستاد کل نیروهای مسلح، کمبود نیروی سرباز را احساس نکند و در این صورت به صورت محدود عده ای قادرند برای خرید خدمت نظام وظیفه اقدام کنند.

شرایط خرید سربازی برای افراد مقیم خارج از کشور

از سال "هزار و سیصد و هشتاد و سه" به بعد خرید خدمت سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور که قصد ورود به ایران را داشتند، از نان شب هم واجب تر شد. آن ها برای این که بتوانند در کشور اقامت داشته باشند دو راه داشتند یا باید بعد از ورود به ایران خودشان را معرفی می کردند و به مدت دو سال خدمت مقدس سربازی را تجربه کنند، یا باید پول داشته باشند و این خدمت مقدس را خریداری کنند.

از شانس خوش همه ما، در سال "هزار و سیصد و نود و هفت" طرح خرید خدمت سربازی لغو شد و بعد از لغو این طرح، برای این که دانشجویان و ایرانیان مقیم خارج از کشور بتوانند وارد ایران شوند، شرایطی برای آن ها در نظر گرفته شد؛

از جمله این شرایط عبارت است از:

  1. اینکه باید حداقل سه سال مقیم خارج از کشور باشند
  2. حداکثر دوبار در سال و مجموعاً سه ماه داخل ایران می توانستند باشند؛ در غیر این صورت باید نسبت به انجام خدمت سربازی خودشان اقدام کنند.

قانون خدمت نظام وظیفه: وظایف و مقررات

قانون خدمت نظام وظیفه عمومی در جمهوری اسلامی ایران به دفاع از استقلال، همهت ارضی، نظام جمهوری اسلامی، جان و مال و ناموس مردم اختصاص دارد. وظیفه دینی و ملی هر ایرانی، به ویژه مردان، در اجرای این وظیفه می باشد. مطابق مقررات این قانون، تمام مردان ایرانی از سن 19 سالگی وارد مدت خدمت وظیفه می شوند.

 

مدت و مراحل خدمت وظیفه عمومی: تفصیلی از مراحلمدت کلی خدمت وظیفه عمومی 30 سال بوده که به مراحل زیر تقسیم می شود:

 

تبصره 1: تاریخ شروع و پایان خدمت در مراحل احتیاط و ذخیره از تاریخ پایان دوره ضرورت محاسبه شده و سن 50 سالگی را نخواهد گذراند.

خدمت و نقش نیروهای مسلح: تعهد به انجام وظیفه

تمام مشمولان قادرند در دوره ضرورت خدمت کنند و پس از آموزش های نظامی، به خدمت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بپردازند.

وظیفه وکیل سربازی: تسهیل و مشاوره در خدمت نظام وظیفه

نقش بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه برای خرید سربازی می تواند به صورت قابل توجهی به کاهش زمان و تسهیل در فرآیند خدمت نظام وظیفه کمک کند. وکیل سربازی، فردی با علم و تخصص کافی در زمینه نظام وظیفه بوده که به افراد قادر به ارائه خدمت نظامی کمک می کند. این وکیل با داشتن تجربه و آگاهی از مقررات، افراد را در فرآیند معافیت یا مشمولیت از خدمت وظیفه عمومی یا خدمت رزم راهنمایی می کند.

 

 

برای مشاوره و درخواست بهترین وکیل سربازی و نظام وظیفه با ما در تماس باشید، در کنار شما هستیم تا نهایت استفاده را از حضورمان در پرونده های مختلف ببرید.

منتشر شده در 11 شهریور 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
چرا سقوط بورس ترسناک نیست
وکیل سربازی و نظام وظیفه
بهترین وکیل دیوان عدالت اداری
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: