مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره حقوقی اداره کار

اداره کار یا همان وزارت کار و رفاه اجتماعی، وظایفی مختلفی را در قانون برعهده دارد که پر اهمیت ترین رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما می باشد...

image

آیا به مشاوره حقوقی اداره کار نیاز دارید؟ اداره کار یا همان وزارت کار و رفاه اجتماعی، وظایفی مختلفی را در قانون برعهده دارد که پر اهمیت ترین رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما می باشد. وقتی بحث اداره کار مطرح می شود، در بیشتر اوقات به موضوعات بین روابط کارگر و کارفرما اشاره دارد. در همه مشاغل، امکان این که بین کارفرما با کارکنان مجموعه و یا شرکت، اختلاف و حتی درگیری به وجود آید، وجود دارد. در واقع بروز اختلاف کاری امری طبیعی در مشاغل مختلف کشور بوده و نمی توان این موضوع را کتمان کرد. اگر کارفرما، وظایف درج شده در قانون کار را نسبت به کارگران خود انجام ندهد، زمینه بروز اختلاف به وجود آمده و چه بسا مجموعه کار مورد نظر، روند کاری آن با مشکلاتی هم روبرو شود.

قانون کار، اختصاصا به رابطه فی ما بین کارگر و کارفرما پرداخته و از این حیث، رسیدگی به دعاوی اداره کار، باید بر اساس مقررات این قانون انجام شود. نمی توان گفت که علت اصلی اختلاف و دعاوی کار، به واسطه عدم اجرای مقررات توسط کارفرما بوده و در این بین هم کارگران هم در صورتی که وظایف تعیین شده را به درستی انجام ندهد و یا این که در محل کار مرتکب انجام تخلفاتی شوند، طرف اصلی دعاوی کار قرار می گیرند. پس، دعاوی اداره کار، به واسطه تخلفاتی بوده که از طرف کارگر یا کارفرما، رخ داده.

برای مشاوره حقوقی تلفنی با ساوا اپ در ارتباط باشید و با وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه صحبت کنید.

سوالات پرتکرار در ارائه مشاوره حقوقی اداره کار

مشاوره حقوقی اداره کار در ارتباط با روابط بین کارگر و کارفرما است. یکسری از سوالات در مشاوره حقوقی اداره کار بیشتر از طرف متقاضیان مورد بحث قرار گرفته بوده که در این بخش قصد داریم به پر اهمیت ترین سوالاتی که در مشاوره حقوقی مطرح می شوند، بپردازیم.

موارد فوق به عنوان سوالاتی می باشند که در حوزه اداره کار، بیشتر از طرف افراد مطرح شده و در این صورت لازم بوده که برای این قبیل سوالات، ارائه مشاوره به صورت تخصصی انجام شود. به منظور دریافت همه سوالات فوق، استفاده از مشاوره حقوقی موسسه ساوا اپ به شما پیشنهاد می شود.

حق سنوات چیست و چگونه محاسبه می شود؟

مطابق ماده 21 قانون کار مبلغ معادل حقوق دریافتی یک ماه آخر کارگر که کارفرما باید به او بپردازد، حق سنوات گفته می شود؛ مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد کار امری لازم برای رسیدگی به حقوق و مزایای کارگری و همینطور سهولت کار کارفرما در حسابرسی می باشد.

حق سنوات در هر شرایطی باید توسط کارفرما و به مقدار مذکور پرداخته شود. سنوات کم یا سنوات زیاد در این امر مورد بحث نیست و حتی برای کارگرانی که کمتر از یک سال کار کرده اند به نسبت کارکرد آن ها پایه سنوات تعلق می گیرد و این پرداختی تا خاتمه کار یا فسخ قرارداد ادامه خواهد داشت؛ حتی در صورتی که کارگر کار خود را ترک کند و یا رضایت به عدم دریافت آن داشته باشد هم کارفرما ملزم به پرداخت آن بر اساس قانون جدید سنوات می باشد. با مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد قانون کار، جزئیات حق سنوات آنلاین به آگاهی شما خواهد رسید.

قسمت عمده ای از پرداخت کارفرما به کارگر، حقوق اصلی بوده که با ارائه خدمات کارگر به او پرداخت می شود بخش زیادی از محاسبات حق سنوات از قبیل افزایش حقوق، اضافه کار، سنوات خدمت، کسر کار و طلب مرخصی برمبنای حقوق اصلی محاسبه می شود.

بهترین روش محاسبه سنوات، با مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد کار به صورت فرمول زیر است:

سنوات = تعداد روزهای کارکرد ضرب در 365 روز و تقسیم بر حقوق پایه.

ارائه خدمات کامل مشاوره حقوقی تلفنی - مشاوره کیفری تلفنی - مشاوره حقوقی کیفری تخصص ماست!

برای نگارش دادخواست علیه کارفرما باید به کجا مراجعه کنیم؟

تا چندی پیش ثبت دادخواست علیه کارفرما با فرم های موسوم به فرم دادخواست صورت می گرفت که شخص متقاضی با درج مشخصات خود و کارفرما و شرح مطالبات به اداره کار مراجعه می کرد و با تحویل فرم دادخواست، درخواست خود را ثبت می کرد؛ در حال حاضر نگارش فوری و آنلاین دادخواست علیه کارفرما با روش الکترونیکی انجام می شود؛ در این روش باید اسناد و مدارک اسکن شده در فرم الکترونیکی، مرقوم واقع شود.

در ثبت دادخواست به این روش با کمک مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد قانون کار سبب سهولت در ثبت دادخواست گردیده و همینطور از اتلاف وقت و ازدحام مراجعه کنندگان حضوری جلوگیری می کند.

با مشاوره حقوقی تلفنی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد قانون کار، تنظیم شکایت نامه آنلاین و فوری علیه کارفرما به سادگی و با مهارت تمام و کمال انجام می گیرد.

آیا کارفرما می تواند حق بیمه کارگر را نقدی به کارگر پرداخت کند؟

هم اکنون در بعضی از سازمان ها و شرکت ها پرداخت حق بیمه نقدی به کارگران امری طبیعی شده و کارفرمایان با تنظیم رضایت نامه و یا با دریافت رسید از شخص کارگر به جای بیمه کردن او نزد سازمان تامین اجتماعی حق بیمه را به صورت نقد می پردازند، قانون این عرف اشتباه را نمی پذیرد؛ زیرا این پرداختی که صورت می گیرد، حق بیمه بوده و نباید به کارگر پرداخت.

با اطلاعات حاصل از مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد کار به ابطال این امر می رسید؛ پس هر قرارداد میان کارگر و کارفرما مبنی بر این توافق باطل بوده و در صورت شکایت کارگر سازمان تامین اجتماعی استناد به هیچ قراردادی نمی کند و علاوه بر جریمه، کارفرما به پرداخت حق بیمه در طی مدت کارکرد کارگر محکوم می شود؛ در مشاوره حقوقی نحوه محاسبـۀ حق سنوات در قرارداد کار، پیشنهاد می شود اگر کارفرمایی اقدام به این عمل داشته و دارد آن را متوقف و به اداره کار برای رسیدگی مراجعه کند.

بهترین قرارداد بین کارگر و کارفرما در قانون کار چه قراردادی است؟

پیش از یک مشارکت کاری، محکم کاری و شفاف سازی بعضی مسائل از اصول اولیه باید تلقی شود، زیرا هم کارگر و هم کارفرما دنبال منافع خودشان در این مشارکت اند؛ مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد قانون کار با منطق کاری جلو می رود، زیرا چیزی که برای کارگر مهم است حقوق و مزایای کار بوده و کارفرما انتظار دارد کارگر تابع دستورات کاری او باشد و از او دریافت خدمات کند؛ پس تنظیم یک قرارداد کاری صحیح و با رعایت نکات حقوقی می تواند سبب آسودگی خاطر طرفین شود.

مشاوره حقوقی در این زمینه می تواند با ایجاد یک چهارچوب قانونی در روابط حقوقی میان طرفین عامل رفع بسیاری از دغدغه ها و نگرانی های کارگر و کارفرما باشد.

مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته موسسه حقوقی ما، با نگارش فوری تلفنی و آنلاین قرارداد های قانون کار به صورت 24 ساعته بدون در نظر گرفتن کارگر یا کارفرما بودن شما، همه منافع و انتظاراتتان را پوشش می دهد.

نگارش انواع قراردادهای موضوع قانون کار

در ایران قرار دادهای کار به دو نوع قراردادها در ادارات دولتی و شرکت های خصوصی تقسیم می شوند. در ادارات دولتی بر طبق قانون استخدام کشوری بر سه نوع رسمی، پیمانی و قرارداد کاری یا خدماتی می باشند. قرارداد های شرکت های خصوصی شامل دو دسته قرارداد می شوند:

نگارش انواع قرار داد های شرکت های خصوصی از نظر مدت قرارداد

درموسسه حقوقی ما امکان نگارش انواع قراردادهای مورد درخواست شما، ازجمله قرارداد کار با مدت موقت، قرارداد کار با مدت غیرموقت، قرارداد کار برای انجام کارمعین، قرارداد مشاوره ای، قرارداد آزمایشی، قرارداد کارآموزی، قراردادهای کارمزدی، قراردادهای مزد ساعتی، قرارداد کار بازاریابی، قرارداد خدمت مدیرعامل، قرارداد بروکری و بسیاری از موارد دیگر انجام پذیر است.

بهترین وکیل برای رسیدگی اختلاف بین کارگر و کارفرما کیست؟

اختلافات کارگر و کارفرما در وهله اول با سازش و توافق دوباره قابل حل است؛ مشاوره حقوقی با وکیلی که با سنجش اوضاع و احوالات هردو طرف سعی در حل اختلاف با تبانی طرفین داشته باشد، این روزها کم تر تحقق پیدا می کند؛ اما بیشتر مواقع باید دادخواست تنظیم کرد که در این صورت بهترین وکیل کسی بوده که با یک پرسش و پاسخ فوری حقوقی و ماهرانه شخص را به جواب تمام ابهامات و سوالات حقوقی خود در این مورد برساند.

روش رسیدگی اختلاف کارگر و کارفرما در اداره کار

اگر هرکدام از طرفین در اجرای هرکدام از مفاد قرارداد (موقت و یا دائم)، مقررات قانون کار موافقت نامه های کارگاهی با مشکل و اختلاف نظر روبرو شوند، هیأت تشخیص مسئول اخذ تصمیم خواهد بود؛ همینطور در صورتی که کارگری در انجام وظایف خود قصور داشته باشد و با وجود تذکرات کتبی همچنان مقررات محل کار را نقض کند توسط کارفرما به هیأت تشخیص معرفی می شود؛ البته در این شرایط کارفرما حق فسخ قرارداد را دارد، اما به شرطی که شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی نظر مثبت داشته باشند و کارفرما مطالبات و حقوق معوقه کارگر را به عنوان حق سنوات به وی بپردازد. مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد قانون کار در روال این امر، کارفرما را یاری می کند.

ایا رأی اداره کار در دیوان عدالت اداری قابل اعتراض است؟

با توجه به این نکته که دیوان عدالت اداری مرجع دارای صلاحیت برای توقف اجرای قطعی هیأت حل اختلاف است؛ اگر هرکدام از طرفین ادله و استدلال کافی برای تجدید نظر دیوان داشته باشد می تواند حق اعتراض دوباره داشته باشد.

مزایای مشاوره پیش از قرارداد قانون کار

دانش تخصصی و تجربه مشاورین به شما آگاهی پیش از شروع مشارکت می دهد؛ تجزیه و تحلیل و ارائه راهکار آنلاین حقوقی از نمای بیرونی هر مسئله چیزی بوده که می تواند سازنده باشد.

وکیلی که وظیفه ارائه مشاوره در این خصوص را به شما دارد حق بیمه و دیگر مزایای شغلی ندارد؛ پس شما در هزینه های خود صرفه جویی می کنید هم چنین میان شما و او تعهدات قانونی بلند مدتی ایجاد نمی شده و مدت زمان همکاری برای یک مدت ثابت می باشد. مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد قانون کار، کاربردی ترین راه برای آمادگی پیش از دعوی کارگر و کارفرمایی می باشد.

مزایای مشاوره حقوقی با وکیل قانون کار چیست؟

در مورد قانون کار و اقدامات مربوط به آن، تاثیرات یک مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می تواند کاملاً محسوس و چشم گیر باشد؛ زیرا با دریافت مشاوره حقوقی هم علم و آگاهی فرد از قوانین مرتبط با قانون کار افزون می شود، هم سود و نفع بیشتری برای فرد دارد. مشاوره حقوقی در این زمینه هم چنین با مدیریت زمان این امکان را به شخص می دهد تا نظارت و کنترل بر کیفیت انجام کار داشته باشد، تهیه متن قرارداد وفق قوانین هم با مشاوره حقوقی در هر زمان و مکانی شخص را در پیش برد دعوی یاری می کند. نحوه صحیح گردآوری مدارک و مستندات با مشاوره حقوقی نحوه محاسبه حق سنوات در قرارداد قانون کار در اختیارمتقاضی قرار می گیرد و بلطبع تضرر مادی و معنوی هم در آن کمتر می باشد.

چرا اداره کار به قرارداد کارگر و کارفرما استنادی کارفرما توجه نمی کند؟

قانون کار یک قانون حمایتی برای کارگران می باشد و جنبه الزامی برای طرفین داشته و هر توافق خلاف قانون کار باشد باطل و بلااثر می باشد و به عبارت دیگر قانون کار جنبه امره و دستوری دارد پس خلاف این دستور قانون کار باطل می باشد.

پیشنهاد موسسه ساوا اپ برای کارگر و کارفرما اینست که پیش از انعقاد قرارداد کار با اخذ شماوری فوری قانون کار از ساوا اپ بهترین قرارداد را نگارش و تحریر کنند قطعا با این مشاوره حقوقی قانون کار هر دعوی یا اختلاف را پیش از انعقاد قرارداد کار با مشاوره حقوقی قانون کار مرتفع می کنید.


سوال از کارشناس اداره کار
مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی
مشاوره قانون کار رایگان
تلفن گویای وزارت کار
تلفن مشاوره اداره کار
هزینه وکیل اداره کار
مشاوره تلفنی اداره کار تهران
 

آیا اقرار نامه ای که کارفرما از کارگر امضا می گیرد، صحیح است؟

در رابطه کارگری و کارفرمایی، کارگر نیروی بدنی یا فکری یا زمان خود را دراختیار کارفرما می گذارد و از دستورات وی پیروی می کند تا مزد از کارفرما دریافت کند که قوانین اداره کار باید در این راستا رعایت شوند. اگر اختلافی با کارفرمای خود دارید یا اینکه می خواهید از قوانین اداره کار با دقت مطلع شوید می توانید از خدمات مشاوره ای ما کمک بگیرید.

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

منتشر شده در 28 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: