مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

توضیحات رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی درباره حواشی مربوط به بازداشت یک معلم در بجنورد

توضیحات رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی درباره حواشی مربوط به بازداشت یک معلم در بجنورد/ هشدار جدی حجت الإسلام والمسلمین جعفری به عوامل نشر اکاذیب در فضای مجازی

image

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص برخی اخبار منتشره در فضای مجازی در خصوص نحوه اجرای حکم زندان محکوم علیه یعقوب یزدانی از اعضاء انجمن غیرقانونی صنفی فرهنگیان خراسان شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اینکه محکوم علیه در اوایل  سال جاری به اتهام تشویش  اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت درباره جزئیات این پرونده تصریح کرد: نامبرده بدوا جهت پاسخگویی به اتهام مطروحه، توسط یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان احضار و متعاقبا پس از تفهیم اتهام و اخذ مدافعات و آخرین دفاع که حکایت از اقرار صریح وی به ارتکاب جرم دارد، با صدور قرار تأمین کیفری از نوع کفالت و معرفی کفیل آزاد شد.

وی همچنین گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا، با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در محاکم جزایی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مشارالیه به موجب دادنامه قطعی صادره از دادگاه کیفری 2 بجنورد، به علت تکرار جرم، به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد که برغم ابلاغ دادنامه و عدم وصول اعتراض و تجدیدنظرخواهی از سوی نامبرده در موعد قانونی، رأی صادره، قطعی و پرونده جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام کیفری دادسرا ارسال گردید.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: محکوم علیه در مورخ 18 شهریور 1400 جهت اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان احضار و متعاقب حضور در مورخ 21 شهریور ماه 1400 ، در مقام اجرای حکم قطعی، روانه زندان گردید.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص برخی اخبار منتشره در خصوص عدم اخذ آخرین دفاع و عدم ابلاغ رأی بدوی و سلب فرصت تجدیدنظرخواهی از محکوم علیه نیز گفت: این مطالب به هیچ وجه صحت ندارد و کلیه مراحل دادرسی وفق مقررات انجام شده است.

 وی افزود: متأسفانه بعضا اخباری کذب از سوی رسانه های معاند و برخی فرصت طلبان داخلی در  فضای مجازی انتشار

می یابد که  تلاش می کنند فرایند دادرسی  را غیرقانونی و مخدوش جلوه دهند.

مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد:  قاضی در نظام قضایی جمهوری اسلامی فردی مستقل است و اصولا تحت تأثیر هیچ فشاری از درون و بیرون قرار نخواهد گرفت و این جوسازی ها نمی تواند در کار  قضایی خللی ایجاد  نماید و مانع اجرای عدالت شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین به کسانی که عالمانه و عامدانه با انتشار این قبیل اخبار کذب در فضای مجازی و محافل خبری باعث نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می شوند هشدار  جدی داد.

گفتنی است محکوم علیه دارای سوابق متعدد کیفری در موضوعات مختلف بوده و سابقا نیز به علت ارتکاب جرم مشابه به جزای نقدی محکوم شده بود .        

منبع : خبرنگاران ساوا

منتشر شده در 29 شهریور 1400
دسته‌ها: اخبار
برچسب‌ها: دادگستری

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

در خواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: