مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره حقوقی انحصار وراثت

مشاوره حقوقی انحصار وراثت چیست؟ در بین همه مشکلات حقوقی انحصار وراثت موضوعی است که حل آن فقط به دست کارکشته ترین وکلا ممکن است؛ مبحث حقوقی انحصار وراثت...

image

مشاوره حقوقی انحصار وراثت چیست؟ در بین همه مشکلات حقوقی انحصار وراثت موضوعی است که حل آن فقط به دست کارکشته ترین وکلا ممکن است؛ مبحث حقوقی انحصار وراثت نه فقط نیاز به حضور اطلاعاتی عظیم ذهنی دارد بلکه تسلط و نحوه استفاده از این منبع اطلاعاتی نیازمند سال ها تجربه بوده که فقط گذر زمان در استفاده از آن انسان را به این امر واقف می کند. در امر مشاوره حقوقی انحصار وراثت ساوا اپ کامل ترین خدمات را ارائه می کند.

ثبت درخواست مشاوره حقوقی انحصار وراثت

برای مشاوره حقوقی تلفنی با ساوا اپ در ارتباط باشید و با وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه صحبت کنید. 

اثبات نسبت به وسیله شهادت شهود و یا اقرار

در صورتی که به علت مغایرت اسامی مندرج در شناسنامه ها در پرونده حصر وراثت احراز نسبت نشده و در عین حال معارضی نباشد ایا می توان با اقرار یا شهادت شهود عدم مغایرت اسامی و در نتیجه نسبت را اثبات کرد یا انکه در هر حال مورد از مصادیق اثبات و نسبت رسیدگی به ان در صلاحیت دادگاه مدنی خاص می باشد.

نظر اول

اختلاف نسبت و به تبع آن صلاحیت دادگاه مدنی خاص وقتی محقق بوده که معارضی باشد پس صرف مغایرت در اسناد سجلی با فقدان اختلاف و مادام که از طرف اشخاص ذی نفع و ورثه اعتراضی نشود مانع رسیدگی دادگاه حقوقی دو به تقاضای حصر وراثت نیست و اصولا دادگاه در هر مورد برای صدور گواهی حصر وراثت در واقع احراز نسب هم می کند و اثبات نسب منحصر به مندرجات اسناد سجلی نیست بلکه دادگاه می تواند از طریق دیگر مثل شهادت شهود و یا اقرار این معنی را احراز کند.

ارائه خدمات کامل مشاوره حقوقی تلفنی - مشاوره کیفری تلفنی - مشاوره حقوقی کیفری تخصص ماست!

نظر دوم

مطابق بند 2 ماده 3 لایحه قانونی دادگاه مدنی خاص رسیدگی به دعاوی راجع به نسب در صلاحیت دادگاه مدنی خاص بوده و مورد بحث از مصادیق اختلاف در نسب است علی هذا نسبت به موضوع باید دادگاه حقوقی دو به اعتبار شایستگی دادگاه مدنی خاص قرار عدم صلاحیت صادر کند.

نظر سوم

در مانحن فیه هر چند با عدم معارض اختلاف در نسبت و تعارفع و دعوی راجع به مصادق ندارد و لزومی به قرار عدم صلاحیت به اعتبار صلاحیت دادگاه مدنی خاص نیست لیکن به علت مغایرت اسامی در اسناد رسمی دادگاه حقوقی دو نمی تواند رسیدگی به صدور گواهی حصر وراثت مبادرت کند و در صورتی که اشخاص ذی نفع نسبت به تصحیح مندرجات اسناد سجلی در مرجع صلاحیت دار اقدام و پرونده حصر وراثت را از این حیث تکمیل نکند تقاضای صدور گواهی انحصای وراثت باید توسط دادگاه حقوقی دو، رد شود.

امکان تلقی استشهادیه محلی به جای گواهی حصر وراثت

پرسش: آیا می تواند به جای گواهی حصر وراثت برای اثبات وراثت از استشهادیه از استشهادیه محلی استفاده کنند؟ به عبارت دیگر خواهان دعوی تقسیم ماترک و یا دعوی مطالبه سهم الارث برای احراز رابطه وراثت به جای برگ گواهی حصر وراثت از استشهادیه محلی استفاده کنند؟

پاسخ: رابطه وراثت با استشهادیه محلی و شهادت شهود میسر است، النهایه اگر دادگاه از شهود تعرفه شده در این خصوص تحقیق می کند که آیا خواهان و خواندگان پرونده با متوفی دارای رابطه وراثت می باشند یا خیر؟ البته امکان دارد این پاسخ جوانب بسیاری داشته باشد که در این مقوله نگنجد و به مشکل شما اشاره نکند پس باید تا مشکلتان را با وکیل در میان بگذارید.

اثبات ادعای وراثت افراد

پرسش: فردی در اخرین اقامتگاه دایمی خود فوت کرده. ورثه وی ضمن مراجعه به شورای حل اختلاف و اخذ گواهی حصر وراثت تقاضای تقسیم ماترک متوفی را می کند دادگاه پس از رسیدگی حکم به تقسیم ماترک متوفی را صادر می کند و پس از قطعیت حکم تقسیم ماترک متوفی اجرای و آن اموال متوفی بین وراث تقسیم و تحویل می شود.

در تعاقب این مساله احدی از ورثه سهم الارث خود را به موجب عقد بیع جداگانه به فرد دیگری انتقال می دهد و پس از این انتقال افراد دیگری مدئعی وراثت با متوفی گردیده و با مراجعه به دادگاه مدارکی که مبین وراثت آن ها با متوفی بوده ارائه و درخواست ابطال تقسیم و انحلال عقد بیع را مطرح میکنند حال با توجه به لزوم عقد بیع و ماهیت عقد بیع تکلیف این فرایند سابق چیست ؟ آیا دادگاه می تواند تقسیم ماترک بین متوفی را ابطال کند ؟ آیا دادگاه می تواند عقد بیع را ابطال کنند؟ در این صورت علت انحلال عقد بیع چیست ؟ آیا رسیدگی به موضوع ابطال تقسیم نامه مشمول اعتبار امر مختومه می شود؟

پاسخ: طبق ماده 106 قانون مدنی هر زمان پس از تقسیم معلوم شود تقسیم به غلط واقع گردیده ان تقسیم باطل می شود؛ پس با توجه به مفاد ماده فوق تقسیم باطل و مال به حالت اشاعه و پیش از تقسیم برمی شده و خریدار می تواند بر اساس ماده 441 نسبت به فسخ و یا قبول بیع نسبت به مقدارای که فروشنده مالک است اقدام کند و با توجه به مدعی به عنوان معترض ثالث از دادگاه صادر کننده حکم قطعی دادگاه رسیدگی و حکم به اباطال عقد بیع صادر و موضوع مشمول اعتبار امر مختومه نبوده.

 

هزینه وکیل برای انحصار وراثت
شماره وکیل انحصار وراثت
مشاوره انحصار وراثت رایگان
نمونه وکالت انحصار وراثت
مدارک لازم جهت وکالت انحصار وراثت
وکیل انحصار وراثت کرج
بهترین وکیل انحصار وراثت
وکیل انحصار وراثت در تهران

 

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

منتشر شده در 28 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: