مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره حقوقی قراردادها

تنظیم قرارداد از مشکل ترین و حساس ترین اعمال حقوقی می باشد. گاهی یک واژه ساده در متن یک قرارداد می تواند حق و تکلیف زیادی را ایجاد کند یا میزان تعهدات طرفین را به حد زیادی کم و زیاد کند...

image

آیا به مشاوره حقوقی قراردادها نیاز دارید؟ تنظیم قرارداد از مشکل ترین و حساس ترین اعمال حقوقی می باشد. گاهی یک واژه ساده در متن یک قرارداد می تواند حق و تکلیف زیادی را ایجاد کند یا میزان تعهدات طرفین را به حد زیادی کم و زیاد کند. اگر می خواهید در قراردادهای خود با شکست و یا ضرر روبرو نشوید و به همه اهداف از انعقاد یک قرارداد برسید حتما با یک وکیل متخصص امورقرارداد مشورت کنید. موسسه حقوقی ساوا اپ با پیش بینی دپارتمان قرارداد، آماده ارائه مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد برای شما است.

برای مشاوره حقوقی تلفنی با ساوا اپ در ارتباط باشید و با وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه صحبت کنید.

 

مشاوره حقوقی امور قراردادها - مشاوره حقوقی قراردادها

برای تنظیم قرارداد، نکات حقوقی زیادی وجود دارد که در صورت عدم رعایت امکان دارد هرگز به نتیجه دلخواه و هدف قرارداد نرسیم یا این که حتی با پیگیری آن در دادگاه هم به حق و حقوق قانونی خود نتوانیم دست پیدا کنیم. پس باید به یک وکیل تنظیم قراردادها یا وکیل دادگستری متخصص در امور قراردادها مراجعه کنیم.

تنظیم انواع قراردادهای ملکی، مشارکت در ساخت و پیش فروش ساختمان، قراردادهای تجاری و قراردادهای مربوط به شرکت ها هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارد و قوانین و نکات حقوقی خاص در مورد هر کدام وجود دارد که باید زمان تنظیم قرارداد در نظر گرفته شود. در این جا به ذکر بعضی نکات فنی و حقوقی مهم در تنظیم قراردادها که البته در تخصص وکیل قراردادها است به طور اجمال اشاره ای می شود:

عنوان قرارداد

پیش از هرچیزی باید عنوان قرارداد مشخص باشد زیرا هر عنوان خاص برای قرارداد ارکان و قوانین خاص خود را دارد. پس در صورتی که به یک وکیل دادگستری متخصص در امور قراردادها مراجعه کنید با توجه به هدفی که طرفین از تنظیم قرارداد دارند و با توجه به شرایط موجود عنوان مناسب را برای قرارداد انتخاب می کند.

متن قرارداد

خدمات ساوا اپ در زمینه مشاوره حقوقی قراردادها

موسسه حقوقی ساوا اپ با بهره گیری از مشاوران حقوقی و وکلای متخصص و با تجربه خدمات حقوقی ویژه خود را در قالب ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت، در خصوص تنظیم عقود و قراردادها و دعاوی ناشی از قرارداد، به شرح زیر ارائه می کند:

چه زمانی به مشاوره حقوقی قرارداد نیاز خواهیم داشت؟ 

وقتی دو تا چند نفر در مقابل یکدیگر بر سر یک موضوع به توافق رسیده و تعهدی را قبول می کنند، می توان گفت که بین آن ها قراردادی جاری شده است. طرفین قرارداد می توانند اشخاصی حقیقی یا حقوقی باشند. در زمان های مختلفی ما به عقد قرارداد نیاز داریم. برای مثال زمانی که بخواهید یک خانه یا ملک را بخرید، اولین قدم بستن قرارداد است. تا در مراحل بعد با توجه به بندهای قرارداد اولیه انتقال مالکیت آن انجام شود.

البته قرارداد بستن محدود به خرید و فروش نمی شود. حتی وقتی شما قصد داشته باشید خانه تان را اجاره بدهید، یا خانه ای را اجاره کنید هم نیاز به بستن قرارداد خواهید داشت. قراردادها هم چنین می توانند جنبه همکاری داشته باشند. ممکن است شما نیاز به عقد قرارداد با یک شرکت پیمانکاری داشته باشید.

اگر قرار است پروژه ای را اجرا کنید، باید ابتدا با مجری قرارداد بسته و سر جزئیات کار و نحوه پرداخت به نتیجه برسید. اگر کمی سخت گیرانه تر نگاه کنیم، حتی وقتی فرزند خود را در یک کلاس خصوصی یا در مدرسه ثبت نام می کنید در حال بستن قرارداد هستید. چرا که بر مفادی خاص و ارائه خدماتی مشخص و در ازای آن با پرداخت مبلغی معین به توافق می رسید.

انواع مشاوره حقوقی برای تنظیم قرارداد

انواع مشاوره حقوقی قرارداد شامل ارائه راهنمایی های لازم و یا تنظیم قرارداد در موارد مختلف است. قراردادها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه به برخی از قراردادها با هدف دانش افزایی کاربران گرامی اشاره ای می شود:

قرارداد اجاره 

در تنظیم قرارداد اجاره دو طرف با عناوین مستاجر و موجر شناخته می شوند. جزئیات قرارداد شامل چیزی که اجاره داده می شود (از قبیل خانه، زمین و ...)، جزئیات مبلغ اجاره، نوع پرداخت و ... هستند.

البته در مواردی که کسی زمینی را برای زراعت به مدت معینی در اختیار دیگری می گذارد، قرارداد با عنوان مزارعه شناخته می شود. در چنین شرایطی هم نحوه پرداخت می تواند به وسیله پول، کالا یا حاصل به دست آمده از زمین باشد.

قرارداد خرید و فروش (بیع)

در قرارداد خرید و فروش، توافق بر سر انتقال تملک یک ملک، خودرو، حق امتیاز و ... از فروشنده به خریدار انجام می شود. در قرارداد مربوط به خرید و فروش لزوماً قرار نیست برای انتقال دارایی مورد نظر، پول پرداخت شود. گاهی در این معامله ها با کمک کالا یا حتی خدمات خاص شرایط قرارداد برقرار می شود.

قرارداد شرکت 

شرکت نوعی قرارداد است که در آن طرفین برای بر سر تقسیم سود و زیان و ... با یکدیگر به توافق می رسند. در این قرارداد حق و حقوق طرفین به طور کامل ذکر می شود. در مشاوره حقوقی قرارداد شراکت موضوعاتی هم چون بررسی آورده هر فرد، نحوه محاسبه سهم از سود و زیان، اموال و ... مورد بررسی قرار می گیرند.

قرارداد وکالت 

افراد می توانند به وسیله وکالت مسئولیت دارایی، تصمیم گیری و پیگیری امور قانونی و حقوقی خود را به کس دیگری بسپارند. اما بسیار مهم است که در قرارداد شرح دقیقی از شرایط وکالت ذکر شود. در صورتی که قرارداد وکالت به منظور قبول مسئولیتی خاص در قبال موکل باشد، بسیار مهم است که شرح این مسئولیت ها به شکلی دقیق در قرارداد وارد شوند.

قرارداد قرض 

در قرارداد قرض قرار بر این می شود که در مدتی معین، یکی از طرفین جنس، کالا یا مالی را در اختیار دیگری قرار دهد. این بدیهی ست که یکی از شرط های چنین قراردادی بازگرداندن تمام و کامل آن چه قرض شده است باشد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید مفاد و تبصره های مهم است. چه چیزی قرارداد را فسخ می کند؟ در صورت خسارت به اموال مورد نظر نحوه بازگرداندن آن و جبران خسارت به چه شکل خواهد بود.

دیگر انواع مشاوره حقوقی قرارداد 

قراردادهای حقوقی تنها محدود به موارد بالا نمی شود. در حقیقت هر جا که شما نیاز به یک توافق قانونی داشته باشید که در آینده بتوانید بر اساس آن عمل کنید، به مشاوره تنظیم قرارداد نیاز خواهید داشت. از جمله قراردادهایی مانند ضمانت، رهن، قراردادهای صلح و ... .

با توجه به تنوع در قراردادها و اصول هر یک از آن ها، بسیار مهم است که در هنگام عقد آن ها هوشمندانه عمل کنیم. از آن جایی که اغلب افراد در زمینه مسائل قانونی و حقوقی مربوط به قرارداد تخصص ندارند، بهتر است حتماً از مشاوره قرارداد بهره ببرید. اما چرا کمک گرفتن از متخصص انتخابی درست است؟

مزایای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی قرارداد 

مشاوره حقوقی رایگان
مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی
مشاوره حقوقی تلفنی
مشاوره حقوقی آنلاین
این قرارداد در دو نسخه تنظیم
مشاوره حقوقی فوری
مشاوره حقوقی بدون پروانه وکالت
هزینه مشاوره حقوقی تلفنی

مزایای تنظیم قرارداد حقوقی توسط متخصص

چه لزومی دارد که از مشاوره حقوقی قرارداد استفاده کنید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال کافی ست اطلاع نسبی از مشکلاتی داشته باشید که بسیاری از افراد در قراردادهای خود با آن ها مواجه شده اند. موارد کمی وجود ندارند که به دلیل اشتباه در هنگام انعقاد قرارداد به بن بست رسیده اند و متحمل ضررهای سنگینی شده اند. از اشتباه در دادن امتیازهای غیر ضروری به طرف مقابل یا عدم اشاره دقیق به مسئولیت ها و قدرت طرفین در فسخ قرارداد و نحوه ادامه تعامل همه و همه روزی گریبان شما را خواهند گرفت.

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

منتشر شده در 28 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: