مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

شوک یک شورش به بازار نفت

به گزارش ایسنا، پس از یک روز پرتنش که طی آن، نیروهای مزدور اوگنی پریگوژین پس از به دست گرفتن کنترل روستوف-آن-دون، به سمت مسکو پیشروی کردند و بیم بروز جنگ داخلی در روسیه را برانگیختند...

image

به گزارش ایسنا، پس از یک روز پرتنش که طی آن، نیروهای مزدور اوگنی پریگوژین پس از به دست گرفتن کنترل روستوف-آن-دون، به سمت مسکو پیشروی کردند و بیم بروز جنگ داخلی در روسیه را برانگیختند، توافقی برای کاهش تنش‌ حاصل شد. پریگوژین پس از گفتگو با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس که به عنوان واسطه برای پوتین عمل کرد، به نیروهای خود دستور داد به پایگاه‌های خود برگردند.

خبرگزاری تاس گزارش کرد دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که پرونده کیفری علیه پریگوژین بسته خواهد شد و او اکنون در راستای مفاد توافق، به بلاروس خواهد رفت.

پیش‌تر، پوتین، پریگوژین را برای این شورش، به خیانت متهم کرده بود. این شورش در شرایطی روی داد که نیروهای نظامی روسیه در اوکراین، شکست‌های مکرری را متحمل شده بودند و اقتصاد این کشور با تحریم‌ها و مکانیزم سقف قیمت برای فروش نفت، دست و پنجه نرم می‌کند.

پل شلدون، مشاور ارشد ژئوپلیتیکی "اس اند پی گلوبال کامادیتی اینسایتس"، گفت: تشدید درگیری نظامی داخلی در روزهای آینده، ممکن است تقاضا برای ذخیره سازی را حداقل به طور موقت، در بازار نفت افزایش دهد.

تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین از زمانی که سربازان روسی در فوریه سال ۲۰۲۲ از مرز عبور کردند، باعث نوسان شدید قیمت در بازار نفت شده است. نفت برنت از ۱۰۰ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه در ۲۳ فوریه که یک روز پیش از آغاز حمله روسیه بود، به ۱۳۷ دلار و ۶۴ سنت در روزهای پس از آغاز این منازعه صعود کرد. قیمت‌ها از آن زمان کاهش پیدا کرده و نفت برنت در ۲۳ ژوئن، به ۷۳ دلار رسید.

منتشر شده در 04 تیر 1402
دسته‌ها: اخبار
برچسب‌ها: اخبار

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

درخواست مشاوره
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: