مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل بین الملل

وکیل بین المللی به وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود كه نسبت به همه قوانین حوزه حقوق آگاهی و تخصص بسیار دارد؛ ولی تخصص خود را در زمینه ی قوانین بین المللی و مصادیق مربوط به آن گذاشته است...

image

وکیل بین الملل به وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود كه نسبت به همه قوانین حوزه حقوق آگاهی و تخصص بسیار دارد؛ ولی تخصص خود را در زمینه ی قوانین بین المللی و مصادیق مربوط به آن گذاشته است.

وکیل بین الملل كه پروانه وکالت خود را در ایران دریافت کرده می تواند در اموری كه ماهیت تجاری بین المللی دارد، افراد را یاری برساند به این حالت كه افرادی كه می خواهند قراردادی با ماهیت تجاری تنظیم کنند در این جا قادر هستند با حضور در مؤسسه حقوقی ساوا اپ از خدمات وکیل حرفه ای بین المللی در زمینه تنظیم قراردادهای فراملی استفاده کرده و وکیل حرفه ای با ارائه روش های حل وفصل اختلافات بین المللی افراد را در زمینه های مربوطه راهنمایی کند.

ارائه خدمات حقوقی بین المللی بسیار الزامی بوده، چرا كه هم اکنون تعداد زیادی ازایرانیان به علل گوناگون نظیر پناهندگی، اقامت موقت، مهاجرت و… در خارج از ایران ساکن می باشند و نیاز به اخذ خدمات حقوقی و پیگیری امور در مراجع قضایی و اداری دارند.

نخستین موضوعی كه باید مورد بررسی قرار گیرد، معنی و مفهوم وکیل بین الملل می باشد. تعداد زیادی ازمردم فکر می کنن كه وکیل بین الملل به یک حقوقدانی گفته می شود كه اجازه وکالت در چند کشورجهان را دارد و یا به اصطلاح دیگر تصور می کنن كه وکیل بین المللی دارای یک پروانه ی معتبر در سراسر کشور های جهان می باشد. ولی این تصور كه بسیار متداول است به صورت کامل اشتباه می باشد، چرا كه معمولا امکان ندارد كه یک فرد بتواند شرایط کانون وکلای تمام کشورها را داشته باشد و دارای پروانه وکالت در این کشور ها باشد .از طرفی دیگر در کشور ایران نهادی بین المللی وجود ندارد كه بخواهد پروانه ی بین المللی صادر کند. لذا فعالیت های تخصصی وکیل برای هر کشوری به پروانه وکالت کشور مورد نظر نیاز است.

وکلا قادرند تخصص های گوناگونی داشته باشند، نظیر اینكه وکیلی موضوعات بین المللی را پیگیری کند، نظیر امور تجاری بین المللی، تنظیم قراردادهای بین المللی و… به این معنا كه موضوعاتی كه وکیل آن ها را دنبال می کند امور بین المللی می باشد. وکیل بین المللی یک حقوقدان حرفه ای به شمار می رود كه قادر است روش حل و فصل اختلاف های بین المللی را کنترل کند و مسئولیت آن تهیه و تنظیم متون حقوقی بین المللی می باشد.

برای ثبت درخواست خود جهت وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری با ساوا اپ در ارتباط باشید، ساوا اپ با ارائه خدمات وکالت و امکان ثبت درخواست وکیل توسط شما به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در تلاش است جهت برنده شدن شما در دعاوی مختلف با سرعت بالا قدم بردارد.

امور حقوقی بین المللی

علم حقوق به دو صورت بین المللی و داخلی تعریف می شود. حقوق بین الملل هم خود حقوق بین الملل عمومی كه به روابط دو کشور می پردازد را مورد بررسی قرار می دهد. همینطور حقوق بین الملل خصوصی به روابط اشخاص حقیقی و حقوقی کشورهای گوناگون اشاره دارد. یکی از بخش های مهم حقوق بین الملل كه ضرورت وجود وکیل بین الملل را افزایش می دهد، تعارض قوانین می باشد. تعارض قوانین به خاطر بعضی از عوامل مانند فرهنگ، سطوح اجتماعی ملت ها و تاریخ کشورها به وجود می آید و سبب می شود در سطوح بین المللی، تصمیم گیری های حقوقی به بررسی های بسیاری احتیاج پیدا کند.

وکیل بین المللی قابل صلاحیت در دادگاه های بین المللی

در مجموع هر کدام از وکلای پایه یک دادگستری مجوز وکالت در هر کشوری را دارا هستند كه امکان حضور در داداگاه های بین المللی، مانند دیوان کیفری بین المللی را دارند. البته بعضی از وکلایی كه مدرک حقوق بین الملل و حقوق تجارت را دارند، شانس شان برای دریافت پرونده های وکالت بین المللی بیشتر خواهد بود.

از جمله ضروری ترین خصوصیات برای فعالیت در جایگاه یک مشاور حقوقی بین الملل، داشتن تسلط کامل به دو زبان زنده دنیا است. به صورتی كه وکیل مورد نظر بتواند با طرف مقابل خود به راحتی ارتباط برقرار کرده و منظور و مفهوم وی را به صورت کامل اخذ کند و درباره منافع موکل خود به او اطلاع رسانی کند.

به غیر از تسلط به زبان، مهارت های دیگری مانند تسلط به اصول حاکم بر روابط تجاری، آشنایی با جامعه شناسی، امور بازرگانی و روانشناسی افراد برون مرزی کمک بسیاری به موفقیت وکیل بین المللی می کند. این همان موردی است كه تعداد زیادی از وکلای بین المللی کم تجربه آن را مورد توجه قرار نمی دهند و شرایط شکست موکل خود را در قرارداد با شرکت های خارجی به وجود می آورند. همه ی این مهارت ها همراه با دانش حقوقی کافی کمک بسیاری به موفقیت یک وکیل بین المللی می کند.

مرجع ذی صلاح رسیدگی به دعاوی بین المللی

معاهده های نامه های بین المللی، صلاحیت رسیدگی به هر دعوایی را به دادگاهی كه دادخواست مورد نظر در آن برگزار شده است، واگذار کرده اند. به همین ترتیب قاضی قبل از نفوذ به پرونده باید با توجه به صلاحیت خود و دادگاهش نسبت به موضوع پرونده تصمیم بگیرد. در حوزه دعاوی کیفری و جنایات جنگی هم، دیوان بین المللی کیفری مرجع رسیدگی مشخص شده است. با توجه به این كه دیوان عالی بین المللی کیفری در شهر لاهه در هلند قرار دارد، جنایاتی مانند نسل کشی، جنایات جنگی و جرائم علی بشریت را مورد بررسی قرار می دهد. در اصل دعاوی عنوان شده در دادگاه های بین المللی از طریق قضات بین الملل و قابلیت دفاع و اقامه توسط وکیل بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

حوزه های تخصصی وکیل بین المللی

مسئولیت ارائه مشاور حقوقی در حوزه قوانین شرکت ها و امور قراردادی به شرکت ها و موسسات معمولا بر عهده مشاور حقوقی بین الملل و یا وکیل بین المللی می باشد. در مجموع در مواردی كه دو کشور قصد دارند توسط عقد قرارداد های تجاری و اقتصادی و صنعتی به پیشرفت روابط خود بپردازند، وکیل امور بین المللی با کمک علوم حقوقی بین المللی و آگاهی از جو منطقی مبنی بر قرارداد، از منافع موکل خود دفاع کند.

ویژگی های وکیل بین المللی

وکلایی كه در عرصه های حقوق بین الملل و حقوق تجارت فعالیت دارند به علت نوع تخصص و اطلاعاتی كه در این خصوص دارند شانس بیشتری برای اخذ پرونده های بین المللی دارند و در این خصوص ویژگی هایی باید داشته باشند كه شامل:

وکیل حرفه ای در چه حوزه هایی فعالیت می تواند داشته باشد؟

رسیدگی به اختلافات تجاری بین المللی

وکیل حرفه ای حوزه فراملی به کلیه اختلافات در سطح فراملی رسیدگی می کند این اختلاف امکان دارد بین دو شخص حقیقی و یا حقوقی رخ داده باشد، با این حال آن چه كه اهمیت دارد این است كه وکیل بین المللی می تواند در هر حوزه ی تجاری پرونده قبول کند كه از انواع آن می توانیم به دعاوی تجارتی نظیر اسناد بازرگانی اشاره نماییم.

انجام امور مهاجرتی

او درباره مسائل مربوط به مهاجرت هم می تواند یاری رسان خوبی محسوب شود، به این شکل كه در صورتی كه فردی درباره مهاجرت خود به کانادا دچار مشکلات حقوقی شد، می تواند از وکیل حرفه ای و صاحب دانش فراملی کمک بگیرد؛ وکیل حرفه ای حوزه بین الملل در بحث مهاجرت می تواند نقش مفیدی تحت عنوان یک مشاور و راهنمای مهاجرتی برای افراد از طریق تحصیل، سرمایه گذاری و کاریابی داشته باشد.

رسیدگی به دعاوی طلاق، حضانت و مهریه

وکیل حرفه ای بین الملل جدای از آن كه درباره مسائل تجاری و قراردادهای مربوط به آن و حوزه مهاجرتی مهارت دارد، درباره دعاوی افراد ذیل احوال شخصیه كه شامل طلاق، مهریه و حضانت ایرانیان ساکن خارج از کشور می شود هم، پرونده قبول می کند. ایرانیان داخل کشور هم قادر هستند با وکیل طلاق و وکیل مهریه مؤسسه ساوا اپ مشاوره داشته باشند.

رسیدگی به دعاوی شرکت ها

این دعاوی شرکت ها قادر هستند توسط شرکت های ایرانی و یا خارجی مطرح شوند به این نحو كه شرکت های خارجی بر علیه ایرانیان داخل ایران و یا خارج از ایران قادر هستند شکایت کنند و یا شرکت ایرانی بر علیه اتباع خارجی ساکن ایران و یا خارج از ایران شکایتی با کمک وکیل بین المللی مطرح کند.

رسیدگی به دعاوی اموال غیرمنقول

وکیل حرفه ای می تواند درباره دعاوی كه غیر قابل انتقال می باشند؛ یعنی امکان جابه جایی آن ها به نقطه دیگری وجود ندارد علاوه برآن كه به ایرانیان مقیم خارج کمک کند، به افرادی كه خارجی می باشند و در داخل ایران ملک غیرمنقول دارد هم کمک و یاری برساند.

تنظیم قراردادهای بین المللی

وکیل بین المللی با وجود آن كه نمی تواند در همه عرصه های بین المللی به جهت قوانین خاص هر کشور فعالیت داشته باشد؛ ولی باز هم با توجه به مدرک وکالت و دانش تخصصی كه در زمینه های فراملی و تجاری دارد می تواند درباره یک سری از مسائل به عنوان مشاوره حقوقی بین المللی و یا وکیل بین المللی فعالیت داشته باشد.

او با آگاهی كه در حوزه های بین المللی در زمینه های تجاری، اقتصادی و صنعتی دارد، خیلی راحت می تواند در مواردی كه دو فرد خواستار تنظیم قرارداد هستند به بهترین شکل قراردادی تنظیم کرده و با بهره گیری از علم حقوقی خود قراردادی اصولی به منظور دفاع از موکل خود تنظیم کند.

دعاوی حقوقی فراملی به چند دسته تقسیم می شوند ؟

مرجع رسیدگی به دعاوی بین المللی

بهترین وکیل بین المللی

افراد در ظاهر مراجعه به وکیل بین الملل را کاری بیهوده می پندارند و گمان می کنند كه طرح شکایت و دعاوی كه ماهیت بین المللی دارد به تنهایی هم کاری ساده و قابل انجام می باشد، چه بسا افراد بسیاری با همچین دیدی درباره دعاوی فراملی، برای طرح شکایت اقدام می کنند و به علت عدم آگاهی از پروسه های شکایت بین المللی و با فکر این كه مراحل و حتی صلاحیت رسیدگی به مراجع کاملاً مشخص می باشد قدم در راهی كه منتهی به شکست آن ها است می شوند.

در این خصوص به حالتی می توانیم اشاره نماییم كه فردی به جهت اختلاف با یک شرکت تجاری اختلاف خود را به جای مطرح کردن در دادگاه آن کشور در دیوان بین المللی دادگستری واقع در لاهه مطرح می کند و به این علت دعوای او با بن بست روبرو می شود و هزینه های بسیاری را متحمل می شود، به همین خاطر مراجعه به وکیل بین الملل به این علل مهم است و باید مورد توجه واقع شود.

مزیت های مشاوره با وکیل حرفه ای موسسه حقوقی ساوا اپ

از مزیت های مشاوره با شخص متخصصی كه وکیل پایه یک دادگستری می باشد این است كه از آن جهت كه او نسبت به همه قوانین حقوقی مربوط به حوزه بین الملل و تعارضات موجود در قوانین کشورها اطلاعات کامل و جامع دارد می تواند فردی را كه به نحوی خواهان تنظیم قرارداد اصولی تجاری فراملی و حل مشکلات مربوط به اقامت و… می باشد را به بهترین شکل به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق تلفن و اینترنت راهنمایی کند و راه هایی را كه فرد می تواند با قدم گذاشتن در آن به درست ترین شکل به حق خود برسد به او بازگو کند؛ به همین خاطر پیشنهاد ما برای شما این است كه حتماً با وکیل بین المللی حرفه ای كه در همه زمینه های مربوطه آگاهی دارد صحبت کنید.

ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی - بهترین وکیل کیفری را در اختیار دارد و آماده همکاری با شما و قبول پرونده های شما خواهد بود، درخواست خود را ثبت کنید تا به بهترین شکل، از طریق کارشناسان جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج
برچسب‌ها: وکیل بین الملل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: