مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

تاجر کیست و چه معاملاتی تجارتی محسوب می شود؟

بنابر تعریفی که در ماده 1 قانون تجارت آمده است: تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار بدهد. تاجر باید عمل تجاری را به نام و به حساب خود انجام دهد....

image

تاجر کیست و چه معاملاتی تجارتی محسوب می شود؟

بنابر تعریفی که در ماده 1 قانون تجارت آمده است: تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار بدهد. تاجر باید عمل تجاری را به نام و به حساب خود انجام دهد. منظور از شغل معمولی، عملی است که تاجر آن را تکرار می کند و امرار معاش او از این راه می باشد. پس اگر شخصی فعالیتی را برای یک بار یا چند بار به جهت تفریح یا بدون قصد تجارت و خرید و فروش انجام دهد تاجر محسوب نمی شود.

 

 چه معاملاتی تجاری محسوب می شوند؟

همانطور که گروه وکلای سامانه انتخاب وکیل آنلاین ( ساوا ) عنوان کردند تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی قرار دهد. منظور از مقالات تجارتی مواردی هستند که قانونگذار در ماده ی 2 قانون تجارت عنوان کرده است مانند دلالی، حق العمل کاری، تصدی هر نوع کارخانه، خرید کالا به قصد فروش یا اجاره و ... پس تاجر باید الزاماً امور تجارتی مذکور در ماده ی 2 قانون تجارت را شغل معمولی خود قرار دهد.

 

تجربه زندگی با خیالی آسوده، پیشگیری، رهایی و حل مشکلات دادگاهی

 با اپلیکیشن حقوقی ساوا

از انجام مشاوره حقوقی تلفنی گرفته تا درخواست وکیل، کارشناس، داور، نگارش دادخواست، شکوائیه، لایحه، دفاعیه و ... همه را می‌توانید با اپلیکیشن ساوا انجام دهید.

                                 https://savaapp.com/consulting/onlin

 

منتشر شده در 21 بهمن 1401
دسته‌ها: اقتصادی
برچسب‌ها: وکیل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: