مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره حقوقی محاسبه دیه

نکته مهم دیگر اینكه ماه حرام فقط در موارد فوت ملاک محاسبه میزان دیه است و دیه دیگر جراحات براساس ماه عادی محاسبه می شود. در صورتی که سوالات حقوقی بسیاری درباره دیه ذهن شما را مشغول کرده؛ می توانید با پرسش و پاسخ فوری حقوقی از مشاوره ساوا اپ متخصص در این زمینه بهره مند شوید...

image

 

آیا به مشاوره حقوقی محاسبه دیه نیاز دارید؟ مشاوره حقوقی نرخ محاسبه دیه چیست؟ برای محاسبه میزان دیه شما حتماً به مشاوره حقوقی نیاز خواهید داشت به این علت كه مثلا در دیه جراحات؛ جراحات خود انواع مختلفی دارد از یک خراشیدگی سطحی گرفته تا بریدگی های عمیق؛ دیه هر کدام متفاوت است و البته در قانون نام های متفاوتی دارند و این خود مستلزم داشتن دانش حقوقی کافی در این زمینه است.

نکته مهم دیگر اینكه ماه حرام فقط در موارد فوت ملاک محاسبه میزان دیه است و دیه دیگر جراحات براساس ماه عادی محاسبه می شود. در صورتی که سوالات حقوقی بسیاری درباره دیه ذهن شما را مشغول کرده؛ می توانید با پرسش و پاسخ فوری حقوقی از مشاوره ساوا اپ متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

همه چیز درباره مشاوره حقوقی محاسبه دیه

انواع دیه کدامند؟

دیه به هر کدام از موارد ذیل كه مورد آسیب واقع شده اند تعلق می گیرد. این موارد عبارت هستند از:

دیه عضو

دیه اعضای بدن شامل مواردی مثل دیه مو، دیه چشم، دیه بینی، دیه لاله گوش، دیه لب، دیه زبان، دیه دندان، دیه گردن، دیه فک، دیه دست و پا، دیه ستون فقرات و غیره می باشد.

دیه جراحات

متداول ترین نوع دیه به همین بخش اختصاص دارد و البته حساب و کتاب سخت و دشواری هم داشته و گاهی تا ماه ها طول می کشد تا بتوان دیه جراحات را به شکل دقیق مشخص کرد. این موارد شامل دیه خراش، کبودی، تورم و … است كه در قانون مجازات اسلامی به شکل دقیق بیان شده اند.

دیه منفعت عضو

در بعضی از موارد امکان دارد عضو مورد نظر از بین نرفته باشد و در نگاه اول کاملا سالم به نظر برسد اما در عمل کارایی خود را از دست داده باشد. در این موارد دیه منافع اعضا مطرح می شود و شامل مواردی مثل دیه عقل، دیه شنوایی، دیه بینایی، دیه بویایی و دیه صوت و گویایی می باشد.

دیه نفس

دیه نفس زمانی ضرورت دارد كه قربانی جان خود را به دنبال قتل عمد، شبه عمد (تصادف) یا خطای محض از دست داده باشد.

محاسبه میزان دیه

یکی از مهمترین مسائلی كه باعث می شود تا اغلب افرادی كه درگیر پرونده دیه می باشند به مشاوره حقوقی دیه روی بیاورند همین مقوله محاسبه میزان دیه می باشد. اصولا بسیاری از افراد نسبت به دیه تعیین شده معترض می باشند و درخواست دیه کمتر یا بیشتری را دارند. وکیل دیه می تواند با انجام بعضی از محاسبات مشخص کند كه آیا میزان دیه مقرر قابل اعتراض یا خیر!

محاسبه میزان دیه کار دشواری است چون قواعد بسیار زیادی برای تخمین میزان دیه در موارد مختلف وجود دارد. این مقوله در صورتی که وارد بحث جراحات شود بسیار چالش برانگیز بوده و می تواند مشمول اعداد و ارقام متفاوتی شود. باتوجه به اینكه میزان بسیار زیادی از دیه تعیین شده برای هزینه های درمان صرف می شود پس می توان به خوبی دریافت كه مشخص کردن میزان دیه به صورت دقیق از اهمیت وافری برخوردار می باشد.

آیا طبق نامه پزشکی قانونی می شود میزان دیه را محاسبه کرد؟

محاسبه فوری و آنلاین میزان دیه طبق نامه پزشکی قانونی از طریق تماس با مشاور و وکیل متخصص یکی از مراجعی كه در روند حقوقی تعیین دیه با آن سر و کار دارید، پزشک قانونی است. به محض ارجاع نامه مراجع قضایی به پزشک قانونی و معاینه پزشکان متخصص؛ گواهی صادر می شود كه به دادگاه داده می شود و سپس دادگاه میزان دیه را مشخص می کند. كه البته با بهره مندی از دانش وکلای متخصص و با تجربه در زمینه دیه می توان با نامه پزشکی قانونی به محاسبه میزان دیه دست پیدا کرد.

مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی: راهنمای کامل برای دستیابی به مشاوره حقوقی فوری

آیا برای محاسبه میزان دیه نیازی به رای دادگاه است؟

موضوع مهمی كه می بایستی مد نظر داشته باشید این است كه محاسبه دیه در دادنامه بر مبنای شتر یا درصدی از دیه کامل محاسبه می شود و بعد از اینكه در رای دادگاه قید شد امکان محاسبه میزان دیه وجود دارد و افراد بدون دانش حقوقی نمی توانند محاسبه میزان دیه و مقدار ریالی را انجام دهند. پس باید در این باره از مشاوره حقوقی تلفنی به راحتی این کار در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

 

 

محاسبه فوری دیه ناشی از درگیری

متاسفانه «درگیری» از جمله پدیده های رایج در جامعه به شمار می رود كه عواملی چون فقر فرهنگی و اقتصادی، اختلافات قومی و قبیله ای به افزایش این جرم در جامعه دامن زده و در این میان افراد بی شماری هم قربانی می شوند و همینطور بار مالی را هم به جامعه وارد می کند.

ضرب و جرح یکی از مواردی كه قانون مجازات اسلامی برای آن دیه مشخص کرده. محاسبه میزان دیه بسته به موارد مختلف می تواند متفاوت باشد. از سیاه شدن پوست، کبود شدن، سرخ شدن، شکستگی یا حتی مرگ؛ كه هرکدام دیه متفاوتی دارند. مشاوره حقوقی آنلاین در محاسبه میزان دیه ناشی از درگیری به شما کمک می کند.

محاسبه میزان دیه تصادفات

در صورتی که شما شاغل هستید و در حین کار حادثه ای رخ داد راه حل چیست؟ مطابق ماده 60 قانون تامین اجتماعی حوادث ناشی از کار حوادثی است كه در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است كه بیمه شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمان ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جز اوقات انجام وظیفه محسوب می شود مشروط بر اینكه درزمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد حوادثی كه برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می افتد حادثه ناشی از کار محسوب می شود. ساوا اپ با وکلای با تجربه می تواند در طول پرونده و محاسبه میزان دیه به شما کمک کند.

محاسبه فوری دیه تصادفات و حادثه ناشی از کار

بعضی تصادفات امکان دارد منجر به خسارت بدنی یا جانی شود. بر اساس ماده 16 قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه « در صورتی که در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، بیمه گر وسیله نقلیه مسبب حادثه یا صندوق تامین خسارت های بدنی حسب مورد موظفند پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه و در صورت لزوم گزارش سایر مقامات انتظامی و پزشکی قانونی بلافاصله حداقل 50 درصد از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان دیده پرداخت کرده و باقی مانده آن را پس از معین شدن میزان قطعی دیه بپردازند».

تبصره: در حوادث رانندگی منجر به فوت، شرکت های بیمه می توانند در صورت توافق با راننده مسبب حادثه و ورثه متوفی، بدون نیاز به رأی مراجع قضائی، دیه و دیگر خسارت های بدنی وارده را پرداخت کنند.

خسارت مازاد بر دیه چیست؟

مواردی وجود دارد كه فرد علاوه بر این كه به پرداخت دیه به فرد آسیب دیده محکوم می شود باید هزینه های دیگر مازاد و اضافه تر از مبلغ دیه بپردازد مثلا هزینه های درمانی فرد كه در بیمارستان باید پرداخت شود بر عهده او قرار می گیرد، البته خسارت مازاد بر دیه نیاز به درخواست دارد و اگر شما از وکیل دیه کمک بگیرید یا از او مشاوره حقوقی دیه دریافت کرده باشید این کار به راحتی صورت خواهد گرفت و در صورتی که بی اطلاع باشید از این موضوع امکان دارد شانس به دست آوردن این مبلغ را از دست بدهید.

مرجع صالح رسیدگی به موضوع دیه

پرونده دیه در دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار می گیرد و نیازی هم به پرداخت هزینه اضافی ناست و در صورتی که این کار توسط وکیل دیه صورت گیرد به راحتی صورت خواهد پذیرفت اما امکان دارد بخاطره نا آگاهی فرد آسیب دیده این موضوع را در دادگاه حقوقی مطرح کند كه هم باید هزینه جداگانه بدهد و هم این كه نیاز به تنظیم دادخواست دارد همانطور كه ملاحظه می کنید شما نیازمند به مشاوره دیه و استفاده از وکیل دیه هستید تا اشتباهات را انجام ندهید شما می توانید از طریق تماس تلفنی مشاوره حقوقی دیه را از وکیل دیه دریافت کنید.

تفاوت دیه و ارش چیست؟

دیه مالی است كه مقدر است اما ارش، نوعی دیه است كه غیر مقدر است و با توجه به میزان آسیبی كه به شخص آسیب دیده رسیده مشخص می شود و در این مورد نظر پزشکی قانونی و کارشناسان هم گرفته خواهد شد.

هزینه مشاوره حقوقی محاسبه دیه در ساوا اپ

بطور کلی هزینه مشاوره حقوقی تلفنی بالاست اما موسسه حقوقی ساوا اپ با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه و اهمیت مشاوره حقوقی با مشاور و وکیل، شرایطی را فراهم ساخته كه مردم عزیز بتوانند با پرداخت هزینه ای ناچیز با برترین وکلا و مشاورین حقوقی مشورت کنند.

چگونه با مشاور و وکیل دیه مشاوره داشته باشیم؟

این جا هم باز شما اهمیت استفاده از وکیل دیه و گرفتن مشاوره حقوقی دیه را مشاهده می کنید.، یکی از مواردی كه مهم است این است كه زمانی كه جنایتی رخ می دهد فرد متهم اثبات کند كه این جنایت به شکل غیر عمد یا شبه عمد اتفاق افتاده تا دادگاه حکم به پرداخت دیه بدهد وگرنه شخص به قصاص محکوم خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی - مشاوره کیفری، خانواده و ...از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره حقوقی تلفنی، آنلاین و حضوری دریافت کنید. ما در کنار شما هستیم تا بتوانید با آگاهی کامل مسائل اینچنینی را پشت سر بگذارد و حق و حقوقتان به هیچ وجه ضایع نشود. مشاورین ما دارای تجربه کاری بسیار بالا و قدرتمند هستند تا بتوانند اطمینان شما را در همه مراحل ثبت کنند. در نهایت اشاره می کنیم که در ساوا اپ امکان دریافت خدمات مشاوره به همراه وکیل نیز امکان پذیر است. برای دریافت جزئیات بیشتر مثل قیمت و ... تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

ارائه خدمات کامل مشاوره حقوقی تلفنی - مشاوره کیفری تلفنی - مشاوره حقوقی کیفری تخصص ماست!

منتشر شده در 09 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: