مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

بهترین وکیل قراردادها

آیا به بهترین وکلای تنظیم قرارداد نیاز دارید؟ به دنبال بهترین وکیل قراردادها می گردید؟ به مشاوره حقوقی در زمینه قرارداد نیاز دارید؟ نحوه تنظیم و محتوای قرارداد با اهمیت ترین مرحله از تعریف و ایجاد یک رابطه قراردادی می باشد. چه بسیار قراردادهایی که به خاطر نقص محتوا و نبود دانش حقوقی و تجربه لازم در تنظیم آن، به بن بست رسیده و طرفین را ناگزیر از مراجعه به محاکم قضایی، داوری و... کرده می باشد. یک قرارداد خوب و استاندارد و قراردادی که تحت نظر یک وکیل و فرد با تجربه تنظیم شده است، فرصت تخلف و سوء استفاده و نقض عهد را از طرفین آن قرارداد می گیرد.

image

آیا به بهترین وکلای تنظیم قرارداد نیاز دارید؟ به دنبال بهترین وکیل قراردادها می گردید؟ به مشاوره حقوقی قراردادها نیاز دارید؟ نحوه تنظیم و محتوای قرارداد با اهمیت ترین مرحله از تعریف و ایجاد یک رابطه قراردادی می باشد. چه بسیار قراردادهایی که به خاطر نقص محتوا و نبود دانش حقوقی و تجربه لازم در تنظیم آن، به بن بست رسیده و طرفین را ناگزیر از مراجعه به محاکم قضایی، داوری و... کرده می باشد. یک قرارداد خوب و استاندارد و قراردادی که تحت نظر یک وکیل و فرد با تجربه تنظیم شده است، فرصت تخلف و سوء استفاده و نقض عهد را از طرفین آن قرارداد می گیرد.

برای انعقاد یک قراداد خوب قبل از پایان مذاکره و امضاء قرارداد با وکلای متخصص دفتر وکالت دادگران حامی تماس بگیرید.برای بهره مندی از خدمات حقوقی این دفتر وکالت در زمینه تنظیم قرارداد چند روش وجود دارد یکی اینکه پیش نویس قرارداد خود را از مخاطب گرفته و قبل از امضاء جهت مطالعه، بررسی و اظهارنظر و در صورت نیاز اصلاح آن به وکیل مورد انتخاب خود (وکیل متخصص عقود و قراردادها) مراجعه کنید روش دیگر سپردن کل جریان تنظیم قرارداد به وکیل متخصص قراردادها بوده و در نهایت می توانید در جلسه مذاکره و انعقاد قرارداد وکیل مورد اعتماد و متخصص خود را به همراه داشته باشید.

بهترین وکیل قراردادها

آیا به دنبال بهترین وکیل قراردادها هستید؟ آیا به دنبال یک حقوقدان حرفه‌ای و با تجربه هستید که در حل و فصل قراردادها به شما کمک کند؟ اگر پاسخ شما بله است، بهترین وکیل قراردادها را به شما توصیه می‌کنیم. بهترین وکیل قراردادهاها با تخصص و تجربه خود در حوزه قراردادها و امور حقوقی مرتبط، به شما کمک خواهد کرد تا از بروز هرگونه مشکل در قراردادها جلوگیری کنید.

این وکیل با داشتن دانش عمیق در قوانین و مقررات مربوط به قراردادها، به شما راهنمایی می‌کند تا بهترین توافقات و قراردادهای حقوقی را انجام دهید. بهترین وکیل قراردادها همیشه در پی حفظ منافع شماست. او با دقت و دانش قوانین، شرایط و جزئیات قراردادها را بررسی می‌کند و به شما نکات مهم و قابل توجه را مطرح می‌کند.

این وکیل با توانایی‌های قوی در حوزه مذاکره و قراردادن قوانین و شرایط مناسب در قراردادها، به شما کمک می‌کند تا بهترین توافقات را انجام دهید و از هرگونه خسارت ممکن جلوگیری کنید. بهترین وکیل قراردادها با تجربه خود در صنعت حقوقی، با شما همراه خواهد بود تا در هر مرحله از فرآیند قراردادها حضور داشته باشد.

او با شناخت دقیق قوانین و مقررات مربوطه، به شما کمک می‌کند تا همیشه بهترین تصمیمات را بگیرید و از هرگونه عقب‌نشینی و مشکل در آینده جلوگیری کنید. پس، اگر به دنبال بهترین وکیل قراردادها هستید، با ما تماس بگیرید. ما بهترین وکلای قراردادها را به شما معرفی خواهیم کرد و شما را در تمام مراحل حل و فصل قراردادها همراهی خواهیم کرد.

 

ساوا اپ، بهترین وکیل قراردادها را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای مشاوره و درخواست وکیل از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی دریافت کنید.

 

 

ویژگی های یک وکیل خوب و متخصص برای تنظیم قرارداد

اصولاً و به صورت خلاصه به وکیلی که در زمینه تنظیم و تفسیر قراردادها واجد دانش و تجربه است، وکیل متخصص قراردادها گفته می شود.بی تردید گسترده ترین، پیچیده ترین و با اهمیت ترین مبحث حقوقی، مقررات راجع به قراردادها است؛ برای همین وکیلی که در این خصوص صاحب دانش آکادمیک و تجربه عملی است اصلا فرصت ورود به مباحث و موضوعات دیگر را ندارد. در هر حال امکان دارد پرسش هایی راجع به حقوق قراردادها را همه وکلا پاسخ دهند ولی بی شک ارزش و کیفیت پاسخ یک بهترین وکیل قراردادها را نخواهد داشت.

قانونگذار هم در مواد 183 تا 824 قانون مدنی ابتدا به کلیات و قواعد عمومی قراردادها پرداخته و سپس احکام عقود مشخص را بیان کرده می باشد.البته در جاهای دیگر هم در صورت نیاز درباره احکام قراردادها اظهارنظر کرده است مثل ماده 10 قانون مدنی، قانون ثبت، قانون آیین دادرسی مدنی و.....

تنها زمانی می توانید از استاندارد و بی نقض بودن قرارداد اطمینان حاصل کنید که آن قرارداد توسط یک وکیل با تجربه تنظیم شده باشد. باید تحصیلات دانشگاهی یک بهترین وکیل قراردادها در زمینه حقوق خصوصی بوده باشد با این توضیح که پس از دوره کارشناسی که یک دوره عمومی حقوق بوده و همه شاخه ها و رشته ها مطالعه می شوند در مقاطع بالاتر به صورت خاص گرایش هایی مثل حقوق خصوصی، حقوق کیفری، حقوق عمومی، حقوق بین الملل عمومی و.... قابل انتخاب می باشند.

علت نامگذاری حقوق خصوصی بر حقوق راجع به قراردادها اینست که در این گرایش حقوق اشخاص خصوصی و نه عمومی مورد مطالعه قرار می گیرد.و در واقع تعبیر حقوق خصوصی عبارت اخرای حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی می باشد.در مقابل حقوق عمومی قرار می گیرد که راجع به مسائل حقوقی ارکان حاکمیت و ارتباط بین آن ها اظهار نظر می کند.

ضرورت تنظیم قرارداد در روابط مالی افراد

 

ساوا اپ، بهترین وکیل قراردادها را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای مشاوره و درخواست وکیل از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی دریافت کنید.

 

 

فواید تنظیم قرارداد توسط یک بهترین وکیل قراردادها

همانطور که در بالا هم اشاره شد تنظیم قرارداد توسط یک وکیل متخصص این اطمینان را ایجاد می کند که طرفین قرارداد حق سوء استفاده را به دیگری ندهند. البته توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع امکان دارد شخصی به وکیل مراجعه کند و بخواهد قراردادی با لحاظ منافع او و بدون توجه به منافع و دغدغه های طرف تنظیم شود؛ توجه داشته باشید که منظور ما چنین قراردادی نیست و شما هم به عنوان مخاطب باید وکیل خود را داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم ابتکار تنظیم قرارداد را تا جاییکه امکان دارد به طرف خود نسپارید یا در صورتی که قراردادی به شما پیشنهاد شد حتما بعد از مشورت با وکیل و اصلاح، آن را امضاء کنید. درج ضمانت اجرای تخلف در قراردادها مهارت اصلی یک بهترین وکیل قراردادها بوده که با استفاده مناسب از آن اجازه تخلف و فرصت سوء استفاده را به طرف متخلف نمی دهد.

تاکید می شود که منظور از ضرورت یا فایده تنظیم قرارداد توسط وکیل موردی نیست که از سوی طرف مقابل وکیل خاصی به شما پیشنهاد شود، حتما در همه موارد خصوصاً تنظیم متن قرارداد، خودتان وکیلتان را انتخاب کنید.

هزینه ها و دستمزد وکیل برای تنظیم قرارداد

صرف اینکه قراردادی را وکیل برای شما تنظیم کند به آن قراردادرسمیت نمی بخشد و فقط وقتی متن گرفته شده از وکیل را به دفترخانه اسناد رسمی ببرید و در صورت امکان و موافقت سردفتر بتوانید آن را در قالب سند رسمی تنظیم کنید، آن قرارداد رسمی می شود.توجه داشته باشید که قراردادهای تنظیم شده توسط بنگاه های املاک هم عادی می باشند و رسمی محسوب نمی شوند حتی در صورتی که کد رهگیری داشته باشند. برای همین تنظیم قرارداد عادی توسط وکیل جز دستمزد وکیل برای شما هزینه دیگری نخواهد داشت.

دستمزد وکیل جهت تنظیم قرارداد به روش های مختلفی تعیین می شود؛ گاهی ارزش قرارداد ملاک محاسبه دستمزد وکیل بوده و گاهی با توجه به حجم، کیفیت و اهمیت قرارداد مبلغ ثابتی بدون توجه به ارزش قرارداد برای تنظیم آن تعیین می شود.

ما برای تعیین میزان دستمزد وکیل جهت تنظیم قرارداد روش دوم را انتخاب کرده ایم و روش اول را منصفانه نمی دانیم ؛ زیرا مثلا در صورتی که ارزش مالی قرارداد ده میلیارد تومان باشد (که در حال حاضر با توجه به کاهش وحشتناک پول ایران رقم قابل توجهی نیست) و دستمزد وکیل یک درصد تعیین شود، صد میلیون تومان هزینه تنظیم این قرارداد بوده ولی در روش تعیین دستمزد ثابت و همانطور که گفته شد با توجه به حجم، اهمیت و پیچیدگی قرارداد، دستمزد ما صرفنظر از ارزش مالی قرارداد، رقمی بین ده تا پنجاه میلیون تومان می باشد.

 

ساوا اپ، بهترین وکیل قراردادها را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای مشاوره و درخواست وکیل از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی دریافت کنید.

 

 

چند نکته مهم و کاربردی در مورد قراردادها

 

ساوا اپ، بهترین وکیل قراردادها را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای مشاوره و درخواست وکیل از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی دریافت کنید.

 

معرفی انواع قراردادهای معین

 ​قرارداد بیع

هر گاه مال غیرمنقول قابل تقسیمی بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک حصه خود را به قصد بیع به شخص ثالثی منتقل کند، شریک دیگر حق دارد قیمتی را که مشتری داده است، به او دهد و حصه مبیعه را تملک کند. مبنای حق شفعه، دفع شریک ناخواسته و قهری می باشد.

قرارداد اجاره

اجاره عقدی بوده که به باعث آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می شود.اجاره دهنده را موجر اجاره کننده را مستاجر و مورد اجاره را عین مستاجره گویندمدت اجاره از روزی شروع می شود که بین طرفین مقرر شده و در صورتی که در عقد اجاره ابتدای مدت ذکر نشده باشد، از وقت عقد محسوب می شود.

قرارداد مساقات

مساقات معامله ای بوده که بین صاحب درخت و امثال آن (بوته هایی که ریشه ثابت دارد و در حکم درخت است) با عامل در مقابل حصه مشاع مشخص از ثمره واقع شده و ثمره اعم است از میوه و برگ وگل و غیر آنسقی به معنی آبیاری بوده ولی مساقات محدود به آبیاری نیست و تمام کارهای لازم برای نگاهداری درختان را شامل می شود.درخت موضوع مساقات باید مثمر باشد. منتها منظور از ثمره، آن حاصلی بوده که از درخت جدا می شود مثل برگ و گل وچای. البته همین که احتمال ایجاد ثمره تا پایان عقد وجود داشته باشد کافی است، در صورتی که چه در واقع چنین نشوددر مساقات هم باید مدت، مشخص باشد.

قرارداد مزارعه

مزارعه قراردادی بوده که به باعث آن احد طرفین زمینی را برای مدت مشخص به طرف دیگر می دهد که آن را زراعت کرده و حاصل را تقسیم کنند.طرفی که زمین را برای مدت معینی برای امر زراعت در اختیار دیگری قرار می دهد را مزارع و عامل را زارع می گویند.لازم به ذکر است مدت مزارعه باید متناسب با زراعتی باشد که مقصود طرفین است، در غیر اینصورت، مبطل عقد خواهد بود.طبق رای دیوان عالی کشور؛ در صورتی که کسی به سرپرستی و مباشرت اراضی و باغات دیگری تعیین و منصوب شود، در این صورت مباشر زارع محسوب نمی شود.

قرارداد قرض (قرض الحسنه)

قرض قراردادی بوده که به باعث آن احد طرفین مقدار معینی از مال خود را به طرف دیگر تملیک می کند که طرف مزبور مثل آن را از حیث مقدار و جنس و وصف، رد کند (پس در وهله اول مقترض باید مثل مالی را که قرض کرده است رد کند اگرچه قیمتا ترقی یا تنزل کرده باشد) و در صورت تعذر در رد مثل، قیمت یوم الرد را دهد.در موقع مطالبه حاکم می تواند با توجه به وضع مالی مدیون و با توجه به اوضاع و احوال و شرایط ضمنی و بنایی طرفین، برای مقترض مهلت یا اقساطی قرار دهد.قرض دهنده را مقرض و قرض گیرنده را مقترض می گویند.

قرارداد شرکت (مشارکت مدنی) 

شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیء واحد به نحو شاعه.شرکت عقدی بوده که به باعث آن دو یا چند شخص به منظور تصرف مشترک و تقسیم سود و زیان و گاه مقاصد دیگر (مانند کارهایی که جنبه اخلاقی و اجتماعی دارند که در اصطلاح حقوقی به چنین اتحادی انجمن می گویند) حقوق خود را در میان می نهند تا به جای آن مالک سهمی مشاع از این مجموعه شوند.شرکت مدنی بر خلاف شرکت تجاری، شخصیت حقوقی مستقل ندارد.

قرارداد حواله

حواله عقدی بوده که به باعث آن طلب شخصی از ذمه مدیون به ذمه شخص ثالثی منتقل می شود.مدیون را محیل. طلبکار را محتال. شخص ثالث را محال علیه می گویند.حواله با رضای محتال (طلبکار) و قبول محال علیه (شخص ثالث) محقق می شود.

قرارداد ضمانت

ضمانت قراردادی بوده که به باعث آن شخصی، در مقابل طلبکار و با موافقت او، دین دیگری را به عهده می گیرد و انتقال آن را به ذمه خویش می پذیرد.در ضمان رضای مدیون اصلی شرط نیست.

قرارداد مضاربه

مضاربه عقدی بوده که به باعث آن احد متعملین سرمایه می دهد با قید اینکه طرف دیگر با آن تجارت کرده و در سود آن شریک باشند
صاحب سرمایه، مالک و عامل، مضارب نامیده می شود.حصه هر یک از مالک و مضارب در منافع باید جزء مشاع ازکل از قبیل: ربع یا ثلث و ... باشد و توافقی که در آن تمام سود از آن مالک باشد، مضاربه محسوب نمی شود.

قرارداد صلح

در مفهوم صلح نوعی تسالم یا گذشت وجود دارد. یعنی در هر مورد که وجود حقی بین دو نفر مشتبه است یا مورد نزاع است، طرفین برای پرهیز از تنازع، عقدی بر اساس گذشت متقابل منعقد می کنند که صلح نامیده می شود.صلح امکان دارد در مورد رفع تنازع موجود و یا جلوگیری از تنازع احتمالی در مورد معامله و غیر آن واقع شود.طرفین عقد قادرند به صرف منعقد کردن قراردادهای خود زیر نام صلح، از احکام خاص بعضی از عقود، فرار کنندمثلا؛ طرفین عقد قادرند با قرار دادن عنوان صلح بر عقد بیع، مانع ایجاد حق شفعه برای ثالث (شریک) که در بیع ایجاد می شود، شوند.

قرارداد جعاله

جعاله عبارت است از التزام شخصی (جاعل) به اداء اجرت معلوم (جعل) در مقابل عملی اعم از اینکه طرف (عامل) مشخص باشد یا غیر معین.

با توجه به تعریف فوق جعاله به دو نوع تقسیم می شود:

قرارداد ودیعه

ودیعه قراردادی بوده که به باعث آن یک نفر مال خود را به دیگری می سپارد برای آنکه آن را مجانا نگاه دارد.ودیعه گذار را مودع و ودیعه گیر را مستودع یا امین می گویند.امانت در این تعریف امانت قراردادی بوده که در آن شخصی مالی را به اختیار و اذن مالک در اختیار می گیرد و رابطه وی با مالک تابع تراضی و مفاد اذن مالک بوده و قانون و عرف در آن جنبه تفسیری و تکمیلی دارد.در ودیعه قبول امین نیاز است اگرچه به فعل باشد.

قرارداد عاریه

عاریه قراردادی بوده که به باعث آن احد طرفین به طرف دیگر اجازه می دهد ه از عین مال او مجانا منتفع شود.عاریه دهنده را معیر و عاریه گیرنده را مستعیر گویند.پس اثر عقد عاریه اذن در انتفاع و بهره مند شدن از عین مالی بوده که به عاریه داده شده می باشد.

قرارداد وکالت

وکالت عقدی بوده که به باعث آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می کند.طبیعت اعطای نمایندگی اقتضاء می کند که وکیل واسطه انجام عمل حقوقی و ایجاد تعهد برای موکل باشد و خود عهده دار امری نشود تحقق وکالت منوط به قبول وکیل است اما آگاه شدن موکل از آن شرط نیست.

اقدام وکیل بدون اعلام قبولی، قبولی ضمنی تلقی شده و آگاه شدن موکل از آن شرط نیست.پس وکالت ایجاباً و قبولاً به هر لفظ یا فعلی که دلالت بر آن کند واقع می شود البته در جایی که موضوع وکالت انجام عمل حقوقی بوده که انعقاد یا اثبات آن مستلزم تنظیم سند رسمی است (مثل انتقال املاک ثبت شده) وکالتنامه باید سند رساست.وکالت به وکیل دادگستری هم از جمله این عقود می باشد.

قرارداد کفالت

کفالت قراردادی بوده که به باعث آن احد طرفین در مقابل طرف دیگر احضار شخص ثالثی را تعهد می کند.متعهد را کفیل. شخص ثالث را مکفول و طرف دیگر را مکفول له می گویند.کفالت عقدی است از سوی کفیل لازم و از سوی مکفول له جایز پس کفیل که ملتزم به احضار شخص ثالث است باید پایبد به این التزام بماند و نمی تواند آن را یکجانبه فسخ کند مگر در موارد قانونی. درصورتی که مکفول له صاحب حقی شده که هر زمان اراده کند می تواند از آن بگذرد.

قرارداد هبه

هبه قراردادی بوده که به باعث آن یک نفر مالی را مجانا به کس دیگری تملیک می کند.تملیک کننده واهب، طرف دیگر را متهب. مالی که مورد هبه است عین موهوبه می گویند.هبه از جمله عقود عینی است به این معنی که در صورتی واقع می شود که متهب (هدیه گیرنده) علاوه بر قبول، آن را قبض کند. اعم از اینکه قبض کنند ه خود متهب باشد یا وکیل اواین به قبض دادن هم باید با اذن واهب (هدیه دهنده) صورت گیرد. در غیر اینصورت فاقد اثر خواهد بود.

قرارداد وقف

وقف به معنی حبس عین و تسبیل منفعت است این واژه صقیل همان کاربرد قانونگذار بوده و معنای آن این می شود که عین مال به وسیله عقد وقف محبوس و غیر قابل نقل و انتقال و منافع ملک در جهت و مسیر و راه تعیینی که منظور واقف بوده است مصرف می شود. وقف 2 نوع دارد :وقف عام و وقف خاص

قرارداد رهن

رهن عقدی بوده که به باعث آن مدیون مالی را برای وثیقه به داین می دهد. رهن دهنده را راهن و طرف دیگر را مرتهن می گویند.
به این نوع وثیقه، وثیقه عینی می گویند به این معنی که در آن طلبکار بر مال معینی از اموال بدهکار حق عینی (سلطه ای بوده که شخص مشخص نسبت به یک شیء مشخص مادی دارد و می تواند آن را مستقیم و بدون واسطه اجرا کند) می یابد و این حق عینی ناشی از عقد رهن می باشد.

 

ساوا اپ، بهترین وکیل قراردادها را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای مشاوره و درخواست وکیل از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی دریافت کنید.

 

دسته بندی و تقسیم بندی انواع قراردادها 

عقود و قراردادها را می توان از جهات مختلف تقسیم بندی کرد این جهات اجمالاً عبارت هستند از : از جهت موضوع قرارداد که می تواند مبادله کالا یا شیء و یا انجام یک تعهد باشد، از جهت تعداد افراد دخیل در آن که می تواند دو یا سه یا بیشتر طرف داشته باشد، از جهت لازم الاجرا بودن یا غیر آن، از جهت آنی و لحظه ای یا مستمر بودن و در نهایت از جهت مجانی یا معوض بودن.در ادامه ضمن اشاره به دسته بندی های مختلف قرارداد به تعریف هر یک از اقسام آن می پردازیم.امکان دارد یک قرارداد در چندین دسته بندی قرار بگیرد و واجد صفات متعددی باشد مثل اینکه قرارداد بیع (خرید و فروش) هم لازم الاجرا است هم منجز است هم معوض است هم تملیکی بوده و هم عینی.

قرارداد لازم (لازم الاجرا) 

عقد لازم آن بوده که هیچ یک از طرفین معامله حق فسخ (انحلال ارادی) آن را نداشته باشد مگر در موارد معینه (مثل عقد بیع یا خرید و فروش یا اجاره یا معاوضه یا عقد نکاح). پس عقد لازم را در دو صورت می توان منحل کرد:

  1. اقاله یا تفاسخ: به این صورت ک همان اراده هایی که عقد را به وجود آورده اند، قادرند با توافق یکدیگر آن را منحل کنند.
  2. اعمال حق فسخ (خیار فسخ)

قرارداد جایز (غیر لازم الاجرا) 

قرارداد جایز آن بوده که هر یک از طرفین بتوانند هر وقتی بخواهد آن را فسخ کند.اصولا ً قابلیت فسخ عقد جایز، جزء ماهیت آن نیست و حق فسخ قرارداد قابل اسقاط است مگر در مواردی که جواز عقد با نظم عمومی در ارتباط بوده که در این صورت نمی توان عقد جایز را از نظر قابلیت فسخ به صورت عقد لازم درآورد و آن عقودی است مثل وعده نکاح یا رجوع از وصیت یا وکالت یا ودیعه یا عاریه یا هبه قبل از قبض.اما به طرق زیر می توان قرارداد جایز را غیرقابل فسخ کرد:

نکته : لازم به ذکر است در صورت گنجاندن عقد جایز ضمن عقد لازم، ماهیت عقد جایز تغییر نمی کند، بلکه فقط عقد جایز از آن عقد لازم، کسب لزوم می کند. به این معنی که دیگر هیچ یک از طرفین نقادرند هر وقت بخواهند عقد را فسخ کنند ولی عقد جایز همینطور با فوت، یا جنون یا سفه (در صورتی که رشد شرط شده باشد) منفسخ می شود.

قرارداد دو وجهی

قرارداد امکان دارد نسبت به یک طرف لازم باشد و نسبت به طرف دیگر جایز.اصولا هرگاه قرارداد برای یک طرف ایجاد حق کند، قرارداد نسبت به او جایز و نسبت به طرف دیگر لازم خواهد بود. مثل رهن. که این عقد نسبت به مرتهن که حقی برای او ایجاد شده است، جایز بوده و او می تواند هر قت که بخواهد عقد را فسخ کند و مسبت به راهن لازم بوده و وی نمی تواند قبل از اینکه دین خود را ادا کند و یا به نحوی از انحاء قانونی از آن بری شود، رهن را مسترد دارد.

قرارداد منجز

عقد منجز آن بوده که تأثیر آن بر حسب انشاء موقوف به امر دیگری نباشد.تعلیق در انشاء یعنی وابسته کردن تشکیل و ایجاد معامله، که باطل بوده و تعلیق در منشأ یعنی وابسته کردن وجود و تحقق ماهیت عقد، صحیح می باشد.

قرارداد معلق

قرارداد معلق آن بوده که تاثیر آن بر حسب انشاء موقوف به امر دیگری باشد.عقد معلق در مرحله انشاء و توافق با دیگر عقود تفاوتی ندارد و اثر عقد بوده که در این گونه قراردادها، منوط به امر خارجی می شود.

قرارداد مجانی

قرارداد بوده که یک یا چند نفر بر اساس آن در مقابل یک یا چند نفر دیگر متعهد به امری می شوند یا مالی را مجانا به دیگری تملیک می کنند، بدون آنکه برای شخص یا اشخاص اخیر، التزامی ایجاد شود.

قرارداد معوض

قراردادی بوده که بر حسب طبیعت خود، دارای دو موضوع باشد. هر یک از طرفین در مقابل مالی که می دهد یا تعهدی که بر عهده می گیرد، مال یا تعهد دیگری را برای حود تحصیل می کند.لازم به ذکر است در عقود معوض، تفاوت ارزش دو عوض مانع از معوض شناختن عقد نیست، مگر آنکه عوض چنان ناچیز و کم بها باشد که عرف آن را نادیده گرفته و ظن و گمان صوری بودن عقد معوض ایجاد شود. مثل فروش یک ملک به یک شاخه نبات.

قرارداد خیاری

قرارداد خیاری آن بوده که برای طرفین یا یکی از آن ها یا برای ثالثی اختیار فسخ باشد. عقد خیاری عقد لازمی بوده که در آن شرط خیار (اختیار و حق فسخ معامله) شده باشد.توجه داشته باشید که موضوع عقد خیاری لزوما عقود لازم می باشند و درج حق فسخ در عقود جایز موضوعیت ندارد. چون طرفین هر وقت که بخواهند آن را منحل می کنند.

قرارداد عهدی

عقدی بوده که اثر آن ایجاد، انتقال یا سقوط تعهد باشد. در صورتی که تعهد برای متعاقدین ایجاد شود به آن عقد دو تعهدی یا تعاهدی گویند (مثل قولنامه)در صورتی که تعهد تنها برای یکی از متعاقدین ایجاد شود، به آن عقد یک تعهدی گویند (مثل تعهد به عدم فروش)

قرارداد تملیکی 

عقدی بوده که به باعث آن مالی از ملکیت یک شخص به شخص دیگر درآید که امکان دارد موارد زیر باشد:

قرارداد معوض

مثل بیع که عبارت است از تملیک عین به عوض معلوم

قرارداد رضایی

عقدی بوده که به صرف ایجاب و قبول واقع می شود مثل عقد بیع

قرارداد مجانی

مثل هبه که عقدی بوده که به باعث آن یک نفر مالی را مجانا به کس دیگری تملیک می کند.

قرارداد عینی

عقد عینی عقدی بوده که علاوه بر ایجاب و قبول، نیازمند قبض هم هست

قرارداد تشریفاتی

در عقود تشریفاتی علاوه بر تراضی طرفین، تشریفات خاصی وجود دارد. مثل انتقال حق کسب و پیشه با سند رسمی، فروش اموال توقیف شده از طریق مزایده، انتقال سهم الشرکه در شرکت با مسوولیت محدود با سند رسمی، فروش اموال دولتی

قرارداد مطلق

عقدی بوده که شرطی در آن درج نشده باشد.

قرارداد تحمیلی

در این نوع عقد یک طرف شرایط قرارداد را تعیین می کند و طرف دیگر حق دخالت در آن را ندارد.(مثل قراردادهای کار)

قرارداد مغابنه ای

در عقد مغابنه ای علم تفصیلی به مورد معامله لازم می باشد.

قرارداد مشروط

عقدی بوده که در ضمن آن شرطی درج شده می باشد.

قرارداد مسامحه ای

عقدی بوده که مبتنی بر گذشت و چشم پوشی است مثل هبه. پس در عقود مسامحه ای علم اجمالی کافی است

قرارداد فردی

عقدی بوده که آثار آن متوجه متعاملین و قائم مقام قانونی آن ها است

قرارداد جمعی

عقدی بوده که علاوه بر متعاملین، کسانی را که در انعقاد عقد دخالت نداشته اند را هم در بر گرفته و جمع را ملزم می کند. مثل قرارداد ارفاقی، پیمان دسته جمعی کار و عقد وقف.

قرارداد الحاقی

در این نوع عقد یکی از طرفین که در موضع برتر قرار دارد، محتوای عقد را از قبل مشخص کرده و طرف دیگر بدون آن که بتواند تغییری در آن ایجاد کند، صرفا به آن ملحق می شود، مثل قراردادهای کار.

قرارداد مبتنی بر مذاکره قبلی

در این نوع عقد، طرفین آزادانه به مذاکره پرداخته و شرایط عقد را تعیین می کنند

 

مشاوره تلفنی و آنلاین و حضوری با بهترین بهترین وکیل قراردادها

آیا در حال امضای قراردادی هستید و نیاز به راهنمایی حرفه‌ای و کارشناسی دارید؟ آیا دوست دارید در موارد حقوقی خود از تخصص و تجربه وکیلی با سابقه استفاده کنید؟ ما با تیمی از وکلای مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری در زمینه قراردادهای حقوقی هستیم.

خدمات ما شامل مشاوره در موارد مختلف از جمله قراردادهای اجاره، قراردادهای خدمات، قراردادهای فروش و خرید، قراردادهای همکاری و قراردادهای تجاری می‌باشد. با انتخاب خدمات ما، شما به دانش و تجربه حرفه‌ای وکلا در زمینه قراردادهای حقوقی دسترسی خواهید داشت. تیم ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در مورد قراردادها، تفسیر مفاد قرارداد، حقوق و تعهدات طرفین و هر گونه مشکل حقوقی مرتبط با قراردادهایتان است.

در مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری با بهترین وکیل قراردادها، ما به شما کمک خواهیم کرد تا قراردادهایتان را با اطمینان و امانت بیشتری امضا کنید. این خدمت به شما امکان خواهد داد تا در امور حقوقی خود خطاهایی را جلوگیری کنید و مطمئن شوید که تمام مفاد قرارداد به درستی و با رعایت قوانین و مقررات حاکم اجرا می‌شود. با ما تماس بگیرید و با کمک متخصصان حقوقی ما، بهترین قراردادها را برای خود ایجاد کنید و از حمایت حرفه‌ای وکلا در تمام مراحل امضای قراردادهایتان بهره‌مند شوید.

 

ساوا اپ، بهترین وکیل قراردادها را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای مشاوره و درخواست وکیل از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی دریافت کنید.

منتشر شده در 01 شهریور 1402
دسته‌ها: مقالات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: